UB game server?
Amai Meon ... ge wordt nog ne professional
't is mij al wel opgevallen hoe goe ge die maps al kent in zo ne korten tijd ... chapeau !
Anyway ... gisteren (zaterdag) crap gespeeld ... rug speelde mij parten Als ge buikgriep hebt is da helaas een na-effect en ik zat gewoon te creperen achter mijne pc )
Kheb geprobeerd maar deftig spelen zat er niet in Spijtig want 's avonds zaten de andere clan members er ook op ... ik hoop morgen beter te zijn en dan open ik 'another can of woopass'
't is mij al wel opgevallen hoe goe ge die maps al kent in zo ne korten tijd ... chapeau !
Anyway ... gisteren (zaterdag) crap gespeeld ... rug speelde mij parten Als ge buikgriep hebt is da helaas een na-effect en ik zat gewoon te creperen achter mijne pc )
Kheb geprobeerd maar deftig spelen zat er niet in Spijtig want 's avonds zaten de andere clan members er ook op ... ik hoop morgen beter te zijn en dan open ik 'another can of woopass'
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hehe, ik was gisteren goed bezig ja
Ik had al die sterretjes vol en 720+ XP Oké, misschien nog niet indrukwekkend, maar voor mezelf wél .
Op de server inloggen in de stille uurtjes en rustig alle paadjes en zo verkennen helpt wel .
Spijtig dat ik moest gaan eten.
Nu nog uitzoeken hoe ge die snelle messages doet, want via dat menu is dat niet echt snel te noemen.
Ik had al die sterretjes vol en 720+ XP Oké, misschien nog niet indrukwekkend, maar voor mezelf wél .
Op de server inloggen in de stille uurtjes en rustig alle paadjes en zo verkennen helpt wel .
Spijtig dat ik moest gaan eten.
Nu nog uitzoeken hoe ge die snelle messages doet, want via dat menu is dat niet echt snel te noemen.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Zeg, hoe kunt ge in feite zien wie op dit moment allemaal op de server bezig is en welke map draait? Gaat dat op te vragen via SyStats?
Is namelijk vervelend om telkens ET op te starten om dan te merken dat het vol zit of zo
Is namelijk vervelend om telkens ET op te starten om dan te merken dat het vol zit of zo
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
De game is nogal buggie voor mij, ik heb alle maps gedownload.... start het spel soms op maar soms reageert het niet meer in sommige menus.... (precies of mijn computer bevriesd) .....
Ik probeer te connecten naar et.bat5.serverdust.org maar het is precies of hij niet wil connecten, server down? Dan vlieg ik ook direct terug naar het hoofdmenu.....
Ik heb al redelijk veel spellen gespeeld en deze is toch wel verschrikkelijk moeilijk om ne keer een potje te "kunnen" gamen....
Ik kan naar andere servers connecten maar ik wil jullie server natuurlijk
Ik probeer te connecten naar et.bat5.serverdust.org maar het is precies of hij niet wil connecten, server down? Dan vlieg ik ook direct terug naar het hoofdmenu.....
Ik heb al redelijk veel spellen gespeeld en deze is toch wel verschrikkelijk moeilijk om ne keer een potje te "kunnen" gamen....
Ik kan naar andere servers connecten maar ik wil jullie server natuurlijk
- Styno
- Elite Poster
Zeg, hoe kunt ge in feite zien wie op dit moment allemaal op de server bezig is en welke map draait? Gaat dat op te vragen via SyStats?
Is namelijk vervelend om telkens ET op te starten om dan te merken dat het vol zit of zo.
Systats draait om 5:00 smorgens een update van de dag ervoren.. is dus statisch... Handig programmaatje is "the all-seeing eye" http://www.udpsoft.com/eye2/index.html kan je zien wie wat en waar aan het gamen is. Ps als hij vol zit gewoon wachten, dan kom je er wel op, hij maakt namelijk een soort van queue aan als de server vol zit...
De server is nog niet down geweest sinds hij gestart is. (wel een paar restarts, maar down nog nooit) De poort meegeven zou ook niet moeten. je kan altijd eens op IP proberen.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Elite Poster
Probleem is opgelost door mijn firewall uit te zetten .... Ik heb zone-alarm en vind dat raar want het heeft geen enkele melding of iets weer van in het log.... Ook mijn probleem van freezen tussen de menu's is opgelost daardoor.... Wel freaky dat een programma probeert te connecten terwijl je nog niet ééns een server binnen bent
-
- Premium Member
voor de server list te halen é :S
anyways dit soort problemen doet zich vaak voor bij zone alarm.
