Televerkoop beu

Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mijn vrouw en ik werken gewoonlijk voltijds, maar zijn nu een weekje thuis om de babykamer te beginnen op te knappen :). We hebben sinds het begin van de week gemiddeld 1-2 televerkopers aan de lijn gekregen. Mijn vrouw werd er helemaal gek van. Wij staan namelijk reeds op de Robinson list... Meestal gaat het om enquete's, telecom, wijnverkoop, ... ze vallen ons trouwens ook vaak 's avonds of in het weekend lastig...

Ik ben het zodanig beu geworden dat ik nu in mijn eservices ingesteld heb dat anonieme bellers gewoonweg geweigerd worden. Dat is blijkbaar zelfs gratis met italk.

Iemand anders dezelfde ervaring?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Wij worden af en toe gebeld.
Meestal Proximus met één of andere promo als we het contract verlengen. Ja graag. En of we Belgacom tv kennen. Neen dank u.
Of met vraag van Mobistar om vertegenwoordiger langs te sturen die kan berekenen hoeveel we kunnen besparen. Nee dank u.
Verder komen de meesta anonieme telefoontjes van headhunters.
Alle anonieme oproepen blokkeren gaat een beetje ver vind ik.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Wat is de Robinson list?

Thuis zijn de telefoontjes om Franse wijn te kopen het meest frequent :)

Op kantoor krijg ik als ICT Manager minstens 1 telefoon per dag om vanalles van de hand te doen. Begint danig op mijn systeem te werken ... met die economische crisis lijken alle bedrijven zich op cold calling te storten :roll:

Daarstraks weer iemand van Cisco .. na 2 vragen ik: mevrouw belt u om een enquete af te nemen of om daadwerkelijk een product of dienst aan te bieden want ik heb geen tijd noch zin voor. 't is was rap gedaan daarna.
Ik merk van mezelf dat ik alsmaar groffer word qua afschepen .. als ze nu zouden bellen om iets aan te bieden, akkoord, maar als het gewoon is om hun database te vullen met confidentiële informatie hoeft het voor mij niet.
Laatst gewijzigd door Sven.VdS op 16 apr 2009, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Volgens mij haalt het geen zier uit of je al dan niet op die lijst staat ... aggressieve telemarketing bedrijven houden zich toch niet aan de regels dus die sluiten zich niet aan bij die BDMV.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Daarstraks weer iemand van Cisco .. na 2 vragen ik: mevrouw belt u om een enquete af te nemen of om daadwerkelijk een product of dienst aan te bieden want ik heb geen tijd noch zin voor. 't is was rap gedaan daarna.

Mijn antwoord is steevast: "Company policy dat dergelijke informatie niet wordt vrijgegeven." Zijn ze behoorlijk snel tevreden mee :-).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

als je ze afscheept, doe het goed dan vallen ze je nooit meer lastig.

Vroeger kwam telenet hier nog aan de deur, tegen elke verkoper zeg je dat je internet/telefonie/... van het werk hebt en dat wordt meestal genoteerd. Ze gaan nu enkel nog langs bij de buren.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Wij krijgen hier zelden zo'n telefoontjes. Dit jaar nog geen gehad.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier is de firma simpelweg van naam veranderd en zijn de statuten aangepast geweest. Nog geen week daarna 10 brieven voor startende ondernemingen, van Unizo tot een of andere gouden gids waarvoor je blauw moet betalen. Niet te doen, en de firma bestaat gelijk al 4-5 jaar...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bij mij is het dan wel op onze thuistelefoon, het is een stuk slechter geworden sinds ik mijn zelfstandig bijberoep ben begonnen, maar dan vooral op papier.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Wij hebben een geheim nummer. Van zo'n telefoontjes dus geen last. Of het moesten firma's zijn waar we al iets mee gedaan hebben.
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

silencer schreef:als je ze afscheept, doe het goed dan vallen ze je nooit meer lastig.



