Dommel? Het gaat gewoon te ver!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

malinwa001 schreef:En dit is weer Gent32m ten top, Een ISP is een Internet SERVICE Provider. Ik dacht nochtans dat ook dommel een ISP was.
Maar voor u en vele van uw collega's hier ligt elke fout aan de kapotte modem want dat heeft mijn papa voor gehad of aan de achterlijkheid van 80% van hun klanten.
Ik hoor u ook niks meer zeggen over uw 12Mbits die ge nog moest hebben want ge zat zo dicht bij de server. Zelfs uw gatlekken heeft daar niet bij geholpen.
Als er problemen zijn gemeld door de klant MOET dommel dus uitzoeken wat het is, komen ze er zelf niet achter doen ze beroep op een technieker van belgacom. En daar betalen ze dan ook voor, zowel de klant als dommel.
Is de klant die in de fout was betaalt die een bedrag aan dommel voor de interventie, anders op kosten van dommel.
Pff ik wordt hier echt ziek van al die fanboys hier. met u als uitschieter :bang: Voor de rest niks persoonlijks.
Kunnen mss is :beerchug: :angel:
Hey, malinwa001.

Ik wil gerust eens een pint met je gaan pakken. Is er hier ergens een cybercafe :beerchug:

Wat is een ISP ? Welke lading dekt dat woord ? (geen idee, lijkt me een discussie apart waard). Naar mijn ervaring is Dommel een internet provider, die je internet aanbiedt, maar je je problemen toch grotendeels zelf moet oplossen (vanop afstand). Waarmee ik bedoel. Dat je naar de helpdesk kunt bellen voor vragen, maar het dan toch zelf zult moeten oplossen en uitzoeken.

Om je een concreet voorbeeld te geven (en ja, het is van mijn pa, maar mijn pa kent dan ook niet veel van computers, zoals er een heleboel mensen zijn. Niet iedereen is zo een nerd of pc freak als ik :wink:)

Mijn vader is van netconnect naar homeconnect gegaan. Hij kreeg hiervoor een email van dommel in de bus. Met wat hij allemaal moest uitvoeren. Daar verstond hij dus geen jota van. Ik heb dit voor hem gedaan. Maar dan lichtte dat welgekende VOIP lampje dus niet op. Hiervoor heb ik vele keren met de helpdesk gebeld. Die gaven me allerlei antwoorden terug. Zoals van. Die poort staat niet open, doe eens een telnet sessie, of geef ons je ip adres door, reset de modem, log manueel in, volgens die codes, zet forward porting op je modempagina uit, etc.. En dan spreek ik nog niet over de aansluiting van de kabels (waar ook wat mis kan gaan, zeker als je zoals bij ons met stroomadapters, powerbloks, e.d. zit). Je kan die telecom materie toch moeilijk eenvoudig noemen ? Ofwel ?

Een ander voorbeeld. De vader (nog een vader :wink:) van mijn vriendin. Die zit bij telenet. Hij heeft een volledige telenet installatie bij hem thuis gekregen. Haar vader kent niet ook veel van computers. Nu wou die vader draadloos kunnen surfen (via zijn laptop). 1 jaar geleden kwam telenet dit bij je doen, voor 199 euro ofziets (dacht ik). Gewoon weggegooid geld. Als je weet dat je voor 50 euro zelf al een goede draadloze modem kan kopen. Ik heb die draadloze installatie toen voor hem uitgevoerd. Maar daar ook serieus mee afgezien. Dit was op Vista (zijn pc) en ik kreeg die modempagina niet open. De software liep ook mank. Het was nochtans een modem van Linksys. Zeker geen slecht merk. Maar zeker niet echt gebruiksvriendelijk, vond ik. Enfin, je kan je hier ook mijn eigen geklungel verwijten. Misschien deed ik het niet helemaal goed of zoals het hoort. Eenvoudig was het toch niet. Na vele uurtjes zoeken heb ik uiteindelijk het toch aan de praat gekregen..

Dit allemaal maar om je mee aan te tonen, dat ik na al die ervaringen die telecom materie toch verre van eenvoudig vind. Idem met mensen op de helpdesk. Kun je je voorstellen, wat voor klanten zij allemaal aan de lijn krijgen ? Die onmiddellijk een oplossing willen. Mijn internet werkt niet, fix het nu, onmiddellijk. Zo eenvoudig is dat dus allemaal niet.. Ik zou dan ook (maar dat heb ik hier al eens gezegd) zelf geen helpdesker willen zijn. Is niet echt een dankbare job.

In welke mate is Dommel dan meer een Doe het zelf pakket dan bv een Belgacom of Telenet. Dommel beschikt over geen "DOMMEL" techniekers, die ze bij je thuis kunnen langssturen. Ok, ze kunnen een Belgacom technieker naar je sturen, maar dan is dat voor je Belgacom lijn. Als jij er niet in slaagt om bv die Dommel software correct op je pc te installeren of om bv je modem aan de praat te krijgen, dan kan Dommel niet veel voor je doen. Je moet (IN THE END!) het uiteindelijd altijd zelf doen. Ze kunnen je emails sturen, je handje vasthouden aan de telefoon, maar een Dommel technieker sturen, doen ze niet.

Dommel is een doe het zelf pakket, maar daarom nog geen pakket enkel voor nerds ofzo. Iedereen kan het doen. Iedereen kan het leren. Mits je er het geduld de bereidheid voor op kunt brengen. Als je dat niet hebt, als je wilt dat een ander (bv een technieker) alles voor je komt regelen, neem dan nooit Dommel, vind ik. Neem je wel Dommel, dan pas je jezelf aan (aan hun werkwijzen). D.w.z. probeer je met de helpdesk zo goed mogelijk samen te werken, om tot een oplossing voor je te komen. Bezint dus, eer ge begint !

