LCD/Plasma en Test-aankoop

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ben van plan om zeer binnekort een lcd of plasma te kopen, en aangezien ik thuis test-aankoop heb was ik zeer verheugd een nieuw artikel te erover te zien.

Maar wat mij nu opvalt is dat telkens de Philips toestellen als winnaars worden uitgeroepen in test-aankoop testen, terwijl zeer veel verkopers philips toestellen afraden.

Wie kan mij helpen om duidelijkheid te krijgen? Velen raden mij een Panasonic 80-85 model aan, of sony bravias. Is philips echt zo slecht als sommige verkopers beweren, of is het enkel marketing en verkoopstechnieken?
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

De beste zijn inderdaad Sony, Sharp en Panasonic

Philips = big no no...
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Moet zeggen dat ik een philips met pixel plus (denk toch dat hun techniek zo heette) nog zo slecht niet is.

Als je een plasma wil, kan je richting pioneer kijken maar je betaalt er ook wel genoeg voor.

Panasonic wordt over het algemeen beschouwd als beste prijs/kwaliteit
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Follow the money!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Vanuit Test-aankoop artikel:

BESTE KOOP

De markt van de 32"-tv's bestaat overwegend uit lcd-modellen. Philips 32PFL9603D/10 onderscheidt zich als beste in deze categorie, maar moet de titel van Beste Koop overlaten aan Sony KDL-32V4500 (€ 679-999), Panasonic TX-32LX80F (€ 630-949) en LG 32LG3000 ((€ 490-699). Ook bij de modellen van 37"is lcd praktisch alleenheerser. De beste in deze categorie is Loewe Connect 37 Media Full-HD+/DR+, de enige van de test met een harde schijf. Net als de benjamin uit de familie is Panasonic TX- 37LX85F (€ 1 027-1 499) de Beste Koop, samen met Toshiba 37XV500/ 501P (€ 789-1 099) en Toshiba 37XV505D (€ 799-949). Bij de grotere modellen van 40" en 42" is de beste eveneens een lcd-model: Philips 42PFL9603D/10. Qua prijs-kwaliteitverhouding moet die echter de duimen leggen voor het plasmamodel Panasonic TH-42PX80E (€ 800-1 229). Mag het nog groter zijn? Bij de modellen van 46" en 47" blinkt Philips 47PFL7603D/10 (€ 1 499-2 079) uit als beste en tevens als Beste Koop.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Als ex-installateur (wel al tijdle geleden) , Pioneer en Samsung

Why ? Daar is zwart echt zwart ...

En , zeker van Pioneer , heb ik maar weinig pannels gekend met uitval

Ga je boven 100 cm gaan , zeker voor plasma gaan als je niet kan wachten op OLED/Laser (eventueel betaalbare OLED/laser , dus +3 Jaar nog wachten)

Overtlaatst nog zo een Sony fanboyke over de vloer gehad , die slikte wel eventjes met de nieuwste generatie Samsung Plasma hier te zien (A7 serie) en had dik spijt zijn Sony LCD te hebben gekocht
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb hier nu een 4 maanden de 46PZ85 van panasonic staan.
Gewoon de beste TV die ik ooit heb gehad. Vooral in combinatie met bluray is het beeld fantastisch terwijl er toch een zekere vergevingsgezindheid is tov gewoon SD beeld. Enige nadeel is de weerspiegeling van het raam in het TV beeld.
In Test Aankoop heb ik al een tijdje geen vertrouwen meer.
Ga vooral kijken in een winkel waar je de normale huiskamer kan nabootsen. Dus gedimd licht (of donker) en dan een film bekijken. Je pikt er de plasma's zo uit.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik heb ook een full HD van panasonic, zelfs bij een gebrekkig telenet signaal speelt hij nog mooi. ik weet eigenlijk niet hoe ze bij Philips komen.
)zoals clickx altijd bij telenet en apple uitkomt zeker) :lol:
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

raar
ik vond net die philipsen met pixel plus 3 in de winkel één van de mooiste resultaten geven.. :s
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Mijn ouders hebben een 42" Philips Full HD LCD en die valt echt in het niets tegen mijn Panasonic 42" plasma (42PZ85E). En dan staat het contrast momenteel zelfs nog op +/-40% (wordt op alle fora en testen de eerste 200 uren aangeraden)

