ADSL Home: is er al iemand geactiveerd?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

desolation schreef:
Jan_B schreef:Als je dit hard kunt maken (met je tickets bv), dan denk ik dat je op basis hiervan je overeenkomst met EDPnet kan stopzetten (en een andere provider zoeken).

Waarschijnlijk niet echt de oplossing die je wil, maar zo hang je tenminste niet 1 jaar vast aan een provider waarbij je niet langer klant wil zijn.


Ja en nee, ik ben tot nu toe altijd heel tevreden geweest van EDPNet, maar wat ze me nu lappen gaat me toch wel echt 200% te ver. Alvorens ik zoiets probeer ga ik toch wel eerst goed uitkijken of er vlot kan overgeschakeld worden naar een andere provider, want ik kan me zelfs niet 1 dag downtime veroorloven. Ik vind het ook gewoon ronduit smerig van EDPNet dat ze hun eigen fout niet willen toegeven, en pertinent weigeren om te kijken naar een andere optie of een of andere vorm van compensatie voor te stellen. Overschakelen is nu ook niet zo makkelijk, want naar wa ga je dan ... Scarlet zit met enorme snelheidsproblemen, dommel heeft een waardeloze support en belgacom heeft belachelijke limieten. En binnen afzienbare tijd komt VDSL2 normaalgezien ook publiek beschikbaar, en om dan nu nog eens aansluitingskosten te gaan betalen zie ik niet zitten


euh, dus je hebt er een probleem mee dat 15 Mbps beloofd is en je krijgt maar 12 ??? Ik ben 12 Mbps beloofd en blijf blijkbaar op 6.......
Da's volgens mij nog meer reden om niet tevreden te zijn, niet ? ;-)

Maar om daar nu een oorlog over te beginnen, lijkt me zelfs in mijn geval niet nodig, teleurgesteld idd, but life is full of disappointments.......
TaranQ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 maa 2007, 09:53
Locatie: Dilsen-Stokkem

Ik word er zooo moe van. Ben dus nu van MaxDyn naar Home
en de snelheid gaat ipv omhoog omlaag!!!!!! en wel bij momenten onder de 1Mb/s !!??? maar tot nu toe nog niet boven de 3Mb/s ??
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Join the club! => viewtopic.php?f=44&t=16377
desolation
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2009, 00:59

billeman schreef:[
euh, dus je hebt er een probleem mee dat 15 Mbps beloofd is en je krijgt maar 12 ??? Ik ben 12 Mbps beloofd en blijf blijkbaar op 6.......
Da's volgens mij nog meer reden om niet tevreden te zijn, niet ? ;-)

Maar om daar nu een oorlog over te beginnen, lijkt me zelfs in mijn geval niet nodig, teleurgesteld idd, but life is full of disappointments.......


Dus als ik van tevoren dat ik overschakel tweemaal bevestiging krijg van hun technische dienst dat na controle door hun gebleken is dat een 15Mbit lijnprofiel geen probleem is en dit zonder problemen opgeleverd kan worden, dan mag ik niet ontevreden zijn als ze mij dit niet opleveren?
Ik ben speciaal overschakeld naar een voor mij minder interessante formule (vermits dit abo een SCHANDALIGE prijs voor extra traffiek aanrekent) om dat profiel te kunnen krijgen, en dan word het niet opgeleverd. Als EDPnet belooft, moet EDPnet ook waarmaken, anders is dit pure oplichterij en kunnen ze vanaf morgen ADSL TURBO : 100MBIT (geen garantie op de snelheid) op hun website zetten en dit nergens opleveren, en dan moet volgens jou iedereen daar maar zijn hoofdje bij neerleggen. Sta me toe om jou een simpele ziel te vinden ...

En die speedrops ervaar ik ook de laatste tijd, hoe langer ik dit waardeloos abo heb hoe minder tevreden ik erover ben
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

desolation schreef:(vermits dit abo een SCHANDALIGE prijs voor extra traffiek aanrekent)

Ik ben akkoord dat 1 EURO/GB niet meer van deze tijd is, maar toch even nuanceren: dit gaat pas in bij 100 GB netto trafiek (ttz met nachtsurfen erbij kan dat meer zijn) per maand.

Bij vroegere formules zoals Max Dyn 6 moest je vanaf 40 GB bijbetalen (voor eenzelfde abonnementsprijs) en werd je bij 100 GB op smalband gegooid.

Maw zolang je verbruik lager is dan 100 GB ben je nu sowieso financieel beter af.