Mijn 12 Mpbs is bij de ombudsdienst in behandeling. Zoals eerder aangegeven, interesseert dit me ondertussen al lang niet meer of ik die nu krijg of niet (life goes on). Wel wou ik dit misbruik van Belgacom aan de kaak stellen. En dat heb ik gedaan. De kous is hiermee voor mij af.

Het laatste wat je schreef is wel correct. Dommel kan een Belgacom technieker naar de klant sturen. Maar dan wel enkel voor Belgacom problemen (bv problemen met de ADSL sync van je lijn, maar niet om je modem voor Dommel te komen configureren, ofzo). Als de fout dan bij Belgacom ligt, betaal jij niets. Ligt de fout bij jou. Je hebt bv je kabels verkeerd aangesloten of geen splitters gestoken of weet ik wat, dan moet jij die interventiekosten betalen. En die zijn alvast niet mals. Toch rond de 80 euro. Bovenal, is daarmee je probleem veelal nog niet opgelost. Zo kan Belgacom bv zeggen van. Je lijn werkt (ik meet dat hier met mijn apparatuur). Waarom jij met Dommel nu nog niet kan surfen, zoek je maar met Dommel verder maar uit. Misschien is je modem wel stuk of iets anders. Moet je een andere modem kopen (weer kosten maken, etc).. Ik zeg het, het is materie waar je soms grijs haar van kan krijgen.

Enifn, dit is volledig oftopic. Als dat voor Bettina ok is. Ok.
Zoniet, stoppen we daar beter mee...
ispwatch schreef: de installatie en beheer van het pakket gebeurt via een simpel softwareprogramma dat u kan vinden in de gigaset homebox (starterkit).
Correct. Voor 80% van de gebruikers gaat dit waarschijnlijk ook op. Maar daar is geen onderzoek naar gedaan. Die feiten kennen we niet. Mijn eigen ervaringen liepen alvast niet zo soepel. De schuld ligt daarvoor niet bij Dommel, vind ik. Noch bij mezelf (de klant). Maar gewoon aan de telecom materie, die bij momenten heel complex kan zijn.

Dit laatste kun je (misschien) ergens staven, aan de wederom forse groei van Telecom klachten dit jaar (bij de ombudsdienst). Ik denk dat ook dat heel wat mensen problemen hebben (zij het bij Dommel, Belgacom, Tele2, etc) om hun digitale TV, internet, telefonie, etc aan de praat te krijgen. De techniek gaat er dan ook op vooruit hé..

Herinner je je de eerste TV's nog. Daar stond een aan/uit knop op. En een paar cijfer toetsen om je programma's mee te selecteren. Heb je de afstandbediening van de huidige tv's en digiboxen al eens bekeken ? Een overdaad een toetsen. Veelal nog met extra toetsen om andere toestellen mee te kunnen bedienen. Komen daarbij nog eens al die menus en pijltjes waar je dan mee moet werken. Vroeger hadden we ook aan één afstandbediening genoeg. Nu komen we met vier soms nog niet toe.

Ik ervaar dit zelf genoeg, want mijn beide ouders sukkelen hier ook veel mee. En oude mensen onthouden ook alles niet zo goed meer. Waardoor je alles om de zoveel weken vaak terug eens mag herhalen. Onlangs nog stond ik in een Belgacom shop, waar een (jonge) man, een oudere vrouw aan het uitleggen was dat haar Digitale tv abbo bij Belgacom wel volledig werkte, maar dat ze voor die functie eerst op die knop en dan die en dan die moest klikken.. Je zag die vrouw zo kijken en maar vragen. Ja, maar en dit dan ?

Zijn wij mensen dan zo dom ? Nee, de technologie is gewoon veel ingewikkelder geworden, vind ik.
Maar dat is maar mijn mening.

P.S. Best interessante discussie dit hier :-)
Maar misschien ook best iets om af te splitsen ? Ik weet niet.

Mods ?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

malinwa001 schreef:Is dommel enkel voor nerds? nee toch.
Iedereen kan dommel bestellen als je een beetje logisch verstand hebt. 8)
Enige wat je "zelf" moet doen is via een 'kabel' je modem en de wandcontactdoos en je modem en je pc verbinden.
Als dat juist is en je modem werk en heeft stroom vanaf daar kan dommel alles online met je volgen.
Moeilijk lijkt me dat niet want bij zowat elke modem zit toch wel een handleiding.
Is het simpel. Tuurlijk is het simpel. Als alles goed werkt (zoals het is bedoeld).
Maar informatica (en ook telecom) werkt niet altijd zoals het zou moeten.

Paar voorbeelden.
- Je plugt je kabel van de modem in je pc en je pc herkent je modem niet. Wat nu ?
- De Dommel software herkent de ethernet drivers niet van de nieuwe pc die je net gekocht hebt (update is nodig)
- Je modem werkt goed onder windows XP, maar geeft problemen onder Vista (je bent een early adopter)
- Je hebt nog nooit een adsl installatie gedaan en kent niets van splitters, modempagina's instellen, internet en netwerken beheren. Ik zou zeggen, good luck aan die mensen. Ik ben al blij als ze de start knop in windows weten te vinden
- Etc etc...