hier ook geen last meer van, " een ogenblikje alstublieft" .......hoorn naast de telefoon en na half uurtje terug inleggen
8)
Afbeelding
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Dit werkt ook :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Een eenvoudige "ik heb geen behoefte aan dit gesprek en ik ga uw en mijn tijd niet langer verspillen" volstaat meestal ook.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Vanaf als ge die roze-blauwe doos hebt besteld houdt die regen van televerkopers niet meer op.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Gewoon afblaffen en telefoon neerleggen, of hen uitleggen hoe slecht/duur hun product is.
in het geval telenet belgacom is dat niet moeilijk.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

brooklyn schreef:Gewoon afblaffen en telefoon neerleggen, of hen uitleggen hoe slecht/duur hun product is.
in het geval telenet belgacom is dat niet moeilijk.

Ik blaf die mensen niet graag af: die doen ook maar hun werk. Meestal deed ik wel altijd kordaat: interesseert me niet, goeienavond mevrouw en legde ik neer. Maar dat hielp dus niet...

Sinds de geheime nummers geblokkeerd zijn, komt er geen enkele meer binnen. Maar ik neem aan dat er ook wel enkele false positives zijn...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Soms het ik interesse, soms ook niet. Maar het belangrijkste is dikwijls dat ik wil weten hoe lang het duurt bij enquêtes. Producten koop ik niet, dus bedank ik ze vriendelijk.
Een gesprek gaat bij mij dan ook als volgt.

Mevrouw, kan u mij zeggen hoe lang deze enquête ongeveer zal duren?
NEE: vriendelijk bedanken
JA:
- te lang: vriendelijk bedanken
- kort genoeg: ingaan op de vragen en na het bereiken van het aantal minuten afronden of laatste 1 à 2 vragen afwerken.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goztow schreef:Mijn vrouw en ik werken gewoonlijk voltijds, maar zijn nu een weekje thuis om de babykamer te beginnen op te knappen :). We hebben sinds het begin van de week gemiddeld 1-2 televerkopers aan de lijn gekregen. Mijn vrouw werd er helemaal gek van. Wij staan namelijk reeds op de Robinson list... Meestal gaat het om enquete's, telecom, wijnverkoop, ... ze vallen ons trouwens ook vaak 's avonds of in het weekend lastig...

Ik ben het zodanig beu geworden dat ik nu in mijn eservices ingesteld heb dat anonieme bellers gewoonweg geweigerd worden. Dat is blijkbaar zelfs gratis met italk.

Iemand anders dezelfde ervaring?



Het is misschien van die robinson list dat ze je informatie vandaan gehaald hebben.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Nah, ze belden al voordat we erop stonden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goztow schreef:Ik ben het zodanig beu geworden dat ik nu in mijn eservices ingesteld heb dat anonieme bellers gewoonweg geweigerd worden. Dat is blijkbaar zelfs gratis met italk.

seagull schreef:Alle anonieme oproepen blokkeren gaat een beetje ver vind ik.

Anonieme oproepen gaan naar mijn antwoordapparaat, met de boodschap dat ze op de voicemail terechtgekomen zijn wegens anoniem. Indien de beller zijn naam en nummer geeft, bel ik eventueel terug (kan altijd toch een bekende zijn die toevallig anoniem belt, of vanuit een telefooncel of zo ...)
Mijn voicemail berichten worden doorgestuurd naar mijn e-mail adres.
Dit vind ik een goed compromis tussen niet gestoord worden en alles te moeten blokkeren.

gobber schreef:hier ook geen last meer van, " een ogenblikje alstublieft" .......hoorn naast de telefoon en na half uurtje terug inleggen 8).

Vind ik ook wel een goeie ;).

