verhoging snelheid internet go en plus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

nieuwe klanten komen automatisch op de hoogste snelheden te staan. de nieuwe snelheden zijn vandaag in voege gegaan.
bestaande klanten niet. deze moeten contact opnemen en indien mogelijk zal de omschakeling gebeuren, maar tegen betaling.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zamba schreef:nieuwe klanten komen automatisch op de hoogste snelheden te staan. de nieuwe snelheden zijn vandaag in voege gegaan.
bestaande klanten niet. deze moeten contact opnemen en indien mogelijk zal de omschakeling gebeuren, maar tegen betaling.

De bedragen zijn zeker 50 EUR (en indien borg of kost voor de VDSL2-modem)?
Hoe kunnen ze van deze nieuwe snelheden weten als de website niet up-to-date is? :P
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

modem krijgt de klant momenteeel gratis.

en de site zal nog wel aangepast worden. belgacom communiceert zulke dingen altijd langzaam. nooit er volle bak invliegen. het zal op termijn wel door iedereen die het moet weten, geweten zijn
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Zamba schreef:nieuwe klanten komen automatisch op de hoogste snelheden te staan. de nieuwe snelheden zijn vandaag in voege gegaan.
bestaande klanten niet. deze moeten contact opnemen en indien mogelijk zal de omschakeling gebeuren, maar tegen betaling.


En wat als je al op VDSL2 zit (via BTV)?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

maglor,

het antwoord heb ik al gegeven,
bestaande internet go en plus moeten zelf contact opnemen.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Dus, als ik het goed begrijp is dit weer een optie waarvoor bestaande, jarenlange, trouwe klanten voor moeten betalen EN daar bovenop moet het nog eerst beschikbaar zijn EN ik zou een nieuwe (vdsl2) modem moeten aanschaffen?

Dankjewel belgacom..
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

OK, maar het was me niet duidelijk of dit sloeg op bestaande klanten die nog op de gewone ADSL zitten of álle bestaande klanten. Hmmm, ben benieuwd naar de prijs. Lijkt me toch weer eerder geldklopperij (zeker als je al op VDSL2 zit)...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Opus schreef:
Patje schreef:
Denk dat er ook wel een reactie zal volgen van Telenet, zoals gewoonte


Ik denk persoonlijk dat er geen reactie gaat volgen vanuit telenet.
Die 0.2mbit dat belgacom hoger gaat met de upload snelheid zal op gelach worden ontvangen in mechelen denk ik.

Hopelijk volgen ze wel natuurlijk en gaat telenet er vlotjes overgaan met minstens 1.5mbit up maar ik denk en weet bijna 100% dat ze dat niet zullen doen in de nabije toekomst.

ExpressNet bij Telenet (vergelijkbaar met de Go bij belgacom) staat op 512 kbps, die zal ook wel verhogen naar 1Mbps in analogie met belgacom. Het abo TurboNet zie ik zelfs verhogen van 1Mbps naar 2 Mbps :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Daarstraks nog een verkoopmadam van Belgacom aan mijn (Belgacom) lijn gehad, en volgens haar verandert er momenteel nog niets aan de abonnementen van Belgacom internet. Snelheid blijft zoals vermeld op de Belgacom website, en VDSL2 nog steeds alleen maar te verkrijgen in combinatie met Belgacom TV! Ze vond het ook jammer!
(Als zij liegt, dan lieg ik uiteraard ook).
Toen ik terloops ook nog even vermeldde dat Scarlet (als Scarlet klant zijnde) ondertussen toch ook een deel van Belgacom was, antwoordde zij dat ze wel samenwerkten, maar meer ook niet. :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Verkoopsmensen weten even veel als een goed geïnformeerde klant. Vorige keer nog gevraagd aan ene die verkocht op een beurs, particuliere internet producten en particuliere/zakelijke proximus abonnementen. Toen ik vroeg naar VDSL2 zag ik aan zijn gezicht dat het donderde in Keulen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Harumph... bestaand klanten blijven weer eens in de kou?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zamba schreef:nieuwe klanten komen automatisch op de hoogste snelheden te staan. de nieuwe snelheden zijn vandaag in voege gegaan.
bestaande klanten niet. deze moeten contact opnemen en indien mogelijk zal de omschakeling gebeuren, maar tegen betaling.