Ik wil maar zeggen. Niet iedereen is even verstandig als jij, malinwa001. Vergeet dat niet :wink:

In theorie zou dit allemaal simpel moeten zijn. Volledig mee eens. Maar in de prakijk is dat helaas niet altijd zo. Anders zouden hier al die posts en problemen op userbase niet opduiken. Of de helpdesk van Dommel met zulke vragen gebombardeerd worden. Dan zaten we allemaal gezellig thuis te surfen. Op onze 4,6 Mpbs :wink:

Maar om met een positieve noot af te sluiten. Voor 80% (of nog meer) van de mensen, die bv van telenet naar ADSL overstappen, zal alles netjes werken. Zal dit simpel zijn. Die paar % echter die uit de boot vallen, die vervelende zaken tegenkomen, dat wordt zoeken... en zoeken... Ge moet het maar eens aan mijn pa vragen hoeveel uren ik daar een paar weken geleden, elke dag bij hem heb gezeten. 't was gewoon om zot van te worden...

Bettina zat een paar maand terug ook bij die paar %. Haar lijn kon maar niet syncen. Tja, wiens schuld is dit en wat doe je eraan ? Het heeft niet mogen baten. Bettina heeft Dommel in gebreke gesteld en haar contract opgezegd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Rimson
Plus Member
Plus Member

heel simpel stel ze in gebreke... heb ik gedaan.
brief laten opstellen door mijn advocaat en opgestuurd. niets meer van hun vernomen en is nu al een goed jaar terug
Bettina
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

malinwa001 schreef:@Bettina : veel succes en laat iets weten wat het geworden is.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden .. Ik heb ondertussen al een email gestuurd naar Dommel om te zeggen dat ik niet akkoord ga dat ik nog eens een bedrag moet betalen voor een dienst dat ik nooit niet heb gekregen .. Heb deze 2 dagen geleden gestuurd , Heb nog altijd geen antwoord gekregen , marja , dat ben ik gewoon dus ik verschiet daar niet meer van ..

Aan alle gene die hier zeggen .. Als je niet veel weet over pc en internet stuff had je beter niet voor Dommel gekozen .. Is onzin! Elke internet provider is verplicht om U te helpen aan internet te geraken ... Het is aan hun om mij te mailen of te antwoorden op emails van mij , ( of o.a hun telefoon op nemen ) zodat ze mij bvb kunnen zeggen :

Is u modem deftig aangesloten , .. Kan het zijn dat u modem misschien stuk is ? ,
Kan het zijn dat de bekabeling ergens stuk is ..
Heeft u al een nieuwe kabel geprobeerd ..
Zo van die dingen , Nee het enige wat ze mij sturen ..
ja we kunne u gene internet geve omda het door BGC is afgewezen .. alee
Kom die mensen zijn liever lui dan moe ...
Ze zulle nooit iet doen , laat staan de deur open doen als ik voor de deur sta en nog eens ni opstaan ..
Ja inderdaad , Dommel is lui .. Inplaats eerst deftig werkvolk aan te nemen , en dan chille in hunne zetel ..

Maja waarschijnlijk is die kans dan heel groot :d dat ze hun werkvolk nie betalen :P

Marja .. Ik hou jullie zeker op de hoogte!!

Greetzzz

Modedit : Wat F* en S* woordjes verwijderd of vervangen door propere versies ....
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Bettina schreef:Nee het enige wat ze mij sturen ..
ja we kunne u gene internet geve omda het door BGC is afgewezen .. wtf ? alee
Kom die mensen zijn liever lui dan moe ...
Bettina, als dit waar is, kun je beter boos zijn op Belgacom (dan op Dommel). Dommel is geen netwerkbeheerder (die kan daar niets aan doen). Het is gemakkelijk om al je problemen rechtstreeks op Dommel af te schuiven. Feit is, dat de waarheid (en telecom materie) veel complexer is dan dat.

Waarom kon jij geen internet krijgen ? Omdat het door Belgacom is afgewezen ?
En hoe komt dat ? Waarom heeft Belgacom jouw aanvraag afgewezen ?

Woon jij te ver van een ADSL centrale ? (dan kun je enkel telenet nemen)
Of deugt de bekabeling in je straat niet... (ligt er nog geen ?)

Ik zeg het (en zal het in den treure blijven herhalen :wink:) moesten we een onafhankelijke netwerbeheerder hebben, die we zelf als klant kunnen bereiken (contacteren) met onze vragen. Heel deze ADSL situatie zou er voor iedereen (en alle ISP's) veel beter op worden.

Dan kunnen we naar die netwerkbeheerder bellen met vragen als:
- Hoe ver woon ik van een centrale ?
- Hoe is de bekabeling in mijn straat ?
- Hoeveel ADSL2+ slots zijn er nog vrij in mijn wijkcentrale ?
- Waarom synct mijn lijn niet, wat is er aan de hand, etc..

Wat nu allemaal "Belgacom" problemen zijn en Belgacom vaak geen antwoord voor ons op geeft.
Tenzij je wat gelukt hebt, of goed kunt zagen :wink:

Dommel levert de frontend (het internet op die lijnen)
Maar de backend (of infrastructuur) is niet in hun handen...

Bettina, heb je al eens naar Belgacom gebeld met jouw vraag ?
Jouw probleem om aansluiting te verkrijgen ?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Gent32m schreef:Bettina, als dit waar is, kun je beter boos zijn op Belgacom (dan op Dommel).
What the... ?!

Dus: Dommel levert een dienst, dat achterliggend op Belgacom zijn diensten steunt. Belgacom zegt tegen Dommel: diene klant, dat zal niet lukken... Vervolgens laat Dommel het na om de klant correct in te lichten, zich eventueel wat te excuseren en de samenwerking stop te zetten. Neen, in tegenstelling zelfs: Dommel laat de klant in de kou staan en als de klant vervolgens zijn/haar buik vol heeft van al het gepruts, gaat Dommel de klant ook nog een beetje afdreigen wegens contractbreuk? En - volgens u - zou die klant dan maar wat tegen Belgacom gaan moeten verhaal halen? Een bedrijf waar de klant in principe niets mee te zien heeft (contract is met Dommel)?

