Is illegaal downloaden aanvaardbaar?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

cloink schreef:<offtopic>
Ehh. Ik ben het min of meer eens met de rest van uw uiteenzetting, maar bovenstaande is toch wat vergezocht. Het zijn nl. net niet de "leechers" die zorgen voor de vele support-kwesties, maar eerder het residentiële - wat meer onwetende - publiek. Net dat publiek dat ze aanlokken met Homeconnect-pakketjes te verkopen in de Makro (of all places...). Ze zijn gewoon op een gegeven moment te "greedy" geweest en hebben te snel willen groeien. Die groei is gelukt, het meegroeien van de organisatie helaas niet, wat dus tot schrijnende toestanden heeft geleid. En laten we wel wezen: ook zonder de "leechers" (en ik denk dan aan de hosting-only tijd) was de support relatief ondermaats (en redelijk "boertig").

Maar goed, eerlijk is eerlijk, de laatste tijd zie ik verbetering en hoop doet leven zeker?
</offtopic>
Niet geheel offtopic hoor, de grootste leechers zijn de domste internet gebruikers. Uiteindelijk lok je 2 soorten mensen met het aanbieden van enorme datalimieten. 1) de mensen die denken dat ze dat nodig hebben (deze groep remt af na een tijd), 2) de mensen die doelbewust willen downloaden om te downloaden, dat zijn meestal school gaande jongeren die het leuk vinden om te zeggen "ik download elke maand + 200GB" (en in mijn ogen zelfs niet echt beseffen waar ze eigenlijk mee bezig zijn). De gene die naar een alternatieve provider stappen vanuit professioneel standpunt (dus het trekken van online backups van servers, lokale mirrors draaien etc) zijn zo goed als onbestaand (gelukkig).

De tijd dat 'leechers' in donkere kelders zaten en eigen gecompileerde kernels draaide is lang voorbij hoor, de modale leecher op dit moment moet iemand zijn die het doet omdat het cool is. Wie een beetje op de hoogte is van het old-skool gedeelte van het internet weet wel waar ik het over heb denk ik. Om een dom voorbeeld te geven, de personen die op dit moment tegen vriend/vriendin zeggen dat ze "leechers" zijn zullen (gemiddeld) niet weten wat noise-margin of overhead wil zeggen.

Maar goed, heel dat verhaal is een compleet andere kwestie waar we zeker nog gaan over kunnen debatteren (gr4vity werkt achter de schermen rustig verder).

Even voor alle duidelijkheid, ik heb uw compleet bericht wel gelezen, maar ik hou mij liever buiten een kwestie over strategie/leiding/investeringen etc van mijn oude werkgevers (ik ben al zeer blij dat ik dat tegenwoordig niet meer 'te' veel moet aanhoren hier).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik versta je hierbij niet zo goed, wat is leechen, altijd al illegaal stuff downloaden(zelf dus niet uploaden) geweest toch, vroeger was het wat verdoken toestanden, nu is het kinderachtig gemakkelijk je stuff binnen te halen (zeker met de usenet toestanden de dag van vandaag,index sites a volonté ect) Ge moet es kijken wat er nu allemaal gepresenteerd wordt, retail dvd's prachtig geconverteerd ind dvd5, exelent ondertiteld , ge moet een kieken zijn om al dat schoons te laten, idd als ge gigantishe gigs download en een daarbij enorme stock hebt die je jaren overdoet om te bekijken ben je echt een stoefer om maar te downloaden en cool te zijn bij je vriendjes...(en ze doorgeven, verkopen ofzo°
ik leech momenteel matig in de zin van een dvd'tjen of2 per week (uploaden doe ik alang niet meer omdat er deze tijden content genoeg is :wink: ) zie maar( eens bij de hollanders :wink:
Maar het is toch normaal dat die jonge gastjes zich zot leechen als ze echt ongelimiteerde datavolume aangeboden wordt
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

de 2 bovenstaande post kloppen wel maar ja langs de andere kant wat ben je met een limiet van 100GB in de tijden dat er blu ray te vinden is op het net?
Ik ben schoolgaande en ik download veel maar het is niet van ik download voor te downloaden want meestal kijk ik naar mijn downloads en de dag van vandaag krijg ik toch ook meer en meer vraag hoe kan jij nu al die Gb's downloaden kan je er niet wat overzetten op mijn schijf?
en leechen met 40kbs hier en daar s iets...moest er nu een fiber liggen ja dan zou ik niet anders doen
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik bedoel inderdaad net dat het zo kinderachtig makkelijk geworden is om iets te downloaden dat mensen die niet weten hoe er me om te gaan er ook gebruik van maken. Bijkomend is dat ik merk dat heel veel jongeren totaal geen besef meer hebben van wat auteursrecht exact wil zeggen (tenzij ze er gaan over nadenken).

