dommel. Geen discussie mogelijk.THDBASED schreef:En wie zijn is fout is het denk je dat die overschakeling pas dan kan gebeuren?
Het grote Homeconnect topic deel 2
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Dan zou ik toch nog eens diep nadenken en de hele situatie nog eens bekijken dan zal je zien hoe lachwekkend de hele "Belgacom-alternatieve ADSL provider" situatie wel is.liger schreef:dommel. Geen discussie mogelijk.THDBASED schreef:En wie zijn is fout is het denk je dat die overschakeling pas dan kan gebeuren?
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
- Bedankt: 2 keer
hoi allemaal,
Ik ben door een HD-crash, mijn homeconnect software kwijt geraakt, en heb ook geen CD meer. (inlogcodes en CD zijn per ongeluk met het oud papier mee)
Heb al enkele mails gestuurd naar dommel, maar krijg geen reactie.
Ik denk dat ik sneller af ben door m'n vraag hier te stellen.
Kan iemand mij een link bezorgen voor de software te downloaden ?
Heb ik zowieso nog een code nodig ofzo ?
thanks,
Kris
Ik ben door een HD-crash, mijn homeconnect software kwijt geraakt, en heb ook geen CD meer. (inlogcodes en CD zijn per ongeluk met het oud papier mee)
Heb al enkele mails gestuurd naar dommel, maar krijg geen reactie.
Ik denk dat ik sneller af ben door m'n vraag hier te stellen.
Kan iemand mij een link bezorgen voor de software te downloaden ?
Heb ik zowieso nog een code nodig ofzo ?
thanks,
Kris
"
Geachte,
De upgrades zijn allemaal aangevraagd en zijn binnen 2 weken actief.
Indien u op 1 maart geen ADSL2+ heeft is het helaas niet leverbaar op uw locatie.
"
Ik zal wel weer het geluk hebben wrs om op die 2e zin te zitten...
Geachte,
De upgrades zijn allemaal aangevraagd en zijn binnen 2 weken actief.
Indien u op 1 maart geen ADSL2+ heeft is het helaas niet leverbaar op uw locatie.
"
Ik zal wel weer het geluk hebben wrs om op die 2e zin te zitten...
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
- Locatie: Oostende
Sorry ik ben ff niet mee. Dus binnen 2 weken schakelen ze over naar adsl2+?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dommel heeft alle bestellingen ingezonden bij Belgacom. Homeconnecters worden binnen twee weken overgeschakeld op ADSL2+ => max. 12 Mbps. Indien je modemwaarden te slecht zijn, zul je verder surfen op 4.6 Mbps of lager.chessboxing schreef:Sorry ik ben ff niet mee. Dus binnen 2 weken schakelen ze over naar adsl2+?
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
- Locatie: Oostende
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
@ Chessboxing: in Allerlei bevindt zich een topic over lijnwaarden. Daar zal je zeker wel vinden wat je nodig hebt.
Ik ben blij dat ADSL2+ nu eindelijk toch nadert. Een stap vooruit voor Dommel, en dit zal een doorslaggevende zijn. Samen met hun promoties en de verbeterde helpdesk is Dommel begonnen aan een ommekeer. Nu de problemen nog oplossen ivm telefonie en administratie en dan mag er zeker weer door een roze bril gekeken worden.
Ik ben blij dat ADSL2+ nu eindelijk toch nadert. Een stap vooruit voor Dommel, en dit zal een doorslaggevende zijn. Samen met hun promoties en de verbeterde helpdesk is Dommel begonnen aan een ommekeer. Nu de problemen nog oplossen ivm telefonie en administratie en dan mag er zeker weer door een roze bril gekeken worden.
To download or not to download, that's the question.
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
- Locatie: Oostende
Mail van Dommel zelf...?chessboxing schreef:Wat is de bron eigenlijk?frado schreef:"
Geachte,
De upgrades zijn allemaal aangevraagd en zijn binnen 2 weken actief.
