Telenet Shake met 2 Digicorders, schema

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heb dus besloten met 2 LCD televisie's om mijn ADSL buiten te gooien (al JAREN op 4mbit) en digitale televisie te nemen in combinatie met het "zwaarste" internetabonnement bij Telenet, een Shake maw
Echter, ik ga mij 2 digicorders nemen en ik had volgend schema gemaakt, iemand een idee of deze opstelling gaat werken? Het is eigenlijk de enige manier die mogelijk is zonder nieuwe kabels te trekken. Niet alle icoontjes kloppen hoor op de tekening :-)

Alvast bedankt

Afbeelding
http://users.edpnet.be/demon/netwerk.jpg
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ziet er goed uit volgens mij. De digicorders moeten uiteraard ook nog altijd op Coax/televisiekabel aangesloten worden eh, dat ontbreekt nog in de tekening.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Best inderdaad ergens een goedkope powerlan op de kop tikken. Die link dient toch enkel voor de interactiviteit (digitale tv gaat via coax kabel), dus de snelheid ervan maakt zowat niet uit.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Avenger 2.0 schreef:Best inderdaad ergens een goedkope powerlan op de kop tikken. Die link dient toch enkel voor de interactiviteit (digitale tv gaat via coax kabel), dus de snelheid ervan maakt zowat niet uit.

Snelheid maakt inderdaad niet veel uit maar weet ook dat snellere powerlans ook verder gaan. Als die niet ver hoeven te gaan of je hebt een nieuwbouw koop je inderdaad best de goedkoopste. Moet je verschillende honderden meter afleggen of je hebt een oudere woning met een oude elektriciteitsinstallatie dan koop je beste iets duurdere.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Toch voor alle duidelijkheid, die switch kan dus gewoon mijn Linksys Gigabit switch zijn é. Omdat ik in een gelijkaardige thread er altijd "telenet switch" zag bijstaan (telenet is onbekend terrein voor me :-) )
bedankt alvast voor de snelle replies, zal me helpen van eindelijk het hachelijke avontuur te ondernemen :-)
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

De switch maakt inderdaad niet veel uit :)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Telenet gebruikt zelf gewoon een goedkope D-Link switch (DES-1005D om precies te zijn).
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

gebruikt Telenet de huidige televisiekabel, die in mijn geval naar boven loopt al, of is dat een geheel nieuwe kabel?
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

ik vermoed van wel, kan 't wel niet met 100% zekerheid zeggen
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

jonas_dg schreef:gebruikt Telenet de huidige televisiekabel, die in mijn geval naar boven loopt al, of is dat een geheel nieuwe kabel?

Kort maar bondig: ja.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:
jonas_dg schreef:gebruikt Telenet de huidige televisiekabel, die in mijn geval naar boven loopt al, of is dat een geheel nieuwe kabel?

Kort maar bondig: ja.


Het moet wel een dubbel afgeschermde kabel zijn (dubbel geweven, of geweven/volle mantel)... anders doet men wel eens moeilijk en wil men niet installeren (tot je zelf een nieuwe kabel hebt gestoken).
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

alé tis beslist, in februari komen ze mijn Shake installeren :-)
Turbonet XL, digibox en digicorder, 74 euro per maand *slik*
(weer een belg die zich laat afzetten door Telenet ;-))
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 maa 2008, 17:52

Een vraag hoe kan je twee digicorder laten werken of beter gezegd programmeren die boven elkaar staan zonder dat de afstandbediening beide beinvloedt?
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

drareg schreef:Een vraag hoe kan je twee digicorder laten werken of beter gezegd programmeren die boven elkaar staan zonder dat de afstandbediening beide beinvloedt?

niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ze zijn dus gisteren geweest, no go vanwege de bekabeling, versleten en oud, had het een beetje gevreesd eigenlijk.
Ze waren dan toch zo eerlijk om het direct te zeggen, want bij mijn buren zitten ze met de problemen die je hebt met
slechte/oude bekabeling. Dus dit weekend overal splinternieuwe kabels trekken :-p
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Last Result:
Download Speed: 23953 kbps (2994.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 932 kbps (116.5 KB/sec transfer rate)

yippee!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”