wie heeft er al scarlet adsl20 en wat zijn de ervaringen ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Flappie schreef:hoi liger,

de vraag was vrij simpel.
1/ welke snelheid mag ik +/- verwachten , want daar zwegen ze in alle talen over
2/ als ik naar hekpdesk vanscarlet belde, kreeg ik steeds te horendat m'n binnenbekabeling niet goed was, dus vroeg ik hoe ik dan wel moest bekabelen.... met dit antwoord ben ik dus niet veel wijzer geworden ....
***************************************************************************************************************************************************************
Ik weet wel dat afstand een invloed heeft op snelheid, maar wie krijgt er dan 20 MB ? enkel die paar klanten die op minder dan 700 meter van centrale wonen, daarna gaat het elke 200/300 meter trager en trager ...

zo werkt adsl....
Ik kom veel in contact met mensen uit nederland, die ook adsl2+ hebben, en soms nog verder v/d centrale wonen dan ik. Deze mensenhalen wel snelheden van 14-16 MB , hoe is dat te verklaren ?
Wat mij betreft is de invloed van de afstand tot de maximum snelheid zwaar overdreven ...

inderdaad kwaliteit van draad (binnen en buiten) is ook ZEER belangrijk

Volgens het schema dat ik hier gezien heb, zou ik toch monstens een 6MB lijn moeten kunnen krijgen ...

We zullen wel zien, ik heb al mail naar luc vos van scarlet gestuurd, benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Groeten, Flappie

je hebt 2 schema's: afstand en attenuation

PS: hoe langer afstand, hoe belangrijker bekabeling wordt. Op 3km met PERFECTE bekabeling is 6mbit mogelijk ja
als je beetje zoekt ga je hier zeker mensen vinden die op 4km 6mbit hebben (adsl1)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik had met ,:


Afbeelding


in gedachten,toch +/- 10 mbps verwacht op +/- 2000 meter van de centrale. :roll:


In Dreams ! :nono:

't zijn er 6 mbps gebleven wegens de slechte staat van de straatbekabeling ,

volgens Scarlet :troosten:
Laatst gewijzigd door ceurrrix 21 jan 2009, 14:05, in totaal 3 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Afbeelding
hier kan je zowel afstand als attenuation zien. Pak dan de criteria die je het laagste snelheid oplegt voor de schatting
om maar een vb te geven
ik zit op 1km maar ik "krijg" maar 10mbit omdat de bekabeling slecht is
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

'k zocht,vond het niet,maar het gezochte staat er nu

en da's het voornaamste :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ceurrrix schreef:Scarlet[/url] :troosten:


Ceurrix, het mag wel eens gedaan zijn met dergelijke grappen... Mits je toch enorm veel levenservaring hebt zal je wel begrijpen dat dergelijke dingen niet passen in onze maatschappij, en geloof het of niet. Het internet is ook een deel van onze maatschappij. Wat mij betreft is dat de laatste verwittiging die ik hieraan wil besteden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tego
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:14

liger schreef:hier kan je zowel afstand als attenuation zien. Pak dan de criteria die je het laagste snelheid oplegt voor de schatting
om maar een vb te geven ik zit op 1km maar ik "krijg" maar 10mbit omdat de bekabeling slecht is


Had er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan, maar hoe komt men aan een enorm verschil in attenuation tussen upstream en downstream (bij mij respectievelijk 5.5db en 23 db ; Dommel)?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik zit hier op minder dan 500m en heb ook 'maar' 12M hoor, maar ik klaag niet, ik was vooral geinteresseerd in het unlimited hoofdstuk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zit ook op 500 meter v.d. centrale,mij konden ze niet eens garanderen dat ik meer dan 6 mbps ging krijgen,(dus hou ik dan maar alles bij het oude)de naam van mijn gemeente staat nergens vermeld in de lijst van Scarlet.
Deus Ex Machina
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2008, 09:14
Bedankt: 2 keer