Ik ga een heel dom voorbeeld geven, ik zelf ben 21 (bijna 22), ik heb de tijd zelf nog meegemaakt waarin we onze (gekochte) cd's over moesten zetten op een cassetebandje als we graag in de auto naar onze muziek wouden luisteren, nog straffer de eerste CD speler die wij in huis haalde koste om en bij de 50000 BEF (ongeveer 1250 EUR). Een ex van mij (2 jaar jonger) heeft mij ooit doodleuk gezegt: cd's kopen? Nooit gedaan? Waarom zou je dat doen?

Een vriend van mij is een bekend producer en heeft zo een 'pagina' op netlog, hij brengt een nieuwe plaat uit (of die moet nog uitkomen). De dag dat hij het aankondigt krijgt hij ineens massa's privé berichtjes in de zin van: Hey, zou ge mij X (een nummer van die nieuwe plaat) even kunnen doormailen? Mijn e-mail adres is [email protected]. Toen hij mij dit vertelde schoot ik eerst in de lach, maar na een tijdje begon het toch tot mij door te dringen. Op dit moment is er een generatie jongeren aan het opgroeien die niet beseffen dat dingen die je 'zo' kan downloaden geld of tijd of moeite gekost hebben.

Ik ga zeker niet zeggen dat ik niets illegaal download, maar het meeste van de muziek die ik nu download komt voor 0,99 EUR van itunes en als ik een film download die nog niet op DVD bestaat en ik vind hem goed dan ga ik die ook zeker in de bioscoop kijken. Vind ik een DVD goed dan koop ik hem.

Dit is niet slecht bedoelt naar eender wie toe, en wie vind dat ik er volledig naast zit; u hebt het recht om dat te zeggen en eventueel uw mening over dit idee te zeggen. De reden dat ik dit bericht post is dat ik mij ernstig zorgen maak over de generaties na mij (en zoals aangegeven is die kloof niet zo groot).
q-tec schreef:de 2 bovenstaande post kloppen wel maar ja langs de andere kant wat ben je met een limiet van 100GB in de tijden dat er blu ray te vinden is op het net?
Wel, 3 dingen; heb je een blu ray brander? Wat betaal je voor een schijfje? Heb je een speler? I rest my case ;)

Edit: ik heb deze 'aparte' discussie even afgesplits. Mits in eigenlijk nog maar weinig met VDSL2 te maken had opzich, nu zit er nog een slechte titel aan, maar je mag mij of een mod altijd een schopje geven om het aan te passen naar iets 'toegangkelijkers'.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Vraagje: Is het verkeerd om bv. de dvd van James Bond te downloaden, als je zelf de originele bezit, maar deze niet wilt beschadigen?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je downloadt geen DVD, maar een DVD-rip, dus het medium is in principe veranderd. Onder de thuiskopie-wetgeving viel dacht ik enkel 1-op-1 kopies, dus hetzelfde medium.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

gr4vity schreef:Bijkomend is dat ik merk dat heel veel jongeren totaal geen besef meer hebben van wat auteursrecht exact wil zeggen (tenzij ze er gaan over nadenken).
Zit dat bij u ingebakken als instinct ofzo? :roll:

Ik geef u gelijk dat wanneer u het geld ervoor hebt en u een bepaalde film of muziekske goed vindt , u dat koopt..
Is geheel normaal.. maar die jongeren willen dat ook zien en hebben in veel gevallen daar geen geld voor. (of wel maar gebruikern het voor wat leukers).
Trouwens dat illigaal downloaden tegen gaan is onmogelijk in mijn mening moet die industrie zelf maar een oplossing zoeken om hun produkt terug interesant te maken.(ik denk door digitale tv zoals bv telenet a la cart , dat ze wel terug wat meer winst kunnen maken)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Eric vanlooi zei het nog in de laatste show, verwonderd dat loft zoveel bioschoop kijkers heeft in deze tijden van internet,downloaden...idd sommige mensen kunnen het zich voor een “keer” permiteren naar de cinema te gaan voor die prijzen! Zeker de hoge prijzen van recente dvd's voor de gewone mens die elke euro moeten omdraaien, ewel vind ik normaal dat ze een keer iets illegaal downloaden, en de jonge gasten hebben sowiezo weinig geld,besteden het dan nog aan die dure games ect...enfin illegaal downloaden is voor veel mensen aanvaaarbaar omwille de hoge prijzen van hollywoodse producten aan woekerprijzen...vergelijk het als arme mens die honderden euro's vindt op straat van een super rijke zak (suite), ik steek het zonder morele gedachten in mijn zak...
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Als ge de moraalridder wil spelen zie dan vooral dat ge dat zelf 100% doet hé.
Waarmee ik niks wil zeggen, maar som al je software vanop uw pc's maar eens op.
Ik neem aan dat niet alles 100% legaal zal zijn en dat is zo bij 99,99%.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