Indien je verbruik hoger is dan 100 GB dan ben je nu eigenlijk ook beter af aangezien de vorige formules dit gewoon niet toelieten.
desolation
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2009, 00:59

Euh neen, Max12 ging tot 120GB en bijbetalen vanaf 60GB aan 25ct per gb, en daar was ik dus effectief wél beter mee af dan met die absurde prijzen die ze nu hanteren
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

desolation schreef:Euh neen, Max12 ging tot 120GB en bijbetalen vanaf 60GB aan 25ct per gb, en daar was ik dus effectief wél beter mee af dan met die absurde prijzen die ze nu hanteren


Ah sorry, ik baseerde mij op Max. Hoeveel betaalde je voor Max12 ?
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

desolation schreef: en dan moet volgens jou iedereen daar maar zijn hoofdje bij neerleggen. Sta me toe om jou een simpele ziel te vinden ...

En die speedrops ervaar ik ook de laatste tijd, hoe langer ik dit waardeloos abo heb hoe minder tevreden ik erover ben


Dan ben ik maar een simpele ziel maar ik heb nooit het woord 'iedereen' in mijn mond genomen denk ik.

Ik vond het gewoon wat overdreven dat je zo een tirade start omwille van 12 Mbps i.p.v. 15 Mbps, maar dat is inderdaad mijn mening (van een simpele ziel 8) )

Zeker je kans ergens anders proberen, als het dan toch waardeloos is. Spijtig dat ik in Belgacom zijn termen moet vervallen, mea culpa.
desolation
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2009, 00:59

Ik vind het maar normaal dat ik zo'n tirade opzet. EDPnet belooft mij uitdrukkelijk dat als ik ADSL Home neem dat ze mij dat profiel kunnen opleveren, en dan als puntje bij paaltje komt krijg ik het niet, terwijl ze de gegevens om dit te controleren en bevestigen al van dag 1 hadden.

Dat is zoals dat je een nieuwe wagen gaat kopen, en ze beloven je dat als je ipv de 1.9 de 2L neemt, je er gratis 19" velgen en trekhaak bij krijgt. Maar wanneer je de wagen gaat ophalen, passen deze er ineens niet meer onder, en moet je hem maar zo meenemen, want uiteindelijk waren ze toch gratis. Dat gaat dus ook niet op he.

Vroeger betaalden we qua basisprijs meer voor Max12 (uitgegaan van 100GB verbruik), maar doordat wij toen regelmatig tot 120GB gingen aan 25ct per GB kwam dit goedkoper uit dan dat het nu met Home zou gebeuren vermits ze daar de crapuleuze vergoeding van 1EUR/gb vragen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

desolation schreef:Ik vind het maar normaal dat ik zo'n tirade opzet. EDPnet belooft mij uitdrukkelijk dat als ik ADSL Home neem dat ze mij dat profiel kunnen opleveren, en dan als puntje bij paaltje komt krijg ik het niet, terwijl ze de gegevens om dit te controleren en bevestigen al van dag 1 hadden.

Dat is zoals dat je een nieuwe wagen gaat kopen, en ze beloven je dat als je ipv de 1.9 de 2L neemt, je er gratis 19" velgen en trekhaak bij krijgt. Maar wanneer je de wagen gaat ophalen, passen deze er ineens niet meer onder, en moet je hem maar zo meenemen, want uiteindelijk waren ze toch gratis. Dat gaat dus ook niet op he.

Vroeger betaalden we qua basisprijs meer voor Max12 (uitgegaan van 100GB verbruik), maar doordat wij toen regelmatig tot 120GB gingen aan 25ct per GB kwam dit goedkoper uit dan dat het nu met Home zou gebeuren vermits ze daar de crapuleuze vergoeding van 1EUR/gb vragen

Ze zeggen maximum, ze garanderen u niets.

Als je een nieuwe wagen koopt en die kan tot 230 km/h, wil dat niet zeggen dat je effectief zo snel kán rijden, technische limitaties op onze autosnelweg, weet je wel.

Desolation, voor je op Home bent overgeschakeld, wist je toch de specificaties al voordien? Waarom ben je niet op Max12 gebleven dan? Of gewoon overgestapt op een ander?
desolation
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2009, 00:59

Omdat, en ik ga het voor diegenen die blijkbaar niet kunnen lezen nog eens herhalen, EDPNET hun technische dienst TWEE MAAL gecheckt en geconfirmeerd heeft dat een 15MBit LIJNPROFIEL zonder problemen activeerbaar was als ik overschakelde op Home omdat die profielen op Max niet vrijgegeven werden.
Dat de snelheid niet gegarandeerd word weet ik ook wel, maar de effectief behaalde snelheid en het lijnprofiel waar je op zit zijn 2 volledig van elkaar losstaande zaken.

