ADSL Home: is er al iemand geactiveerd?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Berserk schreef:Ok ik ben dit nu ook aan het proberen, heb nu Max6Dyn en wil ADSL Home. Heb nog een ADSL G router en geen adsl 2+ router. Hoe zal de snelheidsverhoging dan zijn? Van 6 Mbps naar ...?

Ben wel tevreden naar het volume. Van 40 GB naar 100 GB !



kijk eens voor updates (nieuwe firmware) voor uw router zodat hij geschikt is voor adsl2+
http://www.linksysbycisco.com/UK/en/support/WAG354G

Na installatie van de nieuwe firmware zie je of hij geschikt is adsl2+

multi.png
(4.36 KiB) 1167 keer gedownload
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Fliz schreef:Ik heb nog een vraagje:

Ik ga dus overgezet worden op 9Mbps. De mevrouw die de ticketjes scheurt (;-)) vertelde me wel dat dat mogelijk instabiliteit veroorzaakt omdat m'n lijn nipt te 'slecht' is. Ik heb toch maar 9 aangevraagd en bij problemen kan ik terug naar 6. Nu vroeg ik ook, aangezien ik 9 kan halen, moet de centrale hier in de buurt toch op ADSL2+ zitten? Dat is zo, vertelde ze me. Maar dan vraag ik mij af: ik zit op 2.4KM van de centrale; waarom haal ik dan maar nipt 9Mbps en niet zoals de meeste hier 15 ofzo?



znoppels schreef:Ik zit ook op 2,3 km van de centrale, maar edpnet weigert van m'n snelheid te verhogen, zogezegd omdat de attenuation te hoog is, nl. 2,6 db . :-(



Fliz schreef:@ seagull: cava maar ja, ADSL2+ is 24 Mbps. Moet ik precies toch wel héél slecht zitten als ik met moeite 9Mbps haal?

@ znoppels: DownstreamAttenuation 38.0 dB. Ik weet niet wat dat betekent, maar blijkbaar is wel dat (hoog?!) genoeg om me op 9Mbps te zetten.


ADSL2+ heeft geen grote dekking in België. Indien je niet in ADSL2+ omgeving zit kunnen ze max 12mbit aanbieden maar daarvoor heb je wel een ADSL2+ modem nodig omdat een gewone ADSL modem maar tot 8mbit aankan.

Jullie zitten niet in het ADSL2+ gebied waardoor er voor jullie maar een maximum van 12mbit kan gegeven worden.
Hoe dan rekening met de afstand en kwaliteit van u lijn dan hou je in jullie geval nog maar 9mbit over.
of
Indien jullie wel in ADSL2+ gebied zitten dan houden jullie op 2.5KM nog maar max 10mbit over. Dus hoe je draait of keert alles valt of staat met de afstand tot de centrale en ook u lijnkwaliteit.

U lijnkwaliteit wordt door Belgacom nagemeten onder de naam max. attenuation.
Om 12mbit te krijgen moet je al onder de 1.5db zitten. Jullie zitten daar al ruim boven en als je dan op 12mbit synced dan heb je veel disconnects.
Je moet onder de 1,5dB max attenuation zitten om geen disconnects te krijgen. Afhankelijk van die waarde wordt je profiel bepaald.

Ik hoop dat dit een beetje verstaanbaar is. Heb het hier maar snel heen getyped. :angel:
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Verschillende bronnen hebben mij bevestigd dat Belgacom onlangs het ADSL2+ netwerk op BROBA tot 20Mbps heeft laten verhogen.

Dus die limiet van 12Mbps zou nu 20 Mbps bedragen.

Dit zijn mijn huidige waarden:

Status ............. ENABLED
State .............. Connected
Mode ............... NORMAL
Standard ........... AUTO2PLUS
Bert ............... OFF
Autoretrain ........ ON
Carrier ............ EC
Link state ......... Up
Up time ............ 9756694 sec
Connection ......... G.DMT
Rx rate ............ 6144 kbps
Tx rate ............ 640 kbps
ATU-R SNR margin ... 24.5 dB
ATU-C SNR margin ... 15 dB
ATU-R Attenuation .. 9.0 dB
ATU-C Attenuation .. 11.0 dB


Ik zie daar nergens Max. attenuation tussen staan.

Na een meting van mijn lijn bevestigde EDPnet dat een 15Mbps/740kbps profiel mogelijk is.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

seagull schreef:Verschillende bronnen hebben mij bevestigd dat Belgacom onlangs het ADSL2+ netwerk op BROBA tot 20Mbps heeft laten verhogen.

