Nieuwsgroepen werken niet meer?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Daarstraks volle speed nu plotseling " 502 Authentication Failed" :cry:
Niet leuk.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Idem.
Misschien gaan ze terug naar Giganews. :twisted:
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

silencer schreef:
gr4vity schreef:Ik had net ook een bestand nodig, dus ik dacht ik zal de dommel nieuwsgroepen maar eens proberen. Helaas! Lang leven eweka :) <- hint naar dommel.

jup die eweka ipv6 server is goed :) alleen traag hier +-250kB/s.


Ik heb dit geplukt van de info pagina van eweka.

Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.

De voordelen van SSL en wat SSL is, moet je zelf maar eens nalezen op de website :wink:
http://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord/
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Gent32m schreef:Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.


Wat een klinkklare bullshit. De zwaarste rekenopdracht bij SSL komt enkel en alleen voor bij het opzetten van de sessie. Eens de sessie opgezet kan elke oude PC daarna moeiteloos een 128-bit encrypted stream in real-time encoderen en decoderen.

Als je verbinding traag is zal het eerder aan je ISP of Eweka liggen dan aan SSL. Ze maken bij Eweka de mensen maar wat graag wijs precies ;-).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

deej schreef:
Gent32m schreef:Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.


Wat een klinkklare bullshit. De zwaarste rekenopdracht bij SSL komt enkel en alleen voor bij het opzetten van de sessie. Eens de sessie opgezet kan elke oude PC daarna moeiteloos een 128-bit encrypted stream in real-time encoderen en decoderen.

Als je verbinding traag is zal het eerder aan je ISP of Eweka liggen dan aan SSL. Ze maken bij Eweka de mensen maar wat graag wijs precies ;-).

SSL zorgt in ieder gzeval voor extra co2 uitstoot :nono:
je moet dan ook geen ssl gebruiken.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Den eerste den beste die hier nog CO2 gebruikt, zonder te verwijzen naar zware industrie, gaat er van langs krijgen... :bang:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Nieuwsgroepen niks connectie :roll:
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Hier (03) geen probleem.
Victory Not Vengeance
Tom 35
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2008, 21:12

Hoi,

zone 03, wel connectie, maar posts van 9 dagen geleden die niet volledg zijn, of waar alleen de headers van binnen gehaald worden.
Dommel stelt me echt wel teleur nu.
En neen, geen obscure sexdingen, de nieuwsgroep ab.boneless.nl
mss wordt het toch wel tijd een andere oplossing te zoeken.
Deze week kwam mijn tel. factuur (heb netconnect), met een afrekening van gesprekken van mei vorig jaar aub!
Na een ticketje aan te maken zeiden ze dat het weeral niet hun fout was maar wel die van de andere operatoren.
hoe kan je nu dergelijke praktijken kontroleren ?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik gebruik ondertussen de nieuwsgroepen van dommel zelf niet meer, kan er totaal niet op vertrouwen... Heb een acountje bij hitnews voor 2 maand en hebben me nog geen seconde teleurgesteld....
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Dit is misschien een stomme vraag, maar ik heb een (noob) vraagje.

Ik heb hier NZB bestanden liggen die via mijn dommel account wel werken, echter geven die ZOVEEL problemen (incompletes) dat zelfs de PAR's hem niet kunnen repareren. Heb al meerdere malen willen downloaden, maar lukt niet.

Nu wil ik hitnews (trial account) gebruiken als fill server, maar hier vindt deze de artikels niet.

Klopt het dat NZB's gebonden zijn aan bepaalde news servers (giganews blijkbaar in dit geval)?
Wat te doen nu?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

OpThaCop schreef:Klopt het dat NZB's gebonden zijn aan bepaalde news servers (giganews blijkbaar in dit geval)?

Neen, dat klopt niet. Uwe fillserver is blijkbaar nog slechter dan die van Dommel... ;)
ooh. shiny.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

OpThaCop schreef:Dit is misschien een stomme vraag, maar ik heb een (noob) vraagje.

