Ik, PM maar voor info
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PM mij?Uzzi schreef:Chiptuning .... misschien een idee voor een nieuw draadje
Ik zou graag de motor van mijn volgende wagen wat meer pit willen geven, maar ik wil er wel zeker van zijn dat dit geen extreem negatieve gevolgen heeft voor de levensduur van de wagen/motor. Als leek is het moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. Welke syste(e)m(en) is/zijn aan te raden en welke systemen zijn te mijden ?
Ik ben naar de vestiging in de haven van Gent geweest. Prima service en vriendelijke mensen (er is blijkbaar maar 1 kerel die dat doet en 't is een geïmporteerde Nederlander).Opus schreef:Ik ga altijd met mijn wagens of wagens van familie naar ziptuning in holland (utrecht) (tegenwoordig ook een vestiging in belgie maar ik vertrouw toch meer op de oude garde van de hollandse vestiging).
Ziptuning is trouwens de enige die ik ook degelijk vertrouw en die altijd voor je klaarstaan.
ziptuning.nl is hunne website.
Laatste keer met opel zafira 2006 19CDTi 120 pk geweest. gechipt naar 143pk en dat is meer dan voldoende. (prijs was 349€)
Ze doen trouwens alles sofwarematig ipv van al die powerbox rommel.
40 tot 50% vind ik nogal overdreven veel hoor.Dafke schreef:Sz, raar, want de VW familie zijn net de beste auto's om te tunen.
Wij doen alle auto's, buiten de hogere klasse, aan 300€, en je moet rekenen met zeker VW motors, met speciaal dan nog de 1.9 TDI een vermogenswinst van 40% en soms (een klasse van A3 en Leon) tot 50%!
Dit in samenspraak met Audi die alles onderzocht hebben en PERFECT veilig hebben verklaard.
Nu ja, ieder zijn ding natuurlijk. Mensen geloven nog altijd liever dat als iemand 1000€ vraagt, die beter is dan iemand die 300€ vraagt
Alles valt te achterhalenGenghis schreef:Weet er iemand hoe dat eigenlijk zit met chippen en de Belgische wetgeving?
Op de ziptuning website leggen ze alles vrij degelijk en schijnbaar professioneel uit,
maar in hun FAQ beweren ze dan weer dat dit niet uitgelezen kan worden door de fabrikant,
wat dan weer radicaal wordt tegengesproken / weggelachen door een schade-expert,
dus ik weet gewoon nimeer wie/wat te vertrouwen![]()
De expert zegt: Als ge accident doet en er is nog maar flauw vermoeden dat u wagen gechipped is,
dan lezen ze performance graph uit, en leggen ze die naast stock-graph. Wijkt deze teveel af van stock,
dan trekt verzekering zich terug, en kunde u daarbovenop nog aan serieuse boete verwachten
omdat u wagen werkelijk meer KW heeft dan opgegeven bij inschrijving.
Iemand hier ervaring mee? Lijkt me toch ni zo leuk om zoets voor te hebben, zeker ni als het ne lease is
LOLOpus schreef:idd wat dafke zegt is een beetje te extreem en ik zou niemand aanraden om zijn auto bij dafke te laten chippen dan als ze zover gaan.
mijn PM niet gezien?GunSmoke007 schreef:Dus maw wat Apec voorzegt is correct. 35pk winst, niet overdreven en toch voldoende. En dat voor 499€ is nog een cva prijs vind ik.
Nu eerst nog wachten op mijn golfke
een kleine piek kan toch wel, je hebt meer aan een goed verloop.Dafke schreef:
Maar ik blijf erbij, deze vermogenswinsten zijn niet raar voor VW motors!! Maar van 110 naar 170pk is wel trop!
Al 80+ auto's... Die mannen van Zip en Heinz doen er 80 elke 2 weken. Dit schept toch wat meer vertrouwen in hun moet ik zeggen. En 40% prestatiewinst lijkt me er ook echt over. Ik weet dat die reeks motoren heel goed te chippen zijn, maar 't moet gezond blijven voor de motor he. Zoals hij nu staat (28 pk winst op de stock) is 't perfect. Nog extra vermogen is echt niet nodig. Als het nu nat ligt moet ik al opletten bij het accellereren of ik blijf slippen tot een stuk in 3e.Dafke schreef:Ondertussen hebben we al +80 auto's gechipped en iedereen is extreem tevreden. We houden ons ALTIJD binnen de marge, en als iemand meer wil, sturen we hem rechtstreeks door naar onze man in Nederland, omdat we daar zelf niet in meegaan. Standaard vermogen wordt terug gegeven..
Dafke schreef:
Bon, ik heb wel die 40%-50% over de TDI's van VW en dan speciaal die AUDI en LEON, die supergoed te chippen zijn.
Vooraleer je iemand beschuldigd of wil in het donker zetten, informeer je eerst!
Patje schreef:Het heeft mss wel voordelen voor de auto en mooi dat dit kan gedaan worden... maar niet voor mijn geldbeugel.![]()
Voorbeeld Op deze site:
http://www.cth.be/index.php/chiptuning/benzine/
550€ en slechts +11PK winstvoor mijn auto (1.8i Standaard 129 pk)
op een andere site dan +15pk (met powerchip)
(is voor mij veel te duur)
Heb je gelijk in, maar wou even de 2 meest voorkomende eruit halen.decat schreef:Dafke schreef:
Bon, ik heb wel die 40%-50% over de TDI's van VW en dan speciaal die AUDI en LEON, die supergoed te chippen zijn.
Vooraleer je iemand beschuldigd of wil in het donker zetten, informeer je eerst!
je bent hier kak aan t verkopen, de motoren die in de audi's en seat leon worden geleverd kan men ook terugvinden in het skoda en vw gamma dus waarom zouden die in de audi's of de leon beter te chippen zijn?
en wat bedoel je hiermee?GunSmoke007 schreef:stel dat ik later moet teruggaan en die van jou "300€" bestaat niet meer dan ben ik alles kwijt, terwijl die "grotere" bedrijfjes wel meer zekerheid bieden op dat gebied.