Werk, loon, extralegale voordelen en andere

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
stephan
Elite Poster
Elite Poster

@ Sasuke & anoniem :
Ziet er lucratief uit, is de leeftijd ook geheim?

-> een mop die hier momenteel de ronde doet (no offence) :
Optimisme is iemand uit het bankwezen die op zondag 5 hemden strijkt...
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Stephan,

Is niet geheim, leeftijd is 30 :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Is er nu nog niet anoniem te posten?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Hoe bedoel je NuKeM ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Waarschijnlijk dat je in deze thread kan posten zonder inloggen - aka anonieme posting.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:Hoe bedoel je NuKeM ?
In het oude formum werd enkele malen gezegd dat het nieuwe forum een mogelijkheid zou hebben om anoniem te posten, bijvoorbeel in deze thread.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
stewie
Starter
Starter

Hallo!

Momenteel ben ik tewerkgesteld als bediende en aan het overwegen om het zelfstandige, lees freelancer statuut te verwerven.
Alleen heb ik zo het vermoeden dat ik niet direct hetzelfde terug ga kunnen verdienen als nu.
Heeft iemand hier een idee over?

Leeftijd: 28
Opleiding: Graduaat Informatica en nog wat certificaten
Werkervaring: op de kop 5 jaar :-)
Werkgever: nvt
Huidige functie: Senior System Engineer
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 24
Maaltijdvergoeding: ja
Onkostenvergoeding + forfetaire + onkostennota's: ja
Restaurantvergoeding: ja
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + premies
GSM: ja
Auto: ja (categorie Passat, Vectra, BMW 3 full option) + tankkaart + persoonlijke gebruik betaald door werkgever
Laptop: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering, pensioensparen, ... de hele reutemeteut en aankopen electro/IT materiaal zonder btw en sterk verlaagde prijs
Werkweek: 38u (flexibel), nu iedereen weet in de IT dat dat meer dan 38u zijn
Overuren worden op een interessante manier gecompenseerd
Reistijd (woon werk en terug): afhankelijk, soms homeworking wat ik als een groot voordeel zie
Tevreden over het werk?: zeker, voldoende verantwoordelijkheid, interessant grote projecten, coaching en presales
Maand salaris(netto) zonder premies: ongeveer tussen 2250 en de 2350 euro
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

stewie schreef:Momenteel ben ik tewerkgesteld als bediende en aan het overwegen om het zelfstandige, lees freelancer statuut te verwerven.
Alleen heb ik zo het vermoeden dat ik niet direct hetzelfde terug ga kunnen verdienen als nu.
Sure. Als zelfstandige kan je onderstaande makkelijk verdubbelen, al is "makkelijk" misschien de verkeerde term... Vergeet niet dat je als zelfstandige veel minder zekerheid en bescherming krijgt t.o.v. een relatief stressloos bediendenleven. Geen werk = geen inkomen als zelfstandige.

Als ik zou verdienen wat jij verdient op jouw relatief jonge leeftijd, dan zou ik netjes blijven zitten waar ik zat. Ter info: ik ben wat ouder dan jij, zit in dezelfde branche en heb dan wel ongeveer dezelfde secundaire voorwaarden, maar verdien toch een _pak_ minder hoor... ;)
ooh. shiny.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

cloink schreef:
stewie schreef:Momenteel ben ik tewerkgesteld als bediende en aan het overwegen om het zelfstandige, lees freelancer statuut te verwerven.
Sure. Als zelfstandige kan je onderstaande makkelijk verdubbelen, al is "makkelijk" misschien de verkeerde term... Vergeet niet dat je als zelfstandige veel minder zekerheid en bescherming krijgt t.o.v. een relatief stressloos bediendenleven. Geen werk = geen inkomen als zelfstandige.