Ik heb hier NZB bestanden liggen die via mijn dommel account wel werken, echter geven die ZOVEEL problemen (incompletes) dat zelfs de PAR's hem niet kunnen repareren. Heb al meerdere malen willen downloaden, maar lukt niet.

Nu wil ik hitnews (trial account) gebruiken als fill server, maar hier vindt deze de artikels niet.

Klopt het dat NZB's gebonden zijn aan bepaalde news servers (giganews blijkbaar in dit geval)?
Wat te doen nu?


Hitnews ben ik nochthans ook heel tevreden van: vooral hun sharing policy trekt mij: je hebt 8 connecties die je kunt delen met 1 of meerdere vrienden. Bvb. om beurten 8 connecties gebruiken of met 4 personen tegelijkertijd 2 connecties. En dus kun je ook de kosten delen.

nzb zijn niet gebonden aan een news server. Natuurlijk, als de nzb incompletes aangeven dan gaan die nooit die ontbrekende stukken kunnen vinden! Ben je zeker dat je nzb-files goed zijn?

Ik dacht ook dat dommel (=giganews dus 240 dagen retentie via oldnews) niet te kloppen was tot ik onlangs 2 films niet compleet kreeg. Gisteren een gratis proefaccount bij http://www.xennews.com genomen (max 2d/10GB) en hup alles compleet (ondertussen al 180 en 190 dagen oud). Dus ik zou zeggen, probeer ze eens, het kost toch niks. Heb je meer nodig dan die 10GB dan hebben ze al een account van 2,5 euro (voor 2 dagen). Veel succes.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Die van Dommel hangt weeral in de lappenmand. Plots begon om 19u45 alles corrupt binnen te komen... Jeuj.
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

deej schreef:Die van Dommel hangt weeral in de lappenmand. Plots begon om 19u45 alles corrupt binnen te komen... Jeuj.


LOL, en nu kan ik vanop mijn Telenet aansluiting via Dommel nieuwsserver downloaden, goed bezig daar ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hi,

Ik heb gisteren die gratis trail account van HitNews eens uitgeprobeerd (bij Eweka, was het minimum 7,5 euro betalen voor een abbonnement van een maandje. Tenzij je in Nederland woont, dan kun je voor 24 euro toegang aan 1 euro een SMS verzenden. Maar wij Belgen kunnen dat hier dus niet. Yupz, die nederlanders steken ons toch maar weer voorbij zekers. Weeral :wink: )

Één oncomplete post (die ik via de dommel sever op dat moment niet binnenkreeg) kon ik met HitNews wel binnenhalen. Een andere download (waarvan de ouderdom < 15 dagen) gaf evenveel problemen op HitNews, als die op de dommel server gaf. M.a.w. het probleem blijft dus hetzelfde.

Of de nieuwsserver problemen dan ook helemaal aan Dommel liggen, weet ik niet.
Zo kreeg ik een bepaalde post eerst niet binnen bij Dommel (en een paar uur later wel).

Misschien is er iets anders aan de hand ? (of is dit een tijdelijk usenet fenomeen).
Het zal wel zoiets als het "weer" zijn zekers.

Nu is het bij ons hier aan het sneeuwen... :-)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb mijn posts ook binnengekregen via hitnews.. eerst werkte het niet, nadien opeens wel.. bleh!
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heeft misschien te maken met de uitval van die ene router bij dinges daar in amsterdam (AXS of iets in die aard)

Blijkbaar hadden nieuwsgroepservers en zo daar ook last van
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Gent32m schreef:Één oncomplete post (die ik via de dommel sever op dat moment niet binnenkreeg) kon ik met HitNews wel binnenhalen. Een andere download (waarvan de ouderdom < 15 dagen) gaf evenveel problemen op HitNews, als die op de dommel server gaf. M.a.w. het probleem blijft dus hetzelfde.


