LCD/Plasma en Test-aankoop

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Mate schreef:misschien een stomme vraag, maar als ik mijn (samsung) tv uitzet via de tv, blijft dat rode lichtje toch branden..de tv lijkt dus altijd in standby te staan en nooit volledig uit. Is dit goed/slecht voor de tv ?


Klopt. Mijn Samsung doet dat ook : ledje gaat aan als hij uit staat, en gaat uit als hij aan is, hij staat dus nooit echt compleet uit : da's helaas bij vele TFT's (alle ??) zo. Bij Panasonic echter (dacht ik) is UIT ook echt UIT.

Beter/slechter voor de TV ? Pff, moot point. Het betekent dat je scherm verbruikt als je dat niet wenst. Veel is het niet (mijn Samsung trekt minder als 2 Watt in Standby) maar "0" was natuurlijk beter geweest.
Laatst gewijzigd door kaween op 30 jan 2009, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dafke schreef:Ik heb verschillende sites een zitten uitpluizen en blijkbaar 24u die burn in dvd laten draaien zou meer dan voldoende moeten zijn.
De nieuwe Plasma's zijn veel minder gevoelig aan burn in door pixel shifting etc. Ook zenders als VTM, Een etc laten hun logo verdwijnen wanneer er reclame is. Hier kan dus ook geen burn in voorkomen, omdat je toch wel minimum een aantal uren hetzelfde op het beeld moet hebben. En dan springt mijn auto power off aan :) Na 3 min eenzelfde stilstaande beeld schakelt hij zich uit.

Ik zou nu eigenlijk een 2e tip willen: Ik kan DVD Video Essentials bekomen, maar dit is een 7Gb en Dual Layer. Ik heb geen dual layer DVD als schrijver (dacht ik).
Hoe kan ik deze dvd branden op 2 single layer?

En is die Monster dvd hetzelfde??

dvb-t gebruik ik niet, weet eigenlijk niet 100% wat dit is / kan?

Wat bedoel je hiermee??
Als je de blue-ish "" er uit wilt krijgen(zie av forum):

How to enter into Service Mode:
While pressing [VOLUME ( - )] button of the main unit, press [INFO] button of the
remote control three times within 2 seconds.
.

ik heb de blue ray versie van dve(mn sattelietontvanger ondersteund1080p en blue ray), monster is gewoon heel eenvoudig(ik zou eerst monster gebruiken,daarna dve,grijswaarden zijn nt in te stellen met monster,btw eerste stappen kun je overslaa,n bij monster)

dvb-t: digitale free tv/radio.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

C1nder schreef:Ah ok. Het menu dat ik bedoel krijg ik door in standby-stand op de afstandsbediening de knoppen "Info", "Menu", "Mute" en "Power" achtereenvolgend in te drukken. Misschien gaat dat bij die van u ook zo.

Dat lijkt mij dan toch het service menu te zijn.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Huppa,

Digitale tv ook geinstalleerd gisteren.
Tot mijn allergrootste verbazing werkte het nog ook van de eerste keer.
Ik moest wel lang wachten tot alle updates binnen waren en de digicorder volledig werkensklaar was.

Het beeld van analoog naar digitaal is... werkelijk nòg beter. Ja tuurlijk zal je zeggen, maar als je dan een HD kanaal op zet: :eek: :banana:
HD is echt wel prachtig! 1080i mode en haarscherp beeld.

Mijn kameraad die een maand geleden een Philips 40" met ambi light heeft gekocht zei zelf: hmm dit is echt wel nog veel beter beeld dan mijne.

Dus ik ben super tevreden! Lawaairige fans nog NIET gehoord, enkel als ik aan de achterkant ga luisteren.

Enig minpunt: mijn analoog signaal werkt niet meer op de tv en ik DENK ook geen internet (maar nog geen tijd voor even router te resetten ofzo.
Setup is:

MODEM - SWITCH - 1. digicorder - Coax naar digicorder -> HDMI naar TV
2. Wireless router

Op onze 2e tv in de slaapkamer werkt analoog nog perfect.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Dafke schreef:Huppa,

Digitale tv ook geinstalleerd gisteren.
Tot mijn allergrootste verbazing werkte het nog ook van de eerste keer.
Ik moest wel lang wachten tot alle updates binnen waren en de digicorder volledig werkensklaar was.

