zo werkt adsl....Flappie schreef:hoi liger,
de vraag was vrij simpel.
1/ welke snelheid mag ik +/- verwachten , want daar zwegen ze in alle talen over
2/ als ik naar hekpdesk vanscarlet belde, kreeg ik steeds te horendat m'n binnenbekabeling niet goed was, dus vroeg ik hoe ik dan wel moest bekabelen.... met dit antwoord ben ik dus niet veel wijzer geworden ....
***************************************************************************************************************************************************************
Ik weet wel dat afstand een invloed heeft op snelheid, maar wie krijgt er dan 20 MB ? enkel die paar klanten die op minder dan 700 meter van centrale wonen, daarna gaat het elke 200/300 meter trager en trager ...
inderdaad kwaliteit van draad (binnen en buiten) is ook ZEER belangrijkIk kom veel in contact met mensen uit nederland, die ook adsl2+ hebben, en soms nog verder v/d centrale wonen dan ik. Deze mensenhalen wel snelheden van 14-16 MB , hoe is dat te verklaren ?
Wat mij betreft is de invloed van de afstand tot de maximum snelheid zwaar overdreven ...
je hebt 2 schema's: afstand en attenuationVolgens het schema dat ik hier gezien heb, zou ik toch monstens een 6MB lijn moeten kunnen krijgen ...
We zullen wel zien, ik heb al mail naar luc vos van scarlet gestuurd, benieuwd wat hij te zeggen heeft.
Groeten, Flappie
PS: hoe langer afstand, hoe belangrijker bekabeling wordt. Op 3km met PERFECTE bekabeling is 6mbit mogelijk ja
als je beetje zoekt ga je hier zeker mensen vinden die op 4km 6mbit hebben (adsl1)