Niet geheel offtopic hoor, de grootste leechers zijn de domste internet gebruikers. Uiteindelijk lok je 2 soorten mensen met het aanbieden van enorme datalimieten. 1) de mensen die denken dat ze dat nodig hebben (deze groep remt af na een tijd), 2) de mensen die doelbewust willen downloaden om te downloaden, dat zijn meestal school gaande jongeren die het leuk vinden om te zeggen "ik download elke maand + 200GB" (en in mijn ogen zelfs niet echt beseffen waar ze eigenlijk mee bezig zijn). De gene die naar een alternatieve provider stappen vanuit professioneel standpunt (dus het trekken van online backups van servers, lokale mirrors draaien etc) zijn zo goed als onbestaand (gelukkig).cloink schreef:<offtopic>
Ehh. Ik ben het min of meer eens met de rest van uw uiteenzetting, maar bovenstaande is toch wat vergezocht. Het zijn nl. net niet de "leechers" die zorgen voor de vele support-kwesties, maar eerder het residentiële - wat meer onwetende - publiek. Net dat publiek dat ze aanlokken met Homeconnect-pakketjes te verkopen in de Makro (of all places...). Ze zijn gewoon op een gegeven moment te "greedy" geweest en hebben te snel willen groeien. Die groei is gelukt, het meegroeien van de organisatie helaas niet, wat dus tot schrijnende toestanden heeft geleid. En laten we wel wezen: ook zonder de "leechers" (en ik denk dan aan de hosting-only tijd) was de support relatief ondermaats (en redelijk "boertig").
Maar goed, eerlijk is eerlijk, de laatste tijd zie ik verbetering en hoop doet leven zeker?
</offtopic>
De tijd dat 'leechers' in donkere kelders zaten en eigen gecompileerde kernels draaide is lang voorbij hoor, de modale leecher op dit moment moet iemand zijn die het doet omdat het cool is. Wie een beetje op de hoogte is van het old-skool gedeelte van het internet weet wel waar ik het over heb denk ik. Om een dom voorbeeld te geven, de personen die op dit moment tegen vriend/vriendin zeggen dat ze "leechers" zijn zullen (gemiddeld) niet weten wat noise-margin of overhead wil zeggen.
Maar goed, heel dat verhaal is een compleet andere kwestie waar we zeker nog gaan over kunnen debatteren (gr4vity werkt achter de schermen rustig verder).
Even voor alle duidelijkheid, ik heb uw compleet bericht wel gelezen, maar ik hou mij liever buiten een kwestie over strategie/leiding/investeringen etc van mijn oude werkgevers (ik ben al zeer blij dat ik dat tegenwoordig niet meer 'te' veel moet aanhoren hier).