mailserver dommel
- Marauder (sl. migr.)
- Starter
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 22:32
Okay, Dommel gebruikt dus een bayesian spam filter, GODVERDOMHET!!!!
Das eenzelfde filter die Microsoft gebruikt om mails die niet verstuurd werden met Outlook of Live mail at random te blokkeren.
Heb het hier net even geprobeerd met een grote mail en een foto. Als je bvb een email verstuurt die maar 10 woorden telt krijg je bvb -1 punt. Wordt het verstuurd naar een officieel adres dan krijg je bvb +1 punt. Is het totaal minder dan 1, dan wordt je e-mail niet doorgelaten afhankelijk van de kutinstellingen die gelden op de mailserver. Dit is niet eens conform het contract dat iedere gebruiker heeft afgesloten
Das eenzelfde filter die Microsoft gebruikt om mails die niet verstuurd werden met Outlook of Live mail at random te blokkeren.
Heb het hier net even geprobeerd met een grote mail en een foto. Als je bvb een email verstuurt die maar 10 woorden telt krijg je bvb -1 punt. Wordt het verstuurd naar een officieel adres dan krijg je bvb +1 punt. Is het totaal minder dan 1, dan wordt je e-mail niet doorgelaten afhankelijk van de kutinstellingen die gelden op de mailserver. Dit is niet eens conform het contract dat iedere gebruiker heeft afgesloten
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb dat probleem nog steeds ja. ik heb ook vista in combinatie met windows mail. begin het stillekes aan beu te worden.kaise1 schreef:Nu al 4 dagen exact dezelfde foutmelding bij uitgaande mail, MAAR allen metmn dommeladres op mn vista pc, (zowel met windows mail als met thunderbird)xenne schreef:vandaag weer een ander mail-probleem, krijg sommige mails niet weg......
Code: Selecteer alles
Server: 'relay.dommel.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC6F
Op mn andere 2 dommeladressen op XP ! heb ik geen enkel probleem met uitgaande mails ?
Heb jij ook nog deze probs op het moment op je vista pc xenne ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb het probleem dat iets grotere mails (boven 1mb) in de outbox blijven zitten, niet verzonden lijken te worden, maar dan achteraf een 5-6 tal keren naar mij recipiënten verzonden bleken te zijn. Bij heropenen ooutlook zit de mail dan nog in de outbox en wordt nogmaals verzonden. Klerezooi.
Veel gezaag van vrienden en collega's en ben genoodzaakt zoveel mogelijk gmail te gebruiken nu.
Weer een puntje minder, dommels toch.
Veel gezaag van vrienden en collega's en ben genoodzaakt zoveel mogelijk gmail te gebruiken nu.
Weer een puntje minder, dommels toch.
Black is the colour of my true love's hair
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Yep! <zucht>magic007 schreef:en de pop-server van dommel is weer blijkbaar met vakantie .... geen verbinding mogelijk ...
SMTP schijnt te werken. Webmail ligt ook op zijn g*t.
Is er iemand die "ginder" op een resetknopje kan gaan drukken...???
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat hadden we nog niet gehadmagic007 schreef:en de pop-server van dommel is weer blijkbaar met vakantie .... geen verbinding mogelijk ...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
't Werkt weer!
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
klop, rond de middag een probleem ... en nu ligt em weer plat
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ze hebben blijkbaar hardware problemen en maken denkelijk niet gebruik van een cluster.
February 13 - 2009 - 7:15 AM posted by: [dommel.com servicecenter]
subject: dommel.be mail problems
omwille van een ernstige hardwarefout zijn we sinds gisterenavond het hoofdmailsysteem voor het dommel.be domain aan het vervangen. we verwachten dit af te kunnen ronden in de loop van de voormiddag. tot op dat moment zal u problemen ondervinden bij het ophalen van uw dommel.be email. mail zal in deze periode niet verloren gaan en in de loop van de dag allemaal toekomen in uw mailbox. we verontschuldigen ons hierbij voor de veroorzaakte ongemakken.
February 13 - 2009 - 7:15 AM posted by: [dommel.com servicecenter]
subject: dommel.be mail problems
omwille van een ernstige hardwarefout zijn we sinds gisterenavond het hoofdmailsysteem voor het dommel.be domain aan het vervangen. we verwachten dit af te kunnen ronden in de loop van de voormiddag. tot op dat moment zal u problemen ondervinden bij het ophalen van uw dommel.be email. mail zal in deze periode niet verloren gaan en in de loop van de dag allemaal toekomen in uw mailbox. we verontschuldigen ons hierbij voor de veroorzaakte ongemakken.
Maakt dommel nu gebruik van een SPAM filter? Ik krijg nu sinds kort bijna geen SPAM mail meer aan... Godzijdank...