Wat EDPnet hier nu gedaan heeft is mij de 3L Turbo beloven en mij de 2L diesel leveren, en dan zeggen "het maakt toch niet uit, want je kan er sowieso maar 120 meer rijden"
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mijn ADSL Home is pas opgeleverd en ik heb wel het gevraagde 15Mbit/1Mbit profiel gekregen.

Volgende lijnwaarden lees ik uit de modem:

  • Up Stream = 1023 (Kbps.)
  • Down Stream = 16567 (Kbps.)
  • Noise Margin up = 8 dB
  • Noise Margin down = 6 dB
  • Attenuation up = 11 dB
  • Attenuation down = 15 dB

Daarnet ook een testje gedaan:
Afbeelding

Ik ben heel tevreden dat ik bij Edpnet gebleven ben en niet naar Dommel gegaan ben. Het bespaart me een extra aansluitingskost, een eventuele Annex M modem, met 100GB/maand kom ik ruim toe en de helpdesk blijft hopelijk even goed. De paar euri die ik uitspaar kan ik eventueel besteden aan een payserver maar voorlopig heb ik daar geen behoefte aan.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Als ik die noise margin zo zie ga je wel geregeld disconnects krijgen ofwel naar een lager profiel gaan syncen.

Ik heb mensen gezien met betere attenuation die geen 15mbit kregen.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik ben sinds gisteren geactiveerd. Maar nog niet de kans gehad om alles aan te sluiten. Zal voor volgend weekend zijn. Ben benieuwd naar de snelheden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
dendimi
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 maa 2009, 18:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hoi

ben zelf ook zopas overgeschakeld naar ADSL Home (kwam van MaxDyn 6)
net een test uitgevoerd
Afbeelding

bij deze statistieken
DownstreamBitRate 6144.0 Kbps
UpstreamBitRate 640.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 21.0 dB
UpstreamNoiseMargin 17.0 dB
DownstreamAttenuation 17.0 dB
UpstreamAttenuation 7.0 dB

zit op een 10mb/750kb profiel, valt er niet meer uit te halen? zit slecht op 1 km van de centrale..
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

desolation schreef:Omdat, en ik ga het voor diegenen die blijkbaar niet kunnen lezen nog eens herhalen, EDPNET hun technische dienst TWEE MAAL gecheckt en geconfirmeerd heeft dat een 15MBit LIJNPROFIEL zonder problemen activeerbaar was als ik overschakelde op Home omdat die profielen op Max niet vrijgegeven werden.
Dat de snelheid niet gegarandeerd word weet ik ook wel, maar de effectief behaalde snelheid en het lijnprofiel waar je op zit zijn 2 volledig van elkaar losstaande zaken.

Wat EDPnet hier nu gedaan heeft is mij de 3L Turbo beloven en mij de 2L diesel leveren, en dan zeggen "het maakt toch niet uit, want je kan er sowieso maar 120 meer rijden"


ik heb net dezelfde ervaring gehad. Ik geef het voordeel van de twijfel, maar edpnet moet iets ernstiger omspringen met hun informatie.

Beste heer .......

Wij hebben het nummer .......... nagekeken. De centrale ..........is klaar voor ADSL2+.

U kan genieten van een ADSL2+ snelheid*.

* Edpnet geeft geen garanties op lijnsnelheden.

Steeds tot uw dienst,

na de omschakeling naar adslhome:

Geachte

Onze netwerkbeheerder heeft ons aangegeven dat uw snelheid niet kan verhoogd worden.
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 maa 2004, 20:02

Net even getest. Modem synchroniseerde op 8Mbps/512Kbps. Vlug ff firmware update gedaan (was nog niet gedaan bij mijn Linksys WAG200G) en nu gesynchroniseert op 12Mbps/512Kbps. Ff geprobeert te downloaden via de newsserver en haal toch makkelijk 1200KB/s :-D
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

ADSL home is geactiveerd. Echter, mijn snelheid staat niet op adsl2 maar op adsl. Mijn Fritzbox 7170 is een adsl 2+ modem. Ik voeg een afbeelding toe van mijn verbindingssnelheid. In het midden tussen de pijltjes zie je de getallen staan. Ik heb dezelfde afbeelding naar edpnet gemaild met de vraag wat er hier aan de hand is.
Bijlagen
Afbeelding 1.png
(96.39 KiB) 30 keer gedownload
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
desolation
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2009, 00:59

17/03/2009 13:52:28

Geachte,

Het gaat hier niet om uw lijnwaarden, ze zijn goed genoeg om uw lijn naar een hoger profiel te laten upgraden. De upgrade naar een profiel van 15 Mbit is niet mogelijk omdat de wijkcentrale waarop uw lijn aangesloten is is niet uitgerust voor een hoger profiel. Daarom is 12 Mbit een maximaal profiel wat u kunt halen.