Eind december overgestapt van EDPnet MaxDyn6 naar Scarlet ADSL20
Binnen 10 dagen kreeg ik alle papieren en kon ik verbinding maken met het Scarlet netwerk op 12Mbit (Belgacom DSLAM)

Verbinding is stabiel (geen disconnects), zit op 650m van de centrale.
Echter heb ik al een paar keren ervaren dat de snelheid varieert. Zowel op speedtest.net als met ISP monitor zag ik dat mijn max. download snelheid zakte van 1.4MB/s naar 0.6MB/s. M.a.w snelheidsfluctuaties.
Conclusie voor mij: snellere verbinding voor minder geld ten opzichte van mijn oud Dyn6 abo.

Niet dat ik ontevreden ben van Scarlet, maar hoeveel maanden moet je vooraf je abo opzeggen? Momenteel zit ik met een overlap. Mijn EDPnet abo loopt pas af eind februari. Januari en februari betaal ik zowel EDPnet als Scarlet voor ADSL :| Volgend jaar zou ik dit willen vermijden.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Deze morgen efkes zonder internet wat overeenkwam met de activatiedatum die men had gezegd. Zit op 1100 meter van de centrale

Afbeelding

--2009-01-21 11:59:57-- http://ftp.belnet.be/pub/mirror/ubuntu. ... r-i386.iso
Resolving ftp.belnet.be... 193.190.67.15
Connecting to ftp.belnet.be|193.190.67.15|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 668274688 (637M) [application/x-iso9660-image]
Saving to: `ubuntu-8.10-server-i386.iso'

4% [====> ] 29,887,663 1.04M/s eta 10m 16s


Wel een rare sync snelheid

Uptime: 0 days, 0:01:22
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 733 / 10.239
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,5 / 18,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 22,5 / 20,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 21 / 0


Best wel tevreden gezien dit hier in een dorp is ergens in WVL :P
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Je zit op dezelfde sync als mij ;)

Je hebt wel nog ruim de speling voor 15Mbps, mss zelfs meer?
Ik haal er 75KB/s upload uit :).
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Kan mij iemand vertellen hoe ik in mijn linksys wag54G deze gegegevns kan halen .Bij mijn adsl status staat wat mijn up en downloadsnelheid is maar niks van sync en margin etc etc. :cry:
Live life to the Max
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

flt schreef:Je zit op dezelfde sync als mij ;)

Je hebt wel nog ruim de speling voor 15Mbps, mss zelfs meer?
Ik haal er 75KB/s upload uit :).

Ah dat is goed om te horen, mij leken het op eerste zicht rare waardes maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat ik die dingen afgerond verwacht :lol:

Uiteindelijk heb ik gekregen wat ze mij aan de telefoon hadden verteld (10Mb) en dat terwijl ik argwanend maar 6Mb had verwacht, dus t'is voor mij allemaal maar pure winst :)
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Silence schreef:Ah dat is goed om te horen, mij leken het op eerste zicht rare waardes maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat ik die dingen afgerond verwacht :lol:

Uiteindelijk heb ik gekregen wat ze mij aan de telefoon hadden verteld (10Mb) en dat terwijl ik argwanend maar 6Mb had verwacht, dus t'is voor mij allemaal maar pure winst :)


Ik zou eens bellen naar de (technische) helpdesk, het kan nog een pak sneller ;).

Je SN margin is nog heel goed, mag gerust naar 8 zakken en je merkt er nog niets van dus nog ruimte genoeg voor een snelheidsverhoging! 8)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

gr4vity schreef:
ceurrrix schreef:Scarlet[/url] :troosten:


Ceurrix, het mag wel eens gedaan zijn met dergelijke grappen... Mits je toch enorm veel levenservaring hebt zal je wel begrijpen dat dergelijke dingen niet passen in onze maatschappij, en geloof het of niet. Het internet is ook een deel van onze maatschappij. Wat mij betreft is dat de laatste verwittiging die ik hieraan wil besteden.


