belgian telecom Bebox ALL-IN-ONE voor 45 € (+veel voordelen)

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.

er is een verschil tussen theorie en praktijk....

Ik kreeg ooit een mail dat zij daar niets konden aan doen....

Toen heeft mijn zus (Telenetklant) mail gestuurd, met nietszeggend antwoord.....

ik heb zelf gebeld en probleem voorgelegd dat Telenetklanten mij niet konden bereiken...en heeft dit quasi direct opgelost (vrijdagavond 20.30 u.)

Er zijn wel nog andere helpdeskmedewerkers dan die 'geit' dat jij aan de lijn had, drareg! Wat doorzetten, er zijn andere operatoren.
je krijgt nooit een gelijke behandeling, waar je ook gaat.....

desnoods een telenetklant laten bellen, die van zijn voeten maakt?

dreig desnoods naar Test-Aankoop/ombudsdienst/krant Telecommunicatie te stappen

ze hebben vorige week nog zo hun best gedaan bij Telenet om wat promo te maken op Volt (één)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:desnoods een telenetklant laten bellen, die van zijn voeten maakt?


Heb ik zo'n twintig minuutjes geleden gedaan.
De moeder van mijn vriendin laten bellen, zij hebben dus Telenet en konden ons niet bellen.
De persoon aan de telefoon zei dat als zij er van een papiertje moesten opmaken dat het dan 5 dagen kon duren, maar als zij zelf morgen naar de betreffende dienst belt (die maar tot 21u open was), dat het dan op een kwartiertje opgelost is ...

Waarom konden ze mij dat dan niet zeggen???

Lord Utopia schreef:Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.


Of ik nu naar Telenet bel voor dat probleem of mijn provider belt naar Telenet. Als het aan hun database (of whatever) ligt dat hun klanten mij niet kunnen bellen, dan zijn zij degene die het kunnen (en moeten) oplossen.
Dat ze zeggen dat ik mijn provider maar moet bellen zodat die hun kan bellen, dat is gewoon een teken van onwil!
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Braindamage schreef:Nu mijn verbinding actief is, zijn ze blijkbaar niet meer zo erg geneigd om op mijn mails te antwoorden :?

Had dus al een mailtje gestuurd ivm de modem, dat ik graag aan port-forwarding zou willen doen, maar dat ik niet in de gebruikersinterface geraak omdat ze die met een paswoord beschermd hebben. Heb toen geen antwoord gekregen.

Had nu gisteren weer een mailtje gestuurd, ook met de melding dat mijn disicovery lijn blijkaar nog actief is, en dat ze dus bij BGC enkel het adsl signaal geactiveerd hebben en men lijn niet hebben omgezet naar Raw Copper ... Ook geen reactie op gekregen. Terwijl ze normaal altijd de dag nadien al antwoord geven, of zelfs dezelfde dag nog ...
Als het zo blijft moet ik toch is gaan bellen


Vandaag eens gebeld. Kreeg weer Dennis aan de lijn, vriendelijke kerel.
Heeft me gezegd dat ik Discovery lijn zelf moet opzeggen omdat ik gekozen heb voor een nieuw nummer te krijgen bij hen. Enkel wanneer je voor nummerbehoud kiest, dan doen zij het opzeggen voor jou.
Ivm de modem en port forwarding heeft hij me ook de nodige info verschaft, en dat ga ik eens uittesten. Maar zal wel nog een weekje moeten wachten daarmee, want morgen komt in het huisje de chape en zodra dat droog is worden de tegels gelegd. Ik ga dus een weekje of 2 het huisje niet meer in kunnen ...

Heb trouwens al naar BGC gebeld voor het opzeggen van de lijn. Dat is natuurlijk geen probleem (mits betalen van boete gelijk aan resterende maanden van contract), maar ze zeiden er wel bij dat als mijn internet verbinding dan wegvalt doordat ze de lijn stop zetten, dat het dan niet hun fout is. (ik had ze gezegd dat ik het wou stop zetten omdat ik een andere provider heb met verbinding zonder telefoonlijn).
Ik zei hem dan dat als zij (BGC) het adsl signaal op de lijn laten staan dat het dan wel geen probleem zal zijn, maar dan zegt die gast dat ze niet weten hoe mijn provider werkt. Ik zei dan dat BGC het adsl signaal op de lijn gezet heeft, en als ze daar dan niets aan veranderen dat het wel goed komt, maar weer dus het antwoord dat dat van mijn provider afhangt.