Ik heb vandaag met de klantendienst gebeld (0800-22800), met de vraag of deze uploadverhoging automatisch gebeurt, of dit moet aangevraagd worden
- de dame wist inderdaad te bevestigen dat er nieuwe snelheden aangeboden worden.
- dit gebeurt niet automatisch, moet aangevraagd worden, en wordt dan zo vlug mogelijk ingesteld.
- er werd niet verteld dat dit een omschakeling naar VDSL2 zou zijn, en ook niet dat hiervoor moet betaald worden (ik krijg nog een schriftelijke bevestiging van mijn aanvraag)
- ik neem dus aan dat mijn ADSL2+ profiel gewoon (gratis) verhoogd word van 400 kbps upload naar 1Mbps.

Afwachten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

TomG schreef:Ah bon lol, misschien de nieuwe Hollebollegijs. :D


:bang: :bang: :bang:

Ik weet het, ik zaag, het is de tigste keer dat ik dit vraag, maar toch: is het nu zó moeilijk om even eerlijk te wezen en gewoon te zeggen dat dit allemaal één en dezelfde persoon is, zijnde ne sales bij Belgacom. Zou ik bijgevolg ook mogen vragen aan die sales om zijn persoonlijke opmerkingen over hoe goed Belgacom wel niet is, te laten, dat komt nl. erg ongeloofwaardig over. :(

Pas op, ik ben bijzonder tevreden dat er zo iemand op het forum zit, het is overduidelijk een goede bron aan informatie en hij helpt zeker ook wel eens klanten in nood, maar ik kan het niet laten om zijn promogirl/Comical Ali gehalte best verwerpelijk te vinden. Zéker als je dan de boel nog eens gaat ontkennen...

En ja mods, ge kunt mij bereiken per PM en ja, ik zal dan allicht nog eens beloven om in de toekomst mijne mond te houden... :p


En on-topic: het is en blijft een goede ontwikkeling dat Belgacom nu ook VDSL2(-snelheden) aanbiedt, zonder BelgacomTV door je strot te rammen! :)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 mar 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Zamba schreef:nieuwe klanten komen automatisch op de hoogste snelheden te staan. de nieuwe snelheden zijn vandaag in voege gegaan.
bestaande klanten niet. deze moeten contact opnemen en indien mogelijk zal de omschakeling gebeuren, maar tegen betaling.


Dus, als ik het goed begrijp zou ik nogmaals moeten betalen voor die omschakeling naar die nieuwe snelheid.
Ik ben nog maar net sinds 1 maart bij belgacom en weeral 50 euro betalen voor die nieuwe snelheid zie ik voorlopig niet zitten.
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Anders wel een goeie oplossing voor kassa kasse 8) . Als ik het me goed herinner, was het voor het overzetten op een adsl2+ profiel ook al 50 euro voor bestaande klanten. En dat is nog geen jaar geleden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Daarnet gebeld.
Ze gaan mij overschakelen op vdsl2 en ik krijg vrijdag , gratis, een b-box toegestuurd.
Ik heb het 500 keer gevraagd, maar die b-box is volledig gratis.

Ik hoop dat dat een deftig ding is, ook voor wireless, iemand slechte ervaring mee met b-box , al dan niet wireless?

mvg
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik persoonlijk niet, maar anderen heb ik er al over horen klagen (ook hier op userbase).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

hey,

ik volg dit forum al een tijdje passief, maar nu wil ik toch nog eens reageren. Ik ga mijn vragen ook aan de callgirls van BGC stellen maar ik heb meer vertrouwen in de mensen die op dit forum zitten. Sinds de ADSL2+ berichten van afgelopen zomer heb ik heel de tijd gehoopt op een snelheidsverhoging, heb er veel voor geprobeerd maar ze is er nooit gekomen (niet beschikbaar, wil geen BGC TV,...)Volgens de site van BGC kan 2 HD streams nemen. Ik zou graag weten wat de kans is dat de aangekondigde snelheidsverhoging nu wél mogelijk is voor mij. (18 Mb zou fantastisch zijn want ik zit al JAREN op 3.8 mbit met mijn adsl plus abbonnement :bang: Ten tweede: ik hoor dikwijls dat mensen hun zin krijgen als ze blijven zagen aan de telefoon, maar dit kan toch niet de standaardprocedure zijn?