Het beeld van analoog naar digitaal is... werkelijk nòg beter. Ja tuurlijk zal je zeggen, maar als je dan een HD kanaal op zet: :eek: :banana:
HD is echt wel prachtig! 1080i mode en haarscherp beeld.

Mijn kameraad die een maand geleden een Philips 40" met ambi light heeft gekocht zei zelf: hmm dit is echt wel nog veel beter beeld dan mijne.

Dus ik ben super tevreden! Lawaairige fans nog NIET gehoord, enkel als ik aan de achterkant ga luisteren.

Enig minpunt: mijn analoog signaal werkt niet meer op de tv en ik DENK ook geen internet (maar nog geen tijd voor even router te resetten ofzo.
Setup is:

MODEM - SWITCH - 1. digicorder - Coax naar digicorder -> HDMI naar TV
2. Wireless router

Op onze 2e tv in de slaapkamer werkt analoog nog perfect.


Kijk eens of de coax kabel is aangesloten aan de tv dan voor analoge tv terug te hebben :)
Bij mijne buurman hadden ze de digicorder aangesloten en dat werkte perfect maar toen wou die eens analoog kijken en kwam ik tot de conclusie dat de coax nog aan de tv moest aangesloten worden terug.

Ps: je laat de coax van je digibox zitten en je hangt er een 2de coax aan rechtstreeks naar je tv voor analoog.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb vernomen hier op het werk dat je best een scart ook laat gaan van je digicorder naar je tv.
Dan zou je wel analoog kunnen kijken?

Zoals jij het zegt zou ik op de coax uit van de digibox de coax moeten steken naar de coax in van de tv?
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De Scart naar je TV is voor niks nodig.

Je kan wel de Scart naar de video/dvd-recorder laten gaan als je programma's op video of DVD wil zetten (duurt wel een eeuwigheid)

Bij mij gaat de antenne ook van de digicorder naar naar de TV om analoog te kijken. Je kan ook een kabel van het kastje aan de muur naar de TV brengen, maar dan moet je daar nog een aansluiting over hebben natuurlijk.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Klopt volledig. De coax in/out is een throughpass van de box, en als je je tv ook nog via de analoge tuner wil aanspreken (pakweg als de box flipt of weet ik veel) dan moet je dat inderdaad zo doen. SCART heeft met dat verhaal helemaal niets te maken, want die gaat geen verband hebben met je normale analoge tunerdeel van je TV.

Een (extra) kabel parallel van de muur naar de TV trekken zou kunnen maar is af te raden. Je moet dan al met een splitter werken die in het beste geval nog redelijk afgeschermd is, maar iedere normale passieve splitter verzwakt je signaal met enkele db's. De passtrough van een digibox, VCR, weetikveel, is meestal voorzien van een kleine signaalversterker om dit gedeeltelijk op te vangen. Nadeel hiervan is dat je analoog signaal "dada" gaat als je de tunerbox echt COMPLEET uit zet (stroom uitgetrokken).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Okido

Dus COAX -> DIGIBOX IN -> HDMI naar HDMI TV
DIGIBOX OUT COAX naar TV COAX in
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

exactamundo :beerchug:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Prima
i'll give it a shot tonight!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Dat had ik toch al gezegd heh :)
Precies of ge geloofde mij niet maar wel een ander
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

ZIet er goed uit...en met digitale satteliettv zal het nog beter beeld zijn dan met telenet digital (maar dat weet iedereen).
De ipbox geeft dan ook nog het allerbeste beeld weer(ivm kathrein of dreambox)
Laatst gewijzigd door silencer op 30 jan 2009, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

kaween schreef:
Mate schreef:misschien een stomme vraag, maar als ik mijn (samsung) tv uitzet via de tv, blijft dat rode lichtje toch branden..de tv lijkt dus altijd in standby te staan en nooit volledig uit. Is dit goed/slecht voor de tv ?