Ik heb er al heel veel last van gehad, soms uren prutsen blijkt het dan simpel weg zone alarm te zijn die het prob veroorzaakt.
Dit is echt iets waar ze eens dringend mogen aan sleutelen daar bij zone alarm
anyways dit soort problemen doet zich vaak voor bij zone alarm.
Ik heb er al heel veel last van gehad, soms uren prutsen blijkt het dan simpel weg zone alarm te zijn die het prob veroorzaakt.
Dit is echt iets waar ze eens dringend mogen aan sleutelen daar bij zone alarm
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Wat ik ook vervelend vind is dat ie meteen een serverlist ophaalt van het moment dat je "Play online" doet. Det NAT-pool van m'n router is meteen vol en ik krijg dan ook "Error: Connection Limit Reached". Ik heb die ondertussen wel al verhoogd naar 2048 connecties, maar toch blijf ik dat voor hebben. Is er ook geen 'favorieten' of zo? Want ik geef altijd maar jullie adres in bij "connect to IP"...
- Styno
- Elite Poster
ja hoor... waar bovenaan internet staat kan je op clicken...
krijg je LAN en favorieten
Styno
krijg je LAN en favorieten
Styno
-
- Elite Poster
meon schreef:Wat ik ook vervelend vind is dat ie meteen een serverlist ophaalt van het moment dat je "Play online" doet. Det NAT-pool van m'n router is meteen vol en ik krijg dan ook "Error: Connection Limit Reached". Ik heb die ondertussen wel al verhoogd naar 2048 connecties, maar toch blijf ik dat voor hebben. Is er ook geen 'favorieten' of zo? Want ik geef altijd maar jullie adres in bij "connect to IP"...
Wat je kan doen is proberen connecten met het programma "The all seeing eye". Het is een programma speciaal gemaakt om serverlijsten te zien en te joinen van vele spellen waaronder ET....
http://www.udpsoft.com/eye/
Wat we ook kunnen doen en dit is wel een aanrader, is het beta programma X-fire, het werkt gelijk MSN Messenger of ICQ, dus je hebt vrienden die online staan en je kunt zelf zien wat voor spel ze spelen.... EN wat server ze zitten.... Wat hun score is en hoe jouw ping is tov de server... Ook kan je direct de server joinen buitenaf het spel zelf....
Het programma support ook verschrikkelijk veel spellen waaronder ET!
http://www.xfire.com/
Ik ben fervente fan van ASE (All-Seeying Eye) persoonlijk ...
heb dan ook de life time registration gedaan voor 30$ .. een 27 euro of zo was dat toen.
ASE kan alles wat hierboven aangehaald is van gewenste informatie/features. Bovendien zit je niet met het probleem dat je in ET moet gaan om te ontdekken dat de server vol is. Om te beginnen zie je het gewoon al, en wil je toch persé connecteren op een server blijft ASE netjes voor jou proberen terwijl je gewoon in Windows kunt blijven werken.
EDIT: File werkt niet om info te verkrijgen ... onderstaande url werkt wel (dank aan enemy-territory.4players.de)
http://enemy-territory.4players.de:1041/gameserver.php?ip=et.bat5.serverdust.org:27960
heb dan ook de life time registration gedaan voor 30$ .. een 27 euro of zo was dat toen.
ASE kan alles wat hierboven aangehaald is van gewenste informatie/features. Bovendien zit je niet met het probleem dat je in ET moet gaan om te ontdekken dat de server vol is. Om te beginnen zie je het gewoon al, en wil je toch persé connecteren op een server blijft ASE netjes voor jou proberen terwijl je gewoon in Windows kunt blijven werken.
EDIT: File werkt niet om info te verkrijgen ... onderstaande url werkt wel (dank aan enemy-territory.4players.de)
http://enemy-territory.4players.de:1041/gameserver.php?ip=et.bat5.serverdust.org:27960
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Visi0n4ir schreef:zou toch graag eens een defitge link willen naar die kut venice map. dus geen zip-file ofzo met enkele mappen in maar gewoon een pk3 file
meon schreef:De download van de venice-map wilde bij mij ook altijd mislukken; té groot. Dus heb ik hem maar maar van hier gedownload en in m'n etmain-map gezet, en dat ging.