mja, morgen BT nog maar eens bellen

Blijkbaar is het bij BT gewoon iets te druk voor het antwoorden van mails, aan de telefoon zijn ze wel vriendelijk en behulpzaam. Ik krijg altijd dezelfde persoon aan de lijn (Dennis dus), dus ik denk dat het er op de Nederlandstalige helpdesk maar 1 persoon is, want als ik eens een antwoord krijg op een mail van hen, dan is het ook Dennis die het ondertekend
Ambiorix47
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009, 19:07

Ben nu sinds midden december bij BT internet werkt maar tel niet.
30 januarie tel activeert nu 09 feb. nog geen tel.
Als ik de tel opneeem altijd bezet toon.
heb al enkele keren gebelt maar krijg altijd te horen "we werken er aan".
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ambiorix47 schreef:Ben nu sinds midden december bij BT internet werkt maar tel niet.
30 januarie tel activeert nu 09 feb. nog geen tel.
Als ik de tel opneeem altijd bezet toon.
heb al enkele keren gebelt maar krijg altijd te horen "we werken er aan".


dat telefoneren gaat via internet, dus ik denk dat als je een bezettoon hoort, dat er dan iets bij de instellingen van de modem verkeerd is. Of misschien is het niet geactiveerd.
Had je gekozen voor behoud van nummer? Want dan moeten ze het nummer kunnen overnemen van je vorige provider.
Ik heb gekozen voor een nieuw nummer en bij mij werkte het onmiddelijk. Buiten dan de Telenet klanten die ons wouden bellen, maar dat ligt dus aan Telenet.

Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.
Je kan al je opnieuw belt eens vragen achter die instellingen en de login gegevens van de modem, dan kan je zelf eens kijken. Of voorwaarde dat je er iets van kent natuurlijk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Braindamage schreef:Ik heb gekozen voor een nieuw nummer en bij mij werkte het onmiddelijk. Buiten dan de Telenet klanten die ons wouden bellen, maar dat ligt dus aan Telenet.

Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.
Je kan al je opnieuw belt eens vragen achter die instellingen en de login gegevens van de modem, dan kan je zelf eens kijken. Of voorwaarde dat je er iets van kent natuurlijk

ik gekozen voor nummerportering, en had voor de activatie al de logingegevens om te voi'pen.....de nummerportering, moest ik wat achter zitten...
een tijdje zag ik een 02 nr. als ik naar mijn eigen gsm belde (moest 050 zijn)
CLIP herkenning deed hij niet....(nummerweergave)
na 2-3 weken, alles prima in orde

Nu heb ik wat problemen met DSL uitval, maar ik ga de modem eens omwisselen bij avm (5 jaar garantie), want dit probleem heb ik al sinds het begin van het gebruik van de modem (dus nog vóór BTC)
heb indruk dat het vooral bij bellen/gebeld worden van telenetnr.'s.

Braindamage, kunnen telenetnummers U nu bereiken?

Braindamage schreef:Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.

heb hier een tweedehandse nieuwe belgacom B-box 2 gekocht voor 20 €, en werk toch liever met de fritz (gebruiksvriendelijkheid)
ruiswaarden bij fritz zijn ook iets beter.....je ziet de ingaande/uitgaande nummers, gespreksduur,....

maar gewoon als back-up gekocht, mocht de fritz plots niet werken of in omruiling....
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik hoop dat mijn fritzbox het blijft doen, want door die antenne aan te passen heb ik geen garantie meer.
De Fritzbox zal wel in Beringen blijven denk ik, want ik ga denkelijk die Solobox modem gebruiken.
Heb de gebruikerinterface wel nog niet gezien. Maar nummerweergave werkt en voicemail ook. En ik krijg schoon een mailtje met het voicemail bericht in. Al denk ik dat die voicemail van hun SIP server komt en niet van de modem.
Moest de solobox toch zijn nadelen hebben in vergelijking met de Fritzbox dan ga ik mss de Fritzbox toch gebruiken, ik kan nu toch aan de SIP gegevens

satsurfer schreef:Braindamage, kunnen telenetnummers U nu bereiken?


De moeder van men vriendin was vorige week vergeten te bellen. En ik weet niet of ze vandaag dan wel gebeld heeft. Heb niks gehoord.
Dit weekend ging het in ieder geval nog niet.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Hier een speedtest/review postje.

