Ziet er lucratief uit, is de leeftijd ook geheim?
-> een mop die hier momenteel de ronde doet (no offence) :
Optimisme is iemand uit het bankwezen die op zondag 5 hemden strijkt...
Optimisme is iemand uit het bankwezen die op zondag 5 hemden strijkt...
In het oude formum werd enkele malen gezegd dat het nieuwe forum een mogelijkheid zou hebben om anoniem te posten, bijvoorbeel in deze thread.Sasuke schreef:Hoe bedoel je NuKeM ?
Sure. Als zelfstandige kan je onderstaande makkelijk verdubbelen, al is "makkelijk" misschien de verkeerde term... Vergeet niet dat je als zelfstandige veel minder zekerheid en bescherming krijgt t.o.v. een relatief stressloos bediendenleven. Geen werk = geen inkomen als zelfstandige.stewie schreef:Momenteel ben ik tewerkgesteld als bediende en aan het overwegen om het zelfstandige, lees freelancer statuut te verwerven.
Alleen heb ik zo het vermoeden dat ik niet direct hetzelfde terug ga kunnen verdienen als nu.
Heeft iemand hier een idee over?
2nd thatcloink schreef:Sure. Als zelfstandige kan je onderstaande makkelijk verdubbelen, al is "makkelijk" misschien de verkeerde term... Vergeet niet dat je als zelfstandige veel minder zekerheid en bescherming krijgt t.o.v. een relatief stressloos bediendenleven. Geen werk = geen inkomen als zelfstandige.stewie schreef:Momenteel ben ik tewerkgesteld als bediende en aan het overwegen om het zelfstandige, lees freelancer statuut te verwerven.
Alleen heb ik zo het vermoeden dat ik niet direct hetzelfde terug ga kunnen verdienen als nu.
Als ik zou verdienen wat jij verdient op jouw relatief jonge leeftijd, dan zou ik netjes blijven zitten waar ik zat. Ter info: ik ben wat ouder dan jij, zit in dezelfde branche en heb dan wel ongeveer dezelfde secundaire voorwaarden, maar verdien toch een _pak_ minder hoor...
en ik dacht dat daar , zoals touringcarchauffeurs , als je slim erme omgaat en veel werkt uiteraard veel geld mee viel te verdienen ?metal schreef:Ik zal maar niet zeggen wat ik verdien als vrachtwagenchauffeur zeker. Ge zou mij nogal uitlachen
Regel nummer 1 is nochtans dat je ook in staat moet zijn het te betalen als je zonder werk zit.metal schreef:Maar voor dat alles te betalen moet ik wel 14 u op nen dag werken. Maar ik rijdt wel niet internationaal.
Was dat geen kleine 10€ per uur en overuren aan 90%?metal schreef:Ik zal maar niet zeggen wat ik verdien als vrachtwagenchauffeur zeker. Ge zou mij nogal uitlachen
Bedankt voor de info!!a3ke schreef:2nd thatcloink schreef:Sure. Als zelfstandige kan je onderstaande makkelijk verdubbelen, al is "makkelijk" misschien de verkeerde term... Vergeet niet dat je als zelfstandige veel minder zekerheid en bescherming krijgt t.o.v. een relatief stressloos bediendenleven. Geen werk = geen inkomen als zelfstandige.stewie schreef:Momenteel ben ik tewerkgesteld als bediende en aan het overwegen om het zelfstandige, lees freelancer statuut te verwerven.
Als ik zou verdienen wat jij verdient op jouw relatief jonge leeftijd, dan zou ik netjes blijven zitten waar ik zat. Ter info: ik ben wat ouder dan jij, zit in dezelfde branche en heb dan wel ongeveer dezelfde secundaire voorwaarden, maar verdien toch een _pak_ minder hoor...
al die extra voordelen + dat loon op jou leeftijd zou me toch een beetje daar houden
ben je op goede voet met je baas/personeelsdienst ?
anders kan je alvast zeker zelfstandige in bijberoep worden en zo al wat bijconsulten etc
slaat dit je aan en "verzuip" je op die manier in het werk kan je al met meer zekerheid je vaste job misschien gaan opgeven
slaat he ttegen tot een klein succes heb je jezelf niet in de put gewerkt ...
Is ongeveer 10.5 euro per uur bruto. Overuren weet ik niet echt want die neem ik meestal op.TL@ schreef:Was dat geen kleine 10€ per uur en overuren aan 90%?metal schreef:Ik zal maar niet zeggen wat ik verdien als vrachtwagenchauffeur zeker. Ge zou mij nogal uitlachen
Mijn nonkel is vrachtwagenchauffeur en tja, als hij een mooie pree wilt, moet hij veel uren werken.
Als iedereen enkel zou mogen lenen wat hij kan betalen als hij werkloos is, dan zou er niet veel meer geleend worden denk ik.
Zelf heb ik een werkloosheidverzekering bij mijn schuldsaldo verzekering genomen, kost voor mij niet zo heel erg veel en is het wel waard.
