Userbase v2.0

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

KK schreef:En ook: http://validator.w3.org/check?uri=http% ... or%2F1.606

12 errors, dus ook niet in orde.

Altijd grappig om te zien hoe degenen die het hardst roepen over standaarden en regeltjes, zich er zelf zelden aan houden ;)
Bedankt voor de melding.
Het is ooit 0 errors geweest, maar ik heb ondertussen nog een paar extra modules aangezet en ik heb ondertussen geen validatie meer gedaan.
Ik zet het op mijn todo-lijst.
Maar eigenlijk is het mijn bedoeling om mijn site HTML5 compliant te krijgen, en dan zijn er nog maar 8 errors. :)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen blijft het nog altijd een feit dat ik het enorm irritant vind dat links niet openen in een nieuw venster/tab. Zowat in elk forum dat ik regelmatig bezoek gebeurt dit wel, enkel hier niet. Die andere forums draaien wel bijna allemaal op vBulletin.

Die middel muisklik vind ik geen oplossing, noem het koppigheid, maar ik haat het om jarenlange gewoontes te moeten aanpassen :bang:
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ok, dat is dan afgesproken. Ik noem het koppigheid.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

KK schreef:Ondertussen blijft het nog altijd een feit dat ik het enorm irritant vind dat links niet openen in een nieuw venster/tab. Zowat in elk forum dat ik regelmatig bezoek gebeurt dit wel, enkel hier niet. Die andere forums draaien wel bijna allemaal op vBulletin.

Die middel muisklik vind ik geen oplossing, noem het koppigheid, maar ik haat het om jarenlange gewoontes te moeten aanpassen :bang:
Je bent gewoon niet mee met je tijd... Middel muisklik gebruik ik al een 7-tal jaar om op links te klikken, ik heb liever zelf controle van waar een link me brengt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik doe het niet graag, maar ik moet Ken gelijk geven. Ik heb ook liever zelf te beslissen wat er gebeurt als ik op een link klik. Middle mouse click is al jaren een gewoonte.
Afbeelding
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

localhost schreef:
KK schreef:En ook: http://validator.w3.org/check?uri=http% ... or%2F1.606

12 errors, dus ook niet in orde.

Altijd grappig om te zien hoe degenen die het hardst roepen over standaarden en regeltjes, zich er zelf zelden aan houden ;)
Bedankt voor de melding.
Het is ooit 0 errors geweest, maar ik heb ondertussen nog een paar extra modules aangezet en ik heb ondertussen geen validatie meer gedaan.
Ik zet het op mijn todo-lijst.
Maar eigenlijk is het mijn bedoeling om mijn site HTML5 compliant te krijgen, en dan zijn er nog maar 8 errors. :)
:offtopic:
Speciaal voor KK:
http://validator.w3.org/check?uri=http://amedee.be
This document was successfully checked as XHTML 1.0 Transitional!
En maar 2 gemakkelijk te verhelpen foutjes voor XHTML 1.0 Strict, waar aan gewerkt wordt.
Volgende fase: HTML5 compliance. Maar daarvoor moet de Drupal community eerst nog wat werken.
KK
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef::offtopic:
Speciaal voor KK:
http://validator.w3.org/check?uri=http://amedee.be
This document was successfully checked as XHTML 1.0 Transitional!
En maar 2 gemakkelijk te verhelpen foutjes voor XHTML 1.0 Strict, waar aan gewerkt wordt.
Volgende fase: HTML5 compliance. Maar daarvoor moet de Drupal community eerst nog wat werken.
Werk aan de winkel:
http://validator.w3.org/check?uri=http% ... or%2F1.606

13 errors :lol:

Het is niet de bedoeling dat enkel de frontpage in orde is hé, ook elke subpage moet correct zijn, anders heeft het weinig zin.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

euhm, ontopic graag.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

E-mail notificatie staat bij mij aan dus krijg ik ook altijd een mail als er in een topic iets gepost is. Maar soms als ik op de link in de mail klik om naar dat topic te gaan dan krijg ik het inlogscherm en als ik dan een mail open van een ander onderwerp en op de link klik dan geraak ik direct in dat topic.
Ik heb dit al verschillende keren meegemaakt, dit is toch niet normaal ?
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Heel vreemd maar op mn laptop ben ik ,als ik ub opstart meteen ingelogd.Maar op mn desktop log ik in,hij zegt ook welkom regeri en als ik in een forum een reactie wil plaatsen moet ik opnieuw inloggen en dan herkent ie mn inlog naam en paswoord niet?
Ook bij het opnieuw aanvragen van paswoord via mail herkent ie mn mailadres niet? :???: :???:
Live life to the Max
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nieuw wachtwoord aanvragen heeft meestal geen zin. Probeer onderaan het forum eens te klikken op "Verwijder alle forumcookies" ?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

meon schreef:Nieuw wachtwoord aanvragen heeft meestal geen zin. Probeer onderaan het forum eens te klikken op "Verwijder alle forumcookies" ?
Bij mij is het gelukt door alle cookies te wissen (win2k3 en win xp) behalve op mijn vista laptop. Daar vond ik geen userbase cookies en daar gebruik ik nu chrome voor userbase.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Op die knop heb ik ook al gedrukt om alle coockies te verwijderen en dan werkt het het nog niet altijd.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik heb ook nog altijd problemen met inloggen, op meerdere pc's, en met meerdere browsers, al sinds de overgang naar de nieuwe site, en erger me er elke keer meer aan ... moet altijd naar de frontpage gaan, daar op een link naar een forumpost klikken, dan inloggen, en dan kan ik een kwartiertje op het forum ofzo, en ben ik weer uitgelogd...

Durf ik rechtstreeks naar het forum gaan, zonder de frontpage te passere, kan ik zelfs niet inloggen, na het inloggen dropt hij me direct terug naar het inlog scherm.

Wreed irritant, en infeite een reden om hier minder en minder te komen als ik eerlijk moet zijn ...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

FlashBlue schreef:Ik heb ook nog altijd problemen met inloggen, op meerdere pc's, en met meerdere browsers, al sinds de overgang naar de nieuwe site, en erger me er elke keer meer aan ... moet altijd naar de frontpage gaan, daar op een link naar een forumpost klikken, dan inloggen, en dan kan ik een kwartiertje op het forum ofzo, en ben ik weer uitgelogd...

Durf ik rechtstreeks naar het forum gaan, zonder de frontpage te passere, kan ik zelfs niet inloggen, na het inloggen dropt hij me direct terug naar het inlog scherm.

Wreed irritant, en infeite een reden om hier minder en minder te komen als ik eerlijk moet zijn ...
Hier ook nog identiek hetzelfde :roll:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mean: in search settings -> "Common word threshold" -> lager zetten en search index herbouwen. Daardoor gaat het "word too common" wel opgelost worden maar gaat men ook makkelijker meer resultaten krijgen en gaat het bouwen van de search index trager zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Goztow schreef:Mean: in search settings -> "Common word threshold" -> lager zetten en search index herbouwen. Daardoor gaat het "word too common" wel opgelost worden maar gaat men ook makkelijker meer resultaten krijgen en gaat het bouwen van de search index trager zijn.
Aha. Staat standaard op 5%, heb het nu op 2% gezet; zal straks eens de index opnieuw laten opbouwen, thx voor de tip!
Goztow
userbase crew
userbase crew

meon schreef:
Goztow schreef:Mean: in search settings -> "Common word threshold" -> lager zetten en search index herbouwen. Daardoor gaat het "word too common" wel opgelost worden maar gaat men ook makkelijker meer resultaten krijgen en gaat het bouwen van de search index trager zijn.
Aha. Staat standaard op 5%, heb het nu op 2% gezet; zal straks eens de index opnieuw laten opbouwen, thx voor de tip!
NP. ik heb hem nu op 1 % gezet.

Ik heb trouwens begin deze week het nieuw phpbb3 forum van mijn clan gelanceerd (www.thekoss2.org/community), indien je mss wat inspiratie wil opdoen :P. Er zitten nog enkele schoonheidsfoutjes in, maar ik vind persoonlijk phpbb3 8toch een stuk leuker werken dan 2, van adminzijde dan :).
Goztow
userbase crew
userbase crew

Update: Meon, zet hem maar op 0 %. Zelfs op 1 % kreeg ik bij een heel groot deel van mijn searches "too common". Ik ben nu mijn search index weer aan het herbouwen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Ik heb trouwens begin deze week het nieuw phpbb3 forum van mijn clan gelanceerd (http://www.thekoss2.org/community)
Ben eens gaan zien op deze site en kreeg meteen dit te lezen

Code: Selecteer alles

You have been permanently banned from this board.