Afbeelding
getest via een wifi verbinding

BT zei dat ze me 6Mbps konden geven en ze hebben zich er aan gehouden. Ok, het is nu niet de volledige 6Mbps, maar het is toch maar een moment opname :-)

Met telefonie heb ik nog geen problemen gehad (buiten dat Telenet gedoe), ik hoor de mensen die ik bel heel duidelijk en als ik van in Beringen naar mijn vriendin bel op het BT nummer dan hoor ik haar ook heel goed.

ik heb nog niet zitten downloaden ofzo via deze verbinding, maar het gewone surfen gaat heel goed
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Braindamage schreef:Hier een speedtest/review postje.

Afbeelding
getest via een wifi verbinding

BT zei dat ze me 6Mbps konden geven en ze hebben zich er aan gehouden. Ok, het is nu niet de volledige 6Mbps, maar het is toch maar een moment opname :-)

ook eens speedtest gedaan (brussel genomen, terwijl ze mechelen voorstelden)
hogere snelheid via brussel...

toch een tevreden klant, braindamage ;-)

Afbeelding

heb nog nooit 6 Mbit gehaald.....hoe ver woon jij van de centrale? (ik 2,3 km.)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:heb nog nooit 6 Mbit gehaald.....hoe ver woon jij van de centrale? (ik 2,3 km.)


Als ze me op de centrale hebben aangesloten die ze zeiden toen ik voor de aansluiting een controle vroeg, dan is het 1,2KM.
Maar ik zou niet weten hoe ik het zelf zou kunnen testen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Braindamage schreef:
satsurfer schreef:heb nog nooit 6 Mbit gehaald.....hoe ver woon jij van de centrale? (ik 2,3 km.)


Als ze me op de centrale hebben aangesloten die ze zeiden toen ik voor de aansluiting een controle vroeg, dan is het 1,2KM.
Maar ik zou niet weten hoe ik het zelf zou kunnen testen

bij mij zeiden ze eerst 1,8 km.

edpnet (vorige operator) zeiden 2,3 km.

Toen ik hun hier 1 jaar later mee confronteerde (wegens wegval, vermoedelijk door slechte modem), zeiden ze ook 2,3 km. :?

Heb nu 2 weken b-box in gebruik, en tot op heden geen probleem (met fritzbox regelmatig adsl wegval tijdens het bellen)

waarschijnlijk eens omruilen (5 jaar waarborg)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik gebruik ook gewoon de Bebox, de nieuwe Thomson TG782 modem dus.

Hij lijkt mij ook goed te werken, alleen bij mijn vriendin blijkt het wireless signaal regelmatig weg te vallen. Is met nogthans maximum signaal sterkte.
Kan ook aan haar modem liggen.

Dit is de informatie over mijn verbinding :

Uptime: 23 days, 10:21:48
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 205,54 / 529,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 15,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 23,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 48 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0


Ik weet niet juist hoe het zit met de dB waardes en wat je moet hebben om een goeie verbinding te hebben. Maar ik denk dat ze niet slecht zijn. En het zullen toch zeker niet de waardes zijn van een lijn op 5,6km, wat de andere providers zeiden

[EDIT] Door 'Het Grote Lijnwaarde Topic' en de verwijzingen daar naar de UB knowledgebase en de post van Sasuke, weet ik nu dat mijn lijnwaardes in het huisje heel goed zijn :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Braindamage schreef:Ik gebruik ook gewoon de Bebox, de nieuwe Thomson TG782 modem dus.

Hij lijkt mij ook goed te werken, alleen bij mijn vriendin blijkt het wireless signaal regelmatig weg te vallen. Is met nogthans maximum signaal sterkte.
Kan ook aan haar modem liggen.

Dit is de informatie over mijn verbinding :

Uptime: 23 days, 10:21:48
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 205,54 / 529,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 15,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 23,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 48 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0



bij mij (2,3 km.) véél minder

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 22 dB 11 dB
Attenuation 28 dB 29 dB

Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 204 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 2 1947
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 68 0
Interleaved Path HEC Error 0 0
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

U koopt de SoloBox modem aan € 68 (€ 110 winkelwaarde). => zoals altijd
Verder betaalt u slechts € 34,95*/maand (€ 45).
Gratis activering t.w.v. (€ 40).
Eénmalig € 29 extra indien u uw nummer wenst te behouden.

