cityconnect plus naar cityconnect
Hoe kan ik een "downgrade" van cityconnect plus naar cityconnect best aanpakken? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb niet al te beste ervaring met de communicatieve kant van Dommel, dus ik wil ditmaal geen enkel risico lopen! Dit om te vermijden dat ik weer 3+ maand zonder internet kom te zitten...
Volstaat het om een aangetekende brief te sturen met daarin een downgrade aan te vragen? Iemand ervaring hiermee?
Volstaat het om een aangetekende brief te sturen met daarin een downgrade aan te vragen? Iemand ervaring hiermee?
Ja, maar kan ik niet via aangetekende zending werken? Want ik zou liever een bewijs hebben en niet enkel willen afhangen van de goodwill van Dommel.gr4vity schreef:E-mail naar [email protected], reactie tijd lang zijn. Hou rekening met 25 EUR omschakkel kosten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
downgrade gaat niet..
je moet eerst een jaar cityconnect plus hebben.., dan kun je pas downgraden schakelen..
je moet eerst een jaar cityconnect plus hebben.., dan kun je pas downgraden schakelen..
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Let op, na een downgrade hang je terug een jaar vast want het gaat immers om een nieuw contract! Ieder product die je besteld (dus ook upgrade/downgrade) is een nieuw contract voor één jaar.icekiller2k6 schreef:downgrade gaat niet..
je moet eerst een jaar cityconnect plus hebben.., dan kun je pas downgraden schakelen..
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
een downgrade gaat niet en laten ze dus inderdaad niet toe in het eerste jaar van een produkt
ook wanneer je dan wacht tot het einde van je jaar hang je na de downgrade terug ene jaar vast ook ...
ook wanneer je dan wacht tot het einde van je jaar hang je na de downgrade terug ene jaar vast ook ...
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
normaal niet , enkel de 25 €omschakelkost indien je al een jaar cityconnect plus dan bentbmantra schreef:Moet ik dan ook nogmaals een activatiekost betalen?Een downgrade kost 25.00 euro excl btw plus de eenmalige activatiekost van cityconnect, deze bedraagt 49.00 euro.
van netconnect naar cityconnect (al kan je dat geen downgrade eht noemen) zal je 50 € kosten
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
netconnect <-> cityconnect omvat ook kosten te betalen aan belgacom door dommel verdmoed ik (50 €) , die 25 € is enkel voor interne wijziingen waar bcg dus blijkbaar niet aan de pas voor moet komenbmantra schreef:ik vraag me af wat het verschil juist is tussen die activatie kost van 50 euro en de downgrade kost van 25 euro? Wat bevat die kost juist? Ik zal wel zien wat/of ze gaan antwoorden.
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
ze kunnen veranderd van policy zijn ook ehbmantra schreef:ok, maar aangezien ik al cityconnect plus ben, zal dit dus vermoedelijk een vergissing zijn?
Dit topic is toch al eventjes oud
The eternal and true pessimist
Dient daar die 25 euro niet voor? Ik heb het gevoel dat ik weer eens dik int zak wordt gezet...Geachte,
Er wordt een nieuw profiel geactiveerd op uw lijn, dan is deze kost altijd nodig.
De promo is alleen geldig voor nieuwe klanten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Ik heb even de moeite gedaan om de website uit te pluizen en ik vind nergens de 25 € meer terug dus zal tijdelijk geweest zijnbmantra schreef:Dient daar die 25 euro niet voor? Ik heb het gevoel dat ik weer eens dik int zak wordt gezet...Geachte,
Er wordt een nieuw profiel geactiveerd op uw lijn, dan is deze kost altijd nodig.
De promo is alleen geldig voor nieuwe klanten.
Enkel de gratis activatie etc en dat is inderdaad voor nieuwe klanten (zoals vele haast alle promo's bij ISP's enkel voor nieuwe klanten zijn)
Even afzeggen en terug aanvragen macheert ook ni want er staat ook bij minstens 3 maanden geen klant bij dommel op die lijn als "nieuwe klant" (+ ik raad het ook ni aan met hun geweldige service om af te zeggen voor de lol of een beetje profijt te willen halen ...)