Indien u op 1 maart geen ADSL2+ heeft is het helaas niet leverbaar op uw locatie.
"
Ik zal wel weer het geluk hebben wrs om op die 2e zin te zitten...
Antwoord op een ticket. Over hosting en domeinnaam, en echo geven ze natuurlijk geen oplossing.. Typisch. En dan zijn ze verwonderd waarom er zoveel tickets zijn.. Je mag percies maar 1 vraag stellen per ticket
Leid je dit af uit frado's ticket of heb je hiervoor zelf naar de helpdesk van Dommel gebeld?Lord Utopia schreef:Dommel heeft alle bestellingen ingezonden bij Belgacom. Homeconnecters worden binnen twee weken overgeschakeld op ADSL2+ => max. 12 Mbps. Indien je modemwaarden te slecht zijn, zul je verder surfen op 4.6 Mbps of lager.chessboxing schreef:Sorry ik ben ff niet mee. Dus binnen 2 weken schakelen ze over naar adsl2+?
Ik ben iig benieuwd of ik hier voor 1maart op 12Mbit zal surfen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Ik denk dat de interpretatie ergens verkeerd is
Het zal voor al diegene die een speedpack besteld hebben zijn zeker ? of toch niet ?
We zullen het dan binnen een paar weken weten zeker
Het zal voor al diegene die een speedpack besteld hebben zijn zeker ? of toch niet ?
We zullen het dan binnen een paar weken weten zeker
The eternal and true pessimist
Homeconnect klanten krijgen toch direct 12mbit, zonder bijbetalen? Dus ik vermoed dat ALLE homeconnect klanten zullen overgeschakeld worden binnen de komende weken (tenzij je natuurlijk te ver van de centrale zit).a3ke schreef:Ik denk dat de interpretatie ergens verkeerd is
Het zal voor al diegene die een speedpack besteld hebben zijn zeker ? of toch niet ?
We zullen het dan binnen een paar weken weten zeker
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
- Locatie: Oostende
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Ahja , dat is juist , jullie zijn zo achtergesteld dat netconnecters moeten betalen en jullie alles gratis moeten krijgenchessboxing schreef:bijbetalen voor homeconnecters... No way Gosé. Waar zou dat staan...
Zover is het nu ook niet nodig eh en stel je eens omgekeerd voor (jij dat netconnect hebt en moet betalen en de homeconnecters dat alles gratis krijgen ...)
Dan kunnen de zovele netconnecters hier ook komen janken daarvoor
En natuurlijk door de geweldige connunicatieskill's van dommel weet niemand met zekerheid wie nu wanneer waarop of waaraan tot het zover is
Daarom vind ik persoonlijk je reactie beetje overdreven
The eternal and true pessimist
En wat voor reactie is dit. Niets is gratis. Dit zijn de specificaties van het product. Of zeg jij ook dat je gratis wielen,motor, dashboard...krijgt bij het aankopen van een auto wat eigenlijk een carrosserie is.a3ke schreef:Ahja , dat is juist , jullie zijn zo achtergesteld dat netconnecters moeten betalen en jullie alles gratis moeten krijgenchessboxing schreef:bijbetalen voor homeconnecters... No way Gosé. Waar zou dat staan...
Zover is het nu ook niet nodig eh en stel je eens omgekeerd voor (jij dat netconnect hebt en moet betalen en de homeconnecters dat alles gratis krijgen ...)
Dan kunnen de zovele netconnecters hier ook komen janken daarvoor
En natuurlijk door de geweldige connunicatieskill's van dommel weet niemand met zekerheid wie nu wanneer waarop of waaraan tot het zover is
Daarom vind ik persoonlijk je reactie beetje overdreven
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Omdat alle ADSL lijnen op termijn naar ADSL2+ gratis kostenloos gingen overgezet worden waar mogenlijk herinner ik me nog een goed jaartje geleden door BCG zelf aangekondigd te wordenbroli schreef: En wat voor reactie is dit. Niets is gratis. Dit zijn de specificaties van het product. Of zeg jij ook dat je gratis wielen,motor, dashboard...krijgt bij het aankopen van een auto wat eigenlijk een carrosserie is.
