Heb dus besloten met 2 LCD televisie's om mijn ADSL buiten te gooien (al JAREN op 4mbit) en digitale televisie te nemen in combinatie met het "zwaarste" internetabonnement bij Telenet, een Shake maw
Echter, ik ga mij 2 digicorders nemen en ik had volgend schema gemaakt, iemand een idee of deze opstelling gaat werken? Het is eigenlijk de enige manier die mogelijk is zonder nieuwe kabels te trekken. Niet alle icoontjes kloppen hoor op de tekening
Alvast bedankt
http://users.edpnet.be/demon/netwerk.jpg
Telenet Shake met 2 Digicorders, schema
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ziet er goed uit volgens mij. De digicorders moeten uiteraard ook nog altijd op Coax/televisiekabel aangesloten worden eh, dat ontbreekt nog in de tekening.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Best inderdaad ergens een goedkope powerlan op de kop tikken. Die link dient toch enkel voor de interactiviteit (digitale tv gaat via coax kabel), dus de snelheid ervan maakt zowat niet uit.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Snelheid maakt inderdaad niet veel uit maar weet ook dat snellere powerlans ook verder gaan. Als die niet ver hoeven te gaan of je hebt een nieuwbouw koop je inderdaad best de goedkoopste. Moet je verschillende honderden meter afleggen of je hebt een oudere woning met een oude elektriciteitsinstallatie dan koop je beste iets duurdere.Avenger 2.0 schreef:Best inderdaad ergens een goedkope powerlan op de kop tikken. Die link dient toch enkel voor de interactiviteit (digitale tv gaat via coax kabel), dus de snelheid ervan maakt zowat niet uit.
Toch voor alle duidelijkheid, die switch kan dus gewoon mijn Linksys Gigabit switch zijn é. Omdat ik in een gelijkaardige thread er altijd "telenet switch" zag bijstaan (telenet is onbekend terrein voor me )
bedankt alvast voor de snelle replies, zal me helpen van eindelijk het hachelijke avontuur te ondernemen
bedankt alvast voor de snelle replies, zal me helpen van eindelijk het hachelijke avontuur te ondernemen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Telenet gebruikt zelf gewoon een goedkope D-Link switch (DES-1005D om precies te zijn).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het moet wel een dubbel afgeschermde kabel zijn (dubbel geweven, of geweven/volle mantel)... anders doet men wel eens moeilijk en wil men niet installeren (tot je zelf een nieuwe kabel hebt gestoken).Astralon schreef:Kort maar bondig: ja.jonas_dg schreef:gebruikt Telenet de huidige televisiekabel, die in mijn geval naar boven loopt al, of is dat een geheel nieuwe kabel?
-
- Plus Member
- Contacteer:
niet.drareg schreef:Een vraag hoe kan je twee digicorder laten werken of beter gezegd programmeren die boven elkaar staan zonder dat de afstandbediening beide beinvloedt?
ze zijn dus gisteren geweest, no go vanwege de bekabeling, versleten en oud, had het een beetje gevreesd eigenlijk.
Ze waren dan toch zo eerlijk om het direct te zeggen, want bij mijn buren zitten ze met de problemen die je hebt met
slechte/oude bekabeling. Dus dit weekend overal splinternieuwe kabels trekken :-p
Ze waren dan toch zo eerlijk om het direct te zeggen, want bij mijn buren zitten ze met de problemen die je hebt met
slechte/oude bekabeling. Dus dit weekend overal splinternieuwe kabels trekken :-p