Dommel lanceert uniek VDSL2-aanbod
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Mooi zo, ze zijn juist begonnen met in de straat glasvezel te leggen. Dan geraak ik toch nog van dat 6Mbit/640Kbit limiet af ! Echter hoop ik dan bij EDPnet te kunnen blijven.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik heb de vraag aan Edpnet gesteld en dit was hun antwoord :Phuncz schreef:Mooi zo, ze zijn juist begonnen met in de straat glasvezel te leggen. Dan geraak ik toch nog van dat 6Mbit/640Kbit limiet af ! Echter hoop ik dan bij EDPnet te kunnen blijven.
Geachte heer Uzzi
Het aanbieden van VDSL2 wordt zeker in overweging genomen, maar helaas staat dit niet op de planning in de nabije toekomst.
Steeds tot uw dienst.
Ik vrees dus dat Edpnet op de korte termijn geen VDSL2 zal aanbieden. Ik raad je aan om te wachten tot Dommel ook werkelijk zijn Speedconnect abonnementen begint op te leveren. In het verleden hebben ze al producten gelanceerd die pas weken/maanden later ook werkelijk geleverd konden worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Helaas voorlopig doet EDPnet niks met VDSL2Phuncz schreef:Mooi zo, ze zijn juist begonnen met in de straat glasvezel te leggen. Dan geraak ik toch nog van dat 6Mbit/640Kbit limiet af ! Echter hoop ik dan bij EDPnet te kunnen blijven.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Hoe kan je die ROP'kes herkennen op straat ?Phuncz schreef:Mooi zo, ze zijn juist begonnen met in de straat glasvezel te leggen. Dan geraak ik toch nog van dat 6Mbit/640Kbit limiet af ! Echter hoop ik dan bij EDPnet te kunnen blijven.
Ik ben zogezegd aansluitbaar voor VDSL2, maar geloof er niet veel van omdat we echt in een boerenwijk zitten.
Regio: Dendermonde
/Edit: Heeft iemand de link van de Belgacom VDSL2 availability check ? Kan hem niet vinden op hun site. thx!
http://www.belgacomtv.be/#request=produ ... ageId=nullspacekiek schreef:
/Edit: Heeft iemand de link van de Belgacom VDSL2 availability check ? Kan hem niet vinden op hun site. thx!
voila
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Aha bij TV had ik nu niet gekeken, maar is dit nu goed nieuws ? Ik vermoed van wel ...DoubleD schreef:http://www.belgacomtv.be/#request=produ ... ageId=nullspacekiek schreef:
voila
- Belgacom TV -> ja
- aantal TV's -> 2
- HD kwaliteit -> ja
da's een ja dan hier kan je ook nog checken: https://sunlight.schedom-europe.net/asp ... keuze.aspx..spacekiek schreef:Aha bij TV had ik nu niet gekeken, maar is dit nu goed nieuws ? Ik vermoed van wel ...DoubleD schreef:http://www.belgacomtv.be/#request=produ ... ageId=nullspacekiek schreef:
voila
- Belgacom TV -> ja
- aantal TV's -> 2
- HD kwaliteit -> ja
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ROPs zijn redelijk groot, en er zit een soort bovenkap op die iets uitsteekt, en een stekker met waarschuwing voor laserspacekiek schreef:Hoe kan je die ROP'kes herkennen op straat ?Phuncz schreef:Mooi zo, ze zijn juist begonnen met in de straat glasvezel te leggen. Dan geraak ik toch nog van dat 6Mbit/640Kbit limiet af ! Echter hoop ik dan bij EDPnet te kunnen blijven.
Ik ben zogezegd aansluitbaar voor VDSL2, maar geloof er niet veel van omdat we echt in een boerenwijk zitten.
Regio: Dendermonde
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja in de ROP wordt ook een splitter geplaatst die DSL en spraak splits. spraak gaat verder over koper tot aan de centrale, DSL gaat via glasjoriz schreef:Ik vraag mij af hoe het werkt als je VDSL2 hebt en de lijn ook nog gebruikt voor analoge telefonie.
