Ik vroeg mijn eigen af waarom ik geen speedpack bij dommel kan nemen,
ik dacht dat iedereen dit technisch kon nemen of zit ik hier fout zijn hierbij voorwaarden?
Ik vind dit vooral raar omdat ik toch vroeger belgacom tv heb gehad en dit gaat toch over een adsl2 netwerk niet?
Al bedankt op voorhand voor wat informatie
Speedpack
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
kan zijn dat je op VDSL2 netwerk 'zat'..
en je kunt natuurlijk altijd is bellen voor de zekerheid..
en je kunt natuurlijk altijd is bellen voor de zekerheid..
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Kan zijn dat je op gewone adsl (6Mbps) zat met B-TV omdat er geen Adsl2+ is.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Neen, dat Speedpack is gewoon ADSL2+ van Belgacom, "nationaal" beschikbaar (85%). Cityconnect is enkel in de grootsteden beschikbaar.flufsor schreef:Betekent het dan dat als je een speedpack kan krijgen je ook cityconnect kan krijgen?
Doe ...hier... de test !
-
- Erelid
Dat is ADSL geactiveerd met een speedpack (indien het beschikbaar zou zijn, en dan nog, maximale waarden), bij jou is er geen cityconnect beschikbaar.flufsor schreef:Bij die link staat er dit:
adsl netconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
Nu kan ik totaal niet meer volgen. :s
-
- Starter
Ja als ik op de link men telnummer ingeef geeft hij ook aan dat ik 12mb kan krijgen
Gebruik ik het rechtstreeks via de site van dommel is het max 4.6 mbt?
Hoe kan dit nu?
Gebruik ik het rechtstreeks via de site van dommel is het max 4.6 mbt?
Hoe kan dit nu?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Hetzelfde hier, hier ligt ook alles dat ervoor nodig is,
zit ik op 2.2km met uitstekende lijnwaarden, ...
maar toch kan ik geen speedpack aanvragen
toch geeft die ene check al sinds eeuwen 12Mbit aan (both op nummer & op adres), terwijl de check op de homepage maar 4Mbit aangeeft
edit: voor de rest wel een héél tevreden klant van dommel though, voor je anders mocht beginnen denken
zit ik op 2.2km met uitstekende lijnwaarden, ...
maar toch kan ik geen speedpack aanvragen
toch geeft die ene check al sinds eeuwen 12Mbit aan (both op nummer & op adres), terwijl de check op de homepage maar 4Mbit aangeeft
edit: voor de rest wel een héél tevreden klant van dommel though, voor je anders mocht beginnen denken
-
- Erelid
Die nieuwe test... die op de homepage is nog de ouwe.
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Ok ook ff de test gedaan met de link hier en ja aansluitbaar op 12 mbit/s via site dus niet en doe ik het via klanten op aanvraag speedpack kan ik dan trg niet .
activation of speedpack not possible
we are sorry to inform you that the activation of a speedpack is currently not possible at your location. check back regularly to see when this situation should change for your line.
Dus me verry confused en toch nog ff wachten vooralleer me bestel
activation of speedpack not possible
we are sorry to inform you that the activation of a speedpack is currently not possible at your location. check back regularly to see when this situation should change for your line.
Dus me verry confused en toch nog ff wachten vooralleer me bestel
Moet je dus enkel eenmalig een activatiekost (€29.95) betalen, maar de prijs voor internet zelf blijft op €34.95/maand ?
Even voor de zekerheid voor ik men ouders op kosten jaag
Is het trouwens wel haalbaar met deze modemwaarden:
Noise Margin
Upstream: 20 dB
Downstream: 15 dB
Attenuation
Upstream: 32 dB
Downstream: 32 dB
Even voor de zekerheid voor ik men ouders op kosten jaag
Is het trouwens wel haalbaar met deze modemwaarden:
Noise Margin
Upstream: 20 dB
Downstream: 15 dB
Attenuation
Upstream: 32 dB
Downstream: 32 dB
Ah, welke waarden zijn er dan nodig want buiten deze zie ik er geen andere staan:a3ke schreef:met enkel die waarden kan er zelfs zeer slecht gegokt worden zelfs
Up Stream: 512 (Kbps.)
