cityconnect plus naar cityconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Hoe kan ik een "downgrade" van cityconnect plus naar cityconnect best aanpakken? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb niet al te beste ervaring met de communicatieve kant van Dommel, dus ik wil ditmaal geen enkel risico lopen! Dit om te vermijden dat ik weer 3+ maand zonder internet kom te zitten...
Volstaat het om een aangetekende brief te sturen met daarin een downgrade aan te vragen? Iemand ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

E-mail naar [email protected], reactie tijd lang zijn. Hou rekening met 25 EUR omschakkel kosten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

gr4vity schreef:E-mail naar [email protected], reactie tijd lang zijn. Hou rekening met 25 EUR omschakkel kosten.

Ja, maar kan ik niet via aangetekende zending werken? Want ik zou liever een bewijs hebben en niet enkel willen afhangen van de goodwill van Dommel.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

downgrade gaat niet..
je moet eerst een jaar cityconnect plus hebben.., dan kun je pas downgraden schakelen..
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

icekiller2k6 schreef:downgrade gaat niet..
je moet eerst een jaar cityconnect plus hebben.., dan kun je pas downgraden schakelen..

Let op, na een downgrade hang je terug een jaar vast want het gaat immers om een nieuw contract! Ieder product die je besteld (dus ook upgrade/downgrade) is een nieuw contract voor één jaar.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

een downgrade gaat niet en laten ze dus inderdaad niet toe in het eerste jaar van een produkt

ook wanneer je dan wacht tot het einde van je jaar hang je na de downgrade terug ene jaar vast ook ...
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik heb toch mijn twijfels met wat je zegt hoor A3ke. Ik ken namelijk verschillende mensen waarbij dit wel is gelukt, zowel netconnect als cityconnect. Al kan het wel zijn dat de policy hier rond veranderd is geworden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Een downgrade kost 25.00 euro excl btw plus de eenmalige activatiekost van cityconnect, deze bedraagt 49.00 euro.


Moet ik dan ook nogmaals een activatiekost betalen?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bmantra schreef:
Een downgrade kost 25.00 euro excl btw plus de eenmalige activatiekost van cityconnect, deze bedraagt 49.00 euro.


Moet ik dan ook nogmaals een activatiekost betalen?


normaal niet , enkel de 25 €omschakelkost indien je al een jaar cityconnect plus dan bent

van netconnect naar cityconnect (al kan je dat geen downgrade eht noemen) zal je 50 € kosten
The eternal and true pessimist :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ik vraag me af wat het verschil juist is tussen die activatie kost van 50 euro en de downgrade kost van 25 euro? Wat bevat die kost juist? Ik zal wel zien wat/of ze gaan antwoorden.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bmantra schreef:ik vraag me af wat het verschil juist is tussen die activatie kost van 50 euro en de downgrade kost van 25 euro? Wat bevat die kost juist? Ik zal wel zien wat/of ze gaan antwoorden.


netconnect <-> cityconnect omvat ook kosten te betalen aan belgacom door dommel verdmoed ik (50 €) , die 25 € is enkel voor interne wijziingen waar bcg dus blijkbaar niet aan de pas voor moet komen
The eternal and true pessimist :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ok, maar aangezien ik al cityconnect plus ben, zal dit dus vermoedelijk een vergissing zijn?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bmantra schreef:ok, maar aangezien ik al cityconnect plus ben, zal dit dus vermoedelijk een vergissing zijn?


ze kunnen veranderd van policy zijn ook eh

Dit topic is toch al eventjes oud
The eternal and true pessimist :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Geachte,

Er wordt een nieuw profiel geactiveerd op uw lijn, dan is deze kost altijd nodig.

De promo is alleen geldig voor nieuwe klanten.


Dient daar die 25 euro niet voor? Ik heb het gevoel dat ik weer eens dik int zak wordt gezet...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bmantra schreef:
Geachte,

Er wordt een nieuw profiel geactiveerd op uw lijn, dan is deze kost altijd nodig.

De promo is alleen geldig voor nieuwe klanten.


Dient daar die 25 euro niet voor? Ik heb het gevoel dat ik weer eens dik int zak wordt gezet...