Stel je hebt nu ADSL in combinatie met analoge telefonie. De verbinding tussen je modem en dslam gaat enkel via koper over een afstand van bv. 2km.
Als je dan upgrade naar VDSL2 word de afstand tussen dslam en modem veel korter omdat deze meestal in je eigen straat staat, vandaar uit gaat het via fiber naar de hoofdcentrale...
Gaat de telefonie dan ook via fiber of word spraak en data in de kast opgesplits? bv. telefonie nog over de oude koperlijn en vdsl data over fiber...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Even een vraagje aan de techneuten hier,
Ik heb weer zo'n uitzonderlijke situatie qua bekabeling, die kabel van Belcagom komt rechtstreeks binnen in de garage (zonder aansluitdoos), een 4-tal meter kabel tot de vijf polige contactdoos in de woonkamer.
Heb al wat gegoogeld ivb vdsl2 splitters maar geen klaarheid hierover...Gaat er hier een Belgacom tech moeten langskomen om bv een vdsl contactdoos te plaatsen ofzo, want ik denk niet dat er zo een vdsl2 splitter stekker bestaat die je op een vijf polige contactdoos kan insteken
Ik heb weer zo'n uitzonderlijke situatie qua bekabeling, die kabel van Belcagom komt rechtstreeks binnen in de garage (zonder aansluitdoos), een 4-tal meter kabel tot de vijf polige contactdoos in de woonkamer.
Heb al wat gegoogeld ivb vdsl2 splitters maar geen klaarheid hierover...Gaat er hier een Belgacom tech moeten langskomen om bv een vdsl contactdoos te plaatsen ofzo, want ik denk niet dat er zo een vdsl2 splitter stekker bestaat die je op een vijf polige contactdoos kan insteken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
ivm die vdsl2 modem's , niet vergeten allemaal dat die locked door en voor bcg zijn en dat dommel misschien andere parameters behoefd dan bcg
en de remote acces is ook al locked , enkel voor bcg weeral
dus ik vraag me af hoe dommel zijn instellingen en parameters zal/kan opgeven
en de remote acces is ook al locked , enkel voor bcg weeral
dus ik vraag me af hoe dommel zijn instellingen en parameters zal/kan opgeven
The eternal and true pessimist
lol,DoubleD schreef:http://www.belgacomtv.be/#request=produ ... ageId=nullspacekiek schreef:
voila
Het spijt ons, we kunnen u configuratie niet controleren
hnz dus ... tis nu al beschikbaar voor niet klanten hé to be clear?
en waar koopt ge zo een vervelende modem? heb 2 online shops geprobeerd .. niks te vinden :s
google search geeft ook amper iets terug :/
*bummer* ... want wil het echt wel hebben verdorie. aansluitingskosten kunnen me niks schelen ... VDSL2 is de toekomst zodus beter vroeg in huis nemen als laat over een klein jaartje een speedbump naar 50Mbit zou redelijk episch te noemen zijn.
en waar koopt ge zo een vervelende modem? heb 2 online shops geprobeerd .. niks te vinden :s
google search geeft ook amper iets terug :/
*bummer* ... want wil het echt wel hebben verdorie. aansluitingskosten kunnen me niks schelen ... VDSL2 is de toekomst zodus beter vroeg in huis nemen als laat over een klein jaartje een speedbump naar 50Mbit zou redelijk episch te noemen zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
http://www.trends.be/nl/economie/bedrij ... -kou-.html
Het arrest van het Hof van Beroep veegt met andere woorden het grootste deel van de bescherming weg voor kleine operatoren tegen de macht van Belgacom.
Belgacom is nu bijvoorbeeld ook niet meer verplicht om zijn concurrenten toegang te geven tot zijn nieuwe supersnelle "VDSL"-breedbandnetwerk (wat in de praktijk trouwens ook nog niet gebeurde).
Het arrest van het Hof van Beroep veegt met andere woorden het grootste deel van de bescherming weg voor kleine operatoren tegen de macht van Belgacom.