Groeten,
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wij konden er vroeger ook goed mee weg hoor. Meestal als je de hoorn opneemt krijg je een 1-2 minuten durende uitleg over waarom ze bellen en een hoop andere zever. Na de uitleg zei ik dat ik nog te jong was en dat ik iemand anders ging doorgeven. Telefoon ging naar mijn broer die opnieuw 2 minuten uitleg aanhoort, die dan op zijn beurt zegt dat hij mijn ma zal doorgeven. Na de 3e keer de hele uitleg te doen bedankte mijn ma meestal vriendelijk. Na een paar keer stopt het vanzelf :)
Afbeelding
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Voor mensen da hem nog ni kennen (die dus nog maar een week internet hebben :lol: ):

http://www.youtube.com/watch?v=un_PjRXV5l8
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

:-D :-D

Die blijft toch geweldig.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vandaag weer maar eens een televerkoper aan de lijn, eentje met geen geheim nummer : ????????????????
Toen ik zij dat ze wettelijk verplicht waren om me uit hun register te schrappen zeiden ze dat ze gewoon uit de gouden gids belden en me dus volgend jaar weer gaan opbellen.
Enfin ik heb ondertussen al 3 keer terug naar hun gebeld om mijn product ook te verkopen, maar ze zijn daar precies niet erg blij mee ;-)
Enfin, heb je nog iets leuks te verkopen en kan je gratis bellen naar vaste nummers ? doe me een plezier : ???????????? dat is ??????? ofte nul drie twee een acht zeven zes vijf twee :lol:
Laatst gewijzigd door iceke op 30 aug 2010, 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

iceke schreef:Vandaag weer maar eens een televerkoper aan de lijn, eentje met geen geheim nummer : http://www.teakwood.be

Pas op, je moet daar voor gemaakt zijn. Mensen overtuigen om op 9 000 km afstand minstens 50 000 euro te investeren in plantjes die hopelijk niet afbranden, wegspoelen of ziek worden. Hopelijk worden die plantjes groot én stijgt de houtprijs én zakt de dollar niet én ....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iceke schreef:Enfin, heb je nog iets leuks te verkopen en kan je gratis bellen naar vaste nummers ? doe me een plezier : 03218xxxx dat is 03218xxxx ofte nul drie twee een acht xxxx :lol:

Ik begrijp wel dat je één jaarlijkse oproep van deze firma niet op prijs stelt, maar geeft dat jou het recht om via het Internet een oproep te lanceren om deze persoon te gaan stalken ? 'k Vind dat wel iets te ver gaan ...
... En ben je er zeker van dat de eigenaar van dit nummer (een firma in Berchem) dezelfde is als deze van de website die je vernoemt (een firma in Maaseik) ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

philippe.deleye schreef:
iceke schreef:Enfin, heb je nog iets leuks te verkopen en kan je gratis bellen naar vaste nummers ? doe me een plezier : 03218xxxx dat is 03218xxxx ofte nul drie twee een acht xxxx :lol:

Ik begrijp wel dat je één jaarlijkse oproep van deze firma niet op prijs stelt, maar geeft dat jou het recht om via het Internet een oproep te lanceren om deze persoon te gaan stalken ? 'k Vind dat wel iets te ver gaan ...
... En ben je er zeker van dat de eigenaar van dit nummer (een firma in Berchem) dezelfde is als deze van de website die je vernoemt (een firma in Maaseik) ?
Philippe.


Stalken ? ik vraag gewoon om whatever je verkoopt aan hen ook te proberen verkopen via de telefoon, dat is volgens mij niet stalken. Als ik beleefd vraag om mij nooit meer op te bellen en ze geven je een antwoord dat je dan a: maar een geheim nummer moet nemen en b: ze je gewoon terug gaan opbellen wanneer zij daar zin in hebben. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik hetzelfde mag doen, nl. mijn spulletjes proberen te verslijten aan hun. Anders moeten ze maar a: een geheim nummer nemen of b: zorgen dat ze morgen niet meer in de gouden gids staan ;-)

Ja het is de zelfde firma, kijk maar is bij "veelgestelde vragen" daar staat duidelijk hun telefoon nummer en adres in Berchem vermeld.