Akkoord, plasma mag je eigenlijk sowieso niet vergelijken met LCD, maar ze kosten allebei even veel voor ongeveer dezelfde features.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ik denk dat test-aankoop vooral consument vriendelijkheid evalueert. Kwaliteit moet er ook zijn maar is niet het enigste argument. Bv. die zouden desnoods de beste LCD een onvoldoende geven als de handleiding niet in het nederlands beschikbaar is.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

lol :) so true :roll:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hier ook een 42" panasonic plasma. Tot hiertoe veruit de beste TV die ik al gezien heb.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Hier een 40" Samsung LCD, gekocht in Duitsland voor toen nog 1500€. Een HD ready type (LE40R72B). Ik ben vrij blij van het kunnen van de tv, alleen als ik gewone digitale tv kijk vind ik het beeld zeer slecht, maar 9/10 gaat dit aan Telenet zelf liggen :)
Mijn volgende aankoop word idd een Lazer of Oled tv. Hopelijk als de mijne het opgeeft hebben ze die aan een zeer gunstige prijs.
Voor mij persoonlijk vind ik nog altijd dat Samsung het beste is kwa prijs kwaliteit. Je betaald eigenlijk zeker niet veel en het beeld is vrij goed.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wel, zeg dan eens jullie meningen wat een LCD goed is in prijsklasse van max 1200€ en +- 94cm...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk dat Test-Aankoop niet alleen klantvriendelijkheid en kwaliteit volgt, maar ook zijn eigen portomonee. Ik denk dat je je wat beter baseert op gebruikerservaringen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... en uiteindelijk best nog op je EIGEN mening.

Ik ging verleden jaar met 95% zekerheid de toen splinternieuwe Panasonic 42" 1080 Plasma kopen, en kwam buiten met een Samsung TFT ondanks mijn absoluut pro-plasma uitgangspunt. Nooit spijt van gehad, trouwens en ik ben HEEL blij dat ik toen de Panasonic lang genoeg heb mogen testen, anders had ik met thuis rot geërgerd op de problemen rond dat model (purperen slierten in zwart + zeer ergerlijke flikkeren van hoge-contrast lijnen, bleek achteraf trouwens een gekend en onoplosbaar "eigenaardigheid" te zijn van dat model).

Leidraden zijn goed om te hebben, maar wat je ook kiest, kies -nooit- zonder je eigen mening te hebben opgemaakt op basis van wat je zelf ziet.
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Heb me onlangs de volgende lcd aangeschaft : Sony Bravia KDL-46X4500

Deze KDL-46X4500 heeft een fraaie Midnight Sky afwerking en beschikt over dynamische RGB LED-achtergrondverlichting met Local Dimming, hoogwaardige beeldkwaliteit dankzij BRAVIA ENGINE 2 PRO en vloeiende snelbewegende beelden dankzij Motionflow +100Hz met Line Blinking en een DLNA-netwerk voor toegang tot uw foto’s en muziek vanaf uw PC....enz...

Ben er meer dan tevreden over! ( 3.398 incl. BTW via internetwinkel en 2 jaar Sony-garantie )
Laatst gewijzigd door barco op 04 nov 2008, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bovenstaande Sony ligt wel ietske boven budget in mijn geval :P.

Ik heb momenteel de Samsung LE40A786 op het oog, maar deze is pas sinds deze week in de winkels, dus moet nog eens gaan kijken. Eveneens een LCD met LED-backlight met 'smart lighting'.
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Ik heb momenteel de Samsung LE40A786 op het oog, maar deze is pas sinds deze week in de winkels, dus moet nog eens gaan kijken. Eveneens een LCD met LED-backlight met 'smart lighting'.[/quote]


http://www.redcoon.be/index.php/cmd/sho ... _LE40A786/ --> verzendklaar binnen 4 weken!

