Niet leuk.
Ik heb dit geplukt van de info pagina van eweka.silencer schreef:jup die eweka ipv6 server is goedgr4vity schreef:Ik had net ook een bestand nodig, dus ik dacht ik zal de dommel nieuwsgroepen maar eens proberen. Helaas! Lang leven eweka<- hint naar dommel.
alleen traag hier +-250kB/s.
Wat een klinkklare bullshit. De zwaarste rekenopdracht bij SSL komt enkel en alleen voor bij het opzetten van de sessie. Eens de sessie opgezet kan elke oude PC daarna moeiteloos een 128-bit encrypted stream in real-time encoderen en decoderen.Gent32m schreef:Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.
SSL zorgt in ieder gzeval voor extra co2 uitstootdeej schreef:Wat een klinkklare bullshit. De zwaarste rekenopdracht bij SSL komt enkel en alleen voor bij het opzetten van de sessie. Eens de sessie opgezet kan elke oude PC daarna moeiteloos een 128-bit encrypted stream in real-time encoderen en decoderen.Gent32m schreef:Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.
Als je verbinding traag is zal het eerder aan je ISP of Eweka liggen dan aan SSL. Ze maken bij Eweka de mensen maar wat graag wijs precies.
Neen, dat klopt niet. Uwe fillserver is blijkbaar nog slechter dan die van Dommel...OpThaCop schreef:Klopt het dat NZB's gebonden zijn aan bepaalde news servers (giganews blijkbaar in dit geval)?
Hitnews ben ik nochthans ook heel tevreden van: vooral hun sharing policy trekt mij: je hebt 8 connecties die je kunt delen met 1 of meerdere vrienden. Bvb. om beurten 8 connecties gebruiken of met 4 personen tegelijkertijd 2 connecties. En dus kun je ook de kosten delen.OpThaCop schreef:Dit is misschien een stomme vraag, maar ik heb een (noob) vraagje.
Ik heb hier NZB bestanden liggen die via mijn dommel account wel werken, echter geven die ZOVEEL problemen (incompletes) dat zelfs de PAR's hem niet kunnen repareren. Heb al meerdere malen willen downloaden, maar lukt niet.
Nu wil ik hitnews (trial account) gebruiken als fill server, maar hier vindt deze de artikels niet.
Klopt het dat NZB's gebonden zijn aan bepaalde news servers (giganews blijkbaar in dit geval)?
Wat te doen nu?
Hoi, eventjes mezelf terug quoten. Die Hitnews werkt precies wel "raar". Op het met moment dat ik gisteren die post (ouderdom < 15 dagen) binnenhaalde, haalden heel wat artikels de gewenste grootte niet (bv artikel 1 haalde 24/24 van de posts binnen, maar artikel 2 maar 23/24, artikel 3, maar 22/24, etc).Gent32m schreef:Één oncomplete post (die ik via de dommel sever op dat moment niet binnenkreeg) kon ik met HitNews wel binnenhalen. Een andere download (waarvan de ouderdom < 15 dagen) gaf evenveel problemen op HitNews, als die op de dommel server gaf. M.a.w. het probleem blijft dus hetzelfde.
lol was het maar waarcumme schreef:Kabel = digitale tv = inbegrepen in die shake van 75 euroTHDBASED schreef:En uw kabelabonnement is opeens gratis geworden?
Is mogelijk ja.. Alle artikels die nadien nog gedownload zijn, waren gewoon COMPLEET (met hitnews).Kenneth schreef:Heeft misschien te maken met de uitval van die ene router bij dinges daar in amsterdam (AXS of iets in die aard)
Blijkbaar hadden nieuwsgroepservers en zo daar ook last van
Bij mij werkt alles terug fijn. Maar ik zat er de laatste dagen wel niet zoveel op.Spandi schreef:Hoe zit het hier ondertussen mee? Al kans op beterschap?
Zijn ze daar dan ook klant bij Dommel? Normaal geraak je toch enkel op de nieuwsserver van dommel als je ook via hen op het internet zit?!AndrewB schreef:Vandaag een testjes gedaan op school. Resultaat:
Alles zonder problemen binnen @ 56mbps.
gunny schreef:Zijn ze daar dan ook klant bij Dommel? Normaal geraak je toch enkel op de nieuwsserver van dommel als je ook via hen op het internet zit?!AndrewB schreef:Vandaag een testjes gedaan op school. Resultaat:
Probeert u maar, het werktgunny schreef:Zijn ze daar dan ook klant bij Dommel? Normaal geraak je toch enkel op de nieuwsserver van dommel als je ook via hen op het internet zit?!AndrewB schreef:Vandaag een testjes gedaan op school. Resultaat:
Die snelheid krijg ik enkel via een netwerkkabel. En ik hoop dat millibits een vorm van humor is... ?on4bam schreef: En die 56millibits is niet bijzonder
56Mbit is dan weer gewoon de snelheid van de wirelessverbinding.
U moet niet denken maar weten. HoGent, departement bedrijfsinformatie heeft een 2.5Gbps verbinding van Belnet.KWD schreef:scholen werken meestal gewoon samen met telenet of belgacom, dus denk dat 'm eerder gewoon aant liegen is
Waarom? jij schreef millibits (mbps) i.p.v. MbpsAndrewB schreef:Die snelheid krijg ik enkel via een netwerkkabel. En ik hoop dat millibits een vorm van humor is... ?on4bam schreef: En die 56millibits is niet bijzonder
Wel ja, ik weet niet waarom er zo'n reactie moet komen. Kan u niet gewoon zeggen dat het een foute notatie is...on4bam schreef:Waarom? jij schreef millibits (mbps) i.p.v. MbpsAndrewB schreef:Die snelheid krijg ik enkel via een netwerkkabel. En ik hoop dat millibits een vorm van humor is... ?on4bam schreef: En die 56millibits is niet bijzonder