Doorschakelen naar GSM in HomeConnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Op hun site staat...

• alle comfortdiensten gratis zoals bv. nummer-weergave, doorschakeling, signaal tweede oproep, …

Ik vul op alle mogelijke manieren een GSM nummer in "indien niet wordt opgenomen" in Homelink (0486... 32486... 486 enz.) maar doorschakelen gebeurt niet. (als time-out eerst 0 laten staan, dan 20 sec....)

Werkt dit enkel voor vaste nummers of zou dit moeten werken? Is dit wel gratis?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

de dienst zal wel gratis zijn dat zeker maar die oproep dat je doorschakeld zal je toch moeten betalen hoor

geen enkele provider (landline noch cellular) gaat for free gesprekken gaan forwarden over hun lijnen hoor
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier werkt het op gsm nummers en vaste nummers. Van vast naar vast betaal je de doorschakeling niet, naar gsm natuurlijk wel.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik ging ervan uit dat de kosten van de oproep voor de beller waren (eventueel met een verwittiging dat hij doorgeschakeld wordt).

Met Belgacom zag je ook nog de naam vd oproeper, hier enkel het nummer... Wat betreft slimme diensten is het geen verbetering.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

mikadoo schreef:Ik ging ervan uit dat de kosten van de oproep voor de beller waren (eventueel met een verwittiging dat hij doorgeschakeld wordt).
Dit is bij Belgacom zo niet en ook bij Telenet niet. Bij Belgacom kost het dacht ik 1 EUR per maand meer boven je abonnement.
mikadoo schreef:Met Belgacom zag je ook nog de naam vd oproeper, hier enkel het nummer... Wat betreft slimme diensten is het geen verbetering.
Als de naam niet in de telefoon staat dan zie je bij Belgacom toch ook gewoon het nummer alleen?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ken schreef:Als de naam niet in de telefoon staat dan zie je bij Belgacom toch ook gewoon het nummer alleen?


Nee, Belgacom stuurde de naam effectief door. Ik zag altijd het nummer met daaronder de naam, wat enorm handig is.

Maar hun abonnement ligt te hoog. Voor Dommel ben ik eerst nog overgeschakeld van Classic naar Discovery Line, en toen was de prijs redelijk, maar heb slechts één zo'n factuur gekregen voor ze de prijs van Discovery al optrokken.
Laatst gewijzigd door mikadoo 17 feb 2009, 15:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

mikadoo schreef:Nee, Belgacom stuurde de naam effectief door. Ik zag altijd het nummer met daaronder de naam, wat enorm handig is.
Dat is dan ook een extra abonnement bij Belgacom. Je hebt immers nummerweergave en naamweergave. Dommel zal enkel dat eerste aanbieden en niet dat tweede.
Manta99
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2008, 07:27

Ik heb hetzelfde probleem. Doorschakeling wilt blijkbaar niet werken?

Als ik bij "indien niet opgenomen" een timeout van bv 2 seconden invul en een gsm nummer (0032485xxx of 0485xxx) schakelt hij niet door. :???:
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ik heb dat hier aanstaan, en dat werkt weldegelijk...
Al redelijk veel gebruikt eigenlijk. Geen idee of het iets kost, aangezien we nog geen factuur hebben gezien :p
m1nus
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2008, 17:01

Dat werkt bij mij ook niet...

Ik ga vanavond naar een anderen gsm nummer proberen. Misschien is dat een probleem met de providers ofzo...
Ik heb bij mobistar geprobeerd.
mikadoo
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 maa 2007, 01:51
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Yogi schreef:ik heb dat hier aanstaan, en dat werkt weldegelijk...
Al redelijk veel gebruikt eigenlijk. Geen idee of het iets kost, aangezien we nog geen factuur hebben gezien :p

Je krijgt toch een factuur per email? En bij oproepen staan de laatste 50 oproepen met de prijs ('"berekend" "nog niet berekend" of "gratis")

Hoe staat het gsm numer ingevuld en welke time-out??
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”