Dus die limiet van 12Mbps zou nu 20 Mbps bedragen.

Dit zijn mijn huidige waarden:

Status ............. ENABLED
State .............. Connected
Mode ............... NORMAL
Standard ........... AUTO2PLUS
Bert ............... OFF
Autoretrain ........ ON
Carrier ............ EC
Link state ......... Up
Up time ............ 9756694 sec
Connection ......... G.DMT
Rx rate ............ 6144 kbps
Tx rate ............ 640 kbps
ATU-R SNR margin ... 24.5 dB
ATU-C SNR margin ... 15 dB
ATU-R Attenuation .. 9.0 dB
ATU-C Attenuation .. 11.0 dB


Ik zie daar nergens Max. attenuation tussen staan.

Na een meting van mijn lijn bevestigde EDPnet dat een 15Mbps/740kbps profiel mogelijk is.


ivm Broba op 20mbit ben ik niet van op de maar indien waar is, kan edpnet daar dan gebruik van maken zonder een meerprijs te vragen aan de users. Sinds het nog altijd Belgacom/Scarlet netwerk is :idea:

Ivm die Max attenuation kan je niet uit lezen van je modem. Max attenuation kan alleen door Belgacom nagemeten worden.
Als jij 15mbit profiel krijgt dan ga ik ervan uit dat je op het bruo netwerk zit.Gezien je dicht bij de Brusselse rand woont en daar is wel meer kans voor een BRUO netwerk. Kan je dit eens even navragen aan edpnet of u voorgesteld profiel op BRUO of BROBA netwerk aangesloten wordt.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Broba op 20mbit werd mij bevestigd door EDPnet en door dxADSL.
Volgens mij is dat ook de reden waarom EDPnet nu met nieuwe abbo's komt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ik heb een downstream attenuation van 26 db , en ze weigeren van m'n profiel aan te passen. :-(
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

seagull schreef:Broba op 20mbit werd mij bevestigd door EDPnet en door dxADSL.
Volgens mij is dat ook de reden waarom EDPnet nu met nieuwe abbo's komt.


Dit zijn mijn waardes

Code: Selecteer alles

Uitgangsvermogen (dBm) (verzenden/ontvangen) = 12.0 / 19.5
Signaalverzwakking (dB) (verzenden/ontvangen) = 7.0 / 15.0 (Line Attenuation )
Ruismarge (dB) (verzenden/ontvangen) = 17.0 / 17.5


Volgens mij zit jij dichter bij de centrale dan ik. Ik zit ongeveer op 1000m en ik gok dat jij op ongeveer 800meter zit.
Mijn attenuation gelezen van mijn modem is heel goed, alleen mijn ruismarge vind ik minder.

Maar ik zit zeker op Broba netwerk en mij konden ze maar max 12Mbit aanbieden terwijl als ik op een BRUO netwerk zou aangesloten worden zou ik ZEKER tussen de 15-20mbit kunnen syncen en jij zeker gezien u goede waardes.


Dan vind ik het raar dat ze mij eerst een voorstel deden voor 9mbit. Ik kan minstens 12mbit aan.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Tja, mij zouden ze 12 Mbit/s kunnen geven, volgens attenuation waardes (vastgelegd door Belgacom ?), terwijl volgens mij zeker 15 Mbit/s mogelijk zou zijn.

Maar soit, als dan blijkt dat de centrale geen ADSL2+ ondersteund dan stopt het wel, ik blijf gewoon op 6Mbit voor het moment :-(
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ben sinds vandaag overgeschakeld op adsl home

Code: Selecteer alles

ADSL Status   Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
     ADSL2+   SHOWTIME   733200   10238500   13.5       19.5


Daarstraks een download gedaan en zat aan 1,1MBps. Geen idee hoe ver ik van de centrale zit en of de sync nog iets hoger kan.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Waar kan je die gegevens vinden?
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik mag dan wel Home zijn, er is nog niks veranderd bij mij ... behalve dan 100Gb limiet ...

Afbeelding
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Hier net hetzelfde, ticketje gemaakt met vraag naar meer uitleg. "Lijn staat opgeleverd"
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb vorige week een ticket gemaakt ,met de vraag welke snelheid ik zou kunnen krijgen.
Het antwoord was hetzelfde 6mbit
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Waterboy schreef:Ik heb vorige week een ticket gemaakt ,met de vraag welke snelheid ik zou kunnen krijgen.
Het antwoord was hetzelfde 6mbit


Ze geven meestal wel een uitleg waarom je op 6mbit wordt gezet.
Dus bij deze gelieve dit dan ook te posten. Zoveelste meer info, zoveelste beter om met elkaar te vergelijken.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

zit dus te ver van de centarle (3077m) daarom blijf ik dus op 4Mb profiel zitten.