En natuurlijk een spaarrekening waar je een paar maanden mee kan overbruggen, moest het nodig zijn (hopelijk niet want sparen is zo al moeilijk genoeg)
!mooiste spellingsvaut van 2009++stewie schreef:... een leven te lijden ...
Waarom moet je choco eten op de boterham als je 1500€ gaat lenen?metal schreef:
En ik leen voor een huis idd meer dan dat ik zou krijgen voor den dop maar 1500 euro per maand zou ik nooit lenen. Ik eet graag iedere dag iets anders dan choco op mijne boterham.
Amai nog nicloink schreef:Sure. Als zelfstandige kan je onderstaande makkelijk verdubbelen, al is "makkelijk" misschien de verkeerde term... Vergeet niet dat je als zelfstandige veel minder zekerheid en bescherming krijgt t.o.v. een relatief stressloos bediendenleven. Geen werk = geen inkomen als zelfstandige.stewie schreef:Momenteel ben ik tewerkgesteld als bediende en aan het overwegen om het zelfstandige, lees freelancer statuut te verwerven.
Dafke schreef:Waarom moet je choco eten op de boterham als je 1500€ gaat lenen?metal schreef:
En ik leen voor een huis idd meer dan dat ik zou krijgen voor den dop maar 1500 euro per maand zou ik nooit lenen. Ik eet graag iedere dag iets anders dan choco op mijne boterham.
Als je gaat lenen en ieder een inkomen heeft van +-2000€ netto, dan is 1500€ ook normaal..
Ik werk in rechtstreeks opdracht van een heel grote IT speler via mijn firma, ben erkend teacher en heb een hele reeks van grote (multinationale projecten) op mijn naam staan. Die senior title verdien je niet zomaar hoor, daar werk ik elke dag mijn 14-15u voor. Die titel wordt mij gegeven door de firma in kwestie adhv ervaringen, projecten, coaching enz...Sven.VdS schreef:Amai nog nicloink schreef:Sure. Als zelfstandige kan je onderstaande makkelijk verdubbelen, al is "makkelijk" misschien de verkeerde term... Vergeet niet dat je als zelfstandige veel minder zekerheid en bescherming krijgt t.o.v. een relatief stressloos bediendenleven. Geen werk = geen inkomen als zelfstandige.stewie schreef:Momenteel ben ik tewerkgesteld als bediende en aan het overwegen om het zelfstandige, lees freelancer statuut te verwerven.
Sorry maar een maandsalaris rond de 2300 euro netto met 5 jaar werkervaring da's met uw gat in de boter vallen hoor Die 38u werkweek is wel iets minder (je hebt daardoor geen 12 compensatiedagen zoals bij een 40u werkweek) maar met dat loon kan je je gerust permitteren om een paar weken onbetaald verlof te pakken op een jaar
En no offense maareh ... ben je tegenwoordig al Senior System Engineer op 5 jaar? Ik zit al 10 jaar in de IT en ik beschouw mezelf nog niet eens Senior
Ivm die afbetalingen waarover hier gesproken wordt ... wij zitten ook met een lening waar een 1700 euro de maand moet op afgelegd worden, en dat is in't begin vrij zwaar, maar langs de andere kant is binnen 5 jaar die 1700 euro al veel minder waard, je gaat sowieso ook (als is het maar een beetje) omhoog in loon en dan valt dat al veel beter mee. Bovendien blijven we zo op onze hoede om op onze centjes te letten en grote aankopen waarvoor je ECHT moeten sparen hebt daar heb je eens zo veel voldoening aan vind ik.
Tja... dan verdien je eigenlijk maar de helft aangezien je er haast dubbel zoveel uurtjes voor kloptstewie schreef:daar werk ik elke dag mijn 14-15u voor.
Die vergelijking loopt op een aantal punten mank:r2504 schreef:Tja... dan verdien je eigenlijk maar de helft aangezien je er haast dubbel zoveel uurtjes voor kloptstewie schreef:daar werk ik elke dag mijn 14-15u voor.
Een kuisvrouw die tegen 9 euro per uur dagelijks 15 uur klopt heeft dan zelfs 2700 euro per maand.
Niet echt... technische functies (trouwens alle functies) hebben een plafond (ongeacht hoe goed je ook bent) waar Stewie niet echt ver af zit veronderstel ik (hangt een beetje af van bedrijf tot bedrijf, maar echt grote verschillen zijn er meestal ook niet). Als je gaat kijken naar alle postings hier dan zal je ook merken dat het meestal technische functies zijn, en dan heb je meteen een redelijk beeld waar dat plafond ongeveer ergens ligt.Jan_B schreef:* Iemand met het profiel van stewie zal, door nu hard te werken, waarschijnlijk snel zijn loon zien stijgen, hetgeen voor de kuisvrouw (jammer genoeg voor haar) dan weer onwaarschijnlijk is.
Had je kunnen oplossen met een mailtje naar forum aan userbase puntje be met wat uitlegMichelJ schreef:Was al eerder inegschreven hoor, GenericHuman, maar geraakte niet meer ingelogd,emailadres vervallen, geen paswoord enz. Dus heringeschreven