* Gedurende een half jaar betaalt u slechts € 34,95 (€ 45) per maand.
Promotie geldig tot en met 15/06/2009


nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:

Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:
satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:

Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.

een jaar of 10 geleden bestond dit bij telenet ook....waarschijnlijk hebben ze dit afgeschaft.....ze zijn ondertussen een monopolist :P
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:
Lord Utopia schreef:
satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:

Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.

een jaar of 10 geleden bestond dit bij telenet ook....waarschijnlijk hebben ze dit afgeschaft.....ze zijn ondertussen een monopolist :P


MGM codes werken nog steeds in't café hoor ;)

kreeg geregeld nog niet zo lang geleden ienens een maandje gratis :twisted:
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:U koopt de SoloBox modem aan € 68 (€ 110 winkelwaarde). => zoals altijd
Verder betaalt u slechts € 34,95*/maand (€ 45).
Gratis activering t.w.v. (€ 40).
Eénmalig € 29 extra indien u uw nummer wenst te behouden.

* Gedurende een half jaar betaalt u slechts € 34,95 (€ 45) per maand.
Promotie geldig tot en met 15/06/2009


nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:


Toen ik bij BT ging was het 2 maanden gratis en gratis modem, toch iets meer profijt gehad :-D
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

Ik ben sedert juni 2008 bij BT en heb nog nooit een downloadsnelheid gekregen van 6mbit nochthans maken ze daar reclame mee nu zelf met 16mbit. Na 6 maand op een ongelofelijke snelheid van 1,3mbit te hebben gekregen en na veel zagen heb ik nu 3mbit gekregen dat is dus ver af van de 6mbit. Ik zit op 2,2km van de centrale dus daaraan kan het niet liggen dus ga ik in juni ek. mijn opzeg geven. Mobistar heeft nu ook een snelheid van 6mbit en telefoneren gratis 24/24uur voor een prijs van 35euro.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

drareg schreef:Ik ben sedert juni 2008 bij BT en heb nog nooit een downloadsnelheid gekregen van 6mbit nochthans maken ze daar reclame mee nu zelf met 16mbit. Na 6 maand op een ongelofelijke snelheid van 1,3mbit te hebben gekregen en na veel zagen heb ik nu 3mbit gekregen dat is dus ver af van de 6mbit. Ik zit op 2,2km van de centrale dus daaraan kan het niet liggen dus ga ik in juni ek. mijn opzeg geven. Mobistar heeft nu ook een snelheid van 6mbit en telefoneren gratis 24/24uur voor een prijs van 35euro.

Je moet wel weten dat BT op hetzelfde netwerk als Mobistar zit, dus waarschijnlijk ga je dezelfde problemen hebben. Ik denk dat het gemakkelijker is om over te schakelen op dommel, EDPnet, DX-adsl of een andere goedkope provider. Die zitten allemaal bij Belgacom nu (of worden overgeschakeld naar Belgacom apparatuur).
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2008, 17:52

IK ga wel de goedkoopste provider proberen te zoeken die ook gratis telefoneren aanbiedt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

drareg schreef:Ik ben sedert juni 2008 bij BT en heb nog nooit een downloadsnelheid gekregen van 6mbit nochthans maken ze daar reclame mee nu zelf met 16mbit. Na 6 maand op een ongelofelijke snelheid van 1,3mbit te hebben gekregen en na veel zagen heb ik nu 3mbit gekregen dat is dus ver af van de 6mbit. Ik zit op 2,2km van de centrale dus daaraan kan het niet liggen dus ga ik in juni ek. mijn opzeg geven. Mobistar heeft nu ook een snelheid van 6mbit en telefoneren gratis 24/24uur voor een prijs van 35euro.


sinds oktober 2008 bij BT en tevreden, ik mag dit toch zeggen als dit zo is?
zit ook op 2,3 km. van de centrale, met 6,140 Mbit (12 dB receive, 27 dB send in beste omstandigheden)
heb een tijdje geleden regelmatig uitval gehad tijdens voip'en.

Toen een 2dehands Belgacom B-Box gekocht, geconfigureerd, en 3 weken probleemloos gebeld.....Toen mijn AVM fritzbox laten omruilen (mits opleg) naar nieuwste model in de rij, de 7270. Lag dus aan een probleem aan mijn router, en niet aan BTC....ze hebben mij wel correct beantwoord.
Edpnet gaf een meer technische uitleg met cijfers, iets wat BTC niet doet.

drareg schreef:Mobistar heeft nu ook een snelheid van 6mbit en telefoneren gratis 24/24uur voor een prijs van 35euro.

je moet correct zijn en hun brutoprijs vermelden om correct te vergelijken!

(*) Promo: 15 euro korting op uw maandelijks abonnement : 43€ - 15€ = 28€

Moet wel zeggen interessante prijs, en wat je ervoor krijgt.....2 DECT telefoons, ook Caller ID incl.

Die LiveBox van Mobistar is wel niet veel soeps lees ik hier.....ook veel klanten met miserie.....die héél ontevreden zijn....