Belgacom is nu bijvoorbeeld ook niet meer verplicht om zijn concurrenten toegang te geven tot zijn nieuwe supersnelle "VDSL"-breedbandnetwerk (wat in de praktijk trouwens ook nog niet gebeurde).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Het enige doel van Belgacom is alleenheerschappij nastreven ook wel gekend onder absoluut monopoly. Iedereen moet bij hen langs de kassa passeren. Als men een bedreiging vormt dan koopt men je simpelweg op (Scarlet, ...) Of men zal er alles aan doen om je monddood te maken of tegen te werken. Dat is eenvoudig uitgelegd wat de strategie is van Belgacom. De ADSL en VDSL markt in een ijzeren greep houden en geen enkele vorm van concurrentie tolereren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
ben toch benieuwd of ze dommels wholesale vdsl2 aanbod gaan laten doorgaan, kweet niet, is iets mysterieus tussen deze providers en de activatiekost van hun speedconnect zegt ook iets mijn gedacht enfin dit arrest zal wel vlug duidelijkheid geven zekers hoe dit circus gaat evolueren..
-
- Elite Poster
Dat weten we allemaal wel, als vdsl2 er maar is kan het me gestolen worden (zo juist weer 20% packet loss=>het blijft maar gieten buiten) .Muziekbos schreef:Het enige doel van Belgacom is alleenheerschappij nastreven ook wel gekend onder absoluut monopoly. Iedereen moet bij hen langs de kassa passeren. Als men een bedreiging vormt dan koopt men je simpelweg op (Scarlet, ...) Of men zal er alles aan doen om je monddood te maken of tegen te werken. Dat is eenvoudig uitgelegd wat de strategie is van Belgacom. De ADSL en VDSL markt in een ijzeren greep houden en geen enkele vorm van concurrentie tolereren.
En de strategie van BGC is de strategie van de regering, daarom wordt er ook niet opgetreden (nepoptreden).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Al een geluk dat het kabelnetwerk niet alleen door/voor Telenet gebruikt kan worden, er ook geen monopolie op de Vlaamse kabel is en dat je niet steeds langs de kassa van Telenet hoeft te passeren.Muziekbos schreef:Het enige doel van Belgacom is alleenheerschappij nastreven ook wel gekend onder absoluut monopoly. Iedereen moet bij hen langs de kassa passeren. Als men een bedreiging vormt dan koopt men je simpelweg op (Scarlet, ...) Of men zal er alles aan doen om je monddood te maken of tegen te werken. Dat is eenvoudig uitgelegd wat de strategie is van Belgacom. De ADSL en VDSL markt in een ijzeren greep houden en geen enkele vorm van concurrentie tolereren.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dat is waar, maar aan de andere kant kan Belgacom veel geld terug verdienen door hun Vdsl netwerk open te stellen en iets terug te verdienen van al geld dat ze er al ingestoken hebben.silencer schreef:http://www.trends.be/nl/economie/bedrijven/4-222-53543/belgacom-arrest-zet-kleine-operatoren-in-de-kou-.html
Ik vrees dat Vdsl2 enkel voor Belgacom klanten niet rendabel genoeg zal zijn en dat ze mooiere inkomsten kunnen hebben met de wholesale Vdsl2 ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
Geloof je dat zelf? Anders kun je het bipt meteen opdoeken, bgc reguleert zichzelf wel.Patje schreef:Dat is waar, maar aan de andere kant kan Belgacom veel geld terug verdienen door hun Vdsl netwerk open te stellen en iets terug te verdienen van al geld dat ze er al ingestoken hebben.silencer schreef:http://www.trends.be/nl/economie/bedrijven/4-222-53543/belgacom-arrest-zet-kleine-operatoren-in-de-kou-.html
Ik vrees dat Vdsl2 enkel voor Belgacom klanten niet rendabel genoeg zal zijn en dat ze mooiere inkomsten kunnen hebben met de wholesale Vdsl2 ....
-
- Elite Poster
Ik denk dat de belangrijkste terugwinning voor de investeringen van VDSL2 ook wel Belgacom TV zullen zijn. Internet is voor zover ik weet nooit de meest rendabele activiteit geweest.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik begrijp niet hoe BGC TV rendabel zou kunnen zijn zolang zulke enorme bedragen moeten neergeteld worden voor de voetbalrechten.