Klopt. Mijn Samsung doet dat ook : ledje gaat aan als hij uit staat, en gaat uit als hij aan is, hij staat dus nooit echt compleet uit : da's helaas bij vele TFT's (alle ??) zo. Bij Panasonic echter (dacht ik) is UIT ook echt UIT.

Beter/slechter voor de TV ? Pff, moot point. Het betekent dat je scherm verbruikt als je dat niet wenst. Veel is het niet (mijn Samsung trekt minder als 2 Watt in Standby) maar "0" was natuurlijk beter geweest.


cheers, dan zal ik me er niet van aantrekken.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

silencer schreef:ZIet er goed uit...en met digitale satteliettv zal het nog beter beeld zijn dan met telenet digital (maar dat weet iedereen).
De ipbox geeft dan ook nog het allerbeste beeld weer(ivm kathrein of dreambox)


Als je TVV bedoelt , dan ben je beter bij TN . De bitrate's van TVV liggen echt te laag om een deftig plaatje af te leveren ( INDI z'n beeld op één , canvas , vt4 enz was pakken beter! ) . Voor de buitenlandse zenders zoals de duitse en engelse ( itv is ook een uitzondering ) ligt dit pakken hoger , en dat merk je ook .


http://www.linowsat.de/0192/all/12722H.html

Gewoon het betere youtube werk . Als het mpg4 was , ok , maar in mpg2 die bitrate's , bedroevend ( net zoals het beeld dat je krijgt ).

http://www.linowsat.de/0235/bitrate/3208/7030.html

Denk zelfs dat een TN niet met zulke bitrate's durft uitpakken voor een HD zender .
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

ik heb net ff gekeken, meerdere zenders zenden uit met +10,5Mb/s, derbij het is niet enkel de bitrate die een goed beeld geeft, de decoder geeft ook veel verschil!
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

silencer schreef:ik heb net ff gekeken, meerdere zenders zenden uit met +10,5Mb/s, derbij het is niet enkel de bitrate die een goed beeld geeft, de decoder geeft ook veel verschil!



Een Ard bv die haalt constant een 6.5 mbit op sat , met ook een voortreffelijke kwaliteit . Dit geld voor de meeste zenders ( behalve de vlaamse in het TVV pakket ) . De decoder speelt zeker een rol . Maar bits die er niet zijn kan hij ook niet laten zien , en met wat je van TVV krijgt , kun je op de duurste en beste decoder geen deftig beeld leveren ( op een kleine tv misschien nog , maar hoe groter je gaat , des te meer valt de ondermaatse bitrate op) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Gisteren voor het eerst een blu-ray film gezien op mijn Samsung LE46A786.
Mijn zoon had zijn laptop met blu-ray speler bij.
Nog rap voor sluitingstijd in de carrefour een blu-ray film gaan halen (weinig keuze, dan maar Hancock meegebracht).
Daarvoor alleen SD satelliet en DVD gekeken. WOW. Mooi.
Wil een DM8000 met blu-ray speler hebben nu. En een HD TVV abbo :-D
En dat ze die blu-ray daartegen gekraakt hebben! :cop:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

seagull schreef:Gisteren voor het eerst een blu-ray film gezien op mijn Samsung LE46A786.
Mijn zoon had zijn laptop met blu-ray speler bij.
Nog rap voor sluitingstijd in de carrefour een blu-ray film gaan halen (weinig keuze, dan maar Hancock meegebracht).
Daarvoor alleen SD satelliet en DVD gekeken. WOW. Mooi.
Wil een DM8000 met blu-ray speler hebben nu. En een HD TVV abbo :-D
En dat ze die blu-ray daartegen gekraakt hebben! :cop:

is nogal duur,in mn geval duurder dan de tv zelf :s
Heb hier een DGstation cuberevo (ipbox 9000, dual tuner) die verbonden is met mn cccam server(dreambox).(nieuwprijs:450€)
Enigma2 draait er ook op btw,de box speelt full HD af(mediacenter,mkv,...),...
Mogelijkheden zijn iets beperkter(bvb. verschillende cams draaien per provider), maar nog altijd goed te doen,streamen,webinterface is zeer goed en uitgebreid(nog beter dan de dreambox),...
En het beeld via scart(plasma komt eind deze week) is geweldig op mijn 10j oude panasonic tv (veel beter dan het beeld van de dreambox 600!).
Bestanden overzetten met de dreambox via utp aansluiting: zeer traag, met de cuberevo gaat dat gewoon 3-4 keer sneller.
btw arte HD:12.6Mb/s gisteren, beeld was geweldig.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Na een weekendje volgende bemerkingen ivm de Panasonic Plasma en Telenet DTV:

De Plasma is qua beeld gewoon.. AF. Veel beter dan ik eigenlijk al bij kameraden, kennissen etc heb gezien.
Soms merk ik wel nog dat zenders/programma's nog steeds niet het "juiste" formaat gebruiken en dus ik ofwel met zwarte banden moet zien, ofwel een uitgerokken plat mannetje. Wel spijtig.

Het upgescalede Een HD en VTM HD vallen toch al HEEL goed mee. Maar daar is weer een pluspunt voor de Pana, de andere kanalen zien er soms zelfs beter uit dan op mijn analoge tv, wat wel sterk is.
Ik vind wel de hotelmode of .. niet om de tv rechtstreeks op HDMI te laten verschijnen.

Over DTV van Telenet kan ik niet echt klagen. Wel als we zaterdag thuiskwamen, hoorden we iets zoemen. Uiteindelijk bleek het de digicorder te zijn.
Het zappen gaat 'iets' trager dan analoog, maar toch niet echt zoveel trager hoor!

Ik zou niet weten wat ik er nog meer van moet zeggen, in ieder geval ben ik SUPERtevreden over de Pana, DTV zal ik nog eventjes testen :-)
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

Dafke schreef:Het upgescalede Een HD en VTM HD vallen toch al HEEL goed mee.


Is er dan al een "echt" vtm HD kanaal? Naar mijn weten zijn enkel één, ketnet/canvas, National Geographic, TF1 en EXQI Culture HD (muv Prime zenders).

Dafke schreef:Ik vind wel de hotelmode of .. niet om de tv rechtstreeks op HDMI te laten verschijnen.


Op afstandsbediening AV ingedrukt houden en op de tv 3 x drukken op de toets V-

Dafke schreef:Wel als we zaterdag thuiskwamen, hoorden we iets zoemen. Uiteindelijk bleek het de digicorder te zijn.


Dat horen we hier af en toe ook, maar meestal toch muisstil.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

VTM HD is slechts vanaf morgen beschikbaar met Telenet digital TV dus dat zal het niet geweest zijn :-) Met Belgacom TV is het al van in 2007 verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Nightflyer schreef:
Dafke schreef:Het upgescalede Een HD en VTM HD vallen toch al HEEL goed mee.


Is er dan al een "echt" vtm HD kanaal? Naar mijn weten zijn enkel één, ketnet/canvas, National Geographic, TF1 en EXQI Culture HD (muv Prime zenders).



Yep -> Een, Canvas, VTM, TF1, NG, (Discovery dacht ik?), TF1, Exqi en Prime HD (sport, film, blabla)
Vtm alleszinds :)

Ik wil er een foto van nemen é :)
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

verb schreef:VTM HD is slechts vanaf morgen beschikbaar met Telenet digital TV dus dat zal het niet geweest zijn :-) Met Belgacom TV is het al van in 2007 verkrijgbaar.