Hoi, eventjes mezelf terug quoten. Die Hitnews werkt precies wel "raar". Op het met moment dat ik gisteren die post (ouderdom < 15 dagen) binnenhaalde, haalden heel wat artikels de gewenste grootte niet (bv artikel 1 haalde 24/24 van de posts binnen, maar artikel 2 maar 23/24, artikel 3, maar 22/24, etc).

Ik heb die download maar laten doorlopen (waarmee ik dacht, die niet gelukte posts, kan ik achteraf misschien nog wel ophalen), maar wat blijkt nu (één dag later), dat Hitnews wel al die posts correct heeft binnengehaald.

Hoe dat werkt, snap ik zelf precies ook niet goed ? :?
Maar feit, is Hitnews werkt. :-D

Dat wou ik vandaag nog snel even rechtzetten...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

cumme schreef:
THDBASED schreef:En uw kabelabonnement is opeens gratis geworden?


Kabel = digitale tv = inbegrepen in die shake van 75 euro


lol was het maar waar
telenet rekent u kabelabonnement nu gewoon maandelijk aan misschien dat het zo minder opvalt
ik ken genoeg mensen met een shake die nog +10€ betalen voor hun abbo
oja ik ook trouwens
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Kenneth schreef:Heeft misschien te maken met de uitval van die ene router bij dinges daar in amsterdam (AXS of iets in die aard)

Blijkbaar hadden nieuwsgroepservers en zo daar ook last van


Is mogelijk ja.. Alle artikels die nadien nog gedownload zijn, waren gewoon COMPLEET (met hitnews).
Een andere mogelijkheid is als mijn ADSL lijn effe sync weg is ofzo. Bij mijn weten gaat news groups via UDP, dus geen CRC checks enzo.. Vandaar kan ook packet loss komen (ja toch?). Maar natuurlijk niet in ALLE pakketten hé..
Spandi
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:29

Hoe zit het hier ondertussen mee? Al kans op beterschap?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Spandi schreef:Hoe zit het hier ondertussen mee? Al kans op beterschap?


Bij mij werkt alles terug fijn. Maar ik zat er de laatste dagen wel niet zoveel op.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Zolang je niet ouder dan een 60 dagen ofzo gaat werkt alles goed ja, erna is een ramp.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Hier nog een post van 170 dagen binnengehaald met dommelservers en freeservers en geen probleem ondervonden bij mij.

Tot op heden geen probs hier zelfs al zit er een incompleet bestand met de par2 bestanden compleet .

Ik klaag niet :).
Afbeelding
AndrewB
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2009, 22:29

Ik gebruik sinds kort de nieuwgroepen van Dommel.
'k moet zeggen dat thuis alles goed gaat@ 4.6mbps.

Vandaag een testjes gedaan op school. Resultaat:
Alles zonder problemen binnen @ 56mbps.

Dus voor een keer mag ik ook zeggen dat er iets goed werkt bij mn ISP :beerchug:
Gebruikersavatar
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 maa 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

60 dagen is bij mij ook zowat de limiet om bestanden goed binnen te halen.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

AndrewB schreef:Vandaag een testjes gedaan op school. Resultaat:
Alles zonder problemen binnen @ 56mbps.


Zijn ze daar dan ook klant bij Dommel? Normaal geraak je toch enkel op de nieuwsserver van dommel als je ook via hen op het internet zit?!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

gunny schreef:
AndrewB schreef:Vandaag een testjes gedaan op school. Resultaat:
Alles zonder problemen binnen @ 56mbps.


Zijn ze daar dan ook klant bij Dommel? Normaal geraak je toch enkel op de nieuwsserver van dommel als je ook via hen op het internet zit?!