Dit gezegd zijnde: je kan BGC moeilijk verwijten hun rechten te doen gelden. Het BIPT moet zijn werk correct doen en de procedures volgen, dan krijg je zo'n uitspraken van het hof van beroep niet.
Dit gezegd zijnde: je kan BGC moeilijk verwijten hun rechten te doen gelden. Het BIPT moet zijn werk correct doen en de procedures volgen, dan krijg je zo'n uitspraken van het hof van beroep niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
Het is BGC niet te doen om de investeringen op zijn VDSL2 netwerk terug te verdienen, anders hadden ze dat netwerk al lang opengesteld voor de kleinere ISP's. Het enigste wat hen echt interesseert is met hand en tand hun quasi monopolie op de ADSL/VDSL(2)/SDSL markt verdedigen. Al de rest (zelfs winst/verlies) is daaraan ondergeschikt.
Vraagje wie maakt er nog gebruik van kabelnetwerk in vlaanderen?TomG schreef: Al een geluk dat het kabelnetwerk niet alleen door/voor Telenet gebruikt kan worden, er ook geen monopolie op de Vlaamse kabel is en dat je niet steeds langs de kassa van Telenet hoeft te passeren.
Wie is er eigenlijk eigenaar van dat kabelnetwerk?
Bij mijn weten enkel telenet is da dan geen monopolie?
Beide grote spelers zijn fout en wie is daar de oorzaak van ?
Lakse gedoe van de politiek die da toelaat omdat ook zij daar onrechtstreeks hun voordelen uit halen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Enkel Telenet (sinds de overname van INDI)... maar aangezien dat enkel in Vlaanderen is, is dat geen monopolie aangezien daarvan enkel sprake is moest het in gans Belgie zijn.Lion schreef:Vraagje wie maakt er nog gebruik van kabelnetwerk in vlaanderen?
Tja, ik dacht ook altijd dat mafia iets typisch Italiaans was... heb ik me stevig vergist.Lion schreef:Lakse gedoe van de politiek die da toelaat omdat ook zij daar onrechtstreeks hun voordelen uit halen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
reden voor splitsing van belgie?r2504 schreef:Enkel Telenet (sinds de overname van INDI)... maar aangezien dat enkel in Vlaanderen is, is dat geen monopolie aangezien daarvan enkel sprake is moest het in gans Belgie zijn.Lion schreef:Vraagje wie maakt er nog gebruik van kabelnetwerk in vlaanderen?
-
- Elite Poster
Dat was in feite ironie (vandaar de smiliy), omdat Muziekbos zijn Belgacom zaag-plaat ondertussen al meer dan grijs gedraait is (zoek maar even op z'n posts)....Lion schreef:Vraagje wie maakt er nog gebruik van kabelnetwerk in vlaanderen?TomG schreef: Al een geluk dat het kabelnetwerk niet alleen door/voor Telenet gebruikt kan worden, er ook geen monopolie op de Vlaamse kabel is en dat je niet steeds langs de kassa van Telenet hoeft te passeren.
Beide grote spelers zijn fout en wie is daar de oorzaak van ?
Lakse gedoe van de politiek die da toelaat omdat ook zij daar onrechtstreeks hun voordelen uit halen
Als je op dat vlak stenen gooit naar Belgacom, mag je er zeker ook naar Telenet gooien. Al wordt soms aangenomen dat Telenet geen monopolie positie op de kabel heeft, omdat dit enkel maar in Vlaanderen is, terwijl Belgacom volledig Belgie. Maar voor Vlaanderen zit je sowieso op kabel en koper elk met een monopolie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Als al het homeconnect-gezever ons één ding geleerd heeft, is dat je wel gek moet zijn om bij een nieuw dommel-product als eerste op de kar te springen. Je mag er met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit gaan dat ook dit weer voor de nodige problemen zal zorgen.
Mijn advies, blijf er af tot je genoeg bevestiging krijgt van anderen (die minder onverschrokken zijn, of naïever ) dat alles goed werkt, zowel qua omzetting/installatie, stabiliteit, snelheid én administratie.