review : http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 922131.htm
Laatst gewijzigd door barco op 04 nov 2008, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En als je budget wat krapper is (!): kijk eens naar Mirai/Chimei. De eerste generatie (37" HDready) die ik hier in het begin had was crap (niet qua beeld, maar er zijn er hier 3 gepasseerd en alle 3 vielen ze na verloop van tijd spontaan uit door oververhitting, een fout in het model, zo bleek later), maar het vervangende toestel (42" FullHD) draait hier nu toch al een jaar of 2 ten volle tevredenheid! Nog absoluut geen spijt van en al zeker niet tegen de prijs die ik toen betaald heb.
ooh. shiny.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Ik heb al enkele maanden een Samsung 46" Full HD (LE46F86BD) en ben er enorm tevreden over. Ik ben ook eerst gaan kijken in de winkel en deze had voor mij het beste beeld. Er was wel een Panasonic plasma die nog beter beeld leek te hebben. Deze had ongeveer dezelfde specificaties, maar kostte meer dan 500 euro meer. Dat was het mij toch niet waard.
Je kan trouwens ook nog besparen door er eentje online te kopen. Die van mij komt van bij http://www.redcoon.be, wat toen toch zo'n 250-300 euro scheelde tegenover de winkels hier in de buurt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb ook een Samsung LCD, 32'' sinds enkele maanden en heel tevreden over. Het verschil met picmania was toen 150 € maar toen ik de geprinte pagina van pixmania toonde, heb ik prompt een korting van 50 € gekregen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik dacht dat plasma tV een beperkte levensduur had,wat de kleuren betreft?? (of is dit reeds allemaal opgelost???)
Ik lees hier dat veel mensen een LCD of Plasma kopen een een on line schop,of in een detaille winkel.
Mag zo een toestel gewoon niet komen van de Makro of zo?? (ik ken wel iemand die van beroep TV hersteller is,dus wat dat betreft geen probleem)
Persoonlijk vind ik ook dat een scherm van 1 meter,maar goed is als men ver van het TV scherm kan plaats nemen,bij mij is die afstand beperkt tot ongeveer een 2,5meter,en ik denk dat 80 cm wel het meest haalbare is voor mij,is dit correct??
Ook het verbruik van plasma toestellen zou tot 3 keer hoger zijn dan LCD toestellen,is dit zo??
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Fluppie, dat "was" zo met de eerste generaties plasma TV's. Ondertussen is het bijlange niet meer waar. Ik heb al +1j een plasma (Pani 42") en mijn ouders hebben een Samsung LCD 37" ... telkens ik bij hen kom erger ik me aan de slechtere kleurweergave en algemene beeldkwaliteit

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Qua beeldkwaliteit verschillen plasma- en lcd-schermen niet zo gek veel meer. Een factor om wel rekening mee te houden: op jaarbasis verbruiken lcd-tv’s beduidend minder dan hun plasma-collega’s...
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

C1nder schreef:Ik heb al enkele maanden een Samsung 46" Full HD (LE46F86BD) en ben er enorm tevreden over. Ik ben ook eerst gaan kijken in de winkel en deze had voor mij het beste beeld. Er was wel een Panasonic plasma die nog beter beeld leek te hebben. Deze had ongeveer dezelfde specificaties, maar kostte meer dan 500 euro meer. Dat was het mij toch niet waard.
Je kan trouwens ook nog besparen door er eentje online te kopen. Die van mij komt van bij http://www.redcoon.be, wat toen toch zo'n 250-300 euro scheelde tegenover de winkels hier in de buurt.


Ik heb medelijden met u de dag dat de TV stuk gaat ... ik wil zelfs niet weten wat het kost om via verzekerde koerier een LCD/plasma op te sturen naar Redcoon. :twisted:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/ser ... endkosten/

Er zijn vanzelfsprekend ook afhaal-internetwinkels en dit soms vlak bij de deur ( Redcoon = njet ) ...Een beetje rondkijken dus...eventueel juist over de landsgrens! :wink:
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Dit zijn verzendkosten van RedCoon naar u thuis, NIET wat je moet betalen om de TV zelf terug te sturen bij defect tijdens de garantie.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:Mag zo een toestel gewoon niet komen van de Makro of zo?? (ik ken wel iemand die van beroep TV hersteller is,dus wat dat betreft geen probleem)


Ik betwijfel of een TV hersteller vandaag de dag nog veel kan oplossen als zo'n toestel defect gaat. Met Makro heb ik trouwens slechte ervaringen... om één of andere wonderbaarlijke reden gaan toestellen die ik daar in het verleden kocht nogal snel stuk.

fluppie schreef:Ook het verbruik van plasma toestellen zou tot 3 keer hoger zijn dan LCD toestellen,is dit zo??


Plasma verbruikt meestal wel meer, hoeveel meer is moeilijk te zeggen aangezien plasma enkel energie verbruikt om actief beeld te tonen (een zwart beeld tonen is dus efficienter bij een plasma dan LCD welke daarvoor wel energie verbruikt).