Lord Utopia schreef:Je moet wel weten dat BT op hetzelfde netwerk als Mobistar zit, dus waarschijnlijk ga je dezelfde problemen hebben.

pure insinuaties!!! a.u.b., oordeel op feiten.....ik heb een vrij rimpelloze overschakeling gemaakt, wel af en toe moeten mailen, maar nu géén probleem meer.
Ik wil de eerste rimpelloze overschakeling nog zien gebeuren, met BGC zekers?

BTC zei vorig jaar: "Wij gebruiken gedeeltelijk M* voor internet. Maar internet toegang is door ons eigen netwerk en servers voorzien.
VOIP over DSL maar enkel over eigen netwerk."

Mobi* heb ik indertijd ook overwogen, maar door de vele negatieve ervaringen links laten liggen (en in 2004 euphony adsl (powered by mobi*) aangevraagd, en ook 3 maand zonder internet gezeten)

Lord Utopia schreef:Ik denk dat het gemakkelijker is om over te schakelen op dommel, EDPnet, DX-adsl of een andere goedkope provider. Die zitten allemaal bij Belgacom nu (of worden overgeschakeld naar Belgacom apparatuur).

Is Dommel dan een referentie misschien? Amai, als ik puur op de feiten afga, en het forum lees....dan zie ik mij de eerste jaren nog niet naar dommel overschakelen! klanten die maanden tevergeefs wachten op een antwoord aan de helpdesk (of wat daar voor doorgaat).
Zo'n klantenbestand en werken met 2à3 helpdeskmedewerkers!
proberen zoveel mogelijk abbo's te verkopen, om dan -op hun hoogtepunt- doorverkocht te worden aan BGC.

edpnet: 2 jaar klant geweest....zéér goede ervaringen, dus zou daar nog teruggaan als ze all-in one pakket hebben.
dx-adsl: lees veel goede dingen hier, maar zoek altijd voip+dsl
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

satsurfer schreef:
drareg schreef:Mobistar heeft nu ook een snelheid van 6mbit en telefoneren gratis 24/24uur voor een prijs van 35euro.

je moet correct zijn en hun brutoprijs vermelden om correct te vergelijken!

(*) Promo: 15 euro korting op uw maandelijks abonnement : 43€ - 15€ = 28€

Moet wel zeggen interessante prijs, en wat je ervoor krijgt.....2 DECT telefoons, ook Caller ID incl.

Die LiveBox van Mobistar is wel niet veel soeps lees ik hier.....ook veel klanten met miserie.....die héél ontevreden zijn....

Ik heb weinig klachten gelezen over Mobistar.
http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/inte ... max6-voice
Indien hij via internet besteld (wat niet moeilijk kan zijn), betaalt hij wel degelijk 28 EUR voor twee jaar lang.

satsurfer schreef:pure insinuaties!!! a.u.b., oordeel op feiten.....ik heb een vrij rimpelloze overschakeling gemaakt, wel af en toe moeten mailen, maar nu géén probleem meer.
Ik wil de eerste rimpelloze overschakeling nog zien gebeuren, met BGC zekers?

Het gaat hier toch niet over overschakelen? Belgacom Telecom heeft GEEN eigen DSLAM's staan in de centrale.

satsurfer schreef:Is Dommel dan een referentie misschien? Amai, als ik puur op de feiten afga, en het forum lees....dan zie ik mij de eerste jaren nog niet naar dommel overschakelen! klanten die maanden tevergeefs wachten op een antwoord aan de helpdesk (of wat daar voor doorgaat).

Wie heeft het nu over Dommel? Ik heb mijn bronnen van bij iemand die voor Belgacom werkt als technieker. Alle Scarlet klanten worden overgeschakeld op de Belgacom apparatuur (dat is dus Scarlet, EDPnet, DX-adsl, ADSL20, FullADSL). Of gij dat nu gelooft of niet, dat is uw keuze. Zwak van u satsurfer, een andere provider zijn zwakpunten uitbuiten om BT voorop te schuiven.

Zoals ik zei, zelf je pakket samenstellen is gemakkelijk.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/inte ... max6-voice
Indien hij via internet besteld (wat niet moeilijk kan zijn), betaalt hij wel degelijk 28 EUR voor twee jaar lang.

Hoe kom je aan twee jaar? Het contract loopt toch maar 12 maanden.?