Dafke schreef:Yep -> Een, Canvas, VTM, TF1, NG, (Discovery dacht ik?), TF1, Exqi en Prime HD (sport, film, blabla)
Vtm alleszinds :)

Ik wil er een foto van nemen é :)


Raar, hier nog niets, morgen effectief nog eens kijken dan :)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb voor alle zekerheid gisteren nog maar eens gekeken en jawel:

Op de TV staat er gewoon VTM, maar op de digibox VTM en VTM HD.
Je ziet ook echt wel duidelijk verschil.

Collega op het werk heeft ook VTM HD vertelde hij.
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

Dafke schreef:Ik heb voor alle zekerheid gisteren nog maar eens gekeken en jawel:

Op de TV staat er gewoon VTM, maar op de digibox VTM en VTM HD.
Je ziet ook echt wel duidelijk verschil.

Collega op het werk heeft ook VTM HD vertelde hij.


Gisteren dan geen tijd meer gehad, vandaag gekeken, inderdaad opeens vtm HD tussen de zenderlijst op 98,
was me niet eerder opgevallen, onlangs nochtans eens gescreend omdat ik hoorde dat VT4 HD er zat aan te komen
en al bij sommige zenderlijsten stond, mss was dat dan bij BGC TV want die vond ik nog niet...

In elk geval bedankt voor de vermelding, hoe meer HD kanalen hoe beter natuurlijk :-)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

No prob

VT4 HD ben ik nog niet tegengekomen..

Spijtig, ik zou Hanneke wel eens in Full HD willen zien :-)
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dafke schreef:No prob

VT4 HD ben ik nog niet tegengekomen..

Spijtig, ik zou Hanneke wel eens in Full HD willen zien :-)


Ik zou haar wel eens in full frontal n..., euhhh ik dwaal af :-D

Ik heb mijn zenders gesorteerd hoe ik wil, hoe kan ik VTM HD dan vinden? er staat namelijk al iets op de default positie.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik weet het niet zeker, maar zet die eens op ander kanaal dan 98 of zap eens alles af :-)

Mss ook je digi volledig zonder stroom zetten en terug insteken, mss komt dat dan via update ofzo binnen?
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

TL@ schreef:
Dafke schreef:No prob

VT4 HD ben ik nog niet tegengekomen..

Spijtig, ik zou Hanneke wel eens in Full HD willen zien :-)


Ik zou haar wel eens in full frontal n..., euhhh ik dwaal af :-D

Ik heb mijn zenders gesorteerd hoe ik wil, hoe kan ik VTM HD dan vinden? er staat namelijk al iets op de default positie.


Zal er ergens tussenin gekomen zijn: druk op de knop met huisje op afstandsbediening, instellingen, digicorder, en loop daar
bij hoe je de zenders hebt verwisseld van plaats de lijst eens af, daar zal hij tussen staan en zet de HD dan op de plaats waar
vtm nu staat...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ondertussen mn tv ook afgehaald bij iisshop(zaterdag): veel leken in de winkel.
"digitale tv is nooit zo scherp als analoog",... Een speciaalzaak zou ik het igg niet noemen.
De plasma/lcd's daar vgl'n heeft totaal geen zin (ik zou eerder afgaan op de revieuws).
Het meegeleverde model: pz81FV en geen E, zou graag het verschil weten.
@dafke:welk model heb jij?
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Xplod schreef:Vanaf een ½ meter van je scherm zie je het verschil niet meer tussen een HD-ready en een full HD 1080p trouwens .... waarom een full-HD kopen .... :roll:
Als je niet naar Blu-Ray's kijkt .. en dan nog, die zien er evengoed uit op een HD-ready ... of met een Playstation 3 Games wilt spelen in 1080p ... dan heeft het volgens mij géén enkel nut om eeb full HD scherm aan te schaffen wetende dat er veel TV-uitzendingen toch maar in 720p uitzenden en dat een full-HD al gauw dubbel zoveel verbruikt als een HD-ready ... ook vastgesteld tijdens de testen in Test Aankoop.


Veel tv-zenders zijn nog in 720p, maar dit zal wel evolueren neem ik aan?
Maar Blurays kijken wij niet (dvd's en films in 't algemeen zelfs zelden), playstation-gamers zijn we niet.