En dat weten ze NU pas ? Welke 2 controles zijn er dan uitgevoerd door hun technische dienst ? Begrijpen wie begrijpen kan ...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Mja, na 5 jaar klant te zijn (sinds 2003/2004...) begin ik het zo langzaamaan "gehad te hebben" met edpnet.

Niet alleen de aanhoudende misinformation rond adsl2+, maar ook hun facturatie die de laatste tijd hoelanger hoe vaker de mist in gaat, en het feit dat hun "adsl home" infeite afzetterij is, en totaal niet meer marktconform is infeite...

En dat laatste vind ik nog het ergste van alles. Ik zit nu met een ouw flex abo, met 100gb limiet, daarboven is het smallband, en alles boven de 40 gig wor gewoon gefactureerd aan het oude tarief van 25c /gig.
Wat ik bij adsl home opmaak uit de voorwaarden, is dat vanaf 100gb je op smallband komt, èn dat er gefactureerd zal worden aan 1€ /gig extra...
Het kan zijn dat ik dat verkeerd interpreteer, iemand hier verdere insights op ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Flash, na 100 GB wordt er automatisch bijgerekend aan 1 EUR per GB, extra volume is onderworpen aan F.U.P., als je te veel extra volume verbruikt word je op smalband gezet.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Lord Utopia schreef:Flash, na 100 GB wordt er automatisch bijgerekend aan 1 EUR per GB, extra volume is onderworpen aan F.U.P., als je te veel extra volume verbruikt word je op smalband gezet.

En de FUP staat op 160 GB.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jan_B schreef:
Lord Utopia schreef:Flash, na 100 GB wordt er automatisch bijgerekend aan 1 EUR per GB, extra volume is onderworpen aan F.U.P., als je te veel extra volume verbruikt word je op smalband gezet.

En de FUP staat op 160 GB.

Hoe weet je dat?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Lord Utopia schreef:
Jan_B schreef:
Lord Utopia schreef:Flash, na 100 GB wordt er automatisch bijgerekend aan 1 EUR per GB, extra volume is onderworpen aan F.U.P., als je te veel extra volume verbruikt word je op smalband gezet.

En de FUP staat op 160 GB.

Hoe weet je dat?

Staat bij mij zo onder My EDPnet.
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Jack Daniels schreef:ADSL home is geactiveerd. Echter, mijn snelheid staat niet op adsl2 maar op adsl. Mijn Fritzbox 7170 is een adsl 2+ modem. Ik voeg een afbeelding toe van mijn verbindingssnelheid. In het midden tussen de pijltjes zie je de getallen staan. Ik heb dezelfde afbeelding naar edpnet gemaild met de vraag wat er hier aan de hand is.

Hangt ook af van jouw afstand tot de centrale. Ik ben nu een maand overgeschakeld en ben ook op 6144/640 gebleven. Ik had een ticket aangemaakt omdat ik niet op het Broba profiel met een lagere uploadsnelheid wou geplaatst worden en dit was de reactie:

"Snelheden zijn afhankelijk van afstand tot centrale en verzwakking van signaal. EDPnet levert op aan zo hoog mogelijke snelheden en deze worden niet gegarandeerd.

Uw afstand tot centrale bedraagt ongeveer 2646 meter. Dit betekent dat een snelheidsverhoging voor uw locatie niet mogelijk is. Bij overschakeling naar ADSL Home zal uw profiel 6 Mbps / 640 Kbps behouden blijven."


Ik denk dat iedereen op meer dan 2 km het wel kan schudden wat snelheidsverhoging betreft. Zelf had ik liefst het Bruo profiel met 1Mbps upload gehad maar aangezien dat quasi nergens beschikbaar is had ik daar zeker niet op gehoopt. Al bij al ben ik tevreden, ik houd mijn upload en hoe dikwijls bots je nu tegen de "beperkingen" van 6Mbps? En het prijsvoordeel van 33% (uitgaande van 100GB) is meer dan welkom, nu moet ik die 60*0,25 tenminste niet meer opleggen.