Maar toch wil ik even mijn spam mail checken? Maar ik vind dit niet dadelijk terug op de webmail? Waar kan ik hier de instellingen voor vinden?
Merci
Maar toch wil ik even mijn spam mail checken? Maar ik vind dit niet dadelijk terug op de webmail? Waar kan ik hier de instellingen voor vinden?
Merci
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Account: 'pop.dommel.be', Server: 'pop.dommel.be', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR Invalid command.', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC18
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
de pop ligt weer plat
Code: Selecteer alles
Server: 'pop.dommel.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
blijkbaar een groot probleemGeachte,
Hartelijk dank voor u e-mail.
Er zijn op het ogenblik problemen met de email servers.
Hier word aan gewerkt.
Het kan hierdoor zijn dat u de komende 2 weken problemen kan ondervinden met het email verkeer.
met vriendelijke groeten,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 okt 2005, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo,
Mijn vader heeft een adsl account bij Dommel maar kan momenteel niet aan zijn emails.
In tegenstelling tot wat ik hier uit dit forum opmaak, stelt het probleem zich niet bij het ontvangen, maar wel bij het sturen van de mails (niet de pop, maar wel de relay [smtp] server).
Het probleem is dat de internetverbinding dan altijd wegvalt. Via webmail is het wel mogelijk, maar da's natuurlijk niet zo eenvoudig als outlook...
Kan dat probleem ook met de mailservers te maken hebben?
Ik ben alleszinds van plan om Dommel hierover te contacteren, maar als er nog mensen dat probleem hebben weet ik alvast zeker dat het geen lokaal probleem betreft.
En wat die "2 weken" betreft... erg! Ik ben eens nieuwsgierig wat Dommel doet als hun clienteel eens 2 weken niet betaalt!
Grtz
Bart80
Mijn vader heeft een adsl account bij Dommel maar kan momenteel niet aan zijn emails.
In tegenstelling tot wat ik hier uit dit forum opmaak, stelt het probleem zich niet bij het ontvangen, maar wel bij het sturen van de mails (niet de pop, maar wel de relay [smtp] server).
Het probleem is dat de internetverbinding dan altijd wegvalt. Via webmail is het wel mogelijk, maar da's natuurlijk niet zo eenvoudig als outlook...
Kan dat probleem ook met de mailservers te maken hebben?
Ik ben alleszinds van plan om Dommel hierover te contacteren, maar als er nog mensen dat probleem hebben weet ik alvast zeker dat het geen lokaal probleem betreft.
En wat die "2 weken" betreft... erg! Ik ben eens nieuwsgierig wat Dommel doet als hun clienteel eens 2 weken niet betaalt!
Grtz
Bart80
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
'k Heb zo het gevoel dat Dommel beter NIET antwoordt op e-mails van hun klanten. Daarom is het toch nog steeds aangewezen om G-mail/hotmail te gebruiken, maja.
Hier kan ik ook geen mails meer ontvangen via Thunderbird, ook de webmail werkt niet en hier bovenop is ook mijn website niet beschikbaar.
Gisteren heb ik de snelheidsverhoging aangevraagd en nu heb ik deze problemen.
Het gaat goed met Dommel.
Gisteren heb ik de snelheidsverhoging aangevraagd en nu heb ik deze problemen.
Het gaat goed met Dommel.
hier ce doar ce nonkel Jef
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
ja ammaai, heb allesinds al het sidebar gadget sublu mail verwijderdt, beu het iedere keer weer te configureren , ja ja gmail oke heb 2 accounts for friends maar heb toch voor bepaalde zaken die nu eenmaal op mn dommeladress staan, mijn isp email adress nodig, dus 2 weken miserie alweer en hopen dat ik geen belangrijke mails mis, zou toch niet moge hé verdomme...teveel probs met die mailserver toch, is het niet de pop dan de smtp.xenne schreef:blijkbaar een groot probleemGeachte,
Hartelijk dank voor u e-mail.
Er zijn op het ogenblik problemen met de email servers.
Hier word aan gewerkt.
Het kan hierdoor zijn dat u de komende 2 weken problemen kan ondervinden met het email verkeer.
met vriendelijke groeten,
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
de pop ligt nog eens plat - 't was lang geleden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
www.dommel.com lag ook plat...
Ik ben bij dommel sinds juni 2008, tot december 2008 zo goed als nooit problemen gekend.
Nu sinds januari begint het erger en erger te worden (pop, crm, usenet,...)
Ik ben bij dommel sinds juni 2008, tot december 2008 zo goed als nooit problemen gekend.
Nu sinds januari begint het erger en erger te worden (pop, crm, usenet,...)
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Die lag al verschillende keren deze week plat.texarcanaa schreef:http://www.dommel.com lag ook plat...