Lord Utopia schreef:Zoals ik zei, zelf je pakket samenstellen is gemakkelijk.

hmms.. ik heb hier dezelfde ervaringen als Satsurfer. Vroeger zelf combo samengesteld (edpnet+voipbuster). Op het einde regelmatig zever mee gehad. Lag dat aan het EDPnet- of betamax-netwerk? Wie zal het zeggen.. Ik ben dus ook voorstander van een all-in bij een ISP. Bij Tele2AllIn in ieder geval nooit problemen gehad. Spijtig dat ze niet wat sneller gaan dan 4Mb tegen goede voorwaarden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dfrog schreef:
Lord Utopia schreef:Zoals ik zei, zelf je pakket samenstellen is gemakkelijk.

hmms.. ik heb hier dezelfde ervaringen als Satsurfer. Vroeger zelf combo samengesteld (edpnet+voipbuster). Op het einde regelmatig zever mee gehad. Lag dat aan het EDPnet- of betamax-netwerk? Wie zal het zeggen. Ik ben dus ook voorstander van een all-in bij een ISP. Bij Tele2AllIn in ieder geval nooit problemen gehad. Spijtig dat ze niet wat sneller gaan dan 4Mb tegen goede voorwaarden.

idd., de vraag was immers telkens? Wie gaat er in fout? En weet jij het telefoonnr. van de helpdesk van betamax? :-)

oké, je kan 3starsnet nemen...kwaliteit....maar die tarieven naar telenet, daar word ik toch warm van :oops:

als je dan voor 10 € extra, een all-in pakketje hebt, met een aanspreekpunt....dan weet ik het wel! lordutopia zal daar wel anders over denken.

in Nederland heb je veel meer providers à la 3starsnet die een geografisch voip nummer aanbieden, helaas in België niet. Dat zou de concurrentie wat kunnen aanscherpen (bundelpakketten)
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

satsurfer schreef:als je dan voor 10 € extra, een all-in pakketje hebt, met een aanspreekpunt....dan weet ik het wel! lordutopia zal daar wel anders over denken.

Zonder afbreuk te willen doen aan je voorkeur: ik verkies bewust aparte providers voor telefonie, TV en Internet.

Zo voel ik mij niet "gevangen" en kan ik vrij gemakkelijk van provider veranderen. Zo huiver ik bv. als ik sommige posts lees over all-in pakket providers die je telefoonnummer niet willen releasen omdat er een dispuut is met betrekking tot (het betalen van) het Internet.

Door de "net iets betere" providers te kiezen (Belgacom voor Discovery, EDPnet voor Internet, 3starsnet voor telefonie) betaal ik misschien wel iets meer, maar heb ik ook een robuuste oplossing waar ik al jaren niet naar moet omkijken.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

ik heb ook nog niet de volle 6Mbps gehaald bij BT, maar ik kom toch aardig in de buurt.

mij telefonneren geen problemen, werkt perfect.

Enkel kunnen Telenet mensen ons nog steeds niet bereiken blijkbaar :?
De moeder van mijn vriendin had naar de betreffende dienst van Telenet gebeld, en daar zeiden ze dat het niet aan de lijn ligt, maar aan hun telefoontoestel. Dat het toestel de cijfer '5' niet doorgeeft ... :roll: nochtans kan ze wel bellen naar andere telefoonnummers waar een 5 in komt. Maarja, Telenet beweert dus dat het niet aan hun database ofzo ligt.
Maar nu ook de ouders van mijn vriendin haar stiefpa, die ook Telenet hebben, ons niet kunnen bellen, ligt het toch duidelijk aan iets anders hé.
Misschien toch maar eens BT contacteren
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Braindamage schreef:Enkel kunnen Telenet mensen ons nog steeds niet bereiken blijkbaar :?
De moeder van mijn vriendin had naar de betreffende dienst van Telenet gebeld, en daar zeiden ze dat het niet aan de lijn ligt, maar aan hun telefoontoestel. Dat het toestel de cijfer '5' niet doorgeeft ... :roll: nochtans kan ze wel bellen naar andere telefoonnummers waar een 5 in komt. Maarja, Telenet beweert dus dat het niet aan hun database ofzo ligt.
Maar nu ook de ouders van mijn vriendin haar stiefpa, die ook Telenet hebben, ons niet kunnen bellen, ligt het toch duidelijk aan iets anders hé.
Misschien toch maar eens BT contacteren

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=54&t=20158&start=100

heb U toch reeds op 31 januari gezegd (=1,5 maand verder) wat je moet doen? Kan het toch niet voor U doen? :-D

Bij mij was dat na 1 telefoontje (als niet-klant) in orde! geluk gehad zeker?

hun crdc database is gewoon niet up-to-date!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Jan_B schreef:
satsurfer schreef:als je dan voor 10 € extra, een all-in pakketje hebt, met een aanspreekpunt....dan weet ik het wel! lordutopia zal daar wel anders over denken.