Please contact the Board Administrator for more information.

A ban has been issued on your IP address.
Niet dat het me echt kan schelen hoor, maar ik ben daar nog nooit geweest op die site/forum :eek:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Ik krijg dat niet. Bij mij werkt het.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Patje schreef:
Goztow schreef:Ik heb trouwens begin deze week het nieuw phpbb3 forum van mijn clan gelanceerd (http://www.thekoss2.org/community)
Ben eens gaan zien op deze site en kreeg meteen dit te lezen

You have been permanently banned from this board.

Please contact the Board Administrator for more information.

A ban has been issued on your IP address.
Niet dat het me echt kan schelen hoor, maar ik ben daar nog nooit geweest op die site/forum :eek:
Dynamic IP van Telenet, we hebben inderdaad ooit een Telenetgebruiker zijn range moeten bannen om hem buiten te houden. Ik heb de range ban nu weggedaan. Het zou nu moeten lukken :). Bedankt voor de melding. Was die al rats vergeten.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Yeps nu kan ik binnen zien (ban weg), ziet er heel mooi uit :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik heb gemerkt dat de bots al enkele keren toegeslaan hebben. Ik heb op mijn phpbb3 enkele onzichtbare maatregelen genomen om dit te voorkomen. Ik wens deze echter niet hier te posten, uit paranoia :P. PM me als je ervoor interesse hebt, dan zoek ik ze even op voor je.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

M'n zelfgemaakte Captcha op de oude site bleek toch effectiever eh :-)
Ik spreek je straks wel op Messenger hierover!
Goztow
userbase crew
userbase crew

meon schreef:M'n zelfgemaakte Captcha op de oude site bleek toch effectiever eh :-)
Ik spreek je straks wel op Messenger hierover!
Hehe, de frietjes :P. Ik had zelf mijn lettertjes vervangen xD. Voorbeeld in bijlage :P. Maar dit werkt niet meer op phpbb3.
Bijlagen
anti_robotic_reg_b_goz.GIF
(973 Bytes) 1480 keer gedownload
anti_robotic_reg_a_goz.GIF
(971 Bytes) 1479 keer gedownload
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik weet niet of dit al werd aangehaald (heb proberen te zoeken maar dat is dan weer een ander probleem en alle pagina's hier doorlezen... :bang: )

- Aanmelden gaat bij mij nog steeds in FF 3.0.5
- In IE valt het het zoeken in het forum menu 'onder' de links die op dezelfde plaats staan zodat ik nier aan kan - zoom staat op 100%
- Is het niet onlogisch dat de reset knop links staat en de zoeken rechts in de zoeken pagina?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Wat mij stoort is dat topics die op de front page staan .. dus nieuws dat die niet mee getoond worden op het forum en dus ook niet wanneer ik "forum>nieuwe berichten" kies, ..
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

mss ff zeggen dat ik ook het makkelijker//praktischer vind dat links in een forum in nieuwe venster openen
99% van de tijd zijn het zaken die ik NU wil zien en die direct "gefocust" zijn.
Als ik in nieuwe tab open, moet ik nog eens op de tab zelf klikken etc etc
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik vind userbase v2.0 de max.
Echter zit er wel nog ergens een bugje in jullie scripts ofzo (denk ik).

Als ik de foutopsporing in Internet Explorer afzet, krijg ik steeds volgende fout:

Er is een runtime-fout opgetreden.
Wilt u beginnen met de foutopsporing ?

Regel: 106
Fout: Object wordt verwacht
Zijn jullie hiervan op de hoogte ?
Kan hier iets aan gedaan worden ?

Ik kan de foutopsporing in de IE opties, altijd terug uitzetten.
Echter als ik mijn eigen code wil debuggen, moet die aanstaan.

En om steeds maar die opties te zitten verzetten, is ook maar lastig...