euhm, is een reply op gr4vity toch hé malinwa001 :wink: maar ivb software is het hier toch bijna all free toch zenne,(open office,avast en spyware progs enzovoort...daarvoor moet je nu geen programma's meer hebben met crack dez"e tijden) euh k'zou liegen, eentje heb ik er nog en dat is powerDVD :wink
En een gekochte newsleecher/supersearch om comfortabel te kunnen leechen lol
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Copieren is van alle tijden, het is gewoon gemakkelijker geworden. In mijn jeugd werden de singles en LP's duchtig op cassette gezet van het ogenblik dat ze gekocht waren. Zo werden de kosten verdeeld :wink: Er werd opgenomen van de radio. Later werden CD's op cassette gezet en met de komst van de CD writers werden CD's gecopieerd.
Voor het internet werden diskettes gecopieerd en doorgegeven (mijn allereerste windows was een copy van een windowsdirectory van een kameraad die wonderwel werkte zonder te installeren :-D )

Langs de ene kant zouden er gigantische verliezen geleden worden door het downloaden, langs de andere kant worden records gebroken (Loft, 1 miljard dollar inkomsten voor de nieuwste Batman...).
Niet elke gedownloade copy is er 1 minder verkocht.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Nee, moraalridder probeer ik zeker en vast niet te spelen. Ik probeer gewoon een interessante discussie te creëren waarbij ik zelf ook mijn mening geef.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik wil hier best wel toegeven dat ik een groot verbruiker ben.
Aangezien de meeste HD mkv's op één of andere manier de L4.1 specs niet respecteren en mijn popcorn er dan wel eens problemen van maakt down ik veel blu-ray rips om ze dan wel deftig om te zetten.
Ik kijk toch wel elke dag ongeveer een film dus je zou kunnen zeggen dat ik de filmbazen veel geld kost.
Langs de andere kant heb ik hier ook 70+ originele Blu-rays liggen dus je zou ook kunnen stellen dat ik ze ook wat geld heb opgebracht.
Meestal werkt het bij mij zo. Ik download, kijk en vind ik hem echt geweldig koop ik hem.
Met muziek is het eigenlijk net zo.
Eerst heb ik jaren alles gekocht daarna zijn er jaren geweest dat ik alles downloadde. Toen ik daarna nog eens een echte CD kocht, vond ik hem veel te duur maar de geluidskwaliteit overtreft wel de meeste rips die op het net te vinden zijn.
Zelfs in die mate dat je de rips niet meer kan aanhoren als je net het origineel hebt beluisterd.
Samengevat: Ik vind downloaden echt wel kunnen omdat ik hetgeen mij aanstaat toch wel koop.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

*Niet te onderschatten:
het is makkelijk van een filmke te downloaden en 10 minuten later met ondertitels er kunnen naar te kijken in je luie zetel.
Ik heb echt sneller een filmke gedownload, dan naar de videotheek gaan.
+
wat ik een echt voordeel vind: je kan films downloaden en bekijken waarvan je vermoedt: hmm die trekt op nix ma toch maar is zien. Ik ben verschillende GOEIE films nu al tegengekomen, waarover ik niemand heb horen spreken. Maar ook tig crap films! Als er zo een slechte tussenzit, maakt het niet uit, want hij was toch gratis :-)

*Niet dat ik het doe, maar dit zijn toch de voordelen in mijn ogen :) 8)
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik geef je gelijk Dafke, je kan films of muziek 'voorproeven', valt het niet mee dan zwier je het buiten.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Recente onderzoek heeft aangetoond dat downloaders kopen het meest.
+
Ik denk dat mensen die KUNNEN kopen meestal ook zullen kopen evenveel gewoon
Mensen die het zichzelf niet kunnen veroorloven, als zij downloaden heeft bedrijf geen verlies gemaakt.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Ik zondig er zelf ook wel is aan , maar veel is het ook niet.
Maar als ik niet meer zou kunnen downloaden zou ik echt niet meer gaan kopen :p
Er is nog altijd de tv... :) (moet wel zeggen dat ik prime heb)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Moest ik downloaden en dat zou niet meer gaan, zou ik waarschijnlijk iets meer naar de bioskoop gaan..
Maar wel veeeeeel selectiever worden in welke films!