Zonder afbreuk te willen doen aan je voorkeur: ik verkies bewust aparte providers voor telefonie, TV en Internet.

Zo voel ik mij niet "gevangen" en kan ik vrij gemakkelijk van provider veranderen. Zo huiver ik bv. als ik sommige posts lees over all-in pakket providers die je telefoonnummer niet willen releasen omdat er een dispuut is met betrekking tot (het betalen van) het Internet.


ik heb niet de -indertijd gratis aangebode thomson router- genomen....heb de voip instellingen via mail ontvangen (gelukkig wilden ze dit toestaan).
Dus ik kan nog elke voip-provider nemen die mij bevalt :-) (tot 10 sip-providers in de fritz) zal daar wel genoeg mee hebben zeker om mij 'vrij' te voelen. :-D

ik heb ook tv-vlaanderen, kwestie van onafhankelijk te zijn van die bandieten à la telenet en bgc. heb bovendien een véél breder aanbod dan via de kabel.
bbc1/2/3/4/24/ITV1/2/3/4/CH4.....


Jan_B schreef:Door de "net iets betere" providers te kiezen (Belgacom voor Discovery, EDPnet voor Internet, 3starsnet voor telefonie) betaal ik misschien wel iets meer, maar heb ik ook een robuuste oplossing waar ik al jaren niet naar moet omkijken.

sorry, maar waarom is Discovery een betere lijn dan via andere ISP? Denk je dat ze speciale lijnwaarden voor U geven als bgc klant :-D

ik heb bij BTC nog geen lijnuitval gehad.

Die discovery line die wegvalt bij nemen btc, da's gewoon een administratieve zaak....heeft niets met de kwaliteit te maken.

na overschakeling van skynet naar edpnet, had ik zelfde lijnwaardes....alleen was de DL 2 MB/s. meer en 3 X zo hoog bij upload :-D
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

satsurfer schreef:
Jan_B schreef:Door de "net iets betere" providers te kiezen (Belgacom voor Discovery, EDPnet voor Internet, 3starsnet voor telefonie) betaal ik misschien wel iets meer, maar heb ik ook een robuuste oplossing waar ik al jaren niet naar moet omkijken.

sorry, maar waarom is Discovery een betere lijn dan via andere ISP? Denk je dat ze speciale lijnwaarden voor U geven als bgc klant :-D

Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt: mijn Discovery lijn is een echte telefoonlijn die ook werkt als er problemen zijn met Internet.

Met "VoIP-only" heb ik echt geen goede ervaring.

Wat lijnwaarden voor ADSL betreft heb je gelijk natuurlijk (daar doelde ik niet op).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Jan_B schreef:Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt: mijn Discovery lijn is een echte telefoonlijn die ook werkt als er problemen zijn met Internet.
Met "VoIP-only" heb ik echt geen goede ervaring.
Wat lijnwaarden voor ADSL betreft heb je gelijk natuurlijk (daar doelde ik niet op).

oké, begrijp je.....een gewone pstn-lijn bedoel je....is nog altijd zekerder dan DSL verbinding...geen DSL is geen telefoon...

pstn heb je toch altijd (zonder stroom), maar om te bellen is dat peperduur......

voip-only bij BTC wel goede ervaring....anders zou ik niet blijven...

Telenet is ook voip, maar dat weet geen kat....
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Jan_B schreef:Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt: mijn Discovery lijn is een echte telefoonlijn die ook werkt als er problemen zijn met Internet.


Nu zijn we redelijk :offtopic: bezig.

* Maar hoeveel problemen (uitval) heb jij de laatste 2 jaar meegemaakt met uw DSL-lijn (terwijl je wilde bellen)? Is alleen lastig als je eens zonder internet zit en uw ISP met VOIP-lijn wil opbellen :) . Het lijkt mij een zeer klein risico om dit voor te vallen (in een noodsituatie).
* 3stars kan misschien wel een uitzonderlijk goede geluidskwaliteit hebben. Ik mis er wel de gratis gesprekken in de daluren.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:
Braindamage schreef:Enkel kunnen Telenet mensen ons nog steeds niet bereiken blijkbaar :?
De moeder van mijn vriendin had naar de betreffende dienst van Telenet gebeld, en daar zeiden ze dat het niet aan de lijn ligt, maar aan hun telefoontoestel. Dat het toestel de cijfer '5' niet doorgeeft ... :roll: nochtans kan ze wel bellen naar andere telefoonnummers waar een 5 in komt. Maarja, Telenet beweert dus dat het niet aan hun database ofzo ligt.
Maar nu ook de ouders van mijn vriendin haar stiefpa, die ook Telenet hebben, ons niet kunnen bellen, ligt het toch duidelijk aan iets anders hé.
Misschien toch maar eens BT contacteren