Down Stream: 4640 (Kbps.)
Noise Margin Upstream: 20 dB
Noise Margin Downstream: 15 dB
Attenuation Upstream: 32 dB
Attenuation Downstream: 32 dB
En de afstand tot de centrale is tussen de 2.5 - 2.7 km
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Winst zal je waarschijnlijk wle hebben , maar een verdubbeling van je huidige realtimesnelheid zal je niet halen vrees ik
The eternal and true pessimist
Ik vraag me toch af of Dommel ook geen andere criteria gebruikt buiten de afstand om te beslissen of je speedpack kan krijgen of niet.
Ik zit bv. op 700 meter van de centrale, met perfecte sync:
Speed (kbps): 4640 512
Capacity Used: 46% 68%
Noise Margin: 27.5 dB 20.0 dB
Output Power: 14.0 dBm 12.0 dBm
Attenuation: 10.0 dB 5.0 dB
Als ik speedpack wil activeren, krijg ik de boodschap "unknown error...". Ik heb Dommel gebeld en kreeg toen een idiote uitleg dat mijn lijnwaardes niet goed zijn. Ik weet zeker dat op de dslam waar ik op aangesloten ben wel adsl2+ mogelijk is.
Iemand anders die dicht bij de centrale zit en de boodschap "unknown error..." krijgt?
Ik zit bv. op 700 meter van de centrale, met perfecte sync:
Speed (kbps): 4640 512
Capacity Used: 46% 68%
Noise Margin: 27.5 dB 20.0 dB
Output Power: 14.0 dBm 12.0 dBm
Attenuation: 10.0 dB 5.0 dB
Als ik speedpack wil activeren, krijg ik de boodschap "unknown error...". Ik heb Dommel gebeld en kreeg toen een idiote uitleg dat mijn lijnwaardes niet goed zijn. Ik weet zeker dat op de dslam waar ik op aangesloten ben wel adsl2+ mogelijk is.
Iemand anders die dicht bij de centrale zit en de boodschap "unknown error..." krijgt?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hoe dat dan ? (zonder bewijs op papier kan je enkel een ; sterk ; vermoeden hebben medunkt )joske69 schreef: Ik weet zeker dat op de dslam waar ik op aangesloten ben wel adsl2+ mogelijk is.
het is bcg dat dit beslistjoske69 schreef:Ik vraag me toch af of Dommel ook geen andere criteria gebruikt buiten de afstand om te beslissen of je speedpack kan krijgen of niet.
ik werk bij een concurrent die op mijn dslam adsl2+ lijnen opleverta3ke schreef: Hoe dat dan ? (zonder bewijs op papier kan je enkel een ; sterk ; vermoeden hebben medunkt )
Het is BGC dat dmv loop attenuatie bepaald of je adsl2+ aankan en welk profiel je krijgt. Zolang een lijn voldoet aan die waarden, leveren ze op. De mijne voldoet aan die criteria.a3ke schreef: het is bcg dat dit beslist
-
- Elite Poster
- Contacteer:
dan zou ik snel weten wat te doen als ik die 2 antwoorden bijeenvoegjoske69 schreef:ik werk bij een concurrent die op mijn dslam adsl2+ lijnen opleverta3ke schreef: Hoe dat dan ? (zonder bewijs op papier kan je enkel een ; sterk ; vermoeden hebben medunkt )
Het is BGC dat dmv loop attenuatie bepaald of je adsl2+ aankan en welk profiel je krijgt. Zolang een lijn voldoet aan die waarden, leveren ze op. De mijne voldoet aan die criteria.a3ke schreef: het is bcg dat dit beslist
bye bye dommel dan