Trouwens voor het .be domeinnaam (die in home adsl pakket zit) moet je een ticket aanmaken met de gewenste domeinnaam.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

misschien gaat een 6mbit profiel nog juist.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
desolation
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2009, 00:59

mij werd ook een 15/740 profiel of beter beloofd. echter is nu mijn Home abo al actief, maar zit ik nog steeds op 12Mbit
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Vraagje ivm domein. Ik heb een domein aangevraagd maar ik geraak daar niet echt aan uit. Volgens edpnet is mijn domeinnaam geregistreerd. Daarna ga ik naar de wiki van edpnet maar ik snap er toch niet veel van. Op welk adres en met welke username en pas moet ik m'n bestanden uploaden?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Fliz schreef:Vraagje ivm domein. Ik heb een domein aangevraagd maar ik geraak daar niet echt aan uit. Volgens edpnet is mijn domeinnaam geregistreerd. Daarna ga ik naar de wiki van edpnet maar ik snap er toch niet veel van. Op welk adres en met welke username en pas moet ik m'n bestanden uploaden?

Ik verwacht dat dit gewoon je EDPnet account is zoals je vroeger gebruikte? Dit is echter maar een pure gok, ik heb het zelf nog niet gebruikt of aangevraagd. Het lijkt me gewoon dat ze dit aan jouw account gaan koppelen.

Bij mij is de 100GB ook al geactiveerd, naar de snelheidsverhoging mag ik op 4.2KM van de centrale spijtig genoeg fluiten (wat ik wel begrijp, het is gewoon spijtig dat er geen centrale is die dichter ligt).
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Eenmaal domein is geactiveerd is het nog wachten op het activeren van hosting.
dit alles (paswoord etc.) vind je terug in myedpnet onder hosting.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ha, bedankt!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

seagull schreef:Verschillende bronnen hebben mij bevestigd dat Belgacom onlangs het ADSL2+ netwerk op BROBA tot 20Mbps heeft laten verhogen.

Dus die limiet van 12Mbps zou nu 20 Mbps bedragen.

...

Ik zie daar nergens Max. attenuation tussen staan.

Na een meting van mijn lijn bevestigde EDPnet dat een 15Mbps/740kbps profiel mogelijk is.


Dus mag ik hieronder verstaan dat 20mbit dus nationaal beschikbaar is ? Want mij hebben ze verteld dat adsl2+ nog steeds niet beschikbaar is in mijn regio?
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Pfft, Internet ging vandaag opgeleverd zijn.
Volgens mij zal het voor volgende week zijn :s
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

murda schreef:Pfft, Internet ging vandaag opgeleverd zijn.
Volgens mij zal het voor volgende week zijn :s

Raar, bij mij heeft het een paar dagen geduurd en het was in orde (sneller als ik had verwacht, ik had nog 25GB limiet staan maarja).
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Blijkbaar staat er bij mijn edpnet nog altijd niet als opgeleverd. Mijn download limiet is nog niet aangepast maar ik zie wel dat de snelheid verandert is op de modem :| :???:
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Ik sync op 9mbit/512kbit. Maar ik kan zeker 12 mbit profiel aan want de waardes zijn uitstekend. Nu moet die thomson speedtouch (oude firmware) kan je met DMT modem de SNR naar omhoog halen zodat de download nog wat hoger komt :)

Maar ik vind het raar dat de lijn is opgeleverd maar mijn abonnement ADSL home nog niet op actief staat onder "my edpnet".
Ik heb mijn oude gebruikersnaam ff moeten nemen in de modem anders kon ik niet inloggen.

Wat ik eigenaardig vind is dat als ik download via FF of IE van ftp belnet (distro) dan heb ik maar iets van een 450kb/sec (4mbit..)
Download ik dezelfde distro van mijn Qnap Nas dan download hij die file tegen +900 kb/sec :???:

Weird hoor. Zelfs speedtest gedaan en kom amper aan 4mbit/290kbit.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 mar 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik had ook een ticket aangemaakt met de vraag welk netwerk/profiel mogelijk is aangezien ik niet op Broba 12M/512k geplaatst wil worden vanwege de uploadsnelheid (dat zou een DOWNgrade zijn). Maar ik krijg geen antwoord, meer zelfs... het ticket is gewoon verdwenen. :???:

Dus vraag ik het hier maar eens: Zijn hier mensen die al omgeschakeld zijn van Max6 Dyn (en op 6M/640k zaten) naar Home? En welke uploadsnelheid hebben jullie gekregen?

