geen internet sinds deze middag (zat 4 april)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dialmformumbojumbo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2009, 15:03

Hallo iedereen,

Sinds deze middag ongeveer werkt ons internet niet meer.

De router maakt nochtans zijn PPPoE verbinding en krijgt een IP adres.

Dit is een ping naar één van de DNS servers:

Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=15ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 193.109.184.72: bytes=32 time=13ms TTL=60

Blijkbaar zit er toch ergens iets niet snor.

Zijn er nog slachtoffers?

Wij zitten in Aarschot (Vlaams Brabant).

Is Dommel bereikbaar tijdens het weekend?

J.
dialmformumbojumbo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2009, 15:03

Wel, ondertussen werkt het terug.

Raar, heeft een uur of 5 uitgelegen deze namiddag.

J.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bij mij ook Zone 015 , rond 3 uur plat gevallen , tegen 5 uur terug in orde.

was al nieuwe splitter en phone cable gaan kopen ;p
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

015 , niks ondervonden
The eternal and true pessimist :D
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

hier is het er vorige nacht uit gegaan & deze morgen ook weer zeer vervelend.....en telkens was ik aan het downloaden van netload (ik download nu toch wel veel minder dan vroeger dus ik denk niet dat het daar aan ligt!!
(zone 09)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 mar 2007, 15:07

Hoogst waarschijnlijk lag de dns server gewoonweg plat. Ik raad iedereen aan de OpenDNS servers te gebruiken, je kan deze in je router instellen zodat de dhcp agent deze dns servers pushed naar alle pc's op je netwerk of ze gewoon handmatig instellen op elke pc.

Voor meer info www.opendns.com


208.67.222.222
208.67.220.220
Afbeelding
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

opendns gaat immers wel traag op rapidshare toen ik het nog gebruikte ;)
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds vandaag 10 april tot nu middernacht , valt men verbinding ook weer constant uit zoals op 4 april, vraag me af wat ze uitsteken bij dommel. Heb al 2 jaar weinig lasts van disconnects normaal.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

probleem kan ook in de centrale bij BGC liggen en daar heeft Dommel geen vat op.
al eens met een andere modem geprobeerd of hetzelfde probleem zich dan nog voordoet?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

smoke2000 schreef:Sinds vandaag 10 april tot nu middernacht , valt men verbinding ook weer constant uit zoals op 4 april, vraag me af wat ze uitsteken bij dommel. Heb al 2 jaar weinig lasts van disconnects normaal.

laatste dagen hier ook wat meer problemen , 90055020195479-BAS-GENT - geen constante uitval maar toch paar keer per dag
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hier ook wat problemen (zone 09)

Mijn download speed valt bij momenten terug op 100 KB/sec. Wel vervelend voor als ik een spelletje wil spelen op Brettspielwelt. Die engine geraakt maar niet gestart... :-( Ofwel heeft dat iets met die DNS server te maken ? (geen idee)

Hopelijk heeft dit niets te zien, met mijn klacht tegen Belgacom :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Of het aan de DNS ligt kan je toch zelf snel testen door de DNS van opendns.org in te stellen
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

manu schreef:Of het aan de DNS ligt kan je toch zelf snel testen door de DNS van opendns.org in te stellen

ofwel instellen als 3e of 4e DNS server.
maTja
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009, 11:11

Gent32m schreef:Hier ook wat problemen (zone 09)

Mijn download speed valt bij momenten terug op 100 KB/sec. Wel vervelend voor als ik een spelletje wil spelen op Brettspielwelt. Die engine geraakt maar niet gestart... :-( Ofwel heeft dat iets met die DNS server te maken ? (geen idee)

Hopelijk heeft dit niets te zien, met mijn klacht tegen Belgacom :wink:


hier ook zone 09 en al sinds enkele dagen al een paar gehad dat internet gewoon wegvalt. dan paar uur later terug
en sindsdien haal ik ook maar 100kb/s meer, soms iets meer zoals nu 160kb/s maar ook al 60kb/s gehaald.

toch iets vreemd
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

De laatste week ofzo is dat hier hetzelfde (zone 014)
Constant valt de verbinding weg, de DNS servers van OpenDNS gebruik ik al sinds ik al meer dan 2 jaar.

Ik ben bijna 3 jaar klant bij Dommel en heb tot voor kort amper last van disconnects gehad, maar als dit langer blijft duren, stap ik over.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

probleem kan ook in de BGC-infrastructuur zitten; voor ons is dat raden, voor hen een weet.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb het de voorbije week al een paar keer gehad nu. Soms 3-tal uurtje onstabiele verbinding en dan weer normaal. Betwijfel dat het aan mijn router/interne bekabeling ligt. Heb al met andere modem geprobeerd en telefoonkabel/splitter vervangen. Daarmee was het probleem niet opgelost, het gaat alleen over door gewoon af te wachten. Soms is het een hele dag in orde.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hier ook nog altijd problemen (in zone 09)

Zowel bij me thuis als mijn vader thuis. We hebben beide Homeconnect.
Hopelijk geraakt dit snel opgelost. Mijn vader klaagt nu al, dat hij zijn email niet meer kan checken.
Ik heb hem gezegd af te wachten, tot eind deze week.