Als ik zou verdienen wat jij verdient op jouw relatief jonge leeftijd, dan zou ik netjes blijven zitten waar ik zat. Ter info: ik ben wat ouder dan jij, zit in dezelfde branche en heb dan wel ongeveer dezelfde secundaire voorwaarden, maar verdien toch een _pak_ minder hoor... ;)
2nd that

al die extra voordelen + dat loon op jou leeftijd zou me toch een beetje daar houden

ben je op goede voet met je baas/personeelsdienst ?

anders kan je alvast zeker zelfstandige in bijberoep worden en zo al wat bijconsulten etc

slaat dit je aan en "verzuip" je op die manier in het werk kan je al met meer zekerheid je vaste job misschien gaan opgeven

slaat he ttegen tot een klein succes heb je jezelf niet in de put gewerkt ...
The eternal and true pessimist :D
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Zeker in deze periode..
Mensen hun perceptie over geld is blijkbaar echt wel verandert.
Ik vind het goed dat de crisis er is, en mag zelfs nog een beetje blijven doorgaan.

Back to basics.. Gedaan met al die luxe van 4 tv's thuis (1 in de living, 1 in de slaapkamer ouders en 2 in slaapkamer 2 kindjes), gedaan met 5 pc's thuis en 4 auto's..

Kom maar is allemaal met beide voetjes op de grond en dan zal je zien dat wanneer je op 28 jarige leeftijd meer dan 2000€ netto verdient, je heeel goed verdient!

Streven naar meer is goed, maar je moet de juiste reden kiezen.

Ik verdien ook zeker niet slecht, ik ben 26 en heb ook luxe dat anderen zich niet kunnen permitteren, maar ik besef wel dat ik goed zit en apprecieer het ook.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zal maar niet zeggen wat ik verdien als vrachtwagenchauffeur zeker. Ge zou mij nogal uitlachen :oops: :|
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

metal schreef:Ik zal maar niet zeggen wat ik verdien als vrachtwagenchauffeur zeker. Ge zou mij nogal uitlachen :oops: :|
en ik dacht dat daar , zoals touringcarchauffeurs , als je slim erme omgaat en veel werkt uiteraard veel geld mee viel te verdienen ?

allé , ik kende vroeger toch iemand , ne kameraad , die reed haast dag en nacht internationaal maar in de weekends was die toch redelijk wat thuis

en voor een jongeman had die alles wat je maar kon dromen EN een 160 m2 appartement om u tegen te zeggen dat ie huurde ...
The eternal and true pessimist :D
metal
Elite Poster
Elite Poster

Mja, huren is iets anders als kopen he. Kheb ook een mooi huis (als da verbouwd is) Nen volkswagen crosstouran en nen grote tv tegen de muur. En alles wat ik wil hebben. Maar voor dat alles te betalen moet ik wel 14 u op nen dag werken. Maar ik rijdt wel niet internationaal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

metal schreef:Maar voor dat alles te betalen moet ik wel 14 u op nen dag werken. Maar ik rijdt wel niet internationaal.
Regel nummer 1 is nochtans dat je ook in staat moet zijn het te betalen als je zonder werk zit.

Als je weet hoeveel mensen leningen hebben lopen van 1500 euro en meer per maand... dan mag er niet veel misgaan hoor.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 7 keer

Tja mijn afbetaling voor mijn huis is ook meer dan dat ik dop zou trekken.
Maar het was dat of geen huis en veroordeelt tot huren voor de rest van mijn leven.
Dat is nu niet zo erg maar wel als ik op pensioen ben.
Wel heb ik een noodgevallen spaarrekening waar ik nooit aankom. Daarmee kan ik als het ooit nodig is een poosje werkloosheid wel overbruggen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

metal schreef:Ik zal maar niet zeggen wat ik verdien als vrachtwagenchauffeur zeker. Ge zou mij nogal uitlachen :oops: :|
Was dat geen kleine 10€ per uur en overuren aan 90%?

Mijn nonkel is vrachtwagenchauffeur en tja, als hij een mooie pree wilt, moet hij veel uren werken.

Als iedereen enkel zou mogen lenen wat hij kan betalen als hij werkloos is, dan zou er niet veel meer geleend worden denk ik.