Ik heb even de moeite gedaan om de website uit te pluizen en ik vind nergens de 25 € meer terug dus zal tijdelijk geweest zijn

Enkel de gratis activatie etc en dat is inderdaad voor nieuwe klanten (zoals vele haast alle promo's bij ISP's enkel voor nieuwe klanten zijn)

Even afzeggen en terug aanvragen macheert ook ni want er staat ook bij minstens 3 maanden geen klant bij dommel op die lijn als "nieuwe klant" (+ ik raad het ook ni aan met hun geweldige service om af te zeggen voor de lol of een beetje profijt te willen halen ...)
The eternal and true pessimist :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ok, maar aangezien ik al cityconnect klant ben, moet er door dommel niets aan BC betaald worden. Ik begrijp dus niet waarom ik dus zowel die 25 als die 50 euro moet betalen. :-)
Ik ben in elk geval benieuwd naar de verklaring...
Opzeggen om over te schakelen ga ik niet doen. Het zal eerder zijn om een andere provider te nemen :wink:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bmantra schreef:ok, maar aangezien ik al cityconnect klant ben, moet er door dommel niets aan BC betaald worden. Ik begrijp dus niet waarom ik dus zowel die 25 als die 50 euro moet betalen. :-)


Dat is de eerste keer dat je dit laat weten

Dat is idd niet normaal en ik zou identiek dezelfde vraag stellen aan dommel ( en eigenlijk eisen achter die 25 € alleen)

je bent toch ook al een jaar cityconnect plus zeker eh ja ?
The eternal and true pessimist :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ja hoor, meer dan een jaar city connect plus ondertussen. Ik begrijp alleen niet wat het verschil is tussen die 2 bedragen :roll: Ik heb het gevoel dat men me 2x dezelfde kost wil aanrekenen.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bmantra schreef:ja hoor, meer dan een jaar city connect plus ondertussen. Ik begrijp alleen niet wat het verschil is tussen die 2 bedragen :roll: Ik heb het gevoel dat men me 2x dezelfde kost wil aanrekenen.


idd ,dus die 50 €betwisten en zeggen dat je al 25 € omschakelkost betaald
The eternal and true pessimist :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Geachte,

De kost van 25.00 euro excl btw is de downgradekost.

De kost van 49.00 euro is de activatiekost van cityconnect.

Als u hier nog vragen bij hebt kan u onze helpdesk contacteren tijdens kantooruren op 011920000.

Alvast bedankt.


Heb gebeld...
Die 25 euro is dus downgradekost (administratief) en die 49 euro moet ik betalen omdat ze mijn profiel op die lijn moeten aanpassen. Logica troef!!
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Djeezes

Dan had ik nog liever de plus gehouden :D
The eternal and true pessimist :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Ja inderdaad voorlopig ga ik mijn plus houden.
Opzeggen en opnieuw activeren zou me 50 euro kosten ipv 75 voor een downgrade.
Maar dan riskeer ik om weer 3+ maanden zonder internet te vallen, want hun service is natuurlijk...
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

en zit je dan terug vast voor één jaar als je een downgrade doet ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

pietnoeck schreef:en zit je dan terug vast voor één jaar als je een downgrade doet ?

Ja, volgens mij wel.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

75 € voor een downgrade op het Cityconnect netwerk? Wat is dat voor zever? Het kost hun dus niets... (enkel tijd en moeite). De lijn is al doorgelust naar de Dommel dslam, dus activatiekost moet zeker niet betaald worden... Hou de prijs van downgrade zo hoog mogelijk, dan zullen de mensen gewoon bij het oude abonnement blijven en zal de recuring fee ook hoger zijn :roll:

Fout bezig daar in Diepenbeek...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

bij elke provider betaal jij bij een up- of downgrade van je abonnement onkosten. Het kost hen inderdaad tijd om een technieker te sturen en die mens doet dat niet gratis voor jouw schoon ogen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Technieker sturen? Dat kan remote van op kantoor hoor ;)
Ik ben vrij goed op de hoogte van de werking van dergelijke zaken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

so what? Dan nog doen ze dat niet gratis want dat kost hen tijd en time = money.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

afsluiten en opnieuw aanvragen kost 50 euro... logica? Dan moet er dus wel een technieker afkomen he...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mja, dat is niet enkel bij Dommel zo, ook bij Telenet. Kijk maar naar buitenlandse providers zoals EDPnet.nl, upgraden is gratis, downgraden kost je geld. Easy money he, kan dat wel begrijpen, maar dat het 75 EUR kost...
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

ik ben vorige week gemigreerd van netconnect naar cityconnect lite. Wat ik over het hoofd gezien heb is dat cityconnect lite voor max 1 pc is. Mijn router staat nu in bridged mode. Ik heb geen zin om te prullen met NAT, bridging etc. Vandaar zou ik een upgrade willen naar cityconnect 'normal'.