(als je een beetje met de url speelt vind je daar nog heel veel andere maps ook)
Ik heb de link in deze topic nochtans al 2x gegeven
- Styno
- Elite Poster
Ja zeg, nu kannie eindelijk connecteren en wilt meteen ook action
T zal niet voor vandaag zijn maar wacht maar af
T zal niet voor vandaag zijn maar wacht maar af
Visi0n4ir schreef:zou toch graag eens een defitge link willen naar die kut venice map. dus geen zip-file ofzo met enkele mappen in maar gewoon een pk3 file
Een zip file met enkel wat directories en files in zeg je ... rename die .zip eens naar .pk3 en probeer dan nog eens.
Een pk3 is feitelijk gewoon een zip file. (Heb ik ook maar enkele dagen geleden geleerd van mijn mede-admin )
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Menne PowerArchiver gaf de .pk3-files gewoon het zip-icoontje en kon die ook gewoon als zipjes openen en gebruiken, vandaar dat ik dat ook wist .
ik zat er gisterenavond toch met een deel mensen op, alleen startte de server opeens opnieuw op, en vervolgens waren we met 4?
Dat ligt aan die custom maps ... 20MB is blijkbaar nogal veel voor ET en meestal geraakt die map niet gedownload waardoor de spelers lang uit het spel blijvan hangen, en dikwijls helaas ook opgeven om te connecteren.
Hieraan wordt gewerkt en dit zou normaal gezien deze week zeker moeten opgelost zijn.
Eventjes geduld nog zou A2F zeggen (met dat verschil dat wij WEL weten waar het probleem ligt )
(sorry kon de steek niet laten hihi)
Hieraan wordt gewerkt en dit zou normaal gezien deze week zeker moeten opgelost zijn.
Eventjes geduld nog zou A2F zeggen (met dat verschil dat wij WEL weten waar het probleem ligt )
(sorry kon de steek niet laten hihi)
ah , ok ;.. heb net ook mn stats bekenen, bedroevend laag, maar ik speel nog wel es puur supporterende rol .
meon schreef:Visi0n4ir schreef:zou toch graag eens een defitge link willen naar die kut venice map. dus geen zip-file ofzo met enkele mappen in maar gewoon een pk3 filemeon schreef:De download van de venice-map wilde bij mij ook altijd mislukken; té groot. Dus heb ik hem maar maar van hier gedownload en in m'n etmain-map gezet, en dat ging.
(als je een beetje met de url speelt vind je daar nog heel veel andere maps ook)
Ik heb de link in deze topic nochtans al 2x gegeven
Inderdaad als je nu nog vermeld had dat je de zip gewoon moest renamen, had ik al lang meegespeeld. Thx C-Phest voor de info.
- Styno
- Elite Poster
De venice_b4 (beta map) is vervangen door venice final.
We zijn zwaar aan het werken en testen ivm automatic mapdownload.
Om de een of andere reden werkt de download voor temple zonder problemen (en snel) maar venice blijft een probleem geven.
Onze excuses voor het ongemak, in de tussentijd zijn links naar de maps te vinden op onze website.
http://bat5.serverdust.org
-edit: ter volledigheid: als windows op de een of andere manier van de pk3 een zip maakt of er .zip achterplakt, gewoon renamen naar .pk3
Styno
We zijn zwaar aan het werken en testen ivm automatic mapdownload.
Om de een of andere reden werkt de download voor temple zonder problemen (en snel) maar venice blijft een probleem geven.
Onze excuses voor het ongemak, in de tussentijd zijn links naar de maps te vinden op onze website.
http://bat5.serverdust.org
-edit: ter volledigheid: als windows op de een of andere manier van de pk3 een zip maakt of er .zip achterplakt, gewoon renamen naar .pk3
Styno
Laatst gewijzigd door Styno 03 maa 2004, 16:14, in totaal 1 gewijzigd.
- Styno
- Elite Poster
meon schreef:Zeg, hoe kunt ge in feite zien wie op dit moment allemaal op de server bezig is en welke map draait? Gaat dat op te vragen via SyStats?
K heb mijn php kennis eens afgestoft en een quake3 stats scrîpt omgezet naar ET...
http://bat5.serverdust.org/etinfo.php
Styno
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik deed het tegenwoordig (sinds gisteren dus) via mIRC
No name script kan een serverquery doen, is wel tof
Maar op m'n laptop hangt het spel volledig. Enige dat ik kan doen is de laptop uit zetten. Op http://www.forumplanet.com/planetwolfen ... id=1239224 is het precies ook een hot topic.