Srsly... Gij moet ne prijs krijgen: meest makkelijke klant van de eeuw ofzo.
ooh. shiny.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

En vooral ze moest meer dan 200 € betalen om niet aangesloten te kunnen worden ?
dit terwijl ze nooit internet gekregen heeft, dat zijn nogal straffe mannekes bij dommel zenne :nono: :cop:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Srsly... Gij moet ne prijs krijgen: meest makkelijke klant van de eeuw ofzo.
Echt ? Thank you very much. Een prijs voor mij.
Ik krijg graag kadootjes :wink:

P.S. Alle gekheid op een stokje. Dommel heeft zeker fouten gemaakt. Maar Belgacom wss ook. En de klant ergens ook. Zo vind ik bv dat als je na 2 maanden nog niet aangesloten geraakt, dat je dan beter meteen je contract stopzet + Dommel in gebreke stelt.

Je mag en kan niet alles op je ISP afschuiven. Je ISP is verantwoordelijk voor het opleveren van je dienst (binnen de zoveel dagen). Doet hij dat niet, is het aan jou om die ISP in gebreke te stellen. En op dat moment moet je dan ook hard zijn. Dan betaal je niets meer. En schrijf je eventueel de ombudsdient aan. Al je zoiets maanden laat aanslepen, is dit een beetje je eigen fout. Dan kun je de prijs van naïviteit krijgen ofzo :wink:

Enfin, dit zijn ondertussen vijgen na pasen...
Dus heeft niet veel zin meer daarover te discussieren met elkaar.

Waar ik wel geinteresseerd in blijf, is hoe dat nu komt dat Bettina nu wel op internet geraakt is (zie haar openingpost)

Bettina, zit jij dan op de kabel (bij telenet) ofzo nu ? Aangezien ADSL bij Dommel niet lukte.
Omdat je volgens Belgacom op ADSL niet aansluitbaar was

Allé, zo interpreteer ik haar verhaal toch.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Gent32m schreef: Bettina, zit jij dan op de kabel (bij telenet) ofzo nu ? Aangezien ADSL bij Dommel niet lukte.
Omdat je volgens Belgacom op ADSL niet aansluitbaar was
Euhm, denk dat hij/zij toch belgacomklant is, weird stuff

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 12#p274312

(sorry ff naar bovenschrollen in deze toppic)
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

kaise1 schreef:
Euhm, denk dat hij/zij toch belgacomklant is, weird stuff

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 12#p274312

(sorry ff naar bovenschrollen in deze toppic)
Niet echt weird hoor, als Dommel de aanvraag verkeerd indiende is dat dus perfekt mogelijk, de uitleg van Dommel dat BGC zou gemeld hebben dat er nog een factuur openstond en daarom niet kon aan/afsluiten snijdt volgens mij geen hout en blijkt ook niet waar te zijn als je het verhaal volgt.
Heeft Dommel een aanvraag gedaan op een bestaande aansluiting die er niet was of een nieuwe aansluiting terwijl er reeds een lijn actief was, het zal eerder in die richting te zoeken zijn waarom de aanvraag geweigerd werd wegens verkeerde codering in het bestand dat men doorstuurt bij de aanvraag (en soms is de logica daar ver te zoeken).
Dommel had daar gewoon moeten zeggen dat de klant niet aansluitbaar was in plaats van te klommelen en de klant af te zetten.
Fouten kunnen altijd voorkomen, maar dat je de klant voor die fouten laat opdraaien....
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Bettina schreef:
Op die mail heb ik geen reactie's meer gekregen van hen .. En ben ik toen uiteindelijk zelf naar Dommel gereden op de hoop dat me zo konden helpen.
Na hun gebaren ben ik dan naar die advokaat nulens gegaan op die straat .. En hij heeft mij verteld dat ik een email naar Dommel moest sturen waar in stond!
( Die mail heb ik dan wel weer )

.
Aaahh , ik herinner het me weer ja , advocaat nouwkens . Heb deze ook onder de arm genomen voor een zaak voor de politie rechtbank . Had ik beter niet gedaan , en gewoon zelf geweest . Die kerel vertrouw ik niet verder dan ik m kan zien :lol: .

Nuja 10 maart valt de uitspraak , beroep ligt al klaar .

Als het echt blijkt dat je niet aangesloten kunt worden , omdat bij dommel volgens de info die zij krijgen van BGC nog een lijn actief is ( of niet afgesloten ) kunnen zei nietmeer doen . Dan moet je eerst zelf de nodige stappen ondernemen tegen je vorige provider . Als alles in orde is , en ik krijg die melding van mijn nieuwe isp , loopt het mis bij de netwerkbeheerder , jamerlijk genoeg BGC in dit geval . Lijkt het mij ook logisch dat je daar beter probeert je centen terug te halen voor het aangegane jaar contract .
Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Gent32m schreef:
Koelreuteria schreef:Misschien wel Pareto analyse (80/20 verhouding) :-D
Pareto analyse ? What the f*** is that :P
Wikipedia is your friend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paretoprincipe: 80% van de uitkomsten wordt veroorzaakt door 20% van de oorzaken
Bettina
Member
Member

Ik heb een email van Dommel gehad ... Zij hebben gestuurd :