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=54&t=20158&start=100

heb U toch reeds op 31 januari gezegd (=1,5 maand verder) wat je moet doen? Kan het toch niet voor U doen? :-D

Bij mij was dat na 1 telefoontje (als niet-klant) in orde! geluk gehad zeker?

hun crdc database is gewoon niet up-to-date!


en ik heb nadien ook gezegd wat er gebeurd was. Niets dus, ze wouden me niet helpen omdat ik geen klant was. En heb toen ook gezegd dat de moeder van mijn vriendin er voor ging bellen, wat ze gedaan heeft en daar steken ze het dus op hun telefoon
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Braindamage schreef:en ik heb nadien ook gezegd wat er gebeurd was. Niets dus, ze wouden me niet helpen omdat ik geen klant was.


tja, blijven bellen hé.....er werkt daar meer dan 1 operator :-D
ik ben ook géén telenetklant, mijn zuswel (heeft ook via mail geen deftig antwoord gekregen)

D'r gaat wel één zijn good-will tonen....En als het niet lukt na een aantal keer, ga je naar fase B van het rampenplan:
dreigen naar de ombudsdienst voor telecommunicatie en/of Test-aankoop, afdeling 'waar gebeurd'.

http://www.ombudsmantelecom.be/xml/index_nl.html
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

beetje offtopic maar... satsurfer, je nickname is een beetje verwarrend; waarom heb je geen sat internet ? OK het is nog wat duur maar het betert er wel op, zeker die nieuwe Ka sat volgend jaar...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

SplinterByte schreef:beetje offtopic maar... satsurfer, je nickname is een beetje verwarrend; waarom heb je geen sat internet ? OK het is nog wat duur maar het betert er wel op, zeker die nieuwe Ka sat volgend jaar...

Astra2connect is duur en traag. Waarom veel geld betalen om dan traag te surfen
top pakket:
DL: 1024 Kbit/s
UL: 128 Kbit/s
48,5 €/maand
hardwarekost: 500 € (zonder installatiekost)
zelf een Lite pakket is sneller en stukken goedkoper via dsl.
Neem jij maar zo'n pakket als je graag veel betaalt :-D

moet je goed gek zijn om dit te nemen, tenzij je op de buiten woont en geen internet kan krijgen.....

satsurfer (nickname die ik al een jaar of 12 hanteer) doelde eerder op surfen op de satellieten, van de ene zender op de andere.....(bij telenet moet je dat niet doen, je krijgt een surfplank om te surfen in een droge plas.... :oops: )
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ah zo surfen dus :) Moet je wel een switch nemen ipv motor anders is het surfen op rotsen in het water :lol:

Er is ook nog tooway met belgische verdeler en installateur altsat, deze heeft betere snelheden:
http://www.altsat.be/internet/tooway-in ... agina.html

moet je goed gek zijn om dit te nemen, tenzij je op de buiten woont en geen internet kan krijgen.....

... of als backupline voor je business (als je opereert via internet)

Maar inderdaad nog wat duur, ik wacht ook nog wat af...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

SplinterByte schreef:Ah zo surfen dus :) Moet je wel een switch nemen ipv motor anders is het surfen op rotsen in het water :lol:

Er is ook nog tooway met belgische verdeler en installateur altsat, deze heeft betere snelheden:
http://www.altsat.be/internet/tooway-in ... agina.html

moet je goed gek zijn om dit te nemen, tenzij je op de buiten woont en geen internet kan krijgen.....

... of als backupline voor je business (als je opereert via internet)

heb je prijs gezien + hardware + installatie???? 2way internet
neem dan telenet (kabel) en adsl, dan ben je nog goedkoper af dan 1 internetlijn
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ja maar neem nu dat de twee uitliggen door 'werken in de straat', heb je nog een extra backup. (heb het al meegemaakt hoor)
Je hebt dan ook nog het voordel dat je je internet kan 'meenemen' naar het buitenland bv.

Maar zoals we zeggen, het is nog veel te duur... voorlopig dan maar iets op het gsmnetwerk oid.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”