Jan_B schreef:
Lord Utopia schreef:Flash, na 100 GB wordt er automatisch bijgerekend aan 1 EUR per GB, extra volume is onderworpen aan F.U.P., als je te veel extra volume verbruikt word je op smalband gezet.

En de FUP staat op 160 GB.

Inderdaad, het deel "extra te verbruiken trafiek die gefactureerd wordt" loopt tot 160GB. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand 60 euro gaat neertellen voor die 60GB extra...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Lord Utopia schreef:Flash, na 100 GB wordt er automatisch bijgerekend aan 1 EUR per GB, extra volume is onderworpen aan F.U.P., als je te veel extra volume verbruikt word je op smalband gezet.


Leuke manier van werken :)

Mijn ouwe max 6 dyn kostte mij bvb 45,70€ per maand als ik tot 105 gig ging (laatste factuur ff gepakt), waarvan 24,95 ex btw voor het abo, en 13,02€ voor de traffiek.

Dus 160 gig zou mij daar gewoon nog eens 13e (ongeveer) extra kosten, ex btw, dus inc btw zou mijn totaal factuur voor 160gig neerkomen op pakweg 60€ , juist ?



Dan gaan we die som maken met adsl home ...

30€ per maand aan abo met 100gb inc, echter aan 1e/gig extr trafiek, dan kom ik voor 160gb aan trafiek uit op 90€ ...

go edpnet ... dat is pas uw klanten afzetten - telenet style ...
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Komaan, als je je internetdagen niet vult met constant illegaal films downloaden enzo dan kom je NOOIT aan 100Gb / maand.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Pluis schreef:Komaan, als je je internetdagen niet vult met constant illegaal films downloaden enzo dan kom je NOOIT aan 100Gb / maand.


1) kdenk niet dat iemand hier zijn internetgebruik aan u moet verklaren. (misschien eens verder kijken dan je neus lang is, en dat er ook andere gebruiken voor internet connecties zijn dan illegaal downloaden ? )
2) sinds wanneer is de manier waarop een klant zijn internet gebruikt , een excuus om totaal niet meer marktconform te zijn, en woekerprijzen te vragen voor extra trafiek, zelfs tov. van voorgaande eigen abonnementen ?

Dus infeite is uw post niet echt relevant...
desolation
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2009, 00:59

Pluis schreef:Komaan, als je je internetdagen niet vult met constant illegaal films downloaden enzo dan kom je NOOIT aan 100Gb / maand.


Hier gaat dat perfect
5 actieve gebruikers (online gaming, streaming audio, streaming HD video) en ge zit heeeeeel makkelijk aan 100GB per maand, komt dan nog eens bij dat ik regelmatig software download voor betas en RC's ervan te testen, of grote updates download, en ineens is uw monstervolume iets geworden waar ge serieus op uw verbruik moet letten.
en kom aub niet af met uw "maar dat moet toch allemaal niet" onzin, ik betaal om internet te GEBRUIKEN in al zijn aspecten, moderne toepassing gebruiken nu eenmaal meer bandbreedte, en de providers moeten meegaan met hun tijd
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

'k Vind het toch wat overdreven dat er nog steeds mensen zagen over 100GB.. 2 jaar terug moesten we tevreden zijn met 10GB en bestond EDPNet nog niet. Je moet nu ook niet teveel willen he. Ik stond tussen haakjes versteld toen ADSL HOME kwam. Ik ging van 40GB naar 100GB. Met 40GB had ik al redelijk genoeg, met 100GB zeker. Akkoord, als je met 5 thuis bent, is nog een ander verhaal maar wacht nog even een paar jaar. We zijn en blijven nog steeds in België, hét land bij uitstek waar oneerlijke tarieven heersen en concurrentie nog steeds geen voet aan wal kan zetten.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Fliz schreef:'k Vind het toch wat overdreven dat er nog steeds mensen zagen over 100GB.. 2 jaar terug moesten we tevreden zijn met 10GB en bestond EDPNet nog niet. Je moet nu ook niet teveel willen he. Ik stond tussen haakjes versteld toen ADSL HOME kwam. Ik ging van 40GB naar 100GB. Met 40GB had ik al redelijk genoeg, met 100GB zeker. Akkoord, als je met 5 thuis bent, is nog een ander verhaal maar wacht nog even een paar jaar. We zijn en blijven nog steeds in België, hét land bij uitstek waar oneerlijke tarieven heersen en concurrentie nog steeds geen voet aan wal kan zetten.