> Geachte,
>
>
>
> De oplevering van adsl op deze lijn is door belgacom weer afgewezen
>
> omdat er een bestaand order op deze lijn lopende is.
>
> Dit kan ook een opzegging zijn bij uw oude ISP.
>
> U kan deze opzegging best voorlopig ongedaan maken aangezien u anders
>
> enkele dagen zonder internet zal vallen.
>
> Gelieve ons een seintje te geven op het moment dat u dit in orde hebt
>
> gebracht.
>
> --
>
>
>
> Sindsdien mochten wij niets meer van u ontvangen, buiten nu dit bericht. De oorzaak in het uitblijven van de activering lag dus zeker niet bij ons.
>
> Sowieso worden klanten aan onze helpdesk enkel ontvangen na afspraak, dit staat tevens op onze website en aan de deur zelf vermeld. Aangezien de deur ongeopend bleef, nemen we aan dat u zelf geen afspraak had, toch?
>
> U begrijpt dat wij, in navolging van uw contract, ondertussen reeds de nodige acties ondernamen ter activering, toen bleek dat het niet-activeren enkel mogelijk was daar er reeds een opzeg op uw lijn actief was van uw vorige provider.
>
> In dit opzicht is ook een dienst geleverd aan u. Of u hier al dan niet gebruik van heeft gemaakt, kunnen wij jammer genoeg niet voor onze rekening nemen.
>
> Feit is wel dat er na 2 maanden geen betaling van u meer werd ontvangen, waardoor wij een "early cancellation" factuur dienen op te stellen, in navolging van uw contract met een minimumduur van 12 maanden.
>
>
>
> U zal begrijpen dat de aan u voorgelegde facturen duidelijk geen overdreven bedragen bevatten, doch dienen ter compensatie van de kosten de door ons werden gemaakt om in navolging van het contract dat u tekende met onze firma.
>
>
>
> met vriendelijke groeten,
>
> meilleures salutations,
>
> best regards,
>
>
>
> dommel.com servicecenter
>
> a schedom nv/sa service

Waarop ik antwoorde :

Jullie zijn aan het liegen , na dit bericht volgens jullie niets niet meer van mij te hebben ontvangen ..??
Kheb hier alle mails nog staan dat ik van jullie heb gekregen en zelf heb gestuurd ..
Ik heb een afspraak gemaakt met de Advokaat , en ik zal mijn geval wel uit 1 leggen ..
Sorry , maar ik vind het onredelijk van jullie , trouwens je moet eens aan u collega's vragen of er een paar maanden terug iemand bij jullie op kantoor zat WAARVAN ik een getuige heb die bij mij is mee gegaan , omdat ik face to face wou vragen wat er juist aan de hand is omdat jullie de telefoon niet opnemen en niet reageerden op mijn emails! Jullie hebben ze ook gewoon gesloten , waarvan ik Printscreens van heb genomen , zo dom ben ik nu ook weer niet!
Vraag eens of er ooit 2 meisjes voor de deur stonden , die hebben aangebeld 5 x ? maar u collega's zaten vanvoor hun gazet te lezen en deden niet open , en deden het gebaar "BOL AF" , Sindsdien heb ik BESLOTEN geen internet te willen ontvangen van u !
We zullen wel zien hoe het uitloopt , maar ik weet dat ik sterk in mijn schoenen sta!
Ik Betaal niet !!! Als jullie het normaal vinden dat jullie klanten uitkafferen vanvoor aan de deur ? En dan nog eens verwachten dat ze het contract niet vroegtijdig laten stop zetten ? + nog eens verwachten een bedrag van 239 € te betalen ?
Laten we het anders stellen ... IK verwacht nog eens niet dat ik MIJN geld terug krijg .. van Activatie kosten + nog een maand internet te hebben betaald .. Ik wil jullie gewoon geen geld niet meer geven , Hou mijn geld .. en thats it!
Maar , ik heb hier al ondernomen dat jullie het ook willen doen via de andere weg geen probleem ; want ik ben 100 % zeker dat ik er sterk zal uitkomen ..
Ik zal na deze mail niet meer reageren op jullie , tot ik nu maandag met mijn advokaat heb gesproken
Doei!

Ze beginnen vreed fel aan mijn "strot" uit te komen , als ge ze nodig hebt voor technische dingen sturen ze nie terug , ma als het te make heeft dat ze geld nodig hebbe zulle ze wel terug sturen ...
GRRRRRR

Ahja , zij zeggen
> Sowieso worden klanten aan onze helpdesk enkel ontvangen na afspraak, dit staat tevens op onze website en aan de deur zelf vermeld. Aangezien de deur ongeopend bleef, nemen we aan dat u zelf geen afspraak had, toch?

Het is toch maar een klein om dan toch eens even die deur open te doen , en te vragen , HEBT u een afspraak?
Nee , dat deden ze niet , alleen het gebaar BOL AF ..
Bye the hoe een afspraak maken ? Als je 9 kansen van de 10 nie binnen geraakt ..Nog eens zovele telefoon kosten betalen voor te hopen dat ze het deurtje eindelijk gaan open maken ?

Ben blij dak die nest van hun internet niet in huis heb , zo fel haat ik hen!
Bettina
Member
Member

ze zeggen ook dat het eerste bericht dat ze van mij hebben ontvangen , het bericht was dat ik verder ga met deze en niet betaal ..

Dan hebben ze mijn email niet gehad waar in staat , contract ontbinden van geen prestatie?
Of de email Zwijgen = Toestemmen
Of de email = Hoe zit da bij mijn internet?
( WAAR ze wel hebben op gereageerd )

Man man , proberen ze hun hachtje zo te redden ? door te zeggen dat ze niks nimeer van mij hebben ontvangen?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Bettina, je zegt dat je niets meer wenst te betalen (je zegt ergens zelf in je eerdere posts dat je daar het geld niet meer voor hebt). Maar toch neem je een advocaat onder de arm ? Of heb je die genomen ? Hoe ga je die man betalen voor zijn diensten ? Besef je wel hoeveel die je kan gaan kosten ? Alvast veel meer dan een cancellation fee van Dommel. Waarom niet gewoon de ombudsdienst (die overigens gratis is) eerst aanschrijven ??