Zelf heb ik een werkloosheidverzekering bij mijn schuldsaldo verzekering genomen, kost voor mij niet zo heel erg veel en is het wel waard.

En natuurlijk een spaarrekening waar je een paar maanden mee kan overbruggen, moest het nodig zijn (hopelijk niet want sparen is zo al moeilijk genoeg)
stewie
Starter
Starter

a3ke schreef:
cloink schreef:

2nd that

al die extra voordelen + dat loon op jou leeftijd zou me toch een beetje daar houden

ben je op goede voet met je baas/personeelsdienst ?

anders kan je alvast zeker zelfstandige in bijberoep worden en zo al wat bijconsulten etc

slaat dit je aan en "verzuip" je op die manier in het werk kan je al met meer zekerheid je vaste job misschien gaan opgeven

slaat he ttegen tot een klein succes heb je jezelf niet in de put gewerkt ...
Bedankt voor de info!!
Aangezien ik op vrij goede voet sta met mijn werkgever ga ik het wel een keertje aankaarten om als zelfstandige in bijperoep te beginnen.
Dat ik goed verdien weet ik goed genoeg en ik werk ervoor elke dag ook. Probeer maar een keer een leven te lijden tegenwoordig als je een nieuwbouw neerzet en dan nog wat opzij wil zetten om later nog goed te kunnen leven.
metal
Elite Poster
Elite Poster

TL@ schreef:
Was dat geen kleine 10€ per uur en overuren aan 90%?

Mijn nonkel is vrachtwagenchauffeur en tja, als hij een mooie pree wilt, moet hij veel uren werken.

Als iedereen enkel zou mogen lenen wat hij kan betalen als hij werkloos is, dan zou er niet veel meer geleend worden denk ik.

Zelf heb ik een werkloosheidverzekering bij mijn schuldsaldo verzekering genomen, kost voor mij niet zo heel erg veel en is het wel waard.

En natuurlijk een spaarrekening waar je een paar maanden mee kan overbruggen, moest het nodig zijn (hopelijk niet want sparen is zo al moeilijk genoeg)
Is ongeveer 10.5 euro per uur bruto. Overuren weet ik niet echt want die neem ik meestal op.

En ik leen voor een huis idd meer dan dat ik zou krijgen voor den dop maar 1500 euro per maand zou ik nooit lenen. Ik eet graag iedere dag iets anders dan choco op mijne boterham.

Als ik een 14 u gemiddeld per dag zou werken heb ik ongeveer 1800 euro per maand netto zonder overuren. Met overuren zou dat ergens 2200euro zitten denk ik. Excl vakantiegeld (3500euro) en excl eindejaarspremie (1000 euro)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

stewie schreef:... een leven te lijden ...
!mooiste spellingsvaut van 2009++
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

metal schreef:
En ik leen voor een huis idd meer dan dat ik zou krijgen voor den dop maar 1500 euro per maand zou ik nooit lenen. Ik eet graag iedere dag iets anders dan choco op mijne boterham.
Waarom moet je choco eten op de boterham als je 1500€ gaat lenen?
Als je gaat lenen en ieder een inkomen heeft van +-2000€ netto, dan is 1500€ ook normaal..
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

cloink schreef:

Amai nog ni :)

Sorry maar een maandsalaris rond de 2300 euro netto met 5 jaar werkervaring da's met uw gat in de boter vallen hoor :) Die 38u werkweek is wel iets minder (je hebt daardoor geen 12 compensatiedagen zoals bij een 40u werkweek) maar met dat loon kan je je gerust permitteren om een paar weken onbetaald verlof te pakken op een jaar ;)

En no offense maareh ... ben je tegenwoordig al Senior System Engineer op 5 jaar? Ik zit al 10 jaar in de IT en ik beschouw mezelf nog niet eens Senior :wink:

Ivm die afbetalingen waarover hier gesproken wordt ... wij zitten ook met een lening waar een 1700 euro de maand moet op afgelegd worden, en dat is in't begin vrij zwaar, maar langs de andere kant is binnen 5 jaar die 1700 euro al veel minder waard, je gaat sowieso ook (als is het maar een beetje) omhoog in loon en dan valt dat al veel beter mee. Bovendien blijven we zo op onze hoede om op onze centjes te letten en grote aankopen waarvoor je ECHT moeten sparen hebt daar heb je eens zo veel voldoening aan vind ik.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
metal
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef:
metal schreef:
Waarom moet je choco eten op de boterham als je 1500€ gaat lenen?
Als je gaat lenen en ieder een inkomen heeft van +-2000€ netto, dan is 1500€ ook normaal..