Dus zie ik niet in waarom homeconnecters persé per direct allemaal ADSL2+ moeten krijgen ....
Mij zegt het al genoeg dat degene dat netconnect nu hebben een speedpack moeten bijnemen tegen betaling
Waar is BIPT en zijn de BCG voorstanders nu weer ?
The eternal and true pessimist
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Jawel, mensen die hun hosting al hadden geactiveerd maar nog niet de domeinnaam kunnen nu wel hun domeinnaam registrerenFredWP schreef:Homelink 2.06 is uit, maar blijkbaar geen zichtbare veranderingen.
Wat fijn toch dat ze een changelog meeleveren.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
- Locatie: Oostende
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
- Locatie: Oostende
Je kan best maandag eens bellen ,maar ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze die gegevens per brief laten weten.
Dat je dat na 7 maand DommeL ervaring nog niet te weten bent gekomen,vind ik wel een beetje (ver)wonderlijk.
Dat je dat na 7 maand DommeL ervaring nog niet te weten bent gekomen,vind ik wel een beetje (ver)wonderlijk.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Als alles de voorbije 7 maand perfect werkte, dan is dat toch niet verwonderlijk? Er zijn hier genoeg mensen die al 2 jaar een dommel-verbinding hebben, maar nog nooit naar de helpdesk gebeld hebben...ceurrrix schreef:Je kan best maandag eens bellen ,maar ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze die gegevens per brief laten weten.
Dat je dat na 7 maand DommeL ervaring nog niet te weten bent gekomen,vind ik wel een beetje (ver)wonderlijk.
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
- Locatie: Oostende
Wat zou ik in godsnaam na 7 maand ervaring bij dommel moeten weten... , nog 2 maand dan voor mij. Bellen is een mogelijkheid maar zoals je zegt, op een maandag, dins... en dan ben ik er niet. jot jot ent weer buiten.Je kan best maandag eens bellen ,maar ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze die gegevens per brief laten weten.
Dat je dat na 7 maand DommeL ervaring nog niet te weten bent gekomen,vind ik wel een beetje (ver)wonderlijk.
Dus op een brief zal ik wachten.
Zelf toch weer een probleem met de omschakeling naar ADSL2+.
Na de omschakeling die zogezegd automatisch zou gebeuren is de ADSL-verbinding weggevallen ('cable disconnected' in modem/router). Dommel ervoor gecontacteerd en Belgacom zou vrijdag langskomen. Niet dus.
Volgens dommel hebben ze in de centrale het verkeerde koperpaar aangesloten. Ik dacht dat de omschakeling automatisch was?
Na de omschakeling die zogezegd automatisch zou gebeuren is de ADSL-verbinding weggevallen ('cable disconnected' in modem/router). Dommel ervoor gecontacteerd en Belgacom zou vrijdag langskomen. Niet dus.
Volgens dommel hebben ze in de centrale het verkeerde koperpaar aangesloten. Ik dacht dat de omschakeling automatisch was?
Je kan ze ook best laten weten dat je van hen een brief verwacht door ze een email te sturen ,chessboxing schreef: Bellen is een mogelijkheid maar zoals je zegt, op een maandag, dins... en dan ben ik er niet. jot jot ent weer buiten.
Dus op een brief zal ik wachten.
men zal een ticket openen waarin men u een antwoord zal geven dat u kunt beantwoorden.
