Fliz schreef:Ik heb nog een vraagje:
Ik ga dus overgezet worden op 9Mbps. De mevrouw die de ticketjes scheurt (;-)) vertelde me wel dat dat mogelijk instabiliteit veroorzaakt omdat m'n lijn nipt te 'slecht' is. Ik heb toch maar 9 aangevraagd en bij problemen kan ik terug naar 6. Nu vroeg ik ook, aangezien ik 9 kan halen, moet de centrale hier in de buurt toch op ADSL2+ zitten? Dat is zo, vertelde ze me. Maar dan vraag ik mij af: ik zit op 2.4KM van de centrale; waarom haal ik dan maar nipt 9Mbps en niet zoals de meeste hier 15 ofzo?
znoppels schreef:Ik zit ook op 2,3 km van de centrale, maar edpnet weigert van m'n snelheid te verhogen, zogezegd omdat de attenuation te hoog is, nl. 2,6 db .
Fliz schreef:@ seagull: cava maar ja, ADSL2+ is 24 Mbps. Moet ik precies toch wel héél slecht zitten als ik met moeite 9Mbps haal?
@ znoppels: DownstreamAttenuation 38.0 dB. Ik weet niet wat dat betekent, maar blijkbaar is wel dat (hoog?!) genoeg om me op 9Mbps te zetten.
ADSL2+ heeft geen grote dekking in België. Indien je niet in ADSL2+ omgeving zit kunnen ze max 12mbit aanbieden maar daarvoor heb je wel een ADSL2+ modem nodig omdat een gewone ADSL modem maar tot 8mbit aankan.
Jullie zitten niet in het ADSL2+ gebied waardoor er voor jullie maar een maximum van 12mbit kan gegeven worden.
Hoe dan rekening met de afstand en kwaliteit van u lijn dan hou je in jullie geval nog maar 9mbit over.
of
Indien jullie wel in ADSL2+ gebied zitten dan houden jullie op 2.5KM nog maar max 10mbit over. Dus hoe je draait of keert alles valt of staat met de afstand tot de centrale en ook u lijnkwaliteit.
U lijnkwaliteit wordt door Belgacom nagemeten onder de naam max. attenuation.
Om 12mbit te krijgen moet je al onder de 1.5db zitten. Jullie zitten daar al ruim boven en als je dan op 12mbit synced dan heb je veel disconnects.
Je moet onder de 1,5dB max attenuation zitten om geen disconnects te krijgen. Afhankelijk van die waarde wordt je profiel bepaald.
Ik hoop dat dit een beetje verstaanbaar is. Heb het hier maar snel heen getyped.