Modemkeuze

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Junni
Starter
Starter
Contacteer:

Ik maak nu reeds 5 jaar gebruik van Adsl met de Alcatel Speedtouch home (ISDN modem) en ben er tot nu toe tevreden van....

Doch heb ik vorige week een PSTN lijn laten bijtrekken en heb adsl2fit aangevraagd. Nu heb ik uiteraard voor deze lijn een PSTN modem nodig.

Welke raden jullie me aan om te gebruiken samen met mijn adsl2fit verbinding ?

De nieuwe van Belgacom zouden naar het schijnt zwaar tegenvallen? Het moet een modem only zijn, dus geen router, extra utp poorten, firewall, ....

Tnx !
Xbox info @ www.X-Power.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De nieuwe modem van Belgacom... euh, is dat niet de Speedtouch 510v4 ? Wat mij betreft werkt dat ding uitstekend, en je kan het tevens op verschillende plaatsen vinden voor rond de 35 euro.

Feit is dat bij alle dergelijk ethernetmodems de vermelde features aanwezig zijn, echter deze kan je perfect uitschakelen en vormen dus ook geen probleem.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik zou voor de alcatel speedtouch 510 gaan, dit is de opvolger van de gewone speedtouch, dus ook een ethernet modem, deze heeft die snufjes niet, en is dus een gewone ethernet modem
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

SeNsEi Ze0n schreef:ik zou voor de alcatel speedtouch 510 gaan, dit is de opvolger van de gewone speedtouch, dus ook een ethernet modem, deze heeft die snufjes niet, en is dus een gewone ethernet modem

Ik weet niet over welke Speedtouch 510 je het dan wel hebt. Hij (de 510) bestaat in een single port en 4-poorts versie maar beide zijn voor de rest identiek en bevatten dus router, NAT, firewall, ... maar niemand verplicht je dit te gebruiken.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Bij een vriend die "op het randje" woont hebben we zowel een Speed Touch Home" als de nieuwe blauwe "Thomson Ethernet Blue" uit de Belgacom shop geprobeerd. De blue had gemiddeld een 3 db betere signaal ruisverhouding dan de home. Synchroniseerde (daardoor?) een stuk hoger in snelheid. Het leek of hij in kleinere stappen naar beneden schakelde dan de home.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

A2FLimburg schreef:de nieuwe blauwe "Thomson Ethernet Blue" uit de Belgacom shop

Da's dus de Speedtouch 510v4 (was onlangs ook in de Carrefour te koop aan een goeie 35 euro). Ik twijfel of je de oude Speedtouch "Home" nog kan vinden.
Gast

Dus de nieuwe modems van Belgacom zijn nog prima ? Wel met firewall en dergelijke in, maar volledig uitschakelbaar ?

Prijs valt goe mee moet ik zeggen, mijne huidige heb ik nog 250 euro betaald. Dus we zullen voor de Speedtouch 510v4 gaan :wink: Tenzij iemand met een beter voorstel komt uiteraard. Ik heb nog een paar dagen eer dat adsl2fit in werking treed
Mizi
Starter Plus
Starter Plus

Weet er iemand nog een plaats waar ze de Speedtouch 510 verkopen voor 35€?
Degene die ik vind kosten tussen de 70-85€ :-(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Mizi schreef:Weet er iemand nog een plaats waar ze de Speedtouch 510 verkopen voor 35€? Degene die ik vind kosten tussen de 70-85€ :-(

Let wel op dat er twee versies zijn... een single poort (normaal 35 euro), en een 4-poorts (prijs geen idee).

Probeer alvast eens bij Carrefour en in de Belgacom winkels.
SIR
Pro Member
Pro Member

maar beide zijn voor de rest identiek en bevatten dus router, NAT, firewall, ... maar niemand verplicht je dit te gebruiken.[/quote]

Geeft deze firewall voldoende beveiliging, of is een extra software firewall aangeraden????
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Beide zijn voor de rest identiek ja.

De firewall is voldoende voor normaal (ttz. je bent geen bank of andere supergeheime dienst) gebruik.
Mizi
Starter Plus
Starter Plus

Wel ik heb eens goed gezocht op internet naar een speedtouch 510 (single port)

-Op de site van de carrefour vond ik hem niet terug (hij stond waarschijnlijk bij de promoties, ik ga deze week eens in de winkel zelf gaan vragen of ze er nog hebben *liefst voor dezelfde prijs* :-) )

-op de site van belgacom vind ik geen prijzen terug van de speedtouch 510, ik vind enkel prijzen van thompson speedtouch modems (link)

Thomson Speed Touch Ethernet (PSTN) 79 EUR**
Thomson Speed Touch Ethernet Blue (PSTN) 79 EUR**

nja mss stap ik ook best eens een teleboetiek binnen daarvoor...

-op pricewatch van tweakers.net staan verschillende shops die deze modem verkopen, de prijzen varieren van 71€ tot 128€, maar het wel niet altijd duidelijk over welke het nu gaat (4-port of 1-port)

is er iemand die deze modem ergens weet liggen? (liefst rond 35€ :-) )
thx[/url]
crapiecorn.

ik heb em zo in een instalatiepacket van belgacom gekocht, modem der uitgehaald en de rest weggegooid, kwam iets op 36? in de carrefour
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, die van 35? is de single port versie (hier moet je desnoods zelf nog een switch/hub achter hangen. Die van 75? is de 4-ports. DUs je hebt geen switch meer nodig om tot 4 users te verbinden.