The eternal and true pessimist
ok, maar aangezien ik al cityconnect klant ben, moet er door dommel niets aan BC betaald worden. Ik begrijp dus niet waarom ik dus zowel die 25 als die 50 euro moet betalen.
Ik ben in elk geval benieuwd naar de verklaring...
Opzeggen om over te schakelen ga ik niet doen. Het zal eerder zijn om een andere provider te nemen
Ik ben in elk geval benieuwd naar de verklaring...
Opzeggen om over te schakelen ga ik niet doen. Het zal eerder zijn om een andere provider te nemen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Dat is de eerste keer dat je dit laat wetenbmantra schreef:ok, maar aangezien ik al cityconnect klant ben, moet er door dommel niets aan BC betaald worden. Ik begrijp dus niet waarom ik dus zowel die 25 als die 50 euro moet betalen.
Dat is idd niet normaal en ik zou identiek dezelfde vraag stellen aan dommel ( en eigenlijk eisen achter die 25 € alleen)
je bent toch ook al een jaar cityconnect plus zeker eh ja ?
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
idd ,dus die 50 €betwisten en zeggen dat je al 25 € omschakelkost betaaldbmantra schreef:ja hoor, meer dan een jaar city connect plus ondertussen. Ik begrijp alleen niet wat het verschil is tussen die 2 bedragen Ik heb het gevoel dat men me 2x dezelfde kost wil aanrekenen.
The eternal and true pessimist
Heb gebeld...Geachte,
De kost van 25.00 euro excl btw is de downgradekost.
De kost van 49.00 euro is de activatiekost van cityconnect.
Als u hier nog vragen bij hebt kan u onze helpdesk contacteren tijdens kantooruren op 011920000.
Alvast bedankt.
Die 25 euro is dus downgradekost (administratief) en die 49 euro moet ik betalen omdat ze mijn profiel op die lijn moeten aanpassen. Logica troef!!
Ja inderdaad voorlopig ga ik mijn plus houden.
Opzeggen en opnieuw activeren zou me 50 euro kosten ipv 75 voor een downgrade.
Maar dan riskeer ik om weer 3+ maanden zonder internet te vallen, want hun service is natuurlijk...
Opzeggen en opnieuw activeren zou me 50 euro kosten ipv 75 voor een downgrade.
Maar dan riskeer ik om weer 3+ maanden zonder internet te vallen, want hun service is natuurlijk...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja, volgens mij wel.pietnoeck schreef:en zit je dan terug vast voor één jaar als je een downgrade doet ?
75 € voor een downgrade op het Cityconnect netwerk? Wat is dat voor zever? Het kost hun dus niets... (enkel tijd en moeite). De lijn is al doorgelust naar de Dommel dslam, dus activatiekost moet zeker niet betaald worden... Hou de prijs van downgrade zo hoog mogelijk, dan zullen de mensen gewoon bij het oude abonnement blijven en zal de recuring fee ook hoger zijn
Fout bezig daar in Diepenbeek...
Fout bezig daar in Diepenbeek...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Mja, dat is niet enkel bij Dommel zo, ook bij Telenet. Kijk maar naar buitenlandse providers zoals EDPnet.nl, upgraden is gratis, downgraden kost je geld. Easy money he, kan dat wel begrijpen, maar dat het 75 EUR kost...
ik ben vorige week gemigreerd van netconnect naar cityconnect lite. Wat ik over het hoofd gezien heb is dat cityconnect lite voor max 1 pc is. Mijn router staat nu in bridged mode. Ik heb geen zin om te prullen met NAT, bridging etc. Vandaar zou ik een upgrade willen naar cityconnect 'normal'.
Hopelijk rekenen ze me daar geen 25 euro kosten voor aan Sinds vorige woensdag zit ik op cityconnect. Kan ik hierdoor 'gratis' ('afzien van aankoop binnen 7 dagen') of is een upgrade sowieso gratis?? Ik ben al tijdje klant bij Dommel en hoop niet dat je telkens als je iets vraagt 25 euro "moeite kost" zult moeten betalen. 'Klantensupport'
Iemand een idee of ik hiervoor 25 eurokes zal moeten neerleggen?
