![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik ben het zodanig beu geworden dat ik nu in mijn eservices ingesteld heb dat anonieme bellers gewoonweg geweigerd worden. Dat is blijkbaar zelfs gratis met italk.
Iemand anders dezelfde ervaring?
http://nl.wikipedia.org/wiki/RobinsonlijstSven.VdS schreef:Wat is de Robinson list?
Mijn antwoord is steevast: "Company policy dat dergelijke informatie niet wordt vrijgegeven." Zijn ze behoorlijk snel tevreden meeSven.VdS schreef:Daarstraks weer iemand van Cisco .. na 2 vragen ik: mevrouw belt u om een enquete af te nemen of om daadwerkelijk een product of dienst aan te bieden want ik heb geen tijd noch zin voor. 't is was rap gedaan daarna.
Ik blaf die mensen niet graag af: die doen ook maar hun werk. Meestal deed ik wel altijd kordaat: interesseert me niet, goeienavond mevrouw en legde ik neer. Maar dat hielp dus niet...brooklyn schreef:Gewoon afblaffen en telefoon neerleggen, of hen uitleggen hoe slecht/duur hun product is.
in het geval telenet belgacom is dat niet moeilijk.
Goztow schreef:Mijn vrouw en ik werken gewoonlijk voltijds, maar zijn nu een weekje thuis om de babykamer te beginnen op te knappen. We hebben sinds het begin van de week gemiddeld 1-2 televerkopers aan de lijn gekregen. Mijn vrouw werd er helemaal gek van. Wij staan namelijk reeds op de Robinson list... Meestal gaat het om enquete's, telecom, wijnverkoop, ... ze vallen ons trouwens ook vaak 's avonds of in het weekend lastig...
Ik ben het zodanig beu geworden dat ik nu in mijn eservices ingesteld heb dat anonieme bellers gewoonweg geweigerd worden. Dat is blijkbaar zelfs gratis met italk.
Iemand anders dezelfde ervaring?
Goztow schreef:Ik ben het zodanig beu geworden dat ik nu in mijn eservices ingesteld heb dat anonieme bellers gewoonweg geweigerd worden. Dat is blijkbaar zelfs gratis met italk.
Anonieme oproepen gaan naar mijn antwoordapparaat, met de boodschap dat ze op de voicemail terechtgekomen zijn wegens anoniem. Indien de beller zijn naam en nummer geeft, bel ik eventueel terug (kan altijd toch een bekende zijn die toevallig anoniem belt, of vanuit een telefooncel of zo ...)seagull schreef:Alle anonieme oproepen blokkeren gaat een beetje ver vind ik.
Vind ik ook wel een goeiegobber schreef:hier ook geen last meer van, " een ogenblikje alstublieft" .......hoorn naast de telefoon en na half uurtje terug inleggen.
Pas op, je moet daar voor gemaakt zijn. Mensen overtuigen om op 9 000 km afstand minstens 50 000 euro te investeren in plantjes die hopelijk niet afbranden, wegspoelen of ziek worden. Hopelijk worden die plantjes groot én stijgt de houtprijs én zakt de dollar niet én ....iceke schreef:Vandaag weer maar eens een televerkoper aan de lijn, eentje met geen geheim nummer : http://www.teakwood.be
Ik begrijp wel dat je één jaarlijkse oproep van deze firma niet op prijs stelt, maar geeft dat jou het recht om via het Internet een oproep te lanceren om deze persoon te gaan stalken ? 'k Vind dat wel iets te ver gaan ...iceke schreef:Enfin, heb je nog iets leuks te verkopen en kan je gratis bellen naar vaste nummers ? doe me een plezier : 03218xxxx dat is 03218xxxx ofte nul drie twee een acht xxxx
Stalken ? ik vraag gewoon om whatever je verkoopt aan hen ook te proberen verkopen via de telefoon, dat is volgens mij niet stalken. Als ik beleefd vraag om mij nooit meer op te bellen en ze geven je een antwoord dat je dan a: maar een geheim nummer moet nemen en b: ze je gewoon terug gaan opbellen wanneer zij daar zin in hebben. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik hetzelfde mag doen, nl. mijn spulletjes proberen te verslijten aan hun. Anders moeten ze maar a: een geheim nummer nemen of b: zorgen dat ze morgen niet meer in de gouden gids staanphilippe.deleye schreef:Ik begrijp wel dat je één jaarlijkse oproep van deze firma niet op prijs stelt, maar geeft dat jou het recht om via het Internet een oproep te lanceren om deze persoon te gaan stalken ? 'k Vind dat wel iets te ver gaan ...iceke schreef:Enfin, heb je nog iets leuks te verkopen en kan je gratis bellen naar vaste nummers ? doe me een plezier : 03218xxxx dat is 03218xxxx ofte nul drie twee een acht xxxx
... En ben je er zeker van dat de eigenaar van dit nummer (een firma in Berchem) dezelfde is als deze van de website die je vernoemt (een firma in Maaseik) ?