Het schijnt dat de ticketopvolging verbeterd is en nu terug als alternatief kan gebruikt worden,
de ontvangst van de mail en de opening van een ticket zal door hun automaat bevestigd worden ,
maar maandag of wat later wordt uw vraag gelezen en beantwoord.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
De omschakeling gebeurt automatisch in die zin dat je er zelf niks voor moet doen. Meestal moet Belgacom jouw lijn wel op een andere modulatie zetten (en in een andere "poort" steken, weet niet echt de juiste terminologie). Dan ben je normaal even je verbinding kwijt en zou je daarna op de nieuwe snelheid moeten zitten. Als ze natuurlijk het verkeerde koperpaar aansluiten in de centrale, dan zal het niet werken...driesel schreef:Zelf toch weer een probleem met de omschakeling naar ADSL2+.
Na de omschakeling die zogezegd automatisch zou gebeuren is de ADSL-verbinding weggevallen ('cable disconnected' in modem/router). Dommel ervoor gecontacteerd en Belgacom zou vrijdag langskomen. Niet dus.
Volgens dommel hebben ze in de centrale het verkeerde koperpaar aangesloten. Ik dacht dat de omschakeling automatisch was?
Ik zie dat het voip gedeelte doorpushe nog steeds niet automatisch is bij hun. Dit is toch wel stom als je je router hard reset dat je niet meteen een werkende telefoon hebt. Waarom geven ze adsl gegevens maar niet voip .
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Om te voorkomen dat je dit bv aan meerdere mensen kunt geven.broli schreef:Ik zie dat het voip gedeelte doorpushe nog steeds niet automatisch is bij hun. Dit is toch wel stom als je je router hard reset dat je niet meteen een werkende telefoon hebt. Waarom geven ze adsl gegevens maar niet voip .
Zoals de adsl gegevens of de news login? Sorry maar dit heeft geen steek, probeer maar opnieuw.rpr schreef:Om te voorkomen dat je dit bv aan meerdere mensen kunt geven.broli schreef:Ik zie dat het voip gedeelte doorpushe nog steeds niet automatisch is bij hun. Dit is toch wel stom als je je router hard reset dat je niet meteen een werkende telefoon hebt. Waarom geven ze adsl gegevens maar niet voip .
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jahoor, op die modems zullen ze veel winst maken. Dat heeft niets met winst te maken, maar met de gemakkelijkheid. Als je voor iedere modem aparte support moet leveren, 't is al moeilijk genoeg.thamar schreef:Omdat ze anders geen winst meer kunnen maken op de koppelverkoop van die siemensdingen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Wat ze maken maken ze...
Support? Euh, dit zijn de instellingen, doe maar.
Iedereen slaagt er toch ook in om zijn adsl login enzo in te stellen... Voor SIP moet ge ook niet oz heel veel ingeven ze...
Bij voipcheap bv
Dat ze u vrij laten kiezen voor een ander toestel, maar voor de mensen die het makkelijker willen dat ze toestel van hen kopen...
Groot nadeel aan die siemens is dat ge geen broadcast kunt doen van buitenuit. Wat het al onmogelijk maakt om "wake on wan" te gebruiken...
Support? Euh, dit zijn de instellingen, doe maar.
Iedereen slaagt er toch ook in om zijn adsl login enzo in te stellen... Voor SIP moet ge ook niet oz heel veel ingeven ze...
Bij voipcheap bv
Moeilijk hoor om daar support op te geven...General
SIP port : 5060
Registrar : sip.VoipCheap.com
Proxy server : sip.VoipCheap.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your VoipCheap username
Password : your VoipCheap password
Display name/number : your VoipCheap username or voipnumber
Stunserver (option) : stun.VoipCheap.com
Dat ze u vrij laten kiezen voor een ander toestel, maar voor de mensen die het makkelijker willen dat ze toestel van hen kopen...
Groot nadeel aan die siemens is dat ge geen broadcast kunt doen van buitenuit. Wat het al onmogelijk maakt om "wake on wan" te gebruiken...
Het trekt inderdaad op niets. Dit heeft totaal niets te maken met klanten vriendelijkheid of winst. Eerder met luiheid die dommel keer op keer toont.