Dus zelfs rekening houdend met de te verwachten evoluties van de komende jaren, is een HD Ready voldoende voor ons?
We zitten 3m van het scherm, dus we zijn aan 't kiezen voor een 32".
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

woutervhb schreef:
Xplod schreef:Vanaf een ½ meter van je scherm zie je het verschil niet meer tussen een HD-ready en een full HD 1080p trouwens .... waarom een full-HD kopen .... :roll:
Als je niet naar Blu-Ray's kijkt .. en dan nog, die zien er evengoed uit op een HD-ready ... of met een Playstation 3 Games wilt spelen in 1080p ... dan heeft het volgens mij géén enkel nut om eeb full HD scherm aan te schaffen wetende dat er veel TV-uitzendingen toch maar in 720p uitzenden en dat een full-HD al gauw dubbel zoveel verbruikt als een HD-ready ... ook vastgesteld tijdens de testen in Test Aankoop.


Veel tv-zenders zijn nog in 720p, maar dit zal wel evolueren neem ik aan?
Maar Blurays kijken wij niet (dvd's en films in 't algemeen zelfs zelden), playstation-gamers zijn we niet.

Dus zelfs rekening houdend met de te verwachten evoluties van de komende jaren, is een HD Ready voldoende voor ons?
We zitten 3m van het scherm, dus we zijn aan 't kiezen voor een 32".

32" is echt klein als je 4:3 gewoon bent, je hoogte moet nog enigsinds te doen zijn.hier +-3-4m en een 42" gekocht.
Full HD en Hd uitzendingen vebruiken meer,als je echter naar gewone uitzendingen kijkt,verbruik je wel minder.
Ik heb een full HD 1080P sattelietontvanger(nu nog uitzendingen in 1080P) en blue ray's MKV's e.d. worden ook gewoon afgespeeld op mn satontvanger.
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

silencer schreef:32" is echt klein als je 4:3 gewoon bent, je hoogte moet nog enigszins te doen zijn. hier +-3-4m en een 42" gekocht.
Full HD en Hd uitzendingen verbruiken meer,als je echter naar gewone uitzendingen kijkt,verbruik je wel minder.
Ik heb een full HD 1080P satellietontvanger (nu nog uitzendingen in 1080P) en blue ray's MKV's e.d. worden ook gewoon afgespeeld op mn satontvanger.


Nu hebben we 'n ouwe tv met diagonaal van 65 cm (of 26"), leeftijd 27 jaar...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Veel mensen hebben de vraag: FULL HD of HD ready dan maar?
Wel, ik zou altijd opteren voor FULL HD en dan wel om de enige reden dat als je HD content bekijkt, bij sommige snelle scenes de HD ready het beeld niet snel genoeg kan weergeven en dus shokt.

Voor de kwaliteit kan je het doen, maar daar vind ik het persoonlijk een iets te groot prijsverschil.

EDIT: silencer: ik zal eens kijken straks :)
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nightflyer schreef:
TL@ schreef:
Dafke schreef:No prob

VT4 HD ben ik nog niet tegengekomen..

Spijtig, ik zou Hanneke wel eens in Full HD willen zien :-)


Ik zou haar wel eens in full frontal n..., euhhh ik dwaal af :-D

Ik heb mijn zenders gesorteerd hoe ik wil, hoe kan ik VTM HD dan vinden? er staat namelijk al iets op de default positie.


Zal er ergens tussenin gekomen zijn: druk op de knop met huisje op afstandsbediening, instellingen, digicorder, en loop daar
bij hoe je de zenders hebt verwisseld van plaats de lijst eens af, daar zal hij tussen staan en zet de HD dan op de plaats waar
vtm nu staat...