Ik wil wel overstappen voor de prijs (€15 minder voor 100GB) en of ik nu 15M down krijg of op 6M blijf maakt me niet veel uit maar als de toch al niet zo hoge upload van 640k naar beneden zou gaan kijk ik liever eens rond naar andere opties voor ik er een jaar aan vastzit.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Je zal moeten kiezen ofwel ga je voor de 12 mbit maar dan met een lagere uploadsnelheid dan 640 ofwel blijf je waar je bent met een 6mbit lijn.

Home is gewoon een totaal packet zoals ze vroeger apart waren. Nog steeds zijn er maar drie opties:

6mbit/640 >>> Scarlet netwerk DSL

12mbit/512 >>> Belgacom Netwerk DSL2

24mbit/1 >>> Scarlet / Belgacom DSL+2 netwerk

vroeger was het apart nu zit het allemaal in één noemer HOME. Wie DSL2+ dekking heeft zal 24 mbit kunnen halen als ie dicht bij centrale woont. Wie geen DSL+2 dekking heeft kan kiezen tss die twee andere, als je al geen adsl2+ modem hebt zit je vast aan het eerste profiel, ...

de 6mbit klanten hebben nu enkel een meerwaarde van 40gb naar 100gb als ze niet kunnen beschikken over de twee andere opties als er geen aanschaf van een adsl2+ modem wordt overgegaan.

De tweede optie 12 mbit is nu via HOME, 5 euro goedkoper en ook 100 gb maar adsl+2 modem is nodig.

Wie derde optie kan hebben is het nu 10 euro goedkoper met het nadeel dat ze vroeger unlimited mochten downloaden en nu met een beperking van 100 gb zitten.

Dit is kort samengevat HOME jongens.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

murda schreef:Ik sync op 9mbit/512kbit. Maar ik kan zeker 12 mbit profiel aan want de waardes zijn uitstekend. Nu moet die thomson speedtouch (oude firmware) kan je met DMT modem de SNR naar omhoog halen zodat de download nog wat hoger komt :)

Maar ik vind het raar dat de lijn is opgeleverd maar mijn abonnement ADSL home nog niet op actief staat onder "my edpnet".
Ik heb mijn oude gebruikersnaam ff moeten nemen in de modem anders kon ik niet inloggen.

Wat ik eigenaardig vind is dat als ik download via FF of IE van ftp belnet (distro) dan heb ik maar iets van een 450kb/sec (4mbit..)
Download ik dezelfde distro van mijn Qnap Nas dan download hij die file tegen +900 kb/sec :???:

Weird hoor. Zelfs speedtest gedaan en kom amper aan 4mbit/290kbit.


mhh nu is de snelheid normaal, dus NAS - XP zijn gelijk van snelheid.
Zie sig. voor 9mbit/512kbit profiel kan ik niet klagen maar ze gaan me wel zeker 12mbit geven.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Pfff de laatste tijd is zeker in de piek de snelheid alles behalve, ook kan er bij Home nog altijd geen hoger profiel dan 4MBps gegeven worden ... pfff ... als dat zo blijft dan probeer ik volgende jaar de DiamondShake van Telenet eens ... ik begin het een beetje beu te worden ...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb nochthans een ADSL2 modem en ik haal nog altijd dit:

Afbeelding

Nu ja, de afstand zal er spijtig genoeg ook nog mee te maken hebben zeker.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Zit je verder dan 3km van de centrale? Blijbaar heb je een 3.3mbit profiel.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

murda schreef:Zit je verder dan 3km van de centrale? Blijbaar heb je een 3.3mbit profiel.

Ja ik dacht 4.2KM of zoiets. Dit is inderdaad een 3.3Mbit profiel.
Ik snap ook wel dat er niet veel aan te doen is, maar het is wel irritant dat er geen centrales dichter zijn, zo dicht bij Leuven.
De upload zou vooral sneller mogen zijn, die download valt nog mee (mag natuurlijk altijd sneller), maar 512Mbit upload zou wel tof zijn.

