MarkDM schreef:Ik heb enkele weken geleden een nomadisch nummer gekocht bij Weepee. Ik wou het eens uittesten voor we het Belgacom-nummer laten overbrengen.
En ja , er is toch een nadeel: als iemand je opbelt terwijl je al aan de lijn hangt dan krijgt die nooit de bezet-toon. Je heb maar 2 keuzes bij de instellingen: voicemail of laten doorschakelen ( bv naar je GSM). Beiden zijn niet wat we willen.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik dacht eerst dat dit een bug was. Maar het is blijkbaar een feature !
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb ook contact opgenomen met 3starsnet. Daar zou een bezet-toon geen probleem zijn.
Vraagje: is er een andere provider die Belgische nummers aanbiedt zonder maandelijkse kost ? En met mogelijkheid tot bezet-melding.
Goed nieuws voor uw probleem:
Sedert vandaag kan je ook bij WeePee een bezettoon instellen. Je hebt nu dus 3 keuzes bij de instellingen: VOICEMAIL, BUSY of laten doorschakelen.
Ik moet zeggen dat ik (tot nu toe) de service van WeePee super vind. Telkens je een probleem aankaart, wordt eraan gewerkt, en komen ze zo vlug mogelijk met een oplossing.
PS - Wanneer je nummer off-hook gezet wordt
hangt van je hardware af. Ik deed zopas volgend testje met de FritzBox:
* met vaste telefoon mijn Weeee nr gebeld en opgenomen (1 gesprek bezig)
* tijdens dit gesprek, via Voipcheap nogmaals hetzelfde nummer gebeld en opgenomen met een 2de toestel (dus nu 2 gesprekken bezig)
* tijdens deze 2 gesprekken met mijn GSM terug naar hetzelfde nummer gebeld. Nu kreeg ik mijn Voicemail (ik had "BUSY" nog niet ingesteld)
In de logfile zie ik dat ook deze 3de oproep binnen kwam, maar door de FritzBox geweigerd werd (error code 486 "Busy here")
Conclusie: zolang je hardware het toelaat, en geen "busy here" code terugstuurt naar de Voip centrale blijven er oproepen binnenkomen. Het max aantal gelijktijdige oproepen dat je kan voeren, hangt van je hardware af.
Philippe