Hij stond er inderdaad ergens tussen, heb hel al juist gezet. Ik heb even getest en leek meer geüpscaled dan echt 720p. Maar ik heb dan maar heel even getest, ik kijk eigenlijk nooit naar VTM :-D
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

TL@ schreef:Hij stond er inderdaad ergens tussen, heb hel al juist gezet. Ik heb even getest en leek meer geüpscaled dan echt 720p. Maar ik heb dan maar heel even getest, ik kijk eigenlijk nooit naar VTM :-D


Wel met al dat geupscaled beeld:
Wat moet dat geven als ze echt 1080p gaan uitzenden?
Het beeld op mijn pz81 is echt voortreffelijk (ook VTM HD ja :) ) dus ik kijk er echt naar uit!

In de week waren mijn ouders afgekomen en die kijken altijd naar Thuis :-)
Bon, ze bleven dat nog zien en dus maar op één HD naar thuis met hun gekeken. Mijn ma haar oordeel (zij hebben geen DTV):
Amaai, die acteurs zijn er hier lelijker uit dan thuis :banana:

en daarmee bedoelde ze: Het detail is toch wel opmerkelijk beter hoor! :)
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Dafke schreef:Veel mensen hebben de vraag: FULL HD of HD ready dan maar?
Wel, ik zou altijd opteren voor FULL HD en dan wel om de enige reden dat als je HD content bekijkt, bij sommige snelle scenes de HD ready het beeld niet snel genoeg kan weergeven en dus shokt.

Voor de kwaliteit kan je het doen, maar daar vind ik het persoonlijk een iets te groot prijsverschil.


Wat bedoel je precies met dit laatste?

Trouwens, je px51 is een plasma van zo'n 50", terwijl ik het bij een 32" lcd ga houden...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Kijk wat ik bedoel:

Afwegen full hd / hd ready

Voor mij persoonlijk is FULL hd het geld waard, omdat als er wordt uitgezonden op HD formaat, je TV dit formaat beter ondersteund. De processor kan vlotter met de meerdere beeldpunten overweg.
Bij een HD ready heb ik al gehoord dat als je bv VTM HD of een andere HD zender bekijkt, deze de snelle beelden niet goed weergeeft en begint te shokken.. Omdat de processor deze niet kan volgen.

Voor de betere beeldkwaliteit zou ik het geld er niet aan geven, omdat dit maar tot op een bepaalde afstand waarneembaar is. Zeker met een 32" merk je als je verder dan 2.50m dacht ik van je tv zit, niets van de beeldkwaliteit Full tov Ready.

Voor mij primeert dus de "aangenaamheid van het kijken" (vloeiende bewegingen zonder stops etc) tov de kwaliteit.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Dafke schreef:Kijk wat ik bedoel:

Afwegen full hd / hd ready

Voor mij persoonlijk is FULL hd het geld waard, omdat als er wordt uitgezonden op HD formaat, je TV dit formaat beter ondersteund. De processor kan vlotter met de meerdere beeldpunten overweg.
Bij een HD ready heb ik al gehoord dat als je bv VTM HD of een andere HD zender bekijkt, deze de snelle beelden niet goed weergeeft en begint te shokken.. Omdat de processor deze niet kan volgen.

Voor de betere beeldkwaliteit zou ik het geld er niet aan geven, omdat dit maar tot op een bepaalde afstand waarneembaar is. Zeker met een 32" merk je als je verder dan 2.50m dacht ik van je tv zit, niets van de beeldkwaliteit Full tov Ready.

Voor mij primeert dus de "aangenaamheid van het kijken" (vloeiende bewegingen zonder stops etc) tov de kwaliteit.


Mijn Panasonic TH-42PV... kan perfect 1080p content afspelen zonder schokken (bvb StarWars / Voetbal / ...), hoewel het 'maar' een 720p HD-Ready toestel is. Trouwens, als je de HD Digibox instelt op 720p resolutie, dan heeft de TV er zelfs niets mee te maken qua scaling/processing. Ik heb het eens getest met mijn mediaplayer, of ik die nu op 1080p of 720p zet (eerste geval krijgt de TV dus 1080p binnen en moet die zelf downscalen), maakt niets uit. De zwaardgevechten zijn even vloeiend als op 720p.

Lijkt mij niet echt een correct argument dus.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”