Ik heb nochthans al meer als 2 jaar EDPnet hoor ;), mijn vorige abo (en eerste EDPnet abo) was besteld 21/04/2006 zie ik op de site en voor zover ik weet bestond EDPnet toen toch al even.

En over die 100GB, ik ben hier zeker mee tevreden en kom er wel mee toe, maar dat wil niet zeggen dat het niet vol te krijgen is. Ook vind ik dat je 2 jaar geleden en nu niet kan vergelijken omdat er nu totaal op een andere manier gebruik wordt gemaakt van internet en netwerken. De data op internet wordt als maar groter en zeker als je gamet of veel internet videos/trailers bekijkt in hoge resolutie gaat het verbruik serieus naar omhoog. Zeker als je met meerdere personen je internet gebruikt.

En het probleem is juist dat we hier in België wat achter liggen kwa verbruik dat we krijgen bij ons internet. Omdat in veel landen er sprake is van FUP of geen limiet wordt er ook totaal geen rekening meer gehouden met de grootte van de bestanden. Bijvoorbeeld demo's van games zijn tegenwoordig minimum 1GB, nu weet ik wel dat je met enkel deze dingen er niet gaat komen en ik vind de 100GB nu ook al zeer mooi, maar er is met redelijk wat gemak wel aan te geraken zonder daarom persee dingen te doen waarvoor het eigelijk niet gebruikt zou mogen worden.

Ik snap je dus wel en geef je op zich wel wat gelijk, er is juist een verhoging geweest en er wordt al weer geklaagd. Maar op zich hebben de ISP's hier dit op hun eigen nek gehaald door altijd maar achter te lopen op andere landen en ook al is het beter en beter aan het worden, de mensen zijn dit zo beu dat er gewoon altijd geklaagd gaat worden (dit is trouwens eigen aan de mens volgens mij). Gewoon het je niet te hard proberen aan te trekken, wat je ook geeft of krijgt, er zal altijd wel iemand ontevreden zijn, niets aan te doen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Fliz schreef:'k Vind het toch wat overdreven dat er nog steeds mensen zagen over 100GB.. 2 jaar terug moesten we tevreden zijn met 10GB en bestond EDPNet nog niet. Je moet nu ook niet teveel willen he. Ik stond tussen haakjes versteld toen ADSL HOME kwam. Ik ging van 40GB naar 100GB. Met 40GB had ik al redelijk genoeg, met 100GB zeker. Akkoord, als je met 5 thuis bent, is nog een ander verhaal maar wacht nog even een paar jaar. We zijn en blijven nog steeds in België, hét land bij uitstek waar oneerlijke tarieven heersen en concurrentie nog steeds geen voet aan wal kan zetten.


Je post staat vol foute veronderstellingen....

1) edpnet bestaat al veel langer dan jij denkt... gegevens van mijn eerst ding dat zichbaar is in het helpdesk systeem :
26/05/2004 15:01:00 Helpdesk Other adsl : login Completed

Dat is dus al 3 jaar langer dan jij claimt...

2) die 100 gb is niet het probleem, lees mijn post nog eens, en besef dat het mij gaat over het feit dat nieuwe abonnementen net duurder en nadeliger zijn dan de oude, eens dat je over die 100GB gaat ... (vooral die verviervoudiging van de prijs per extra GB is nogal int verkeerde keelgat geschoten...)

3) er is dan ook nog het algemene plaatje, waar edpnet in het verleden altijd concurrentiele abo's had, en redelijk vooraan stond in het rijtje van innovatieve isps's, zijn ze nu gewoon een redelijk doorsnee provider die niet meer het voortouw durft nemen precies.

Mette schreef:Ik snap je dus wel en geef je op zich wel wat gelijk, er is juist een verhoging geweest en er wordt al weer geklaagd. Maar op zich hebben de ISP's hier dit op hun eigen nek gehaald door altijd maar achter te lopen op andere landen en ook al is het beter en beter aan het worden, de mensen zijn dit zo beu dat er gewoon altijd geklaagd gaat worden (dit is trouwens eigen aan de mens volgens mij). Gewoon het je niet te hard proberen aan te trekken, wat je ook geeft of krijgt, er zal altijd wel iemand ontevreden zijn, niets aan te doen.