Oorzaak van deze problemen ? weet ik niet. Ligt het aan Belgacom ?
Of is Dommel met een update bezig.

Welke zones hebben hier allemaal last van ?
Zijn er Homeconnectors (of netconnectors, cityconnectors) die geen problemen hebben ?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

hier (015) homeconnect geen probleem:)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Fluppeke schreef:hier (015) homeconnect geen probleem:)

zone 09: volgens de logs van ntop en bandwithd geen problemen gehad.
(ik gebruik de dns'en van dommel en die van opendns.
alyona
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2009, 01:15

Gent32m schreef:Hier ook nog altijd problemen (in zone 09)

Zowel bij me thuis als mijn vader thuis. We hebben beide Homeconnect.
Hopelijk geraakt dit snel opgelost. Mijn vader klaagt nu al, dat hij zijn email niet meer kan checken.
Ik heb hem gezegd af te wachten, tot eind deze week.

Oorzaak van deze problemen ? weet ik niet. Ligt het aan Belgacom ?
Of is Dommel met een update bezig.

Welke zones hebben hier allemaal last van ?
Zijn er Homeconnectors (of netconnectors, cityconnectors) die geen problemen hebben ?


Deze week is het internet (centrum gent, cityconnect) hier al enkele keren zeer kortstondig uitgevallen. Vanmiddag rond 14 a 15u viel het internet uit maar slechts voor een paar seconden. De modem kreeg alleszins voor enkele seconden geen signaal binnen (een rood lichtje ipv drie groene kan nooit goe zijn:p). Voor de rest ondervind ik hier niet echt problemen.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bij mij zone 015 (zemst / eppegem)

Is het ongeveer 3 keer per week , een 2-tal uurtjes veel disconnects en dan lijkt het weer opgelost.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

hier in Antwerpen heb ik ook het idee dat het vaak wegvalt. Met name de woip connecties herstellen daarna niet en moet ik het modem resetten.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Effe update.

Het probleem bij mijn vader is opgelost. Oorzaak van zijn internet uitval lag niet aan Dommel. Maar aan zijn stroomadapters (die om de één of andere reden niet meer werkten, ik heb die gereset en alles werkt terug ok). Ook aan volle snelheid.

Bij mij thuis zijn de problemen ook van de baan. Al fluctureert het soms nog wel wat (denk ik). Maar tot nu toe haal ik ook weer overal de volle snelheid (toch wanneer ik het nakijk, en dit is niet 24u op 24u :wink: )
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

al minstens een uur dat ik niet op internet geraak :bang: 't is de druppel...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Nachtraaf schreef:Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.

zelfde zone hier btw - ondertussen werkt het terug - ruim een uur eruit gelegen

hele tijd onderstaande foutmeldingen

Code: Selecteer alles

22.04.09 17:42:13 Internet connection cleared.

22.04.09 17:42:13 PPPoE error: Timeout.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

xenne schreef:
Nachtraaf schreef:Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.

zelfde zone hier btw - ondertussen werkt het terug - ruim een uur eruit gelegen

hele tijd onderstaande foutmeldingen

Code: Selecteer alles

22.04.09 17:42:13 Internet connection cleared.

22.04.09 17:42:13 PPPoE error: Timeout.


Bij mij stond bij de modem in status 'waiting for response'.

Ik moet zeggen dat het hier (Deinze) één van de weinig keren was dat ik eventjes zonder internet zat.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Nachtraaf schreef:Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.

heb zitten surfen op dat moment via dommel(half 6) (en ook naar dommel gebeld, binnen de 30sec. iemand aan de lijn).
zone 09 ook.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

xenne schreef:
Nachtraaf schreef:Idem, tussen iets na 17.00 uur en iets voor 18.00 uur, regio 09.

zelfde zone hier btw - ondertussen werkt het terug - ruim een uur eruit gelegen

hele tijd onderstaande foutmeldingen

Code: Selecteer alles

22.04.09 17:42:13 Internet connection cleared.

22.04.09 17:42:13 PPPoE error: Timeout.

terug problemen......
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Hier in zone 051 ook problemen sinds woensdag of donderdag. Synchronisatie perfect maar bij het inloggen zijn er problemen. Dan komt het terecht in een loop. Net een nieuwe aansluiting (netconnect), ging 3 dagen probleemloos. Hopelijk weten ze maandag meer...

Zijn er nog mensen die er last van hebben?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gisteren kreeg ik allerlei vreemde syncronisaties, na het uittrekken van modem was het in orde

maar vandaag ligt de mail dan weer plat, zo is het altijd iets
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

xenne schreef:gisteren kreeg ik allerlei vreemde syncronisaties, na het uittrekken van modem was het in orde

maar vandaag ligt de mail dan weer plat, zo is het altijd iets

Nog nooit zo lang zonder internet gezeten, heb al alles getest:
[list=]2 modems
diverse telefoonkabels
3 splitters[/list]
Sync blijft goed maar geen verbinding.

Vrijdag om 15:25 pas gebeld naar helpdesk, snel en vriendelijk te woord gestaan (man was wel wat overdonderd door mijn reeds gedane testen :)). Maandag zullen de technici het probleem bekijken. Ben benieuwd wat er uit de bus zal komen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”