Tevens is plasma ook een zekere luxe... van een Mercedes of BMW klaag je ook niet dat die een liter meer verbruikt dan je Volkswagen. Heb je dat er niet voor over dan koop je gewoon een LCD.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb gewoon gekozen voor het beeld waar ik niet gillend van wegliep.
Dat was dus een plasma en het verbruik neem ik erbij hoewel dat verbruik dus sterk afhankelijk is van het weergegeven beeld. Ook word het meerverbruik sterk overdreven.
Als je aanneemt dat je plasma 100W meer verbruikt dan een LCD van dezelfde grootte kost je dat na 2 dagen van 5 uur TV kijken hooguit 17c€ extra. Per jaar is dat dan 30€, niet echt iets waar ik van wakker lig.
Ik kan een ander zijn rekening natuurlijk niet maken.
Als ik naar een bluray kijk met mijn surround aan piekt mijn installatie gemakkelijk boven 1KW.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Lolz, Voor alle duidelijkheid. Er is op elk gekocht toestel ALTIJD een Europese garantie van ik dacht minimaal 2 jaar. Dwz als uw toestelleke stuk gaat ge dat kunt laten maken door de fabrikant. En ge zijt nix verplicht om dat op te sturen hé. Bij mijn samsung zijn ze eens langsgeweest en heb helemaal nix moeten betalen en mijn toestel komt uit Duitsland.
Ten 2de het is niet omdat uw toestel van Redcoon komt dat hij daar ook effectief hersteld moet worden, tenslotte sturen ze die tv ook gewoon door naar de fabrikant.
Voor mij zijn dit gewoon typisch bomma-reacties van onwetende mensen die schrik hebben iets in het buitenland of via internet te kopen.
Garantie is Garantie en daar kunnen winkels online of irl niks aan veranderen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Sasuke schreef:Fluppie, dat "was" zo met de eerste generaties plasma TV's. Ondertussen is het bijlange niet meer waar. Ik heb al +1j een plasma (Pani 42") en mijn ouders hebben een Samsung LCD 37" ... telkens ik bij hen kom erger ik me aan de slechtere kleurweergave en algemene beeldkwaliteit

Grtz,
Sasuke


Dat kan ik tegenspreken.

Onze demo-muur heeft een LG plasma draaien van de voorgaande generatie. Toestel 1.5 jaar oud : burnin en contrastverlies. Vastgesteld door LG's technieker na repair op de PSU nadat hij met z'n signaalspuit het plasmapanel gewoon niet meer gecallibreerd kreeg na de voedingsswap. Uiteindelijk komplete Panel vervangen. Panel is volgens LG's manual goed voor 50.000 uren. Het ding had zelfs per meest pessimistische schatting niet eens 5000 branduren achter de rug.

Tussen pot en pint heb ik hem op de man af gevraagd of dit probleem nu onder controle is bij Plasma. Antwoord : Nee, ik moet er regelmatig vervangen hoor, maar zeg maar niet dat ik het gezegd heb.
Tweede vraag was : "is er buiten aankoop van een LCD een mogelijkheid om geen enkel risico te hebben op inbranden" was z'n antwoord ook "nee". Zijn bijkomende "want wat veel mensen niet weten is dat zelfs sommige LCD's risico hebben op inbranden". Iets wat ik wel als waarheid weet omdat ik het zelf al gezien heb.

Technici blijken in dit soort dingen _veel_ eerlijker te zijn dan de verkopers, en het sluit ook aan bij mijn eigen vaststelling dat, toen ik twijfelde tussen een 1080 Pana Plasma en de uiteindelijke Samsung M87 die het geworden is, ik -zonder enige overdrijven- op de eerste 6 bladzijden van de Pana al 7 waarschuwingen over de risicos van inbranden mocht lezen.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ach ja, een plasma zal gemakkelijker inbranden dan een LCD.
Dat is eigen aan de techniek. Op het werk hier zie ik ook dat LCD's inbranden, wel pas na zeer lange tijd.
Vraag is of een demo toestel wel een goed voorbeeld is. Die staan gewoonlijk op een veel te hoog contrast niveau. En gevarieerd beedl krijgen die meestal ook niet.
Ik heb een collega die een 3 tal jaar geleden een promo plasma uit de GB heeft gekocht. Zo nog eentje met gewone NTSC SD resolutie.
Wel na 3 jaar is die nog steeds als nieuw.

Ach discussies op andere fora hebben al lang bewezen dat je over LCD en Plasma gemakkelijk 50 pagina's kan vullen.
De een is voor, de ander tegen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

GunSmoke007 schreef:Lolz, Voor alle duidelijkheid. Er is op elk gekocht toestel ALTIJD een Europese garantie van ik dacht minimaal 2 jaar. Dwz als uw toestelleke stuk gaat ge dat kunt laten maken door de fabrikant. En ge zijt nix verplicht om dat op te sturen hé. Bij mijn samsung zijn ze eens langsgeweest en heb helemaal nix moeten betalen en mijn toestel komt uit Duitsland.
Ten 2de het is niet omdat uw toestel van Redcoon komt dat hij daar ook effectief hersteld moet worden, tenslotte sturen ze die tv ook gewoon door naar de fabrikant.
Voor mij zijn dit gewoon typisch bomma-reacties van onwetende mensen die schrik hebben iets in het buitenland of via internet te kopen.
Garantie is Garantie en daar kunnen winkels online of irl niks aan veranderen.