Voor de rest ben ik nog altijd tevreden klant bij Dommel
Hopelijk rekenen ze me daar geen 25 euro kosten voor aan Sinds vorige woensdag zit ik op cityconnect. Kan ik hierdoor 'gratis' ('afzien van aankoop binnen 7 dagen') of is een upgrade sowieso gratis?? Ik ben al tijdje klant bij Dommel en hoop niet dat je telkens als je iets vraagt 25 euro "moeite kost" zult moeten betalen. 'Klantensupport'
Iemand een idee of ik hiervoor 25 eurokes zal moeten neerleggen?
Voor de rest ben ik nog altijd tevreden klant bij Dommel
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Het systeem zal je zeggen wat het zal zijndavydavy schreef:ik ben vorige week gemigreerd van netconnect naar cityconnect lite. Wat ik over het hoofd gezien heb is dat cityconnect lite voor max 1 pc is. Mijn router staat nu in bridged mode. Ik heb geen zin om te prullen met NAT, bridging etc. Vandaar zou ik een upgrade willen naar cityconnect 'normal'.
Hopelijk rekenen ze me daar geen 25 euro kosten voor aan Sinds vorige woensdag zit ik op cityconnect. Kan ik hierdoor 'gratis' ('afzien van aankoop binnen 7 dagen') of is een upgrade sowieso gratis?? Ik ben al tijdje klant bij Dommel en hoop niet dat je telkens als je iets vraagt 25 euro "moeite kost" zult moeten betalen. 'Klantensupport'
Iemand een idee of ik hiervoor 25 eurokes zal moeten neerleggen?
Voor de rest ben ik nog altijd tevreden klant bij Dommel
Laat het ons weten , want alle sugesties dat je makt zijn denk ik zeer wishfull thinking , het gaat hier om dommel eh
The eternal and true pessimist
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Als je echt pech hebt zit je eerst een jaar vast voor ze je willen overzetten.
Op dat moment zou ik toch gewoon een routertje erbij steken...
Op dat moment zou ik toch gewoon een routertje erbij steken...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ik heb net eens gebeld naar Dommel
Als ik van cityconnect lite naar cityconnect wil gaan kost me dat 75 euro
Nieuwe activatiekost (49 euro) + upgrade kost (25 euro).
Te gek voor woorden toch??????
Als het zo zit dan ga ik ergens kijken voor een simpel router als first hop en waarachter ik mijn eigen router zet.
Ik zal eerst eens zien of ik er niet in slaag om wan interface van m'n router een ip te laten verkrijgen. Momenteel kan ik bv niet meer wireless werken. (Krijg wel een privaat adres zoals vroeger, maar aangezien m'n router niet meer als gateway functioneert kan ik er niet mee op internet.
Niet redelijk
Als ik van cityconnect lite naar cityconnect wil gaan kost me dat 75 euro
Nieuwe activatiekost (49 euro) + upgrade kost (25 euro).
Te gek voor woorden toch??????
Als het zo zit dan ga ik ergens kijken voor een simpel router als first hop en waarachter ik mijn eigen router zet.
Ik zal eerst eens zien of ik er niet in slaag om wan interface van m'n router een ip te laten verkrijgen. Momenteel kan ik bv niet meer wireless werken. (Krijg wel een privaat adres zoals vroeger, maar aangezien m'n router niet meer als gateway functioneert kan ik er niet mee op internet.
Niet redelijk
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
niet altijdbmantra schreef: up- of downgrade is 75 euro (zonder BC technieker)
als er niet aan het profiel moet geraakt worden precies dus niet is gebleken
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
dat is zeer makkelijk neergezetbmantra schreef:Toch wel hoor...niet altijd
als er niet aan het profiel moet geraakt worden precies dus niet is gebleken
staaf uw bewering ook even of anders kan de volgende op jouw "toch wel hoor" komen antwoorden : "toch niet hoor" ....
The eternal and true pessimist