Philippe.
Kwestie van geluk/ minder geluk: hoe dikwijls bellen Jehova-getuigen bij jou aan ? Kan je écht totaal niets aan doen. Het "probleem" blijft hetzelfde: hoe lang wil je naar hun verhaal luisteren ? In mijn geval meestal maximum 15 á 20 seconden. Kortdadig optreden betekent helemaal niet hetzelfde als "aggressief" optreden.Goztow schreef:Nah, ze belden al voordat we erop stonden.
En wie hangt er aan de andere kant van úw lijn denk je?iceke schreef:wil je zaken met mij doen kom dan eens langs, als ik intresse heb maken we een afspraak, indien niet, don't call us we call you !
Altea heeft de fantastische oplossing van multiskilled agents. We bellen voor telecom en kijken waar we u mogelijk kunnen helpen.Sven.VdS schreef:Wat is de Robinson list?
Thuis zijn de telefoontjes om Franse wijn te kopen het meest frequent
Op kantoor krijg ik als ICT Manager minstens 1 telefoon per dag om vanalles van de hand te doen. Begint danig op mijn systeem te werken ... met die economische crisis lijken alle bedrijven zich op cold calling te storten![]()
Daarstraks weer iemand van Cisco .. na 2 vragen ik: mevrouw belt u om een enquete af te nemen of om daadwerkelijk een product of dienst aan te bieden want ik heb geen tijd noch zin voor. 't is was rap gedaan daarna.
Ik merk van mezelf dat ik alsmaar groffer word qua afschepen .. als ze nu zouden bellen om iets aan te bieden, akkoord, maar als het gewoon is om hun database te vullen met confidentiële informatie hoeft het voor mij niet.
Uiteraard, elke phonecall wordt gekwalificeerd. Jij zou bijvoorbeeld bij "Not Interested" terechtkomen en 6 maanden met rust gelaten worden - zowizo - en terug gecontacteerd worden indien wij meer informatie hebben.Mathy schreef:En als ik niet geholpen wil worden, komt dat dan ook in je database zodat jullie niet meer terugbellen?
Been there, afleggen en terugbellen.iceke schreef:Spreek ik met de zaakvoerder ? Nee, ik ga hem ff zoeken......
Gelukkig heb ik 2 lijnen zodat ik er altijd 1tje kan open laten liggen tot ze doorhebben dat de zaakvoerder echt niet meer aan de lijn gaat komen.
Ha, dus na 6 maanden hangen jullie weer aan de lijnWout-Altea schreef:Uiteraard, elke phonecall wordt gekwalificeerd. Jij zou bijvoorbeeld bij "Not Interested" terechtkomen en 6 maanden met rust gelaten worden - zowizo - en terug gecontacteerd worden indien wij meer informatie hebben.Mathy schreef:En als ik niet geholpen wil worden, komt dat dan ook in je database zodat jullie niet meer terugbellen?
Wil je écht een truukje weten om van ons af te komen?
Tuurlijk willen we dat graag weten.Wout-Altea schreef:
Wil je écht een truukje weten om van ons af te komen?