Zie puntje 2 en 3 hierboven :)

Die verhoging is niet merkbaar voor de mensen die met het vorige abo al tot 100 GB konden gaan, het enige wat op dat vlak gebeurd is, is dat de prijs verlaagd is, en dat je de 100gb default hebt. Het gaat me dan ook niet over het feit dat het standaard "maar" 100GB is, (want het is voor mij nog altijd een besparing tov vroeger), maar over wat men doet als je over die 100GB gaat...

Vroeger was het 40GB , en 25c/GB tot 100GB, en dan smallband. Nu is het 100GB inc, dan 1€/GB tot 160GB,en dan pas smallband, en dat is niet bepaald "goedkoop" te noemen, afaik zijn zelfs telenet en bgc goedkoper in hun volume packs tegenwoordig...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Jack Daniels schreef:ADSL home is geactiveerd. Echter, mijn snelheid staat niet op adsl2 maar op adsl. Mijn Fritzbox 7170 is een adsl 2+ modem. Ik voeg een afbeelding toe van mijn verbindingssnelheid. In het midden tussen de pijltjes zie je de getallen staan. Ik heb dezelfde afbeelding naar edpnet gemaild met de vraag wat er hier aan de hand is.


Gisteren mailtje van edpnet gekregen dat mijn profiel werd aangepast. Ik heb nu 10 MB down en 1 MB upload. Wat mij betreft: puike service van edpnet. Dag mag ook wel eens gezegd worden. Nog dit: afstand tot de centrale is ca. 2300 meter.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

FlashBlue schreef:3) er is dan ook nog het algemene plaatje, waar edpnet in het verleden altijd concurrentiele abo's had, en redelijk vooraan stond in het rijtje van innovatieve isps's, zijn ze nu gewoon een redelijk doorsnee provider die niet meer het voortouw durft nemen precies.

Als EDPnet klant heb ik persoonlijk liever dat ze niet teveel het voortouw nemen (omdat dat vaak ten koste gaat van andere zaken en/of verkeerd afloopt), maar dat ze zich vooral blijven concentreren op waar ze goed in zijn (uitstekende service, enz.).

Let wel: ik vind 1 euro/GB er ook flink over. Ik verkies eigenlijk het oude systeem: vanaf 100 GB op smalband.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:
Fliz schreef:'k Vind het toch wat overdreven dat er nog steeds mensen zagen over 100GB.. 2 jaar terug moesten we tevreden zijn met 10GB en bestond EDPNet nog niet. Je moet nu ook niet teveel willen he. Ik stond tussen haakjes versteld toen ADSL HOME kwam. Ik ging van 40GB naar 100GB. Met 40GB had ik al redelijk genoeg, met 100GB zeker. Akkoord, als je met 5 thuis bent, is nog een ander verhaal maar wacht nog even een paar jaar. We zijn en blijven nog steeds in België, hét land bij uitstek waar oneerlijke tarieven heersen en concurrentie nog steeds geen voet aan wal kan zetten.


Je post staat vol foute veronderstellingen....

1) edpnet bestaat al veel langer dan jij denkt... gegevens van mijn eerst ding dat zichbaar is in het helpdesk systeem :
26/05/2004 15:01:00 Helpdesk Other adsl : login Completed

Dat is dus al 3 jaar langer dan jij claimt...

2) die 100 gb is niet het probleem, lees mijn post nog eens, en besef dat het mij gaat over het feit dat nieuwe abonnementen net duurder en nadeliger zijn dan de oude, eens dat je over die 100GB gaat ... (vooral die verviervoudiging van de prijs per extra GB is nogal int verkeerde keelgat geschoten...)

3) er is dan ook nog het algemene plaatje, waar edpnet in het verleden altijd concurrentiele abo's had, en redelijk vooraan stond in het rijtje van innovatieve isps's, zijn ze nu gewoon een redelijk doorsnee provider die niet meer het voortouw durft nemen precies.

Mette schreef:Ik snap je dus wel en geef je op zich wel wat gelijk, er is juist een verhoging geweest en er wordt al weer geklaagd. Maar op zich hebben de ISP's hier dit op hun eigen nek gehaald door altijd maar achter te lopen op andere landen en ook al is het beter en beter aan het worden, de mensen zijn dit zo beu dat er gewoon altijd geklaagd gaat worden (dit is trouwens eigen aan de mens volgens mij). Gewoon het je niet te hard proberen aan te trekken, wat je ook geeft of krijgt, er zal altijd wel iemand ontevreden zijn, niets aan te doen.