Bij mij is het weggewerkt en met de wensen van uw maatschappij wordt in de toekomst rekening gehouden.

ps.: ik ben ceurrrix en niet Ceurrix, maar u mag het zo schrijven ik heb daar geen problemen mee :wink:

tnks
Laatst gewijzigd door ceurrrix 28 jan 2009, 06:26, in totaal 1 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Nu het hier toch over uitgelezen waarden in de router gaat, zijn die HEC errors belangrijk, vroeger had ik die niet, nu ik op ADSL2+ (12M sync) zit wel.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

flt schreef:Ik zou eens bellen naar de (technische) helpdesk, het kan nog een pak sneller ;).

Je SN margin is nog heel goed, mag gerust naar 8 zakken en je merkt er nog niets van dus nog ruimte genoeg voor een snelheidsverhoging! 8)

Heb hen maar eens gemailed met die waardes erin en de vraag wat de reden is dat ik op 10Mbps beland. Niet dat ik ontevreden ben maar uiteindelijk ging ik ook uit dat mijn afstand + waardes goed genoeg waren voor tenminste 12Mbps.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Even opvolgen

Volgens Scarlet is de kwaliteit van de kabel niet zo optimaal en technisch mogelijk is dit de stabielste en snelste verbinding die er op deze lijn mogelijk is.

Het is hier wel zo dat die technieker van Belgacom een kabel heeft geloof ik een lijn doorgetrokken naar boven en daar staat de splitter / modem. Zou het daar iets mee te maken hebben ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Silence schreef:Het is hier wel zo dat die technieker van Belgacom een kabel heeft geloof ik een lijn doorgetrokken naar boven en daar staat de splitter / modem. Zou het daar iets mee te maken hebben ?
Hoe meer opsplitsingen e.d. des te meer kwaliteit je verliest. Hoe korter hoe beter, hoe langer hoe slechter.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Ken schreef:
Silence schreef:Het is hier wel zo dat die technieker van Belgacom een kabel heeft geloof ik een lijn doorgetrokken naar boven en daar staat de splitter / modem. Zou het daar iets mee te maken hebben ?
Hoe meer opsplitsingen e.d. des te meer kwaliteit je verliest. Hoe korter hoe beter, hoe langer hoe slechter.

Waar de kabel het huis binnenkomt zit er op echt 10 cm een verdeeldoosje met een telefoonlijn naar boven en een paar meter naar rechts nog een telefoon aansluiting.

Eens morgen proberen mijn modem aansluiten op de aansluiting beneden of het iets veranderd aan de waardes. Niet dat het echt mij veel uitmaakt, maar ben gewoon eens nieuwsgierig. Nog tips waar ik op moet letten binnen die waardes ? Wat kan er bvb beter ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Silence schreef:Wat kan er bvb beter ?
Alle bekabeling indien het nog niet zo is vervangen met goeie UTP of duurdere FTP shielded kabel. Niet altijd mogelijk natuurlijk xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Wat ik wel niet zo goed begrijp (maar nogmaals mijn technische kennis over zo'n zaken is beperkt)

Dit zijn mijn waardes
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,5 / 18,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 22,5 / 20,5


Als ik dan kijk naar naar deze topic (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 11&start=0 ) en het correct vergelijk met mijn waardes bekom ik

Line Attenuation
20dB en lager dan woon je vlak naast de centrale, of heel dichtbij

Noise Margin
20dB-28dB is ideaal

En toch zegt scarlet dat de kwaliteit van de kabel niet optimaal is
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Silence schreef:En toch zegt scarlet dat de kwaliteit van de kabel niet optimaal is
Dat kan altijd, copper in de grond doesn't last that long... En daar kan je zeer weinig aan doen... Ik heb precies het geluk van in een nieuwbouw te wonen in een nieuwe woonwijk... Nieuwe kabels dus...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Ken schreef:
Silence schreef:En toch zegt scarlet dat de kwaliteit van de kabel niet optimaal is
Dat kan altijd, copper in de grond doesn't last that long...