Dommel heeft recht op die cancellation fee (als jij je jaarcontract niet uitzit). Tenzij jij kunt aantonen dat zij nooit internet hebben opgeleverd. Dat ze hiervoor niet de nodige stappen hebben ondernomen. En in gebreke zijn. Maar hoe ga jij dat aantonen ? Heb jij daar bewijsmateriaal van ? Ondertussen surf je wel vrolijk op je lijn met een abonnement bij Belgacom, waar Belgacom een paar maanden geleden tegen Dommel nog zei, dat je lijn niet aansluitbaar was voor hun, wegens een opzegging van een andere lijn van een provider of ik weet niet wat.. Ik snap het niet meer allemaal :-(

Tevens horen wij hier enkel jouw verhaal. Jouw relaas van de feiten. In een conflict ben je altijd met twee of meer partijen. Het woord van Belgacom (met b.v. de reden van je niet aansluiting) en Dommel horen we hier niet. Dus kan de userbase community hier geen oordeel over vellen (over de ware toedracht en feiten van jouw verhaal). Wij zijn maar buitenstaanders in dit hele proces. Met slechts een beperkt "inzicht" op die feiten.

- Je hebt Dommel in gebreke gesteld (via aangetekend schrijven hoop ik toch en niet via email !)
- Je hebt een advocaat onder de arm genomen (hij kan je zaak nu verder opvolgen)
- Hoeveel geld jij aan dit alles wilt uitgeven, zul je zelf moeten beslissen.

Ik ben indertijd ook 1000 euro verloren aan een wederbelegginsvergoeding op kasbons (waar mijn bankier me niet op de hoogte van had gesteld). Misbruik van vertrouwen (en mijn eigen naiviteit en goed gelovigheid). Doordat ik me kwaad op die man bij de hoofdzetel gemaakt had, heeft hij me nog eens 1000 euro extra ontnomen (via een borderel). Dus 2000 euro in totaal. Ik heb het daar niet bijgelaten en heb die 1000 euro (na 3 maanden) teruggestort gekregen. Via een "gratis!" klacht bij de bemiddelingsdienst van de banken. En na eerst de ombudsdienst zelf (bij die bank aan te schrijven). Wat de gebruikelijke procedure is, voor zulke klachten.

Ik heb dus 1000 euro gerecupureerd, die ik als extra verloren was door me druk te maken tegen die man. Die andere 1000 euro ben ik wel voorgoed kwijt. Omdat die wederbelegginsvergoeding nu eenmaal in de contracten van de bank (hoofdzetel) stond. Mijn bankier heeft daarover tegen me gelogen, maar dat kan ik nooit bewijzen. Het heeft dan ook geen zin meer, daarover nog verder te procederen. Wat zou me dit nog kunnen opleveren ? Behalve geld te betalen aan een advocaat ?

Was ik toen kwaad ? Zeker. Ik heb die bankier zelf nog een tijd lang verdedigd, tot ik de ware toedracht van de feiten te weten kwam. Uiteindelijk, toen ik wist hoe de vork aan de steel zat, heb ik alles in dat kantoor afgesloten en ben naar een ander kantoor gegaan. Echt leuk was dat niet. Maar het was de enige logische oplossing, die nog overbleef. Klant blijven bij die man, kon ik niet meer. Het vertrouwen was weg.

Ik hoop alvast voor jou Bettina, dat je dit ook zo snel mogelijk kunt achter je laten...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gent32m schreef: Bettina, je zegt dat je niets meer wenst te betalen (je zegt ergens zelf in je eerdere posts dat je daar het geld niet meer voor hebt). Maar toch neem je een advocaat onder de arm ? Of heb je die genomen ? Hoe ga je die man betalen voor zijn diensten ?
Al gehoord van Pro Deo?
Gent32m schreef:Dommel heeft recht op die cancellation fee (als jij je jaarcontract niet uitzit). Tenzij jij kunt aantonen dat zij nooit internet hebben opgeleverd. Dat ze hiervoor niet de nodige stappen hebben ondernomen. En in gebreke zijn. Maar hoe ga jij dat aantonen ? Heb jij daar bewijsmateriaal van ? Ondertussen surf je wel vrolijk op je lijn met een abonnement bij Belgacom, waar Belgacom een paar maanden geleden tegen Dommel nog zei, dat je lijn niet aansluitbaar was voor hun, wegens een opzegging van een andere lijn van een provider of ik weet niet wat.. Ik snap het niet meer allemaal :-(
Dat er fouten gemaakt zijn is duidelijk. Door wie? Dommel? BGC? Bettina? of allemaal. Het feit blijft dat Bettina bewijs heeft dat Dommel haar niet kon aansluiten. Als je dan als bedrijf niet alleen 200Euro ontvangt voor niet geleverde diensten maar daar boven op nog een 200+ Euro gaat eisen wegens contractbreuk dat gaat er bij mij niet in. Een contract werkt in 2 richtingen. Bettina heeft in het begin betaald en Dommel heeft niet geleverd, contractbreuk zeg je?

Met wat we hier weten had ik in de plaats van Bettina zelfs mijn 200 Euro teruggevorderd.

BTW, bij het lezen van je posting kreeg ik een serieus "Leugenpaleis"gevoel (Bart Peters als Cas Goossens: "Doar valt na toch mij gat van open") :nono:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

on4bam,

Ik weet niet of Bettina's advocaat "pro deo" werkt. Ik vrees daar eerlijk gezegd wat voor...