Zie puntje 2 en 3 hierboven :)

Die verhoging is niet merkbaar voor de mensen die met het vorige abo al tot 100 GB konden gaan, het enige wat op dat vlak gebeurd is, is dat de prijs verlaagd is, en dat je de 100gb default hebt. Het gaat me dan ook niet over het feit dat het standaard "maar" 100GB is, (want het is voor mij nog altijd een besparing tov vroeger), maar over wat men doet als je over die 100GB gaat...

Vroeger was het 40GB , en 25c/GB tot 100GB, en dan smallband. Nu is het 100GB inc, dan 1€/GB tot 160GB,en dan pas smallband, en dat is niet bepaald "goedkoop" te noemen, afaik zijn zelfs telenet en bgc goedkoper in hun volume packs tegenwoordig...


Ik ben volledig akkoord dat 1 euro per GB vragen schandalig is, zeker omdat we van 0.25 euro per GB komen. Omdat ik echter niet boven mijn limiet ga (al zou ik het waarschijnlijk wel kunnen), heb ik dus echt een vooruitgang van 60GB. Maar ik geef je gelijk dat je niet eerst mensen iets kan geven en daarna een stuk terug afnemen. Ik snap ook niet goed waarom ze dit hebben gedaan en ook al komt voor mij dit abo veel beter uit, ik vind inderdaad ook dat ze hun 0.25 euro per GB hadden mogen behouden (en dat 1 GB hun bijlange geen 1 euro kost).
Ook vind ik dat ze die schandalige overhead niet meer zouden mogen meetellen en moeten zien dat hun meter deftig moet werken (wat nog altijd niet het geval is).

Maar al bij al ben ik gewoon wel tevreden met mijn abo. Zoals ik al zei is er altijd wel iets te klagen. Ik ben het echter wel eens met het overgrote deel van klachten die ik hier lees, toch ben ik nog tevreden van mijn abo. Na jaren UPC en Scarlet ben ik blij dat ik eindelijk eens een paar jaren goede helpdesk heb gehad en dat de lijn op zijn minst stabiel is te noemen.
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi Allemaal,

Kan er iemand zeggen welke snelheden men reeds behaald heeft met het EDPnet ADSL Home abonnement?

Afbeelding
Afbeelding

Alle informatie is welkom!!!
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag heb ik gevraagd of een profielverhoging zou kunnen plaatsvinden.(nu 6mbit)
Het volgende antwoord heb ik ontvangen.Kan het nu wel of niet?


We hebben een kwaliteitstest op uw lijn uitgevoerd om te zien of er een hoger profiel mogelijk is en volgens de onderstaande synchronisatiewaarden (vooral de waarden in het vetjes) is er een sterk signaalverlies op de lijn. Dat heeft te maken met het feit dat uw eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem) niet van goede kwaliteit is. We raden u aan deze link te gebruiken:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... m_knippert
om de binneninstallatie na te kijken, zo mogelijk alle filters en kabels te vervangen en met een andere modem te testen.
Maar eerst probeer uw modem te herstarten (20 sec de stroomkabel afhalen).

Code: Selecteer alles

SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 5152.0 Kbps
UpstreamBitRate: 640.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 8.0 dB
UpstreamNoiseMargin: 15.0 dB
DownstreamAttenuation: 34.0 dB
UpstreamAttenuation: 11.0 dB
DslamName: 15SCH0000-2
LineProfile: adsl_6144_640_512_256
XC1_NetworkVP: 216
XC1_AccessLine: 003360369
XC1_SwitchedVP_OLO: 148
XC1_NetworkVC: 874
XC1_AtmDown: UBR_63_0
XC1_AtmUp: UBR_63_0
XC1_LineVP: 8
XC1_LineVC: 35
4tel measurement result

DiagnosticMessage: MINOR_FAULT_CABLE
CableLength: 1850 m
AE_Insulation: 10 MOHMS
BE_Insulation: 10 MOHMS
AB_Insulation: 10 MOHMS
BA_Insulation: 10 MOHMS
AC_Insulation: 10 MOHMS
BC_Insulation: 66 KOHMS
AE_Capacitance: 157 nF
BE_Capacitance: 149 nF
AB_Capacitance: 238 nF
BA_Capacitance: 241 nF
CableCapacitance: 83 nF
MutualCapacitance: 329 nF
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Vaako69 schreef:Hoi Allemaal,

Kan er iemand zeggen welke snelheden men reeds behaald heeft met het EDPnet ADSL Home abonnement?

Afbeelding
Afbeelding

Alle informatie is welkom!!!


Zoek eens in dit topic, dan kom je bv al mijn resultaten tegen...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”