Mijn vrouw heeft een netto inkomen van ongeveer 1600 euro per maand.
En het is niet alleen de lening die telt he. Hobby's tellen ook nog en kosten ook veel geld. Ik rijdt namelijk ieder weekeinde met mijn quad (ja, ik weet dat we slecht in beeld staan nu, maar wij zijn geen natuurvernielers) en dat kost ook veel geld. En op vakantie gaan enzo. Dat ga ik allemaal niet laten voor een lening van 1500€ af te betalen.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Neen maar dat is kwestie van prioriteiten stellen é..
Ik wil ook graag nog hobbies beoefenen, een restaurantje doen, etc..
Er zijn idd mensen die daar weinig belang aan hechten en hun hobby in de tuin werken is of lopen op straat, dat kost weinig é..

Je moet ergens de gulden middenweg zien te vinden. Als je in jou ogen een mooi huis wilt, zal je ergens op moeten besparen.

Maar iedereen mijn zijn eigen rekening maken é.. Ik vind een mooi huis belangrijk waar ik me goed in voel, niet wat anderen daarvan vinden. Ik hou van comfort, maar ook van een pintje te gaan drinken, cinema'ke etc..
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik kan misschien ook meer lenen om een (beter) huis te hebben. Maar als ik zie hoeveel geld we nu maandelijks uitgeven met 2 kinderen...kost toch ook allemaal best veel geld. Twee kinderen zorgde er ook voor dat het vrouwtje halftijds ging werken. Dan ben ik nu toch even blij met een gewone rijwoning zonder al te veel poespas dat op 15j is afbetaald.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

In principe wordt er ongeveer van uitgegaan dat je zo'n €900 maandelijks moet overhouden om te leven. De rest kan je lenen.
metal
Elite Poster
Elite Poster

900€?
Is dat niet wat weinig?
wij samen verdienen 3600€ ongeveer en dan zouden wij 2700€ mogen lenen?
We hebben nu een lening van 1200 euro en moeten al zien wat we doen voor de rest.
Ik denk niet dat dat aan te raden valt hoor.
Ge moet ook nog belastingen rekenen, verzekeringen, kleren, verzorging enzo. Ge gaat daar bijlange niet mee toekomen.
Ze zeiden vroeger altijd maar 1/3 van uw loon te lenen maar daar zitten er toch al veel over. Wij binnekort ook terug want hebben weeral bouwplannen.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Dat van 1/3 werd meestal over huur van een woning gezegd. (lening is bijna identiek, met het verschil dat je huur op 3 maanden kan opzeggen en naar "iets kleiner verhuizen" terwijl je bij een lening vastzit")

Ook stamt de 1/3 regel uit het verleden, waar bedragen en lonen iets lager lagen. Bvb, als je 1250eur (wat toen enorm normaal was, en nu voor velen nog realiteit) of 50.000 BEF verdient, zou je 420€ of 17.000eur mogen uitgeven aan huur. In huidige tijden kan je daarvoor meer uitgeven, omdat je ook meer zal overhouden. Wat nog steeds de risico's van een lening niet dekt...
stewie
Starter
Starter

Sven.VdS schreef:
cloink schreef:

Amai nog ni :)

Sorry maar een maandsalaris rond de 2300 euro netto met 5 jaar werkervaring da's met uw gat in de boter vallen hoor :) Die 38u werkweek is wel iets minder (je hebt daardoor geen 12 compensatiedagen zoals bij een 40u werkweek) maar met dat loon kan je je gerust permitteren om een paar weken onbetaald verlof te pakken op een jaar ;)