Ah dat heeft dus weinig te zien met mijn installatie zelf dus. Het is dat wat ik compleet niet begreep, dacht even dat ik onnozel was 8)

Dit zijn idd huizen uit de jaren 60, wel spijtig :( Ga verhuizen :lol:
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik zat indertijd met mijn Scarlet Unlimited op een 3,3 Mbps profiel. Verschillende keren met Scarlet gebeld om een verhoging naar 6 Mbps te kunnen krijgen, maar volgens de technische dienst was dit onmogelijk wegens te slechte lijnwaarden.
Toen een nieuw abonnement genomen (Scarlet 20), om te kunnen profiteren van de lagere prijs, en wonder boven wonder: na enkele dagen zat ik plots op een 6 Mbps profiel! Schijnbaar kon het nu ineens dan toch.
Volgens mij lappen ze dit foefje nu opnieuw met hun Scarlet No Limit abonnement. Pak je een nieuw abonnement, dan zullen ze je snelheid verhogen, en doe je dit niet, dan blijf je lekker op de snelheid zitten waarop je nu zit. Ondanks alle beloftes die ze maken in hun reclame.
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

kzou niet weten waarom ze dat zouden willen... je bent er een beetje paranoia over denk ik beste..
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Sinds gisteren weet ik waarom men hier niet meer dan 6mbps kan leveren

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: FreedomNet [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 20 januari 2009 18:57
Aan: ceurrrix@xxxxcom
Onderwerp: RE: Welkom bij FreedomNet

Ja dat is begrijpelijk. Zoals u weet zijn er geen garanties wat betreft adsl. Uw woonplaats is niet al te ver van de centrale dus wacht u misschien best even op ADSL2+ dan zal u zeker 12mbps of meer halen.

Mogen we uw contactgegevens in onze database bijhouden en u contacteren zodra ADSL2+ voor uw woonplaats beschikbaar is?


Met Vriendelijke groeten,
Het FreedomNet Team


Niet één van van al de isp's die me hun 20/24 mbps proberen te verkopen zegt dat hier geen ADSL2 te krijgen is.
Allen sturen ze mij met een kluitje (slechte straatbekabeling) in het riet.
Laatst gewijzigd door ceurrrix 22 jan 2009, 19:49, in totaal 1 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

hey69 schreef:kzou niet weten waarom ze dat zouden willen... je bent er een beetje paranoia over denk ik beste..


Ik kan alleen maar vertellen wat mij overkomen is. Als je lijnwaarden slecht zijn, dan zijn ze slecht en dan verandert er heus niets aan omdat je een (nieuw) abonnement neemt. Bij Scarlet blijkbaar wel.
En voor de rest ben ik al jaren een "redelijk" tevreden klant van Scarlet. Al van in de tijd van Planet Internet, dus zo paranoia ben ik nu ook weer niet, anders was ik al lang overgestapt naar een andere provider
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Ik heb nochtans gewoon eens gebeld voor de upgrade naar 6Mbps en die was er binnen de week :)
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

skipper schreef:
hey69 schreef:kzou niet weten waarom ze dat zouden willen... je bent er een beetje paranoia over denk ik beste..


Ik kan alleen maar vertellen wat mij overkomen is. Als je lijnwaarden slecht zijn, dan zijn ze slecht en dan verandert er heus niets aan omdat je een (nieuw) abonnement neemt. Bij Scarlet blijkbaar wel.
En voor de rest ben ik al jaren een "redelijk" tevreden klant van Scarlet. Al van in de tijd van Planet Internet, dus zo paranoia ben ik nu ook weer niet, anders was ik al lang overgestapt naar een andere provider


ik heb me nogal sterk uitgedrukt denk ik :) .t kan zijn dat je over adsl2 wel een beter syncronisatieprofiel kan krijgen met de zelfde afstand die je hebt tot de centrale.Ik begrijp je wel wat je bedoelt
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Vandaag opgeleverd :-)

DownStream Connection Speed 10236 kbps
UpStream Connection Speed 735 kbps

Zit 1.1km van de DSLAM. Vind het wel raar dat ik enkel verbinding krijg met PPPoA.