Enfin, het is maar een "klein bugje"
Niet echt iets essentieels.

Het vervelende is wel, dat die melding, dan telkens op iedere pagina (en iedere request die ik doe) verschijn...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Goztow
userbase crew
userbase crew

Zoals sommigen misschien gemerkt hebben, proberen we het voorpagina nieuws terug up to date te houden. Indien je een topic post en denkt dat deze voorpagina nieuws waardig is, dan mag je mij altijd via privaat bericht hiervan melding maken :).
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hier is het ook huilen met de pet op :-(
ik ondervind ook allerlei problemen .... o.a. om rechtstreeks vanuit een e-mail notificatie link naar de desbetreffende topic te gaan en er ook automatisch bij ingelogd geraken.
Ik kom wel op de topic,.... meestal op de eerste pagina wat ook niet interressant is ...., en blijk steeds niet ingelogd te zijn.
Inloggen nadat ik bvb. de "Reageer" button heb ingedrukt werkt ook niet,... ik geraak niet ingelogd ...... als ik dan ik eerst eens langs het Portaal van userbase ben gepasseerd waar ik WEL steeds automatisch wordt ingelogd, .... dan werkt het inloggen soms ... niet altijd ... automatisch ook op het forum.

edit:
na 10 min. prutsen eindelijk terug ingelogd geraakt :bang:
Er is duidelijk een probleem met de functie "log me automatisch in bij ieder bezoek" .... cookie probleem of zoiets :roll:
Ik ga niet kijken hoe die functie exact noemt, .... anders ben ik hier weer 10min. bezig om tot aan deze topic te geraken.
Ik heb ook eens geprobeerd om eens alle forumcookies te verwijderen ..... daar lijkt alles op vast te lopen en het helpt me uiteindelijk ook geen meter verder.

Als ik me dan inlog en remember aanvink,..... dan wordt ik steeds automatisch terug doorgestuurd naar de Log-in pagina en kan ik weer opnieuw beginnen .... en zo geraak je dus in een loop.
Best wel vervelend en vroeger met het oude forum nooit last mee gehad.

Misschien nog belangrijk om te vernoemen,.... ik gebruik Firefox 3.0.6
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb regelmatig problemen met inloggen, juiste user en paswoord ingeven en dan zegt hij dat ze niet juist zijn (zowel via FF als via IE). Probleem doet zich ook voor op andere verbinding op andere PC.

Mvg,
Afbeelding
MJ
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer

Als ik inlog op de frontage krijg ik dit te zien :
phpbb3: EMAIL_CONFLICT. UserID:2049 JFusionPlugin:joomla_int
joomla_int Gebruikersnaam mj CONFLICT: phpbb3 USERID 2049
Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet met elkaar overeen of u heeft nog geen account.
Als ik op het forum ga ben ik dan blijkbaar wel ingelogd.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

MJ schreef:Als ik inlog op de frontage krijg ik dit te zien :
phpbb3: EMAIL_CONFLICT. UserID:2049 JFusionPlugin:joomla_int
joomla_int Gebruikersnaam mj CONFLICT: phpbb3 USERID 2049
Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet met elkaar overeen of u heeft nog geen account.
Als ik op het forum ga ben ik dan blijkbaar wel ingelogd.
alle cookies en cache al eens delete ?
The eternal and true pessimist :D
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Indien iemand dat EMAIL_CONFLICT-ding krijgt: dat kunnen jullie (helaas) niet zelf oplossen.
Even een seintje geven via het forum (als dat nog lukt), via een mailtje naar forum aan userbase puntje be of het contactformulier gebruiken en dan brengt een admin dat in orde!

MJ, zou je opnieuw kunnen proberen? Was omdat jouw gebruikersnaam minder dan 3 tekens is. Joomla lust dat niet zo...
MJ
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer

Tis in orde, merci Meon :thumbs:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De sponsor pagina mist de images !
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Contacteer:

Ik heb nog altijd paswoord problemen als ik op een email link klik en probeer in te loggen.. En op de portal zelf lukt het zonder fout.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier zelfde problemen als Goendi.
Al alles geprobeerd, 'k heb het zelfs op een nieuwe Windows installatie.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”