Met die snelheiden zou ik durven zweren dat je op een 1Mbit/s profiel zit. Aan welke snelheid synchroniseer je ? Heb je dit al opgenomen met Edpnet zelf ?Stoffie schreef:Hoi iedereen,
Bij mij vliegt edpnet eruit.... heb er een jaar mee geprobeerd en de resultaten zijn erg zwak!
Heb Max 6 dyn.
Dit zijn mijn beste resultaten gemeten :
Last Result:
Download Speed: 864 kbps (108 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 216 kbps (27 KB/sec transfer rate)
Verre van 6 mbps...
Groeten,
Stoffie
edpnet met momenten zeer traag
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Mijn Max6dyn verbinding is nog altijd erbarmelijk traag tijdens de piekuren: tussen 19u en 23u duikt mijn download onder mijn upload en is de lijn heel onstabiel met bijvoorbeeld directe downloads die verbreken of IMAP foutmeldingen in Outlook. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een alternatief en zat te denken aan Telenet. Anderzijds wil ik Edpnet nog een kans geven omdat ik tevreden ben over de support en hun realistische prijzen. Het zijn de kleintjes per slot van rekening die de markt hier een beetje opengebroken hebben.
Daarom dacht ik eraan om naar een 12Mbit profiel over te stappen, zodat ik van de Turboline van Scarlet overga naar het netwerk van Belgacom. Als ik zo een stap zet wil ik niet opnieuw intekenen want als blijkt dat het even traag is, dan zit ik echt wel vast voor een jaar, terwijl ik nu bij machte ben om direct aangetekend op te zeggen. Zouden ze daar bij Edpnet op ingaan? Is dat een goed idee?
Daarom dacht ik eraan om naar een 12Mbit profiel over te stappen, zodat ik van de Turboline van Scarlet overga naar het netwerk van Belgacom. Als ik zo een stap zet wil ik niet opnieuw intekenen want als blijkt dat het even traag is, dan zit ik echt wel vast voor een jaar, terwijl ik nu bij machte ben om direct aangetekend op te zeggen. Zouden ze daar bij Edpnet op ingaan? Is dat een goed idee?
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ondertussen is de VP upgrade doorgevoerd en ik merk dat de lijnsnelheid hier toch veel hoger blijft nu. Nog niet echt uitgediept maar hij lijkt nauwelijks nog te vertragen met de drukke uren. Hurrah !Phuncz schreef:Ticketstatus is geupdate:
26/11/2008 13:55:09
aanvraag tot vp-upgrade gedaan
feedback niet voorzien voor half december
Ik ben benieuwd
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ondertussen, een dikke maand na aanpassing, merk ik na 2x een VP upgrade gegeven te zijn, dat de snelheid hier nu hoger ligt tijdens de drukke uren. Concrete tests heb ik nog niet gedaan maar als ik het niet merk, kan het mij niet boeien
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
En je denkt dat het daar beter zal zijn ?Pluis schreef:Vandaag weer tergend traag in 09 zone, ze kunnen hun nieuwe abonnementen in hun gat steken.
Morgen ben ik weg naar Scarlet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad, ze moeten niet eens het kabeltje switchenPatje schreef:En je denkt dat het daar beter zal zijn ?Pluis schreef:Vandaag weer tergend traag in 09 zone, ze kunnen hun nieuwe abonnementen in hun gat steken.
Morgen ben ik weg naar Scarlet.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Zijn er in ons apenland dan echt geen degelijke alternatieven ?
Het is alsof we met z'n allen terug in het 14.4kbps tijdperk beland zijn.
Zit te denken om over te schakelen op Telenet kabelinternet, maar aangezien ons appartement met een rijgnet zit, zal ook dit géén optie zijn vrees ik.
Zit te denken om over te schakelen op Telenet kabelinternet, maar aangezien ons appartement met een rijgnet zit, zal ook dit géén optie zijn vrees ik.
-
- Elite Poster
Je kan je probleem ook altijd bij Edpnet aankaarten. Doe op regelmatige basis speedtests. Open een ticket en blijf de resultaten van je speedtests toevoegen aan je ticket. Er zijn genoeg gevallen waarin Edpnet de capaciteit op de DSLAM uitgebreid heeft na zulke klachten.
Als je zelf geen actie onderneemt, zal er inderdaad niets gebeuren ... bij welke ISP je ook zit !
Als je zelf geen actie onderneemt, zal er inderdaad niets gebeuren ... bij welke ISP je ook zit !
-
- Elite Poster
van meest risicovolle naar het minst risicovolle alternatiefPluis schreef:Zijn er in ons apenland dan echt geen degelijke alternatieven ?