Achja, er zit niet veel anders op dan hier mee content te zijn vrees ik (buiten overstappen naar telenet, maar ik heb met UPC vroeger al genoeg troubles gehad met kabelinternet hier).

Buiten dat het spijtig is dat de snelheid hier niet hoger kan ben ik echter wel heel tevreden bij EDPnet (heb hier al andere zaken meegemaakt (UPC en Scarlet) en dit is toch echt een verademing). Ondertussen al een jaar of 3 a 4 tevreden klant.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Ik weet niet welke modem je hebt maar met DMT (http://dmt.mhilfe.de/) kon je toen u waardes van je modem een beetje veranderen waardoor u modem sneller maar minder stabiel was. (speedtouch series)

Maar idd. 4.2km is wel ver weg.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik heb net de aanvraag gedaan om onze 2 lijnen te upgraden (zijn nu Max6Dyn) dus logischerwijs momenteel status 'afwachten goedkeuring'

Heb in totaal een half uurtje aan de lijn gehangen met een vriendelijke behulpzame mens (ben zijn naam vergeten te vragen) .. veel nuttige info van gekregen en hij heeft alle mogelijkheden nagegaan maar we zitten helaas op een LDC die nog niet voorzien is voor ADSL2 ... de centrale zelf wel, maar wij dus nog niet ...

Pech gehad, maar we hebben alleszins toch al de betere voorwaarden (free .be domain, 100GB trafiek inbegrepen) dus we zijn weer een stap vooruit :)

Ik vermoed dat de overzetting voor ons vrij snel zal gaan aangezien we op hetzelfde profiel blijven en het dus enkel een administratieve aanpassing is voor EDPnet intern.

Voor de Belgacom insiders die meekijken: als jullie weten wanneer (of?) LDC299 op 16PUT0 ge-upgrade wordt naar ADSL2 mag je altijd een PMetje sturen :beerchug:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

seagull schreef:
seagull schreef:Bij mij staat er "verwachte activatie 21/08/2008". :-D
Datum van de activatie van mijn vorige switch (-> raw copper).

Nu staat er "Verwachte activatie: 11/02/2009". :lol:
Fingers crossed voor het beloofde 15Mbps/740kbps profiel. 8)


Hoever zit je van de centrale en is dit is op Broba netwerk? Is dit in geheel vlaanderen te krijgen (allé zou gek zijn van niet aangezien het broba is) ?
Anders moeten ze mij ook ineens op 15MBPS zetten. :angel:
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

ik zit in Izegem en heb op 20/1 de aanvraag gedaan naar ADSL2+ Home

en kijk, vandaag bij een speedtest:
http://www.speedtest.net/result/407629945.png

Afbeelding

mij hoor je dus (voorlopig) niet klagen

ik zit op 1,2km van de centrale
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

nephilimhell schreef:ik zit in Izegem en heb op 20/1 de aanvraag gedaan naar ADSL2+ Home

en kijk, vandaag bij een speedtest:
http://www.speedtest.net/result/407629945.png

Afbeelding

mij hoor je dus (voorlopig) niet klagen

ik zit op 1,2km van de centrale


Kan je u modem waardes even posten? Anders hebben we geen referentie.
Waardes kan je met deze tool uitlezen : http://download.orbmu2k.de/download.php?id=26
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

murda schreef:
Kan je u modem waardes even posten? Anders hebben we geen referentie.
Waardes kan je met deze tool uitlezen : http://download.orbmu2k.de/download.php?id=26


wel, ik weet niet welke poort ik moet invullen om mijn linksys te checken...
ip adres en username/pw zijn juist, maar ik geraak er niet op met refresh knop
ik krijg volgende foutmelding: startindex mag niet groter zijn dan de lengte van de tekenreeks. Parameternaam: startIndex

weet je een ander programma om modemwaardes uit te lezen van een Linksys WAG54GS?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

murda schreef:
seagull schreef:
seagull schreef:Bij mij staat er "verwachte activatie 21/08/2008". :-D
Datum van de activatie van mijn vorige switch (-> raw copper).

Nu staat er "Verwachte activatie: 11/02/2009". :lol:
Fingers crossed voor het beloofde 15Mbps/740kbps profiel. 8)


Hoever zit je van de centrale en is dit is op Broba netwerk? Is dit in geheel vlaanderen te krijgen (allé zou gek zijn van niet aangezien het broba is) ?
Anders moeten ze mij ook ineens op 15MBPS zetten. :angel:

Ik zit op 1.350 meter of zo.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”