Als ik een plakker "geen reclame" op mij brievenbus plak steekt daar nooit geen blaadje teveel in, als ik tegen de mannen met hun ladder zeg dat ze mij de volgende zaterdagmorgen gewoon mogen overslaan, gaan die altijd vriendelijk verder, maar elke dag 2 tot 3 telefoontjes van televerkopers is blijkbaar de normaalste zaak ter wereld. Ik heb een winkel, dus geen geheim nummer en ik sta in de goudengids, wil je zaken met mij doen kom dan eens langs, als ik intresse heb maken we een afspraak, indien niet, don't call us we call you !
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Nah, ze belden al voordat we erop stonden.

Kwestie van geluk/ minder geluk: hoe dikwijls bellen Jehova-getuigen bij jou aan ? Kan je écht totaal niets aan doen. Het "probleem" blijft hetzelfde: hoe lang wil je naar hun verhaal luisteren ? In mijn geval meestal maximum 15 á 20 seconden. Kortdadig optreden betekent helemaal niet hetzelfde als "aggressief" optreden.

Ik heb het t.a. concreet ondervonden dat ik - sinds ik deze methode toepas - véél minder wordt gebeld.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Sinds ik op de Robinson-lijst sta is het aantal oproepen opmerkelijk gedaald. Vooral die dat tegen een ongelooflijk voordelige prijs van 1000 euro een mand met wat wc-papier en een doos koeken proberen te verkopen ten voordele van arme kindjes die aan een ongeneeslijke ziekte lijden met als pro-argument dat het fiscaal aftrekbaar is bellen mij niet meer.

PS: ik heb niets tegen wervingsacties voor goede doelen en ik heb mijn bijdragen ook al geleverd. Ik kan er gewoon niet tegen als ze met het ongeneeslijk ziek kindje blijven schermen als ik zeg dat ik als zelfstandige in bijberoep daar geen geld of interesse voor heb.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

iceke schreef:wil je zaken met mij doen kom dan eens langs, als ik intresse heb maken we een afspraak, indien niet, don't call us we call you !

En wie hangt er aan de andere kant van úw lijn denk je? ;)
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Ik vind dit soort zaken ook ongeoorloofd,en dom bovendien.Men moet een (potentiele)klant niet irriteren,of pesten of wat dan ook.
Als ik in een winkel geirriteerd raak door luide muziek,loop ik naar buiten zonder iets te kopen.Als de supermarkt elke 2 weken de produkten van plaats verandert,raak ik geirriteerd,en kom ik er niet meer.
Je moet het de klanten naar de zin maken,dan kopen ze wat.
Ik heb een vaste lijn,en sta in het telefoonboek.Omdat ik niets te verbergen heb heb ik dus geen geheim nummer.Ik sta dus wel op de robinson lijst,maar sinds ik erop sta heb ik geen noemenswaardige vermindering waargenomen.
De firma's die me bellen respecteren dus duidelijk mijn wens niet,en verdienen dus ook mijn klandiezie niet.
Een van de hardnekkigste en domste bedrijven op dit gebied is Citbank,waar ik klant ben en een creditcard van heb.
Omdat ik er klant ben kijken ze niet op de robinsonlijst en bellen me toch.Reeds diverse keren heb ik te kennen gegeven dat ik niet benaderd wens te worden met
interressante aanbiedingen,gratis gold cards of verhogingen van mijn kredietlijn."we zullen het in het systeem zetten meneer" en de volgende keer bellen ze gewoon toch weer.
Ik denk dat ik maar een mastercard neem.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb het telefoonnummer van deze firma weggehaald, heeft er ondertussen lang genoeg opgestaan....
Wat me vooral opvalt is dat NGO's en non profit organisaties deze verkooptechniek gebruiken om klanten te ronselen, spijtige zaak naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Wat is de Robinson list?