1) overschakelen op formule met adsl2+ -> kans dat je dan niet op overbevolkte plaats zit
2) dommel
3) telenet
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Bedankt, eerlijk gezegd geloof ik niet in al die adsl2+ fabeltjes, aangezien de gewone adsl al te kampen heeft met overbelasting van het netwerk zal adsl2+ daar mi niets aan veranderen.liger schreef:van meest risicovolle naar het minst risicovolle alternatiefPluis schreef:Zijn er in ons apenland dan echt geen degelijke alternatieven ?
1) overschakelen op formule met adsl2+ -> kans dat je dan niet op overbevolkte plaats zit
2) dommel
3) telenet
Wat telenet betreft, weet er iemand of dat mogelijk is, internet via de kabel in een appartement met een rijgnet (iedereen gebruikt dezelfde kabel) ?
-
- Elite Poster
dat zijn geen "fabeltjes"Pluis schreef:Bedankt, eerlijk gezegd geloof ik niet in al die adsl2+ fabeltjes, aangezien de gewone adsl al te kampen heeft met overbelasting van het netwerk zal adsl2+ daar mi niets aan veranderen.liger schreef:van meest risicovolle naar het minst risicovolle alternatiefPluis schreef:Zijn er in ons apenland dan echt geen degelijke alternatieven ?
2) dommel
3) telenet
Wat telenet betreft, weet er iemand of dat mogelijk is, internet via de kabel in een appartement met een rijgnet (iedereen gebruikt dezelfde kabel) ?
je wordt geplaatst op een andere "kaart" zeg maar. Als er op die andere kaart niet TE veel mensen zitten, heb je geluk. Dat is wat er bij mij gebeurde. Ik kon toen nog met mijn oude login van edpnet inloggen en had ineens geen last van snelheid....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Geeft teveel storing en slechte kwaliteitPluis schreef: Wat telenet betreft, weet er iemand of dat mogelijk is, internet via de kabel in een appartement met een rijgnet (iedereen gebruikt dezelfde kabel) ?
Als de technieker het zelf niet merkt zal het achteraf wel uitkomen en dan is iedereen gezien want dan verdwijnt de kabel of de gratis kabel voor allen ...
The eternal and true pessimist
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is het alPatrick V schreef:de snelheid is triestig, je hebt meer dan gelijk, was vroeger stukken sneller maar nu ...
het is zeer de vraag of VDSL vrijgegeven gaat worden aan de alternatieve ISP's
-
- Erelid
Voorlopig wensen de alternatieve providers het dus niet af te nemen, dat wil niet zeggen dat het nog niet beschikbaar is...kaise1 schreef:euhm waar kan ik vdsl(2) bestellen bij een alternatieve ISP ?
- Patje
- Elite Poster
Hahaha daar moet ik eens goed mee lachen ... (10-15 %) vdsl beschikbaar (goe bezig) en nog geen enkele isp die het aanbied (buiten BC)Lord Utopia schreef:Dat is het alPatrick V schreef:de snelheid is triestig, je hebt meer dan gelijk, was vroeger stukken sneller maar nu ...
tegen dat heel belgie kan beschikken over vdsl(2) zijn we weeral 3 a 4 jaar verder ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Erelid
Jahoor Patje, 15% beschikbaar, ik lach eens heel goed met uw cijfersPatje schreef:Hahaha daar moet ik eens goed mee lachen ... (10-15 %) vdsl beschikbaar (goe bezig) en nog geen enkele isp die het aanbied (buiten BC)Lord Utopia schreef:Dat is het alPatrick V schreef:de snelheid is triestig, je hebt meer dan gelijk, was vroeger stukken sneller maar nu ...
tegen dat heel belgie kan beschikken over vdsl(2) zijn we weeral 3 a 4 jaar verder ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Dat Dommel die almaandenden geleden hun speedconnect aankondigde vdsl2 niet graag zou releasen ?? ken je de oorzzaak ???Lord Utopia schreef:Voorlopig wensen de alternatieve providers het dus niet af te nemen, dat wil niet zeggen dat het nog niet beschikbaar is...kaise1 schreef:euhm waar kan ik vdsl(2) bestellen bij een alternatieve ISP ?
-
- Erelid
Te duur waarschijnlijk.kaise1 schreef: Dat Dommel die almaandenden geleden hun speedconnect aankondigde vdsl2 niet graag zou releasen ?? ken je de oorzzaak ???
-
- Elite Poster
VDSL2 is inderdaad al beschikbaar als wholesaleaanbod voor alternatieve ISP's (zie http://www.belgacom.be/nationalwholesal ... Name=vdsl2). Het probleem is dat de spelregels nog absoluut niet vastleggen. Er wordt dus nog duchtig over onderhandeld (zie http://www.bipt.be/nl/614/ShowDoc/2999/ ... g_tot.aspx).
Ik ga ervan uit dat eens de spelregels 100% vastliggen, de alternatieve ISP's wel op de kar van VDSL2 zullen springen. Het is alleen maar de vraag wanneer dat zal zijn.