En no offense maareh ... ben je tegenwoordig al Senior System Engineer op 5 jaar? Ik zit al 10 jaar in de IT en ik beschouw mezelf nog niet eens Senior :wink:

Ivm die afbetalingen waarover hier gesproken wordt ... wij zitten ook met een lening waar een 1700 euro de maand moet op afgelegd worden, en dat is in't begin vrij zwaar, maar langs de andere kant is binnen 5 jaar die 1700 euro al veel minder waard, je gaat sowieso ook (als is het maar een beetje) omhoog in loon en dan valt dat al veel beter mee. Bovendien blijven we zo op onze hoede om op onze centjes te letten en grote aankopen waarvoor je ECHT moeten sparen hebt daar heb je eens zo veel voldoening aan vind ik.
Ik werk in rechtstreeks opdracht van een heel grote IT speler via mijn firma, ben erkend teacher en heb een hele reeks van grote (multinationale projecten) op mijn naam staan. Die senior title verdien je niet zomaar hoor, daar werk ik elke dag mijn 14-15u voor. Die titel wordt mij gegeven door de firma in kwestie adhv ervaringen, projecten, coaching enz... ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

stewie schreef:daar werk ik elke dag mijn 14-15u voor.
Tja... dan verdien je eigenlijk maar de helft aangezien je er haast dubbel zoveel uurtjes voor klopt :lol:

Een kuisvrouw die tegen 9 euro per uur dagelijks 15 uur klopt heeft dan zelfs 2700 euro per maand.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idd..
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
stewie schreef:daar werk ik elke dag mijn 14-15u voor.
Tja... dan verdien je eigenlijk maar de helft aangezien je er haast dubbel zoveel uurtjes voor klopt :lol:
Een kuisvrouw die tegen 9 euro per uur dagelijks 15 uur klopt heeft dan zelfs 2700 euro per maand.
Die vergelijking loopt op een aantal punten mank:
* De kuisvrouw uit je voorbeeld verdient 2970 euro bruto (zo'n 1800 euro netto ?) terwijl stewie het had over 2350 euro netto;
* Ik veronderstel dat stewie meer plezier heeft in zijn werk;
* Iemand met het profiel van stewie zal, door nu hard te werken, waarschijnlijk snel zijn loon zien stijgen, hetgeen voor de kuisvrouw (jammer genoeg voor haar) dan weer onwaarschijnlijk is.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

9 euro per uur zal niet bruto zijn...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:9 euro per uur zal niet bruto zijn...
Je hebt gelijk. Ik had even niet voldoende opgelet.
Dark Elf
Starter
Starter

Leeftijd: 26
Opleiding: graduaat voedings- en dieetleer
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: grote internationale producent en handelaar in voedings- en landbouwproducten, in industriële producten en in financiële diensten
Huidige functie: application specialist confectionery (ik zit dus in de voedingstak)
Vakantiegeld: jup
Vakantiedagen: 20 + 6 compensatiedagen
Maaltijdcheques: lunch aan 1,26 € (soep + warme schotel of broodje + dessert + drank)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand, occasionele bonus
GSM: nope
Auto: nope
Laptop: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatie + ambulante verzekering, groepsverzekering, invaliditeitsverzekering, trein abbonement terugbetaald, fiets voor van en naar het station te gaan, gratis fitness & zwemmen (als ik dat zou willen), izilife platform (oa strijkdienst, droogkuis, schoenmaker tegen verminderde prijzen + korting voor een groot aantal producten: cinema, reizen, bankzaken,...)
Werkweek: 38u
Reistijd (woon werk en terug): een klein uurtje enkel met trein en bus
Tevreden over het werk?: jup
Tevreden over het loon?: mag altijd wat meer zijn, maar ben tevreden
Maand salaris(bruto): +/-2400 € bruto - 1400 à 1500 € netto

Greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jan_B schreef:* Iemand met het profiel van stewie zal, door nu hard te werken, waarschijnlijk snel zijn loon zien stijgen, hetgeen voor de kuisvrouw (jammer genoeg voor haar) dan weer onwaarschijnlijk is.
Niet echt... technische functies (trouwens alle functies) hebben een plafond (ongeacht hoe goed je ook bent) waar Stewie niet echt ver af zit veronderstel ik (hangt een beetje af van bedrijf tot bedrijf, maar echt grote verschillen zijn er meestal ook niet). Als je gaat kijken naar alle postings hier dan zal je ook merken dat het meestal technische functies zijn, en dan heb je meteen een redelijk beeld waar dat plafond ongeveer ergens ligt.

Op een zeker moment moet je dus een andere functie (meestal één waar je minder je handen vuil maakt, en meer je mond moet opendoen... (d/m)amagers dus) gaan doen wil je nog stijgen, ook al doe je die functie misschien minder goed, dat is nu éénmaal hoe de realiteit in elkaat zit.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De bedragen staan er niet exact op, maar 't is er niet ver van ;)

Leeftijd: 23
Opleiding: Graduaat elektronica optie ICT (veel elektronica zat er niet bij, maar 't ding heet nu eenmaal zo)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: service providing georiënteerde firma die het in de cloud computing zoekt
Huidige functie: system engineer (linux/solaris), op het randje van senior titel
Vakantiegeld: ja, maar weet niet meer hoeveel
Vakantiedagen: 20
Maaltijdcheques: EUR 5,58
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + occasionele bonus
GSM: yes
Auto: Skoda Octavia combi (20k)
Laptop: Dell XPS 1530 (zwaarste model)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatie- , groepsverzekering, gratis fitness
Werkweek: 38u (in realiteit is het eerder 50)
Reistijd (woon werk en terug): 30 minuten
Tevreden over het werk?: jup
Tevreden over het loon?: mag altijd wat meer zijn, maar ben tevreden
Maand salaris(bruto): +/-2450 € bruto - 1600 € netto (in het netto zit 150 euro/week wachtdienst)
Afbeelding
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Weinigen die in de chemie werken hier :)

Leeftijd: 37
Opleiding: A2 Chemie
Werkervaring: 10 jaar(huidige werkgever)
Werkgever: plastiek fabriek
Huidige functie: teamleader
Vakantiegeld: uiteraard is een bediende contract
Vakantiedagen: 24
Maaltijdcheques: nee, betalen 2 euro voor een maaltijdbon van 7 euro op te souperen in bedrijfskantine tijdens de week en aan een externe leverancier in het weekend
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus
GSM: yes
Auto: vrij te kiezen volgens budget ( huidige passat )
Laptop: neen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatie- , groepsverzekering, extra pensioensparen, en nog wat andere
Werkweek: 36u ( maar shiftsysteem geeft maar 34.5 uren, dus dagen tekort waardoor minder verlofdagen )
Reistijd (woon werk en terug): 40 minuten
Tevreden over het werk?: gaat
Tevreden over het loon?: zeker
Maand salaris(bruto): 4200/maand + 40% shiftpremie.

Moet er wel bij zeggen, is een kaderfunctie. Verder is er binnen het bedrijf geen vaste loonbarema. Ik ben er 10 jaar geleden begonnen aan 2000/maand bruto met enige ervaring. Huidige starters zonder ervaring beginnen rond de 2100/maand, daarbovenop nog een shiftpremie van 36%.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Welkom op UB, MichelJ ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Was al eerder inegschreven hoor, GenericHuman, maar geraakte niet meer ingelogd,emailadres vervallen, geen paswoord enz. Dus heringeschreven :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

MichelJ schreef:Was al eerder inegschreven hoor, GenericHuman, maar geraakte niet meer ingelogd,emailadres vervallen, geen paswoord enz. Dus heringeschreven :wink:
Had je kunnen oplossen met een mailtje naar forum aan userbase puntje be met wat uitleg :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”