geen internet sinds deze middag (zat 4 april)
-
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 15:03
Hallo iedereen,
Sinds deze middag ongeveer werkt ons internet niet meer.
De router maakt nochtans zijn PPPoE verbinding en krijgt een IP adres.
Dit is een ping naar één van de DNS servers:
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=15ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Blijkbaar zit er toch ergens iets niet snor.
Zijn er nog slachtoffers?
Wij zitten in Aarschot (Vlaams Brabant).
Is Dommel bereikbaar tijdens het weekend?
J.
Sinds deze middag ongeveer werkt ons internet niet meer.
De router maakt nochtans zijn PPPoE verbinding en krijgt een IP adres.
Dit is een ping naar één van de DNS servers:
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=15ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Blijkbaar zit er toch ergens iets niet snor.
Zijn er nog slachtoffers?
Wij zitten in Aarschot (Vlaams Brabant).
Is Dommel bereikbaar tijdens het weekend?
J.
-
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 15:03
Wel, ondertussen werkt het terug.
Raar, heeft een uur of 5 uitgelegen deze namiddag.
J.
Raar, heeft een uur of 5 uitgelegen deze namiddag.
J.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
hier is het er vorige nacht uit gegaan & deze morgen ook weer zeer vervelend.....en telkens was ik aan het downloaden van netload (ik download nu toch wel veel minder dan vroeger dus ik denk niet dat het daar aan ligt!!
(zone 09)
(zone 09)
Hoogst waarschijnlijk lag de dns server gewoonweg plat. Ik raad iedereen aan de OpenDNS servers te gebruiken, je kan deze in je router instellen zodat de dhcp agent deze dns servers pushed naar alle pc's op je netwerk of ze gewoon handmatig instellen op elke pc.
Voor meer info www.opendns.com
208.67.222.222
208.67.220.220
Voor meer info www.opendns.com
208.67.222.222
208.67.220.220
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
laatste dagen hier ook wat meer problemen , 90055020195479-BAS-GENT - geen constante uitval maar toch paar keer per dagsmoke2000 schreef:Sinds vandaag 10 april tot nu middernacht , valt men verbinding ook weer constant uit zoals op 4 april, vraag me af wat ze uitsteken bij dommel. Heb al 2 jaar weinig lasts van disconnects normaal.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hier ook wat problemen (zone 09)
Mijn download speed valt bij momenten terug op 100 KB/sec. Wel vervelend voor als ik een spelletje wil spelen op Brettspielwelt. Die engine geraakt maar niet gestart... Ofwel heeft dat iets met die DNS server te maken ? (geen idee)
Hopelijk heeft dit niets te zien, met mijn klacht tegen Belgacom
Mijn download speed valt bij momenten terug op 100 KB/sec. Wel vervelend voor als ik een spelletje wil spelen op Brettspielwelt. Die engine geraakt maar niet gestart... Ofwel heeft dat iets met die DNS server te maken ? (geen idee)
Hopelijk heeft dit niets te zien, met mijn klacht tegen Belgacom
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
ofwel instellen als 3e of 4e DNS server.manu schreef:Of het aan de DNS ligt kan je toch zelf snel testen door de DNS van opendns.org in te stellen
hier ook zone 09 en al sinds enkele dagen al een paar gehad dat internet gewoon wegvalt. dan paar uur later terugGent32m schreef:Hier ook wat problemen (zone 09)
Mijn download speed valt bij momenten terug op 100 KB/sec. Wel vervelend voor als ik een spelletje wil spelen op Brettspielwelt. Die engine geraakt maar niet gestart... Ofwel heeft dat iets met die DNS server te maken ? (geen idee)
Hopelijk heeft dit niets te zien, met mijn klacht tegen Belgacom
en sindsdien haal ik ook maar 100kb/s meer, soms iets meer zoals nu 160kb/s maar ook al 60kb/s gehaald.
toch iets vreemd
De laatste week ofzo is dat hier hetzelfde (zone 014)
Constant valt de verbinding weg, de DNS servers van OpenDNS gebruik ik al sinds ik al meer dan 2 jaar.
Ik ben bijna 3 jaar klant bij Dommel en heb tot voor kort amper last van disconnects gehad, maar als dit langer blijft duren, stap ik over.
Constant valt de verbinding weg, de DNS servers van OpenDNS gebruik ik al sinds ik al meer dan 2 jaar.
Ik ben bijna 3 jaar klant bij Dommel en heb tot voor kort amper last van disconnects gehad, maar als dit langer blijft duren, stap ik over.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb het de voorbije week al een paar keer gehad nu. Soms 3-tal uurtje onstabiele verbinding en dan weer normaal. Betwijfel dat het aan mijn router/interne bekabeling ligt. Heb al met andere modem geprobeerd en telefoonkabel/splitter vervangen. Daarmee was het probleem niet opgelost, het gaat alleen over door gewoon af te wachten. Soms is het een hele dag in orde.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hier ook nog altijd problemen (in zone 09)
Zowel bij me thuis als mijn vader thuis. We hebben beide Homeconnect.
Hopelijk geraakt dit snel opgelost. Mijn vader klaagt nu al, dat hij zijn email niet meer kan checken.
Ik heb hem gezegd af te wachten, tot eind deze week.
Oorzaak van deze problemen ? weet ik niet. Ligt het aan Belgacom ?
Of is Dommel met een update bezig.
Welke zones hebben hier allemaal last van ?
Zijn er Homeconnectors (of netconnectors, cityconnectors) die geen problemen hebben ?
Zowel bij me thuis als mijn vader thuis. We hebben beide Homeconnect.