Moest ik downloaden é.. :-D
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb hier de keuze : downloaden en af en toe mijn schijf laten "vullen" of naar gesynchroniseerde/vertaalde films in het Duits kijken... Dát is mijn reden :)
Er is hier in heel Frankfurt maar 1 cinema met originele-versie films.
Die cinema heeft dan nog maar 8 zalen en klant-onvriendelijke uren...
Ik mis de Metropolis vant stad :) Daar zat ik tot vorig jaar 2 à 3 keer per week...
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik ben vroeger opgegroeid met het doorgeven/uitlenen van diskettes etc. Ik weet nog dat mijn eerste spel Prince of Persia was, dat ik van een vriend had gekregen.
Met de films was het net hetzelfde, een nonkel van me had honderden films op VHS staan en die mocht ik dan lenen... daarom was het ook mijn lievelings nonkel. ;)
Ik moet wel zeggen dat films die ik heel goed vond dat ik die kocht, in de tijd dat terminator 2 uit was gekomen (was ik een grote fan van) hebben we die film gekocht op vhs en later heb ik die ook nog op dvd gekocht. Zo gaat het nu ook bij de spellen, als ik een spel goed vind dan koop ik dat. Het laatste spel dat ik heb gekocht was left4dead en world of goo ga ik ook nog aanschaffen. Maar gelijk spellen van grote producenten zoals Electronic Arts die zullen niets meer aan me verdienen want ze melken alles uit waardoor de kwaliteit omlaag gaat.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Je kunt blijven kopen, ik had een kast vol met VHS cassettes, daarna alles min of meer vervangen door DVD en nu komt alles nog eens uit op bluray. nu is het welletjes geweest ik ga niet iedere film 3 maal kopen.
Als filmfanaat ga ik toch naar de cinema, hoewel deze de laatste tijd ook niet meer goedkoop is, drank en snoep koop ik al lang niet meer in de cinema maar doe ik mee van thuis.

en de muziek , tja hoef je niet te downloaden , youtube naam invullen en afspelen alles staat er toch op.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:Je downloadt geen DVD, maar een DVD-rip, dus het medium is in principe veranderd. Onder de thuiskopie-wetgeving viel dacht ik enkel 1-op-1 kopies, dus hetzelfde medium.
Het medium is misschien verandert film niet ik denk dat met 1 op 1 kopie niet perse medium bedoelt wordt maar eerder het werk waar het over gaat, .. omdat je bv uncut versies hebt enz. ik dat ze ermee bedoelen dat wanneer je een film bezit je dezelfde film mag kopiëren maar als je een special editie op het net vind dat die er dan niet meer onder valt begrijp ik ook wel :p
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:
meon schreef:Je downloadt geen DVD, maar een DVD-rip, dus het medium is in principe veranderd. Onder de thuiskopie-wetgeving viel dacht ik enkel 1-op-1 kopies, dus hetzelfde medium.
Het medium is misschien verandert film niet ik denk dat met 1 op 1 kopie niet perse medium bedoelt wordt maar eerder het werk waar het over gaat, .. omdat je bv uncut versies hebt enz. ik dat ze ermee bedoelen dat wanneer je een film bezit je dezelfde film mag kopiëren maar als je een special editie op het net vind dat die er dan niet meer onder valt begrijp ik ook wel :p
Toch wel. De 'backup' aka thuiscopie die je mag maken moet op hetzelfde medium gemaakt worden dan het origineel. Je CD rippen naar MP3 en die dan op een harde schijf bewaren is geen backup, oude VHS tapes digitaliseren en bewaren op DVD/HD is geen geldige thuiscopie. Je bent dus zwaar gezien als je oude LP's wil copieren :)
Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:
Ofloo schreef:
Toch wel. De 'backup' aka thuiscopie die je mag maken moet op hetzelfde medium gemaakt worden dan het origineel. Je CD rippen naar MP3 en die dan op een harde schijf bewaren is geen backup, oude VHS tapes digitaliseren en bewaren op DVD/HD is geen geldige thuiscopie. Je bent dus zwaar gezien als je oude LP's wil copieren :)
Op vele oude LP's zijn de copyrights dan weer lang gepasseerd... :)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sub Zero schreef:
Ofloo schreef:
Waarom verkopen ze dan VHS spelers voor usb, lp spelers voor USB, ..
Genghis
Pro Member
Pro Member

Ofloo schreef: Waarom verkopen ze dan VHS spelers voor usb, lp spelers voor USB, ..
Ik mag toch nog wel mijn zelgemaakte VHS pornotapes omzetten naar digitaal formaat zeker? :twisted:

Anyway, ik weet niet of de bovenstaande uiteenzetting ivm 'zelfde medium' wel correct is.
Alsik dat moet geloven, dan wil dit zeggen dat ik gekochte mp3's (bvb itunes) niet op CD mag branden om
in mijn auto te luisteren? De mp3 vanop je pc naar je mp3-speler zetten zou dan ook als illegaal beschouwd worden?