Voor je nog eens dergelijke flame reactie schrijft kan je best eerst even vragen of die mensen ervaring hebben met wat ze schrijven.

Ik heb persoonlijk voor mijn plasma aankoop een live chat gehad met 1 van de verkopers van RedCoon omdat ik hierover duidelijkheid wilde en die vertelde me dat zij een prijsafspraak hebben met Panasonic. Ze mogen onder de list prijs gaan (en ver soms) maar Panasonic komt voor die toestellen niet aan huis. Maw: je moet als klant je plasma ofwel naar RedCoon opsturen/wegbrengen ofwel rechtstreeks naar Panasonic.

Dus nee ik ben geen bomma of onwetende mens ... smartass :roll:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Dafke schreef:Wel, zeg dan eens jullie meningen wat een LCD goed is in prijsklasse van max 1200€ en +- 94cm...


De bovenste 3 in deze link zijn 37", fullHD, 100Hz, 24p en <5ms reactietijd :-)
Allemaal nieuwe modellen en onder de 1200 euro :wink:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Thx voor de reactie..
We zien er naar uit om samen onder de kerstboom en nieuwe lcd/plasma te kopen.

We zitten maar op 2.5m, maar het kan ook zijn dat we binnen het jaar verhuizen waar we er verder vanaf zitten, dus moet het daar ook "niet te klein" zijn.

Dus ik denk 94cm dat dat wel mooi is, niet?

Bedankt zeker voor die link, want zijn wel mooie prijzen :-)
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Dafke schreef:We zitten maar op 2.5m, maar het kan ook zijn dat we binnen het jaar verhuizen waar we er verder vanaf zitten, dus moet het daar ook "niet te klein" zijn. Dus ik denk 94cm dat dat wel mooi is, niet?


Als je op die afstand naar een analoog signaal kijkt, is 94cm inderdaad een goede diameter. Als je hoofdzakelijk naar HD signalen zal kijken, mag je gerust wat groter gaan. Als je nu al weet dat je binnen afzienbare tijd op grotere afstand zal kijken, zou ik toch voor een 42" gaan.

-Eric-
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Sven.VdS schreef:
C1nder schreef:Ik heb al enkele maanden een Samsung 46" Full HD (LE46F86BD) en ben er enorm tevreden over. Ik ben ook eerst gaan kijken in de winkel en deze had voor mij het beste beeld. Er was wel een Panasonic plasma die nog beter beeld leek te hebben. Deze had ongeveer dezelfde specificaties, maar kostte meer dan 500 euro meer. Dat was het mij toch niet waard.
Je kan trouwens ook nog besparen door er eentje online te kopen. Die van mij komt van bij http://www.redcoon.be, wat toen toch zo'n 250-300 euro scheelde tegenover de winkels hier in de buurt.


Ik heb medelijden met u de dag dat de TV stuk gaat ... ik wil zelfs niet weten wat het kost om via verzekerde koerier een LCD/plasma op te sturen naar Redcoon. :twisted:
Normaal kan je gewoon naar de fabrikant zelf gaan voor de garantie. En indien dat niet zo zou zijn, dan komt redcoon het product zelf halen. Lees maar eens op de website.
Trouwens opsturen zou voor mij geen probleem zijn aangezien ik bij een koerierbedrijf werk en ik gratis kan versturen :P
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Dat afhalen is ook niet gratis he :) Niet iedereen werkt bij joepie joepie S of dergelijk 8)

Wat betreft die kijk afstand wat hierboven aangehaald is, dit bekijken de meeste mensen verkeerd ..

Kijkafstand hangt weliswaar af van de grootte van het scherm, maar wil je HD kwaliteit moet je eigenlijk eerder dichterbij gaan zitten.

Waarom: vanaf een bepaalde afstand ziet het menselijk ook het verschil in resolutie gewoon niet meer en gooi je eigenlijk geld weg aan FullHD.

Meer info op onderstaande site. Let wel: dit zijn synthetische benchmarks die voor iedereen iets anders zijn (afhankelijk van je oogafwijking), maar ik ben er alvast van verschoten toen ik dit de eerste keer las:

http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”