Ik ga ervan uit dat eens de spelregels 100% vastliggen, de alternatieve ISP's wel op de kar van VDSL2 zullen springen. Het is alleen maar de vraag wanneer dat zal zijn.
-
- Elite Poster
oké tnx jullie beiden, ons 2/3mbit sukkelaarkens gaan voor een bv 12 mbit/s vdsl2 lijn waarshijnlijk weeral veel centjes mogen neertellen bij een aternatieve isp release,en weeral heel lang mogen wachten op normale abbo prijzen op z'n vdsl2'en
-
- Elite Poster
tja anderzijds heb ik dan al altijd een constante 2.2 Mbit/s, wat jull
e meemaken moet erg frustrerend zijn,allezja die adsl miserie hé, maar heb een hekel aan kabel gekweekt, en ga het nog effe uitzitten op adsl1
e meemaken moet erg frustrerend zijn,allezja die adsl miserie hé, maar heb een hekel aan kabel gekweekt, en ga het nog effe uitzitten op adsl1
- Patje
- Elite Poster
Wel lord die cijfers komen uit jou mond en ik citeer een stukjeLord Utopia schreef:Jahoor Patje, 15% beschikbaar, ik lach eens heel goed met uw cijfersLord Utopia schreef:Dat is het alPatrick V schreef:de snelheid is triestig, je hebt meer dan gelijk, was vroeger stukken sneller maar nu ...
Code: Selecteer alles
technisch 85% Adsl2+ en 15% Vdsl(2)
Ik weet dat het al wholesale is, maar enkele bedrijven enzo kunnen reeds genieten van fiber.
het gaat wel om de gewone internet klant met de pet op die het niet kan bestellen bij een alternatieve isp.
Enkel bij Belgacom " in combinatie met B-TV " kan men Vdsl2 krijgen, maar nog niet overal in belgie is het beschikbaar.
Wat de cijfers juist zijn maakt mij niet uit, feit is dat het nog niet beschikbaar is voor iedereen wat ik hier probeer duidelijk te maken en dat er nog lang zal moeten gewacht worden vooraleer een gewone klant dat zal kunnen bestellen... (bipt, lastig doen van belgacom etc) en nog enkele jaren zullen moeten geduld uit oefenen om gewoon vdsl2 te hebben voor internet alleen.
-
- Erelid
Ja, later is er door hollebolle gezegd dat het nu op 65% zit.
-
- Elite Poster
Zolang ga ik het nu ook weer niet uitzitten hoor op dat miezerig laag adsl1 profieletje hoogstens enkele maanden...Patje schreef: feit is dat het nog niet beschikbaar is voor iedereen wat ik hier probeer duidelijk te maken en dat er nog lang zal moeten gewacht worden vooraleer een gewone klant dat zal kunnen bestellen... (bipt, lastig doen van belgacom etc) en nog enkele jaren zullen moeten geduld uit oefenen om gewoon vdsl2 te hebben voor internet alleen.
-
- Elite Poster
Bij mij is het nu een dagelijks weerkerend fenomeen. 's Avonds tussen pakweg 20u00 en 22u00 geraak ik niet boven 1Mbit/s download. Ik ben begonnen met de nodige speedtests bij te houden in een word document. Wanneer ik een aantal dagen bijeen heb, open ik een ticket.
-
- Elite Poster
Heeft er al iemand een ticket gelogd bij Edpnet ? Wat was de reactie ?
Ik wacht tot vanavond om een ticket te openen. Op die manier heb ik meetgegevens van 4 avonden over de afgelopen pakweg 2 weken.
Ik wacht tot vanavond om een ticket te openen. Op die manier heb ik meetgegevens van 4 avonden over de afgelopen pakweg 2 weken.
-
- Elite Poster
Ik heb een ticket geopend bij Edpnet.
Reactie : snelheiden zijn niet gegarandeerd. Zolang de snelheden niet onder de 1Mbit/s zakken, kan Edpnet niets doen.
We zullen dus moeten wachten tot het wat erger wordt.
Is er eigenlijk nog 1 provider waar de dingen werken zoals het moet ?
* Edpnet : vertragingen op het netwerk
* DXADSL : idem
* Scarlet : idem
* Dommel : zullen we maar over zwijgen
* ....
Welke provider moet men nemen om zonder problemen te kunnen surfen ????
Reactie : snelheiden zijn niet gegarandeerd. Zolang de snelheden niet onder de 1Mbit/s zakken, kan Edpnet niets doen.
* ....
Ik denk dat de capaciteit problemen van ADSL meestal in dezelfde regio is. Wil je een goede en gegarandeerde snelheid is kabel beter. Dit is algemeen geweten.Uzzi schreef:Ik heb een ticket geopend bij Edpnet.
* ....
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
-
- Elite Poster
euhm dommel netconnectUzzi schreef:Ik heb een ticket geopend bij Edpnet.
* ....
Of scarlet op turboline (heb ik net gelezen dat ze er nu ook opzitten)