Hopelijk rekenen ze me daar geen 25 euro kosten voor aan :evil: Sinds vorige woensdag zit ik op cityconnect. Kan ik hierdoor 'gratis' ('afzien van aankoop binnen 7 dagen') of is een upgrade sowieso gratis?? Ik ben al tijdje klant bij Dommel en hoop niet dat je telkens als je iets vraagt 25 euro "moeite kost" zult moeten betalen. 'Klantensupport'

Iemand een idee of ik hiervoor 25 eurokes zal moeten neerleggen?

Voor de rest ben ik nog altijd tevreden klant bij Dommel :wink:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

davydavy schreef:ik ben vorige week gemigreerd van netconnect naar cityconnect lite. Wat ik over het hoofd gezien heb is dat cityconnect lite voor max 1 pc is. Mijn router staat nu in bridged mode. Ik heb geen zin om te prullen met NAT, bridging etc. Vandaar zou ik een upgrade willen naar cityconnect 'normal'.

Hopelijk rekenen ze me daar geen 25 euro kosten voor aan :evil: Sinds vorige woensdag zit ik op cityconnect. Kan ik hierdoor 'gratis' ('afzien van aankoop binnen 7 dagen') of is een upgrade sowieso gratis?? Ik ben al tijdje klant bij Dommel en hoop niet dat je telkens als je iets vraagt 25 euro "moeite kost" zult moeten betalen. 'Klantensupport'

Iemand een idee of ik hiervoor 25 eurokes zal moeten neerleggen?

Voor de rest ben ik nog altijd tevreden klant bij Dommel :wink:


Het systeem zal je zeggen wat het zal zijn

Laat het ons weten , want alle sugesties dat je makt zijn denk ik zeer wishfull thinking , het gaat hier om dommel eh :roll:
The eternal and true pessimist :D
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

zouden ze echt niet zo redelijk zijn?

maandag eens telefonisch contact opnemen!
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als je echt pech hebt zit je eerst een jaar vast voor ze je willen overzetten.

Op dat moment zou ik toch gewoon een routertje erbij steken...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

ik heb net eens gebeld naar Dommel :evil:

Als ik van cityconnect lite naar cityconnect wil gaan kost me dat 75 euro :evil:

Nieuwe activatiekost (49 euro) + upgrade kost (25 euro).

Te gek voor woorden toch?????? :evil:

Als het zo zit dan ga ik ergens kijken voor een simpel router als first hop en waarachter ik mijn eigen router zet.

Ik zal eerst eens zien of ik er niet in slaag om wan interface van m'n router een ip te laten verkrijgen. Momenteel kan ik bv niet meer wireless werken. (Krijg wel een privaat adres zoals vroeger, maar aangezien m'n router niet meer als gateway functioneert kan ik er niet mee op internet.

Niet redelijk :nono:
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Te gek voor woorden toch?????? :evil:


Dat vind ik ook!
her-aansluiten is 50 euro (met BC technieker); up- of downgrade is 75 euro (zonder BC technieker) :eek:
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

Inderdaad! :bang:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bmantra schreef: up- of downgrade is 75 euro (zonder BC technieker) :eek:


niet altijd

als er niet aan het profiel moet geraakt worden precies dus niet is gebleken
The eternal and true pessimist :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

niet altijd

als er niet aan het profiel moet geraakt worden precies dus niet is gebleken


Toch wel hoor...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

bmantra schreef:
niet altijd

als er niet aan het profiel moet geraakt worden precies dus niet is gebleken


Toch wel hoor...


dat is zeer makkelijk neergezet

staaf uw bewering ook even of anders kan de volgende op jouw "toch wel hoor" komen antwoorden : "toch niet hoor" ....
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”