Een zeer bedenkelijke 'mmmmm'.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

gr4vity schreef:de personen die op dit moment tegen vriend/vriendin zeggen dat ze "leechers" zijn zullen (gemiddeld) niet weten wat noise-margin of overhead wil zeggen.
Ik weet dat ook niet, want dat is layer 1, en dat is low-level stuff voor RF-techniekers zoals Bolleke64. ;-)
Ik begeef me niet onder layer 3.

Een "leech" is een parasiet, een bloedzuiger. Het is een woord met een zéér negatieve connotatie, en dat is zelfs in old skool tijden altijd al zo geweest. Maar ja, ik ben dan ook "older skool" dan gr4vity, die misschien de BBS-periode niet meer heeft meegemaakt. Ik deel leechers in dezelfde categorie in als script kiddies. Mijn bijbel is nog altijd The Jargon File, version 4.4.7:
leech

1. n. (Also leecher.) Among BBS types, crackers and warez d00dz, one who consumes knowledge without generating new software, cracks, or techniques. BBS culture specifically defines a leech as someone who downloads files with few or no uploads in return, and who does not contribute to the message section. Cracker culture extends this definition to someone (a lamer, usually) who constantly presses informed sources for information and/or assistance, but has nothing to contribute. See troughie.

2. v. [common, Toronto area] v. To download a file across any kind of internet link. “Hop on IRC later so I can leech some MP3s from you.” Used to describe activities ranging from FTP, to IRC DCC-send, to ICQ file requests, to Napster searches (but never to downloading email with file attachments; the implication is that the download is the result of a browse or search of some sort of file server). Seems to be a holdover from the early 1990s when Toronto had a very active BBS and warez scene. Synonymous with snarf (sense 2), and contrast snarf (sense 4).
http://catb.org/jargon/html/L/leech.html

Nog een aanvulling, over de warez d00dz:
warez d00dz: /weirz doodz/, n.

A substantial subculture of crackers refer to themselves as warez d00dz; there is evidently some connection with B1FF here. As ‘Ozone Pilot’, one former warez d00d, wrote:

Warez d00dz get illegal copies of copyrighted software. If it has copy protection on it, they break the protection so the software can be copied. Then they distribute it around the world via several gateways. Warez d00dz form badass group names like RAZOR and the like. They put up boards that distribute the latest ware, or pirate program. The whole point of the Warez sub-culture is to get the pirate program released and distributed before any other group. I know, I know. But don't ask, and it won't hurt as much. This is how they prove their poweress [sic]. It gives them the right to say, “I released King's Quest IVXIX before you so obviously my testicles are larger.” Again don't ask...

The studly thing to do if one is a warez d00d, it appears, is emit 0-day warez, that is copies of commercial software copied and cracked on the same day as its retail release. Warez d00ds also hoard software in a big way, collecting untold megabytes of arcade-style games, pornographic JPGs, and applications they'll never use onto their hard disks. As Ozone Pilot acutely observes:

[BELONG] is the only word you will need to know. Warez d00dz want to belong. They have been shunned by everyone, and thus turn to cyberspace for acceptance. That is why they always start groups like TGW, FLT, USA and the like. Structure makes them happy. [...] Warez d00dz will never have a handle like “Pink Daisy” because warez d00dz are insecure. Only someone who is very secure with a good dose of self-esteem can stand up to the cries of fag and girlie-man. More likely you will find warez d00dz with handles like: Doctor Death, Deranged Lunatic, Hellraiser, Mad Prince, Dreamdevil, The Unknown, Renegade Chemist, Terminator, and Twin Turbo. They like to sound badass when they can hide behind their terminals. More likely, if you were given a sample of 100 people, the person whose handle is Hellraiser is the last person you'd associate with the name.

The contrast with Internet hackers is stark and instructive. See cracker, wannabee, handle, elite, courier, leech; compare weenie, spod.
http://catb.org/jargon/html/W/warez-d00dz.html
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”