Ten eerste, net zoals je adsl gegevens/news login. kunnen ze de account op ip, mac adres, typenummer... checken ofzo om zeker van te zijn. Dit simpele checksum is dommel teveel gevraagd. Ten tweede laat de homebox je toe een config bestand in te laden met al je adsl EN voip gegevens. Is dit nu teveel gevraagd om OP ZEN MINST de klant de config bestand te voorzien net als netconnecters hun account gegevens via mail kunnen krijgen dmv 1 knop. Dit zorgt er voor dat de hele modem in 1 minuut volledig is ingesteld ipv uuuuuuren.
Ik zit momenteel al 5 dagen zonder VOIP omdat ze niet zo goed weten hoe ze voip moeten doorpushen.
Ten eerste, net zoals je adsl gegevens/news login. kunnen ze de account op ip, mac adres, typenummer... checken ofzo om zeker van te zijn. Dit simpele checksum is dommel teveel gevraagd. Ten tweede laat de homebox je toe een config bestand in te laden met al je adsl EN voip gegevens. Is dit nu teveel gevraagd om OP ZEN MINST de klant de config bestand te voorzien net als netconnecters hun account gegevens via mail kunnen krijgen dmv 1 knop. Dit zorgt er voor dat de hele modem in 1 minuut volledig is ingesteld ipv uuuuuuren.
Ik zit momenteel al 5 dagen zonder VOIP omdat ze niet zo goed weten hoe ze voip moeten doorpushen.
Die siemens gigaset sx762 koop je particulier al voor 105,58 euro.Lord Utopia schreef:Jahoor, op die modems zullen ze veel winst maken. Dat heeft niets met winst te maken, maar met de gemakkelijkheid. Als je voor iedere modem aparte support moet leveren, 't is al moeilijk genoeg.thamar schreef:Omdat ze anders geen winst meer kunnen maken op de koppelverkoop van die siemensdingen...
In 't groot gekocht kosten die Drommel maar 50 €/stuk schat ik,
en ze verkopen er nog een gratis maand bij ,die de meesten niet zien.
maar da zal wel de schuld van diene uil met zijne bril zijn,zeker ? ?
en dan verdienen ze daar niks aan ? ?
Tip voor de late liefhebbers en de eerste kopers die +/- 150 eurokens hebben mogen betalen.
Te koop ,: Siemens Gigaset Home Boxen voor Dommel Home Connect € 129.00
Wie geeft er ,+/- € 20 niets met winst te maken , weg/terug ? ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Welk probleem heb je precies ?broli schreef:Ik zit momenteel al 5 dagen zonder VOIP omdat ze niet zo goed weten hoe ze voip moeten doorpushen.
(je hebt een harde reset van je modem gedaan. correct ?)
Een paar weken geleden had ik bij mijn vader ook VOIP problemen. Ik kreeg die niet aan de praat. Wat ik toen moest doen, was (nadat de HomeLink software op de modem gelopen was en die de poorten 22 en 27 opengezet had), me manueel (via mijn vast userid en paswoord, dus geen tempuser!) op de modem inloggen. Daarna via http://whatismyip.com/ mijn IP adres doorgeven (samen met mijn activatie-code).
Dommel ging dan vanop afstand mijn VOIP in orde brengen (ze nemen je modem over).
Klein probleem (in mijn geval). Die modem was stuk. Ik slaagde er dus maar niet in om manueel in te loggen EN die poorten via de homelink software open te zetten. Als ik de modem resette en die homelink software liep, kon ik daarna niet meer op de modem inloggen (manueel). Als ik de modem resetten en manueel inlogde op de modem, stonden die poorten 22 en 27 niet open (doordat de HomeLink software niet gelopen was).
Ik zeg het je, dit was toen echt om zot van te worden
Met mijn rug tegen de muur, ben ik toen maar een andere modem gaan halen (heb die bij MediaMarkt omgewisseld voor mijn oude). En na een paar uur, was de VOIP van mijn vader in orde.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).