En die 56millibits is niet bijzonder ;-)
56Mbit is dan weer gewoon de snelheid van de wirelessverbinding.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
KWD
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2009, 20:50

scholen werken meestal gewoon samen met telenet of belgacom, dus denk dat 'm eerder gewoon aant liegen is
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Euh, er heeft hier verder in deze thread ook al iemand anders aangegeven dat je nu ook van buiten het Dommel-netwerk de usenet-server kan gebruiken. Mij zou dat in elk geval niet echt verbazen... :roll:
ooh. shiny.
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 okt 2006, 10:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Dat lijkt mij erg sterk, ik zal het morgen eens proberen met de 24mbit op m'n werk bij wijze van test. Echt downloaden op je werk / school is nogal triest omdat je de hele lijn dichtgooit op die manier.

Ik heb helemaal nooit problemen met de nieuwsgroepen overigens. Ik download, naar Belgische normen, extreem veel en ik heb vrijwel nooit problemen. Soms eens een bestandje die niet compleet is, maar die staat er dan of al een hele tijd op of de uploader is gewoon een prutser. Snelheden zijn ook altijd rond de 485 kb/s.
AndrewB
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2009, 22:29

gunny schreef:
AndrewB schreef:Vandaag een testjes gedaan op school. Resultaat:
Alles zonder problemen binnen @ 56mbps.

Zijn ze daar dan ook klant bij Dommel? Normaal geraak je toch enkel op de nieuwsserver van dommel als je ook via hen op het internet zit?!

Probeert u maar, het werkt :)
on4bam schreef:En die 56millibits is niet bijzonder ;-)
56Mbit is dan weer gewoon de snelheid van de wirelessverbinding.

Die snelheid krijg ik enkel via een netwerkkabel. En ik hoop dat millibits een vorm van humor is... ?
KWD schreef:scholen werken meestal gewoon samen met telenet of belgacom, dus denk dat 'm eerder gewoon aant liegen is

U moet niet denken maar weten. HoGent, departement bedrijfsinformatie heeft een 2.5Gbps verbinding van Belnet.
Mag ik u vriendelijk verzoeken volgende keer wat meer zoekwerk te verrichten vooraleer u met vooroordelen afkomt. Dank u!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

AndrewB schreef:
on4bam schreef:En die 56millibits is niet bijzonder ;-)
56Mbit is dan weer gewoon de snelheid van de wirelessverbinding.

Die snelheid krijg ik enkel via een netwerkkabel. En ik hoop dat millibits een vorm van humor is... ?


Waarom? jij schreef millibits (mbps) i.p.v. Mbps
Bye, Maurice
https://on4bam.com
AndrewB
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2009, 22:29

on4bam schreef:
AndrewB schreef:
on4bam schreef:En die 56millibits is niet bijzonder ;-)
56Mbit is dan weer gewoon de snelheid van de wirelessverbinding.

Die snelheid krijg ik enkel via een netwerkkabel. En ik hoop dat millibits een vorm van humor is... ?


Waarom? jij schreef millibits (mbps) i.p.v. Mbps

Wel ja, ik weet niet waarom er zo'n reactie moet komen. Kan u niet gewoon zeggen dat het een foute notatie is...
Anyway, genoeg offtopic denk ik. Het punt is dat de nieuwsgroepen hier complete posts leveren en snel werken. :-)
Spandi
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:29

Hier blijft alles incomplete als het ouder is dan ongeveer zestig dagen. Ik ben blijkbaar de enige die daar veel last van heeft? :p
Qua snelheid is alles echter gewoon in orde.

Twee honderd dagen was toch wel net ietsje handiger...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik gebruik hun nieuwservers niet meer maar bij een test met een m8 heeft die bv ook geen probs met incompletes van een 100 dagen ofzo, bij mij waren deze allemaal incomplete, ik heb al een HELE hoop incompletes bij een 55+d post, weird stuff enfin geenfrustratie meer hier met hun usenetservers en daarbij ik down enkel nog via Usenet@ SSL :wink:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

gisteren nog een download gedaan op oldnews van 92 dagen. alles compleet.
AndrewB
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2009, 22:29

Kan iemand mij fora aanduiden die nzb-files al posts hebben? Het is nogal chaotisch om een search uit te voeren in die search engines. :|
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

FTD?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”