No name script kan een serverquery doen, is wel tof
Maar op m'n laptop hangt het spel volledig. Enige dat ik kan doen is de laptop uit zetten. Op http://www.forumplanet.com/planetwolfen ... id=1239224 is het precies ook een hot topic.
- Styno
- Elite Poster
Er zijn inderdaad problemen met punkbuster en nvidia...
Notes van de voorlaatste client versie http://www.evenbalance.com
Styno
Notes van de voorlaatste client versie http://www.evenbalance.com
contains a temporary workaround for the lockup conflict with nVidia v5x.xx forceware drivers until nVidia corrects their backwards compatibility issues - the workaround may or may not solve the lockup problem for individual users depending on hardware combinations
Styno
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik heb een ATI Radeon 9200 mobility ....
En daar zijn niet zo snel driver-updates voor
Ik ga eens proberen straks met compatibility-mode, blijkt soms te willen werken ...
En daar zijn niet zo snel driver-updates voor
Ik ga eens proberen straks met compatibility-mode, blijkt soms te willen werken ...
Styno schreef:K heb mijn php kennis eens afgestoft en een quake3 stats scrîpt omgezet naar ET...
Is het mogelijk van daar de resterende maptijd bij te zetten?
Vind ik soms wel handig.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Denkt ge dat ik weet in welke volgorde die komen?
Ik heb nog nooit een campaign uitgespeeld hoor
Ah ja, ik had toenjuist punkbuster eens manueel geupdate en ET gedraaid in compatibility mode... En ik joinede bat5. RoadKillPuppy zei nog hallo en toen ... lockup. Ach ja, uninstall dan maar.
Overigens heeft een laptop geen numeriek keypad (al zou dat in dit spel nog op te lossen zijn), dus berichtjes sturen is niet vanzelfsprekend
Ik heb nog nooit een campaign uitgespeeld hoor
Ah ja, ik had toenjuist punkbuster eens manueel geupdate en ET gedraaid in compatibility mode... En ik joinede bat5. RoadKillPuppy zei nog hallo en toen ... lockup. Ach ja, uninstall dan maar.
Overigens heeft een laptop geen numeriek keypad (al zou dat in dit spel nog op te lossen zijn), dus berichtjes sturen is niet vanzelfsprekend
- Styno
- Elite Poster
Ah vandaar... ik dacht al ... onbeleefderik
Voor die status.. ik zal zien wat ik kan doen, maar veel spare time heb ik de laatste tijd niet echt... maar de xp zie je toch.. als die laag is, dan zit je in het begin ...
Mhh. in mijn laptop steekt ook een radeon mobility en et draait der wel op.. niet voltjes, maar tis te spelen.
Styno
Voor die status.. ik zal zien wat ik kan doen, maar veel spare time heb ik de laatste tijd niet echt... maar de xp zie je toch.. als die laag is, dan zit je in het begin ...
Mhh. in mijn laptop steekt ook een radeon mobility en et draait der wel op.. niet voltjes, maar tis te spelen.
Styno
Combinatie GF4 en punkbuster en ET heb ik helemaal uitgepluisd en voorlopige fix voor gevonden: Detonator 45.23 installeren (forceren als't moet) ipv die nieuwe ForceWare. Geen lockup problemen meer gehad sindsdien.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Op m'n desktop met Radeon 9800 Pro (kwijl maar ) heb ik helemaal geen problemen. Het is op m'n laptop met een ancient driver voor een ATI Mobility Radeon 9200. Nog een oplossing is punkbuster uitschakelen op de server natuurlijk .
Nah, tis niet meer nodig, gewoon niet spelen vanaf de laptop. Spijtig, niemand snipen op verplaatsing dan maar...
Nah, tis niet meer nodig, gewoon niet spelen vanaf de laptop. Spijtig, niemand snipen op verplaatsing dan maar...
- Styno
- Elite Poster
meon schreef:En de hoeveelste map het is in de campaign
Het is immers leuker om in het begin te joinen wanneer niemand XP heeft
U vraagt wij draaien... de resterende tijd krijg ik er echter niet zo meteen in...
Styno
- Styno
- Elite Poster
C-Phest schreef:Visi0n4ir schreef:Styno nice dude, just downloaded it at 400K
Hela, daar hebde mij voor te bedanken
Jah, I am only the messenger, provider of good news... C-Phest provider of the webspace
Mag ik jullie ook vragen om problemen die jullie met de server hebben hier te posten? (probeer wel het probleem goed te beschrijven want met -het werkt niet- zijn we niet veel)
Styno