Cheers
Afbeelding
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus

Vraagske:
Zukke speedtouch 510 met 1 poort. Als ik die aansluit op mijn switch van mijn bestaand netwerk hier thuis. Belt die automatisch in en zo? Zonder dat ik nog moet inbellen op mijn pc (zoals het nu gaat)...

Groeten
Ben
WhityBoy
Starter
Starter

Werkt perfect met een switch achter.
De modem is altijd verbonden dus inbellen hoeft niet meer
HyperT
Starter
Starter

MIJN MENING

pro:

+ goedkoop
+ UPnP
+ DHCP relay agent
+ editable routing tabel
+ alternatieve IP configuratie

con:

+ log is max. 30 entries
+ alleen onbelangrijke zaken worden gelogd
+ onwijzigbare tijdsinstelling , alles weergegeven in uptime
+ bugs in de web-interface
+ ingebouwde DNS server niet-compatibel met bepaalde hardware
+ mogelijke compatibiliteitsproblemen met DHCP server op LAN
+ firewall is rule-based
+ firewall enkel configureerbaar via Telnet
+ firewall configuratie (via Telnet) niet gedocumenteerd
+ ondanks template functie kan er geen backup worden genomen van de huidige instellingen
+ geen reset knop (powerbutton in bepaalde combinatie indrukken)
+ geen 'activity' LEDs
+ geen firmware updates beschikbaar
HyperT
Starter
Starter

vergeten in bovenstaande post:

con:

+ slechte support
Seal
Pro Member
Pro Member

@ HyperT

- Waarom support nodig? Modem werkt perfect zoals hij is.
- Log is langer dan 30 entries. HTTP geeft enkel de laatste 30 weer. Via Telnet connecten. Eens sessie gestart moet je volgende eens typen : "Systemlog show" . En rara, plots zie je alles vanaf je de modem instak ( lees laatste reboot).
- Backup is snel genomen via HTTP. Even connecten -> Left nav = Advanced . Then System kiezen en daar heb je een stukje tekst dat volgende spelt "Backup". Even op klikken, locatie van de te bewaren *.ini bepalen en klaar is kees.
- Moet de eerste "bug" nog vinden in de web interface.
- Geen reset knop is in sommige gevallen handig (lees als -> vrouw die soms wel eens zonder reden modem reset) en als het echt nodig is, kan je het idd doen via de knop-procedure.
- Als je DHCP op LAN hebt, kan je de built-in DHCP met één klik afzetten.
- Als je dan toch DHCP op LAN draait, kan je evengoed die DNS ook gebruiken.

Niet dat ik voor Thomson werk ofzo zene, dit moest me enkel even van het hart.
Don't shoot me if you take this the wrong way.
HyperT
Starter
Starter

Seal schreef:@ HyperT

- Waarom support nodig?
- Log is langer dan 30 entries. HTTP geeft enkel de laatste 30 weer. Via Telnet connecten. Eens sessie gestart moet je volgende eens typen : "Systemlog show" . En rara, plots zie je alles vanaf je de modem instak ( lees laatste reboot).
- Backup is snel genomen via HTTP. Even connecten -> Left nav = Advanced . Then System kiezen en daar heb je een stukje tekst dat volgende spelt "Backup". Even op klikken, locatie van de te bewaren *.ini bepalen en klaar is kees.
- Moet de eerste "bug" nog vinden in de web interface.
- Geen reset knop is in sommige gevallen handig (lees als -> vrouw die soms wel eens zonder reden modem reset) en als het echt nodig is, kan je het idd doen via de knop-procedure.
- Als je DHCP op LAN hebt, kan je de built-in DHCP met één klik afzetten.
- Als je dan toch DHCP op LAN draait, kan je evengoed die DNS ook gebruiken.

Niet dat ik voor Thomson werk ofzo zene, dit moest me enkel even van het hart.
Don't shoot me if you take this the wrong way.

waarom support?
---> tja, er moest eens een probleempje zijn ... een antwoord dat ietwat intelligenter is dan "je switch lijkt het probleem te zijn" kan in sommige gevallen handig zijn

log via telnet
---> u heeft gelijk, wijzig m'n opmerking dan naar "beperkte functionaliteit webpagina's vs telnet" ; maar toch niet onbelangrijk gezien het publiek waarnaar Thomson dit product richt

backup
---> tiens tiens, u heeft gelijk, excuseer totaal overgekeken

bugs in webinterface
---> zie attached pic
---> NAPT UDP entry toevoegen, als je deze later wil wijzigen 'vergeet' het jscript het protocol correct op UDP te zetten (kleine zaak I know, maar een kleine update zit er niet aan te komen)

reset knop
---> tja, ik ben niet getrouwd he :-)

DHCP op LAN
---> de 510v4 heeft geen NetBIOS naam, wat zoveel betekent als een naamloos toestel in het DHCP log ... ocharme de dhcp administrator die zo meerdere toestellen in z'n netwerk heeft
---> de 510v4 lijkt problemen te hebben met de default gateway optie, als ie namelijk als default gateway zijn eigen IP krijgt toegewezen ervaar ik elke keer dat na max. 15 minuten het internet ontoegankelijk blijkt (doch volgens de statuspagina en log is alles tiptop)

DNS op LAN
---> ja, maar als je dat niet hebt, en je gebruikt de DHCP en DNS van de SpeedTouch...

P.S. de DrSpeedTouch diagnostische tool die op CD wordt meegeleverd is niet echt het voorbeeld van stabiliteit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”