Ik ben bij dommel sinds juni 2008, tot december 2008 zo goed als nooit problemen gekend.
Nu sinds januari begint het erger en erger te worden (pop, crm, usenet,...)
Hallo,
Ik ben al lang klant bij dommel en heb echter nog nooit noemens waardige problemen ondervonden. Echter nu ik zowat gedwongen ben geweest om @skynet.be om te ruilen voor een @dommel.be mailadres begint precies de misserie.
Het is dus bijna onmogelijk om mijn mails binnen te trekken in Outlook. Soms lukt het, meestal krijg ik telkens het schermke om mijn username en pw opnieuw in te voeren. Deze zijn 100% zeker correct, toch wil de mailserver het niet accepteren. Via webmail kan ik gelukkig wel inloggen, maar is niet zo interessant.
Vraag: moet SSL nu ingeschakeld zijn of niet? Het is mij alleszins al gelukt mails op te vragen via poort 995, maar doorop wel een melding gekregen van een vervallen beveiligingscertificaat ofzo.
Gewoon via poort 110 lukt het al evenmin.
Iemand raad? Dankje wel!
UPDATE 1 : Blijkbaar was ik even de @dommel.be achter mijn accoutname vergeten... Tx for reading
UPDATE 2 : Voor diegen die het zich afvragen, je kan dus kiezen of je SSL gebruikt of niet. Hun security certificate is wel vervallen..
Modedit : gebruik de edit-knop ipv 3 posts op 5 minuten te plaatsen !
Ik ben al lang klant bij dommel en heb echter nog nooit noemens waardige problemen ondervonden. Echter nu ik zowat gedwongen ben geweest om @skynet.be om te ruilen voor een @dommel.be mailadres begint precies de misserie.
Het is dus bijna onmogelijk om mijn mails binnen te trekken in Outlook. Soms lukt het, meestal krijg ik telkens het schermke om mijn username en pw opnieuw in te voeren. Deze zijn 100% zeker correct, toch wil de mailserver het niet accepteren. Via webmail kan ik gelukkig wel inloggen, maar is niet zo interessant.
Vraag: moet SSL nu ingeschakeld zijn of niet? Het is mij alleszins al gelukt mails op te vragen via poort 995, maar doorop wel een melding gekregen van een vervallen beveiligingscertificaat ofzo.
Gewoon via poort 110 lukt het al evenmin.
Iemand raad? Dankje wel!
UPDATE 1 : Blijkbaar was ik even de @dommel.be achter mijn accoutname vergeten... Tx for reading
UPDATE 2 : Voor diegen die het zich afvragen, je kan dus kiezen of je SSL gebruikt of niet. Hun security certificate is wel vervallen..
Modedit : gebruik de edit-knop ipv 3 posts op 5 minuten te plaatsen !
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
kan voor de moment geen mails verzenden (0x800CCC0F)
er is ook nog geen enkele binnen gelopen vandaag - denk dat er iets aan de hand is, of ik ben plots zeer onpopulair geworden
er is ook nog geen enkele binnen gelopen vandaag - denk dat er iets aan de hand is, of ik ben plots zeer onpopulair geworden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
GMail all the way, of je eigen domeinnaam kopen en Google Apps gebruiken?!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
blijkbaar kregen mensen die me vandaag mailden onderstaande foutmelding
Code: Selecteer alles
The following message to <[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)"
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Vanavond weer proberen wat mails te versturen, met nadruk op proberen
Krijg naar ieder domein dat ik probeer te versturen
6/4/2009
554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)
Begin er redelijk moedeloos van te worden de laatste tijd.
Krijg naar ieder domein dat ik probeer te versturen
6/4/2009
554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)
Begin er redelijk moedeloos van te worden de laatste tijd.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Luke schreef:Vanavond weer proberen wat mails te versturen, met nadruk op proberen
Krijg naar ieder domein dat ik probeer te versturen
6/4/2009
554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)
Begin er redelijk moedeloos van te worden de laatste tijd.
Nog steeds niet in staat om een mail te versturen op dit moment.
Zijn er meer mensen met dit probleem??
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
- Locatie: /dev/null
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hier geen enkel probleem met verzenden.Luke schreef:Luke schreef:Vanavond weer proberen wat mails te versturen, met nadruk op proberen
Krijg naar ieder domein dat ik probeer te versturen
6/4/2009
554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)
Begin er redelijk moedeloos van te worden de laatste tijd.
Nog steeds niet in staat om een mail te versturen op dit moment.
Zijn er meer mensen met dit probleem??
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:20
reeds enkele dagen zelfde probleem hier :=>> 554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)
dommel helpdesk is op en top blijkbaar, no response, trekt uwen plan lijkt het wel
dommel helpdesk is op en top blijkbaar, no response, trekt uwen plan lijkt het wel