Hopelijk geraakt dit snel opgelost. Mijn vader klaagt nu al, dat hij zijn email niet meer kan checken.
Ik heb hem gezegd af te wachten, tot eind deze week.
Oorzaak van deze problemen ? weet ik niet. Ligt het aan Belgacom ?
Of is Dommel met een update bezig.
Welke zones hebben hier allemaal last van ?
Zijn er Homeconnectors (of netconnectors, cityconnectors) die geen problemen hebben ?
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
hier (015) homeconnect geen probleem:)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
zone 09: volgens de logs van ntop en bandwithd geen problemen gehad.Fluppeke schreef:hier (015) homeconnect geen probleem:)
(ik gebruik de dns'en van dommel en die van opendns.
Deze week is het internet (centrum gent, cityconnect) hier al enkele keren zeer kortstondig uitgevallen. Vanmiddag rond 14 a 15u viel het internet uit maar slechts voor een paar seconden. De modem kreeg alleszins voor enkele seconden geen signaal binnen (een rood lichtje ipv drie groene kan nooit goe zijn:p). Voor de rest ondervind ik hier niet echt problemen.Gent32m schreef:Hier ook nog altijd problemen (in zone 09)
Zowel bij me thuis als mijn vader thuis. We hebben beide Homeconnect.
Hopelijk geraakt dit snel opgelost. Mijn vader klaagt nu al, dat hij zijn email niet meer kan checken.
Ik heb hem gezegd af te wachten, tot eind deze week.
Oorzaak van deze problemen ? weet ik niet. Ligt het aan Belgacom ?
Of is Dommel met een update bezig.
Welke zones hebben hier allemaal last van ?
Zijn er Homeconnectors (of netconnectors, cityconnectors) die geen problemen hebben ?
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hoi,
Effe update.
Het probleem bij mijn vader is opgelost. Oorzaak van zijn internet uitval lag niet aan Dommel. Maar aan zijn stroomadapters (die om de één of andere reden niet meer werkten, ik heb die gereset en alles werkt terug ok). Ook aan volle snelheid.
Bij mij thuis zijn de problemen ook van de baan. Al fluctureert het soms nog wel wat (denk ik). Maar tot nu toe haal ik ook weer overal de volle snelheid (toch wanneer ik het nakijk, en dit is niet 24u op 24u )
Effe update.
Het probleem bij mijn vader is opgelost. Oorzaak van zijn internet uitval lag niet aan Dommel. Maar aan zijn stroomadapters (die om de één of andere reden niet meer werkten, ik heb die gereset en alles werkt terug ok). Ook aan volle snelheid.
Bij mij thuis zijn de problemen ook van de baan. Al fluctureert het soms nog wel wat (denk ik). Maar tot nu toe haal ik ook weer overal de volle snelheid (toch wanneer ik het nakijk, en dit is niet 24u op 24u )
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
al minstens een uur dat ik niet op internet geraak 't is de druppel...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zelfde zone hier btw - ondertussen werkt het terug - ruim een uur eruit gelegenNachtraaf schreef:Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.
hele tijd onderstaande foutmeldingen
Code: Selecteer alles
22.04.09 17:42:13 Internet connection cleared.
22.04.09 17:42:13 PPPoE error: Timeout.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bij mij stond bij de modem in status 'waiting for response'.xenne schreef:zelfde zone hier btw - ondertussen werkt het terug - ruim een uur eruit gelegenNachtraaf schreef:Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.
hele tijd onderstaande foutmeldingen
Code: Selecteer alles
22.04.09 17:42:13 Internet connection cleared. 22.04.09 17:42:13 PPPoE error: Timeout.
Ik moet zeggen dat het hier (Deinze) één van de weinig keren was dat ik eventjes zonder internet zat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
heb zitten surfen op dat moment via dommel(half 6) (en ook naar dommel gebeld, binnen de 30sec. iemand aan de lijn).Nachtraaf schreef:Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.
zone 09 ook.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
terug problemen......xenne schreef:zelfde zone hier btw - ondertussen werkt het terug - ruim een uur eruit gelegenNachtraaf schreef:Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.
hele tijd onderstaande foutmeldingen
Code: Selecteer alles
22.04.09 17:42:13 Internet connection cleared. 22.04.09 17:42:13 PPPoE error: Timeout.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
- Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Contacteer:
Hier in zone 051 ook problemen sinds woensdag of donderdag. Synchronisatie perfect maar bij het inloggen zijn er problemen. Dan komt het terecht in een loop. Net een nieuwe aansluiting (netconnect), ging 3 dagen probleemloos. Hopelijk weten ze maandag meer...
Zijn er nog mensen die er last van hebben?
Zijn er nog mensen die er last van hebben?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
gisteren kreeg ik allerlei vreemde syncronisaties, na het uittrekken van modem was het in orde
maar vandaag ligt de mail dan weer plat, zo is het altijd iets
maar vandaag ligt de mail dan weer plat, zo is het altijd iets
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
- Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Contacteer:
Nog nooit zo lang zonder internet gezeten, heb al alles getest:xenne schreef:gisteren kreeg ik allerlei vreemde syncronisaties, na het uittrekken van modem was het in orde
maar vandaag ligt de mail dan weer plat, zo is het altijd iets
- 2 modems
diverse telefoonkabels
3 splitters
Vrijdag om 15:25 pas gebeld naar helpdesk, snel en vriendelijk te woord gestaan (man was wel wat overdonderd door mijn reeds gedane testen ). Maandag zullen de technici het probleem bekijken. Ben benieuwd wat er uit de bus zal komen.