Voor de rest, spreek ik me niet meer uit over dit verhaal. Want ik snap het toch niet meer...

Have a nice weekend.
Greetz
Bettina
Member
Member

ja inderdaad , ik heb geen geld voor een deftige advokaat , daarmee dat ik een pro deo neem , en ja pro deo's doen dit anders zou ik maandag geen afspraak hebben om 5 uur ...

Ja die mensen hebben mij zitten uitkafferen voor de deur en neen ze deden de deur niet open .. met uitkafferen bedoel ik
een teken maken met hun handen het gebaar " BOL AF".

Sorry Gent32M , mijn doel is niet om er voor te zorgen dat jij mij geloofd want daar steek ik mijn tijd niet meer in .. Als je het verhaal niet kunt volgen kunt ge altijd eens gaan kijken naar mijn andere Topic's .. Neem eens de tijd om ze door te lezen ..

Want kheb echt geen behoefte om mij druk te maken in onozele ventjes die mijn verhaal niet geloven , kheb genoeg miserie aan mijn hoofd ..

Daarmee wil ik degene dus wel bedanken die mij geloven ..

En hou u super lange posts a u b voor u zelf .. want zoals ze hier vermelde nog een beetje zout in de wonde strooien idd ..
Ik ben vanplan om Dommel voor de rechter te slepen , iemand moet het ooit eens doen! Zij kunnen gewoon niet verder blijven doen met wat ze bezig zijn!

Hun ticket systeem? Werkt extreem slecht! Of nee ik zal het anders zeggen als ze geen zin hebben om te antwoorden sluiten ze het gewoon en doen ze alsof ze het nooit niet hebben aangekregen ..

maja mij een zorg ... Of ik win of verlies ik ga het proberen .. Daarmee ik hou jullie wel op de hoogte ..

Bye
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

let op want volgens info van de balie van Brussel: "Dat u uw advocaat niet zelf of slechts gedeeltelijk voor zijn prestaties moet vergoeden, betekent niet automatisch dat de zaak u niets zal kosten: er zijn immers nog andere kosten, zoals de gerechtsdeurwaarder, administratieve kosten, enz."
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

manu schreef:let op want volgens info van de balie van Brussel: "Dat u uw advocaat niet zelf of slechts gedeeltelijk voor zijn prestaties moet vergoeden, betekent niet automatisch dat de zaak u niets zal kosten: er zijn immers nog andere kosten, zoals de gerechtsdeurwaarder, administratieve kosten, enz."
Is dat niet indien je verliest dat alle kosten voor jou zijn?
Bettina
Member
Member

Neen , je mag een pro deo aan vragen als je minder dan 900 . per maand verdiend , naargelang dat ik pas van school af ben en werkzoekend ben mag ik van deze gebruik maken . Ik hoef helemaal NIETS te betalen ook al verlies ik .. Ookal win in .. Ik hoef geen cent te betalen , daarvoor bestaat een Pro deo .. Ik heb mij al geinformeerd :)

En het geen wat jullie denken , is dat niet als je verliest is als je een advokaat neemt ' een deftige '

Een pro deo is volledig gratis maar ja komt alleen in aanmerking als je minder dan 900 € verdiend per maand :)
manu
Pro Member
Pro Member

toch wel even opletten, want je moet altijd een minimumbedrag betalen - kolom minimumkosten

Onderstaande tabel legt in vier kolommen uit waaraan U zich als verliezer (én winnaar) van een rechtszaak kan verwachten. In de eerste vind je de maximumwaarde van het geschil (bv. tot 250 euro; of: tussen 250 en 750 euro); in de tweede: de som die de verliezer normaal gezien voor de advocatenkosten van de rechtszaak moet betalen aan de winnaar; in de derde: het minimum dat je zeker zal moeten betalen, ook als de rechter vindt dat je erg arm bent; in de vierde: het maximum dat de rechter kan opleggen ook bij een heel ingewikkelde zaak.

voor tabel, zie http://www.gva.be/dekrant/experts/johnd ... zer-2.aspx
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Dit is toch wel een heel verwarrende zaak.
Even de feiten op een rijtje zetten:
1) het is Dommel dat poogt geld van Bettina te vorderen waarop zij menen recht te hebben.
2) Bettina is niet van plan te betalen, dus Dommel moet een rechtzaak inleiden om aan dit geld te geraken. Zij moeten dus om deze zaak voor de rechter te brengen, voorlopig de kosten dragen.
3) Als dit gebeurt kan Bettina, met of zonder advocaat, blijkbaar probleemloos aantonen dat hun eis niet gegrond is en een tegeneis formuleren voor teruggave van haar 200 euro.

Gezien de grootte van de bedragen, is dat dit ooit gebeurt, heel onwaarschijnlijk. Elke actie die een van de partijen onderneemt zal veel meer kosten dan het ooit kan opbrengen.

Dus Bettina, als je geen speciale verzekering hebt om je 200 euro te kunnen vorderen van Dommel vrees ik dat je zult moeten berusten in je verlies, tenzij Dommel een procedure start. Vergeet niet dat hierbij belangrijk is dat "de schadelijder moet zijn schade kunnen bewijzen".

En wat betreft deurwaarders. Zonder bevelschrift van een rechtbank hebben zij weinig kans om van u geld te vorderen of goederen aan te slaan, tenzij je daar vrijwillig aan meewerkt. Vaak gebeurt dit door intimidatie. Dus als een deurwaarder zich hiervoor laat inhuren, vraag dan naar het bevelschrift van de rechtbank.
Hierbij nog opmerken dat bij de meeste familiale verzekeringen een, beperkte, rechtsbijstand zit. In hoeverre je hiermee geholpen bent moet je maar eens navragen bij je verzekeringsmakelaar.
Vraag dit voor alle zekerheid nog maar eens, kosteloos, na bij een wetswinkel en laat hen uw bewijsstukken beoordelen.