Mijn advies, blijf er af tot je genoeg bevestiging krijgt van anderen (die minder onverschrokken zijn, of naïever ) dat alles goed werkt, zowel qua omzetting/installatie, stabiliteit, snelheid én administratie.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Plus Member
ja idd, ik zou het wel willen doen, als er een manier was waarop mijn adsl lijn tegelijk behouden kan worden tot ik zeker ben dat de vdsl in orde is.Maglor schreef:Als al het homeconnect-gezever ons één ding geleerd heeft, is dat je wel gek moet zijn om bij een nieuw dommel-product als eerste op de kar te springen. Je mag er met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit gaan dat ook dit weer voor de nodige problemen zal zorgen.
Dan zou ik het meteen proberen. Even dubbel abbo betalen , vind ik niet zo erg.
-
- Starter
t is possible to switch your account to a speedconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone. the cost for this migration is 99.00 euro one-time.
the activation of the migration cannot be cancelled once requested. the one-time charge is non-refundable once initiated.
Bij mij in Baal bij Tremelo zou het ook gaan om vdsl2 te nemen. Het speedpack daarentegen is nog altijd niet mogelijk.
Grtz
the activation of the migration cannot be cancelled once requested. the one-time charge is non-refundable once initiated.
Bij mij in Baal bij Tremelo zou het ook gaan om vdsl2 te nemen. Het speedpack daarentegen is nog altijd niet mogelijk.
Grtz
-
- Elite Poster
Ik kan me alleen maar aansluiten bij het advies van Maglor. WACHT tot de eerste groep opgeleverd EN stabiel verklaard is. Trouwens, afgaande op hetgeen in het verleden gebeurd is met Cityconnect en Homeconnect geloof ik nooit dat Dommel in staat zal zijn om op 1 juni ook werkelijk zijn Speedconnect op te leveren. Ik denk dat we daar gerust een heel aantal weken mogen bijtellen.
In een ander draadje is er gezegd (het zijn en blijven geruchten) dat Scarlet een snelheidsverhoging plant met daarbovenop een optie voor digitale televisie tegen eind augustus. Deftige digitale televisie is alleen mogelijk via VDSL(2) (of ADSL2+ maar dan moet ge zo ongeveer in de centrale wonen). Gezien Scarlet een dochter is van BGC, ga ik ervan uit dat ze vanaf die datum toegang zullen hebben tot het VDSL2 netwerk van BGC. Ik zie dus eind augustus als realistischer voor de werkelijke openstelling van het VDSL2 netwerk.
In een ander draadje is er gezegd (het zijn en blijven geruchten) dat Scarlet een snelheidsverhoging plant met daarbovenop een optie voor digitale televisie tegen eind augustus. Deftige digitale televisie is alleen mogelijk via VDSL(2) (of ADSL2+ maar dan moet ge zo ongeveer in de centrale wonen). Gezien Scarlet een dochter is van BGC, ga ik ervan uit dat ze vanaf die datum toegang zullen hebben tot het VDSL2 netwerk van BGC. Ik zie dus eind augustus als realistischer voor de werkelijke openstelling van het VDSL2 netwerk.
-
- Member
Om mezelf eens te quotenSoftware schreef:Ik heb nu opnieuw een test gedaan maar ik heb nog steeds adsl.DoubleD schreef:anders nog eens testen ? Was misschien nog niet aangepast ?Software schreef:Yup, alleen maar adsl tot 4,6 mbit beschikbaar.
Zal ondertussen ook eens een ticket aanmaken bij dommel
Ondertussen heeft dommel blijkbaar een database update gedaan en ben ik aansluitbaar via dommel op het vdsl netwerk.
Nuja, nog even wachten en kijken of dommel vdsl op tijd kan brengen.
Het is net omgekeerd, Belgacom verdient massa's geld aan internetaansluitingen. Misschien is Belgacom TV ondertussen al rendabel maar in 2008 was dat in ieder geval nog niet zo.TomG schreef:Ik denk dat de belangrijkste terugwinning voor de investeringen van VDSL2 ook wel Belgacom TV zullen zijn. Internet is voor zover ik weet nooit de meest rendabele activiteit geweest.