Stijn
Laatst gewijzigd door stijn007 op 10 mar 2009, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vragen om op VDSL2 aangesloten te worden, zoals hierboven staat geschreven, ze zullen u 50 EUR aanrekenen en ge krijgt een gratis BBox2.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

okey, maar het is toch niet omdat een klant even VDSL2 vraagt dat dit sowieso wordt gedaan. Heb je enkel een nieuwe modem nodig? Ik las ook dat BGC er zelf nog geen reclame voor maakt, dus het is niet uitgesloten dat die persoon op de klantendienst het nog niet weet (heb al dergelijke dingen meegemaakt......)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dan bel je gewoon terug tot je er een te pakken krijgt die er wél van weet? ;)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Lord Utopia schreef:Vragen om op VDSL2 aangesloten te worden, zoals hierboven staat geschreven, ze zullen u 50 EUR aanrekenen en ge krijgt een gratis BBox2.


Ik weet niet waar je dat van die 50€ hebt gehaald, maar dit klopt niet (alleszins voor mij).
Mij gingen ze gratis en voor niets overschakelen, inclusief gratis bbox.
Ik hou jullie op de hoogte.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

dat vond ik zo bizar aan dat adsl2+ gedoe: sommigen moesten die 50 euro wel betalen, andere dan weer niet. Op de dienst wisten ze het ook niet altijd.

Kan ik trouwens met enkel een nieuwe modem VDSL2 snelheden halen? Volgens een technieker kon ik met mijn lijn niet veel meer dan wat ik nu haalde.

Mogelijk belangrijk detail: volgens de site van BGC kan ik HD en 2 streams ontvangen, maar eigenlijk staat er niet dat ik 2 HD streams kan ontvangen.....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gm123 schreef:Ik weet niet waar je dat van die 50€ hebt gehaald, maar dit klopt niet (alleszins voor mij).
Mij gingen ze gratis en voor niets overschakelen, inclusief gratis bbox.
Ik hou jullie op de hoogte.
Go-gebruikers zullen wrs toch 50 EUR moeten betalen. Misschien zijn er uitzonderingen...
Op de franstalige tegenhanger van userbase staat er 50 EUR.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Lord Utopia schreef:
gm123 schreef:Ik weet niet waar je dat van die 50€ hebt gehaald, maar dit klopt niet (alleszins voor mij).
Mij gingen ze gratis en voor niets overschakelen, inclusief gratis bbox.
Ik hou jullie op de hoogte.
Go-gebruikers zullen wrs toch 50 EUR moeten betalen. Misschien zijn er uitzonderingen...
Op de franstalige tegenhanger van userbase staat er 50 EUR.


Ik ben go gebruiker :)
De telefoniste garandeerde mij dat alles gratis was. Hopelijk geen addertje...
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

Volgens mij zelfde tarieven dan nu het geval reeds was voor de speed optie te activeren:

- Bij nieuwe klanten wordt automatisch de speed optie geactiveerd.
- Bestaande internet GO klanten betalen 50 euro activatiekost en ontvangen gratis de BBOX2 vdsl2 modem.
- Bestaande internet PLUS klanten betalen geen activatiekost en ontvangen gratis de BBOX2 vdsl2 modem.

Speed optie zal daarentegen nu ook altijd beschikbaar zijn indien het vdsl2 netwerk operationeel is in uw straat.
Tot vorige week was de speed optie enkel beschikbaar op ADSL2+ technologie tot bepaalde afstand van telefooncentrale.
En ook beschikbaar op VDSL1,2 maar dan enkel in combinatie met belgacomtv. Zo kon het zijn dat speed optie niet beschikbaar was voor internet gebruikers wegens te ver van centrale voor ADSL2+ maar de speed optie in combinatie met belgacomtv dan weer wel mogelijk was.

Vermits een speed upgrade met technologie verandering technische aanpassing vereist aan uw lijn en de nieuwe modem gratis wordt gegeven is een activatiekost van 50 euro naar mijn mening aanvaardbaar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

VDSL1 wordt toch afgebouwd?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Net gebeld met Belgacom. Op dit moment is de overschakelkost idd 50€ (zelfs voor diegenen die al op VDSL2 zitten en een BBox2 hebben, zoals ik). Vanaf 20/3 begint er echter een promotie waarbij die kost wegvalt. Addertje is wel dat je dan terug intekent voor een jaarcontract.

Ik wacht dus tot 20/3...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Maglor schreef:Net gebeld met Belgacom. Op dit moment is de overschakelkost idd 50€ (zelfs voor diegenen die al op VDSL2 zitten en een BBox2 hebben, zoals ik). Vanaf 20/3 begint er echter een promotie waarbij die kost wegvalt. Addertje is wel dat je dan terug intekent voor een jaarcontract.