Thuis zijn de telefoontjes om Franse wijn te kopen het meest frequent :)

Op kantoor krijg ik als ICT Manager minstens 1 telefoon per dag om vanalles van de hand te doen. Begint danig op mijn systeem te werken ... met die economische crisis lijken alle bedrijven zich op cold calling te storten :roll:

Daarstraks weer iemand van Cisco .. na 2 vragen ik: mevrouw belt u om een enquete af te nemen of om daadwerkelijk een product of dienst aan te bieden want ik heb geen tijd noch zin voor. 't is was rap gedaan daarna.
Ik merk van mezelf dat ik alsmaar groffer word qua afschepen .. als ze nu zouden bellen om iets aan te bieden, akkoord, maar als het gewoon is om hun database te vullen met confidentiële informatie hoeft het voor mij niet.


Altea heeft de fantastische oplossing van multiskilled agents. We bellen voor telecom en kijken waar we u mogelijk kunnen helpen.
Indien we u zo goed mogelijk hebben geholpen stellen we eventueel nog een paar alternatieve vragen.
Het idee is een ontspannen gesprek te voeren met jou - de prospect - en in dit gesprek dingen te weten te komen die kunnen helpen.

P.S.: het geven van antwoorden op vragen zorgt voor een verrijking van de d8 en op termijn wordt je dan enkel nog gecontacteerd (lastig gevallen zo je wilt) voor dingen die echt van toepassing zijn op jouw nijverheid.
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

En als ik niet geholpen wil worden, komt dat dan ook in je database zodat jullie niet meer terugbellen? :roll:
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Spreek ik met de zaakvoerder ? Nee, ik ga hem ff zoeken......
Gelukkig heb ik 2 lijnen zodat ik er altijd 1tje kan open laten liggen tot ze doorhebben dat de zaakvoerder echt niet meer aan de lijn gaat komen.
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Mathy schreef:En als ik niet geholpen wil worden, komt dat dan ook in je database zodat jullie niet meer terugbellen? :roll:


Uiteraard, elke phonecall wordt gekwalificeerd. Jij zou bijvoorbeeld bij "Not Interested" terechtkomen en 6 maanden met rust gelaten worden - zowizo - en terug gecontacteerd worden indien wij meer informatie hebben.

Wil je écht een truukje weten om van ons af te komen?
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

iceke schreef:Spreek ik met de zaakvoerder ? Nee, ik ga hem ff zoeken......
Gelukkig heb ik 2 lijnen zodat ik er altijd 1tje kan open laten liggen tot ze doorhebben dat de zaakvoerder echt niet meer aan de lijn gaat komen.


Been there, afleggen en terugbellen. :)
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Wout-Altea schreef:
Mathy schreef:En als ik niet geholpen wil worden, komt dat dan ook in je database zodat jullie niet meer terugbellen? :roll:


Uiteraard, elke phonecall wordt gekwalificeerd. Jij zou bijvoorbeeld bij "Not Interested" terechtkomen en 6 maanden met rust gelaten worden - zowizo - en terug gecontacteerd worden indien wij meer informatie hebben.

Wil je écht een truukje weten om van ons af te komen?


Ha, dus na 6 maanden hangen jullie weer aan de lijn :roll: Dat is niet mij gerust laten in mijn woordenboek.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wout-Altea schreef:
Wil je écht een truukje weten om van ons af te komen?

Tuurlijk willen we dat graag weten.

Moeten de televerkopers zich niet aan de privacy wetgeving houden ?
Als ik me niet vergis moeten ze bij klacht kunnen bewijzen dat ze een actief privacybeleid voeren, dit kan door bv. de robinsonlijst, maar ook door een eigen gegevensbestand met klanten die niet meer opgebeld willen worden. Zomaar uit de Telefoonboek beginnen bellen en geen log bijhouden is onwettig.
Waarom krijg ik bijna dagelijks privepersonen aan de lijn die zich uitgeven voor Belgacom/Mobistar/Telenet terwijl ze enkel de diensten van BGC/MBS/TN proberen te verkopen ?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”