Verder nog veel succes.
manu
Pro Member
Pro Member

hou er ook rekening mee dat niet alle advokaten pro-deo willen werken. Dus jij kiest niet je advokaat maar moet tevreden zijn met de advokaat die je toegewezen wordt.

zoals tanknat aanhaalt, is het de vraag of men het voor deze kleine bedragen wel tot een rechtszaak zal laten komen omdat de baten niet opwegen tegenover de kosten.

een zaak inzetten bij het vredegerecht is kostenloos, maar bij een hogere rechtbank moet diegene die de zaak inzet een waarborg van een paar honderd euro betalen.
Bettina
Member
Member

manu schreef:toch wel even opletten, want je moet altijd een minimumbedrag betalen - kolom minimumkosten

Onderstaande tabel legt in vier kolommen uit waaraan U zich als verliezer (én winnaar) van een rechtszaak kan verwachten. In de eerste vind je de maximumwaarde van het geschil (bv. tot 250 euro; of: tussen 250 en 750 euro); in de tweede: de som die de verliezer normaal gezien voor de advocatenkosten van de rechtszaak moet betalen aan de winnaar; in de derde: het minimum dat je zeker zal moeten betalen, ook als de rechter vindt dat je erg arm bent; in de vierde: het maximum dat de rechter kan opleggen ook bij een heel ingewikkelde zaak.

voor tabel, zie http://www.gva.be/dekrant/experts/johnd ... zer-2.aspx
Manu ... Als je verliest met een pro deo hoef je de rechtzaak zelf niet te betalen! Helemaal niet , daar ben ik 100 % zeker van ..
Je hoeft geen pro deo aan te nemen die je zelf wordt toegewezen , je moet gewoon bellen naar de advokaat en vragen of hij pro deo werkt , zo ja heb je geluk , zo nee , een andere zoeken ...
Ma maakt mij ni uit .. Ik zal wel zien wa er van verder komt ... :)

Toedels
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

TanknaT schreef:Dit is toch wel een heel verwarrende zaak.
Even de feiten op een rijtje zetten:
1) het is Dommel dat poogt geld van Bettina te vorderen waarop zij menen recht te hebben.
Eigenlijk is het Bettina die poogt geld te vorderen van Dommel, wegens het volgens haar niet leveren van een bepaalde dienst.
Het gaat om haar activatiekost + 3 maanden abonnement, dat zij al betaald heeft aan Dommel.

Ze heeft me ondertussen extra informatie bezorgd, en dit geval is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Naar mijn inschatting heeft Bettina ter goeder trouw gehandeld, en had Dommel méér kunnen doen dan ze tot nu toe gedaan hebben.
Ik heb het dan over de 3 maanden voorafgaand aan haar bezoek aan de Dommel-vestiging.
TanknaT schreef:2) Bettina is niet van plan te betalen, dus Dommel moet een rechtzaak inleiden om aan dit geld te geraken. Zij moeten dus om deze zaak voor de rechter te brengen, voorlopig de kosten dragen.
3) Als dit gebeurt kan Bettina, met of zonder advocaat, blijkbaar probleemloos aantonen dat hun eis niet gegrond is en een tegeneis formuleren voor teruggave van haar 200 euro.
Behalve een rechter, beschikt een provider over heel wat andere "pesterijtjes" zoals incasso. Die hebben weliswaar geen poot om op te staan, maar als je niet goed op de hoogte bent, dan is dat heel bangelijk. Bettina wil het gewoon zo ver niet laten komen, en neem haar dat eens kwalijk?

In ieder geval is Dommel geen lid van Preventel, dus zij kan al niet op de lijst van de wanbetalers gezet worden. Alleen BASE, Belgacom Mobile (Proximus), Clearwire, KPN Belgium (Tele2), Mobistar en Telenet kunnen dat doen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het topic staat terug open, zoals bepaalde users gevraagd hadden per pm. Wees allemaal braaf, niet offtopic gaan en enkel posten als je iets nuttigs te vertellen hebt over dit probleem. Ik heb redelijk wat werk gehad om het offtopic gedeelte uit het topic te halen (er is een volledige pagina "verdwenen" als je de paginatie gaat bekijken).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Bedankt!
Ter informatie: Bettina heeft juridisch advies ingewonnen. Om een en ander niet door elkaar te laten lopen, zal zij waarschijnlijk even niet van zich laten horen. Maar ze heeft mij beloofd om achteraf zeker een stand van zaken te geven.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Bettina
Member
Member

Hellooow ,
kzie dak hier precies e pak gemist heb ...
Okeej , kzal eens beginnen over hoe het is afgelopen ...
Ineens had ik wel contact bij Dommel maar niet via telefoon gewoon via mail ... (Deze keer niet lang moeten wachten :p)
Ik heb de factuur van 239€ niet moeten betalen ... Ik had een email gemaakt dat ik met een advokaat bezig ben en dat ik genoeg bewijzen heb van hun waar in staat dat ze mij geen internet konden leveren .. ze ware eerst nog moeilijk aant doen .. ma heb toen terug gemaild. Dat ik niet meer ging mailen en dat ik hun nog wel zou zien ..:p Kheb toen daarna een mail gekregen met er in.. Factuurnummer 00000 is verwijderd .. En ik heb er niets meer van gehoord :) Maar mijn vorige eurokes ben ik dan wel kwijt :) Maja ik ben van de zever af .. Sorry voor het HEEEL LANG wachten :p
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”