Ik wacht dus tot 20/3...

Moeten zij echt uit alles geld kloppen ? :x Geen wonder dat ze zo vlug rijk komen bij belgacom
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 mar 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Maglor schreef:Net gebeld met Belgacom. Op dit moment is de overschakelkost idd 50€ (zelfs voor diegenen die al op VDSL2 zitten en een BBox2 hebben, zoals ik). Vanaf 20/3 begint er echter een promotie waarbij die kost wegvalt. Addertje is wel dat je dan terug intekent voor een jaarcontract.

Ik wacht dus tot 20/3...

Mmmm, als dat zo is wacht ik wel tot 20/03. Ik heb nog maar pas een belgacom go abonnement sinds 1 maart dus ik hoop maar dat dit geen probleem zal zijn voor mij. :?
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Klinkt mooi :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hoe moeilijk is het eigenlijk om die snelheidsaanpassing voor iedereen in de mate van het mogelijke door te voeren?
Dus voor alle VDSL2 users standaard, voor ADSL2 in de mate van het mogelijke.

Djeezes... (dat wordt wachten tot 20 maart, we zijn niet helemaal gek ook...)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom zei dat ze maar 10k gebruikers (of in die orde) per maand wou overschakelen, ik zag dat toch staan in het BIPT-verslag.
Belgacom zei zelf enkel de klanten over te schakelen op aanvraag van de klant zelf.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Lord Utopia schreef:Belgacom zei dat ze maar 10k gebruikers (of in die orde) per maand wou overschakelen, ik zag dat toch staan in het BIPT-verslag.
Belgacom zei zelf enkel de klanten over te schakelen op aanvraag van de klant zelf.



bedoel je dat er per dag maar 10 gebruikers worden overgezet?

Kan iemand een antwoord geven op deze 2 vraagjes?

1) BGC site zegt 'Volgens een eerste evaluatie is Belgacom TV in hoge definitie (HD) beschikbaar op deze lijn en kan u 2 TV-toestellen aansluiten.' Is het dan zeker dat ik VDSL 2 (en dus de snelheidsverhoging) kan krijgen? Misschien gewoon VDSL1?


2) Is de activatie van BGC en een nieuwe modem voldoende voor die omschakeling? Dat lijkt me wat simpel...

dank bij voorbaat!

Stijn
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

vdsl1 wordt niet meer ondersteund.
al de vdsl1 kaarten in de ROP's worden vervangen door VDSL2 kaarten.
al de vdsl boostklanten worden gemigreerd naar vdsl 2 met een internet plus abonnement voor zover dit nog niet gebeurd is.

als de check op belgacom tv zegt dat u op vdsl2 kan aangesloten worden, is dat uiteraard ook zo voor het internet.
onurb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2006, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 3 keer

Wat is de planning voor de vervanging van VDSL kaarten door VDSL2 kaarten?

Worden internet go abonnementen (zonder Belgacom TV) automatisch naar VDSL2 omgezet?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

onurb schreef:Wat is de planning voor de vervanging van VDSL kaarten door VDSL2 kaarten?

Worden internet go abonnementen (zonder Belgacom TV) automatisch naar VDSL2 omgezet?


Neen. VDSL2 is backward compatibel met alle ADSL varianten, dus de omzetting gebeurt niet automatisch. Adsl go klanten zullen op hun normale adsl/adsl2+ lijn blijven.
Je moet hiervoor contact opnemen met de belgacom klantendienst.

Morgen zou mijn bbox in de bus moeten zitten en de omschakeling moeten gebeuren... ik ben benieuwd.

mvg
onurb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2006, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 3 keer

Wat met de internet go abonnementen op VDSL1 (zonder Belgacom TV)?

Worden die automatisch overgezet naar VDSL2, en met welk profiel (12,1 ?) wanneer de VDSL1 kaarten in de ROP vervangen worden door VDSL2?
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Heeft deze verhoging invloed op Scarlet klanten?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ondanks het feit dat BGC Scarlet overgenomen heeft, valt Scarlet momenteel nog steeds onder de noemer 'alternatieve ISP'. Dat betekent dat zij net als de andere 3de ISP's braafjes moeten wachten tot er een volledig akkoord is rond de vrijmaking van het VDSL2 netwerk van BGC. Misschien dat er in de nabije toekomst wijzigingen komen in de status van Scarlet, maar voorlopig geen VDSL2 via Scarlet.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”