Afbeelding
Afbeelding
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

je zou wel iets meer sync verwachten als je op 1.1km van de dslam bent
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Vind ik ook. Volgens mij is dit omdat Scarlet geen eigen apparatuur heeft in de centrale en daardoor gelimiteerd is tot de 12Mbit van Belgacom. Verklaart dan wel nog niet waarom die rare sync ipv 12Mbit... Silence heeft trouwens dezelfde sync en zit op dezelfde afstand.
Afbeelding
Flappie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:21

Hoi ,

Ikzelf heb verschillende mails naar luc vos gestuurd, en telkens antwoord gekregen, maar uiteindelijk komt het toch weer op het zelfde neer. Geachte, de lijnattenuatie is veel te hoog daardoor kunnen we u profiel niet hoger zetten dan 3.3. ( afstand tot centrale is 3.2 km )
Het probleem is de slechte staat van de telefoonlijn van belgacom, aangezien zij " the last mile " verzorgen .Ik heb m'n modem/router dan maar eens rechtstreeks aan ISRA gehangen, en al de rest losgekopped ,kreeg exact dezelfde waarden als anders, dus aan mijn bekabeling ligt het niet.

gouden tip die ik van bevriende BGC technieker heb gekregen om een technieker van belgacom te laten komen:
schroef 1 van de vijsjes van uw isra beetje lops, en telefoneer naar dienst storingen om te melden dat zowel uw telefoon als adsl-lijn regelmatig wegvallen, en dat u geruis hoort op uw telefoonlijn. Als ze eenmaal ter plaatse zijn, controleren ze alles vanaf uw woning tot aan de centrale, wat een betere controle is dan degene die ze vanop afstand doen. Vermits belgacom verantwoordelijk is voor de bekabeling tot aan het eerste telefoonaansluitpunt, is dit voor hun rekening.
Zo ga ik het in elk geval doen.

Greetz, Multi
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik zit nu bijna 2 jaar bij Dommel en een tevreden klant maar het aabod van scarlet is wel aanlokkelijk. Ik woon in Hoeilaart en blijkbaar zit Hoeilaart ook ADSL2+ gebied. Volgens Dommel zit ik op amper 350m van een centrale. Dus ik ga van de snelheid goed profiteren dacht ik zo. Het onbeperkt volume is wel leuk maar met de 100 gig van Dommel ben ik meer dan tevreden. Ik kom toch nooit aan die 100. Wat mij wel interesseert is natuurlijk die snelheid. Ik kan bij Dommel ook de speedpack bestellen met 12mbit maar wel met activatiekost van 100€.

De moeite om over te schakelen naar Scarlet? Heb ergens gelezen dat de beschikbaarheid van adsl2+ verschilt van ISP tot ISP. Is dit wel zo?
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

chanfan, ik zit in het zelfde bootje, heb verleden week een adsl20 abo aangevraagd, zit nu ook bij dommel.Ik zal je het laten weten hoe het afloopt :beerchug:
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik wou scarlet bestellen en dan zie ik die Telecom installatie éénmalig 111,55€ staan. Ik heb dit niet nodig, heb al adsl. Kan het vakje ook niet uitschakelen. Ben je verplicht dit te betalen?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

DIY installatie nemen
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

flt schreef:DIY installatie nemen


Ik kan dit niet kiezen. Telecom installatie staat zowieso aangekruist. Kan het niet unchecken.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Koerskemel schreef:Vind ik ook. Volgens mij is dit omdat Scarlet geen eigen apparatuur heeft in de centrale en daardoor gelimiteerd is tot de 12Mbit van Belgacom. Verklaart dan wel nog niet waarom die rare sync ipv 12Mbit... Silence heeft trouwens dezelfde sync en zit op dezelfde afstand.

Hier steken ze op de slechte bekabeling huis <-> centrale, waar ik zelf niet al te veel aan kan doen. Kan in mijn geval kloppen want nu ik er aan denk waren er enkele jaren terug ook al problemen met deze lijn. Is hier een wijk waar de huizen zo'n 30 jaar oud zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”