Uit pure verontwaardiging en machteloosheid pen ik mijn verhaal hier maar even neer. Sommige mensen kennen me nog onder m'n alterego "X-2datop" en weten dat ik ook de vorige keer bij m'n verhuis enorm veel problemen heb gehad (8 weken zonder internet, 125€ kosten extra etc ...) zie threads (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=13674 & http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=11888 ).
Nu, deze keer is het verhaal in mijn ogen gewoonweg bizar te noemen en stuit ik op het feit dat edpnet geen enkele commerciële geste wil doen naar hun klant.
In oktober vorig jaar (10/2008) ben ik verhuist van Edegem (03) naar Peer (011). Ik heb dit toen mooi via Belgacom aangevraagd en via hollebollegijs en Genghis een versnelling van het dossier gekregen omdat men bij Belgacom iets fout in OMS had gedaan en de aanvraag vastzat. Belgacom heeft mij toen zelf gecontacteerd (vrijdag) om te melden dat maandag alles in orde ging zijn mét behoud van m'n ADSL signaal. Dit was effectief ook zo en tot mijn vreugde kon ik die maandag terug reeds gebruik maken van mijn EDPNET internet login. Enkele dagen nadien kreeg ik dan ook de te verwachten faktuur voor de installatiekosten e.d.
Alles leek in orde te zijn tot ik, zoals velen onder ons, 2 weken geleden een aanvraag wou doen voor een upgrade naar ADSL Home. Tot mijn verbazing zag ik in "My Edpnet" nog steeds mijn oud adres én telefoonnummer staan onder mijn lijngegevens. Ondanks het feit dat ik op 8 oktober vorig jaar hen via een My Edpnet ticket op de hoogte had gebracht van mijn verhuis én nieuw nummer. Aangezien ik weet dat administratie belangrijk is, maak ik dus een ticket aan om mijn gegevens up te daten aangezien ik dit in orde wou zien alvorens de ADSL Home upgrade uit te voeren, dit om problemen te vermijden. Ik had namelijk ondertussen reeds 4 maand gesurft via Edpnet in mijn nieuwe woonst te Peer ...
2 dagen later krijg ik bevesting van Edpnet dat de gegevens aangepast zijn, en via My Edpnet zie ik effectief de wijzigingen staan. Zeer enthousiast klik op de 2 pijltjes naast mijn xDSL verbinding om de upgrade naar ADSL Home aan te vragen. Tijdens de aanvraag druk ik op het knopje om mijn gegevens van My Edpnet over te nemen en komen er mooi het nieuwe adres én telefoonnummer te staan. Ik pas nog even de fakturatie gegevens aan omdat ik als zelfstandige dit kan inbrengen.
Prompt krijg ik via e-mail een orderbevestiging met daarin een nieuw klantennummer én nieuwe My Edpnet login. Onderaan de orderbevestiging zie ik tevens een zin staan "Replaces sales detail 12345678". Echter, met de nieuwe login voor deze nieuwe bestelling zie ik in MyEdpnet terug het oude telefoonnummer in de bestelling staan .. Ik maak hiervoor terug een ticket aan met verwijzing naar de vorige tickets dat dit niet juist is en de week daarvoor door hun diensten reeds was aangepast (tot op heden, geen reactie op dit ticket).
En dan begint de miserie .... (bear with me .. thanks). Plots, 3 dagen later, heb ik thuis geen internet meer. Ik kijk m'n modem na en merk ik dat ik synch op 4640/512, waar dit voorheen steeds het gekende 6/640 Max6Dyn was. Modem vervangen, splitter nagekeken, niets helpt. Ik vermoedde echter dat mijn EDPNET signaal vervangen was door iets anders ...
Ik kijk even op MyEdpnet en zie niets verdachts, buiten dan dat er bij "Mijn xDSL verbindingen" nog steeds het 03 (vorig) nummer staat. Ik bel naar de EDPNET helpdesk en leg aan hen uit dat ik geen internet verbinding meer heb en dat mijn modem aan een ander profiel synchroniseert. De helpdesk persoon is vriendelijk, kijkt alles na en zegt dat hij inderdaad geen ATM connectie heeft. Ik vraag even snel op welk lijnnummer hij test, want volgens mij heeft dat er iets mee te maken. En inderdaad, voor hen staat alles nog op het 03 nummer. Na enkele gerichte vragen stuurt hij mij door naar de commerciële helpdesk. Daar krijg ik "Heidi" aan de lijn. Heidi ziet inderdaad dat dit een rare situatie is, en maakt hiervoor een ticket aan bij Belgacom.
Een dag later weet Heidi me te vertellen dat Belgacom naar mijn volledige gegevens vraagt, want ze vinden geen verhuis terug (Hallo, ik heb toch een faktuur gekregen ??). Enfin, Heidi blijft vriendelijk en behulpzaam en stuurt de gegevens door en wacht op antwoord van Belgacom. Een weekend en 2 dagen verder bel ik zelf terug en krijg te horen dat ze nog eens bij Belgacom gaat luisteren want er was nog steeds geen antwoord. 10 minuten later krijg ik onderstaand mailtje (exact hetzelfde als 2 jaar eerder bij m'n toenmalige verhuis):
Code: Selecteer alles
Geachte,
Wij hebben vernomen dat de te volgen procedure bij verhuis naar een andere zone niet werd gevolgd, waardoor dit administratief niet meer in orde is bij ons én bij belgacom. De enige correcte procedure bij verhuis naar een andere telefoonzone is om het huidige abonnement op te zeggen en een nieuwe bestelling te plaatsen op de nieuwe locatie.
Wij hebben totaal geen weet of melding van een verhuis en hebben daarmee ook geen been om op te staan indien wij dit probleem willen aankaarten bij de netwerkbeheerder.
Hartelijke groeten
Dus, na een week zonder internet, krijg ik gewoon te horen dat er dus iemand (wie ?) éénzijdig mijn contract heeft opgezegd. Ik moet zelf voor de kosten opdraaien, want aangezien er bij BGC en/of edpnet geen bewijs is kan men niks doen, én dien ik 1 tot 4 weken te wachten voor een nieuwe aansluiting (als de lijn vrij is, want ik zit dus nog altijd met dat vreemd 4,6/512 synchro profiel).
Bij deze doe ik dus een oproep naar Belgacom en/of EDPNET mensen om te vragen wat ik hier nu in godsnaam verkeerd heb gedaan en hoe dit eigenlijk uberhaupt mogelijk is ??? Ik heb zonder problemen van oktober 2008 tot februari 2009 in peer op mijn nieuw 011 nummer gesurft via EDPNET (en neen, was geen signaal van vorige bewoner, want het was een volledig nieuwe lijn waarvoor ik ook aansluit/installatiekosten heb betaald).
Alvast bedankt,
Een tevreden EDPNET klant die zich nu weeral misbedeeld voelt ...
Grtz,
Sasuke / X2datop