Probleem traag internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

Hallo ik heb een probleempje
ik was net gewoon aan het surfen
ineens gaat mijn internet zeer traag
ik kan de speedtest bijna zelf niet uitvoeren maar 21kb/s Snelheid
ik heb modem al gereset helpt niets
was plots ineens

Weet iemand wat ik hier kan aan doen

Bedankt
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb hier constant disconnects, is er een algemeen probleem ofzo?

Regio 013 hier.
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

ja ik ook werkt zeer traag kan bijna niet surfen
msn valt voordurend uit

Nog mensen met die problemen
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zitten jullie ver van de centrale?

hier geen probleem ondervonden .
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

Ik niet nooit geen last ven gehad traag internet
plots ineens

dit zijn mijn waardes

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1048 kbps (upstream)
Ruismarge: 25.5 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Lijndemping: 16.9 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Tiens.. geen problemen in zone 054 (Ninove). Heb je dit al lang? Is het nu nog?
To download or not to download, that's the question.
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

Ja heb het nu nog altijd
internet gaat zelfs te traag voor een speedtest te doen
Was plots ineens traag al aantal keren gereset
maar helpt niets
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

Mijn Zeer mooie Speedtest eindelijk na kwartier ofzo

Afbeelding

alles is hier goed lijnwaarde enzo
licht het dan aan de centrale hier hopelijk is het rap opgelost
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik had dat gisteren ook, eigenlijk de laatste tijd dikwijls.
Zo moeten ze maar gaan beginnen... op dit moment werkt het normaal.
ethunn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 12:40

Zelfde hier, regio Gent.
Na een reboot gisteren ligt mijn snelheid een heel pak lager, sommige speedtests geven inderdaad een 30kps ipv gewoonlijke 3-4000.

Log in de (Siemens) router geeft:

Oct 23 06:42:32 Err <EVENT> scm: 002-00-00 Timer: Try to stop a timer which is already stopped
Oct 23 06:43:02 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Oct 23 06:44:24 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server doesn't respond to device request. (A007)

Enige melding daar, en begon na die reboot, dus lijkt me gerelateerd.
Hoop inderdaad dat ze het snel oplossen...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Mijn snelheid is oke op dommel. Ik had vorige week met dommel ook steeds uitval. Zone 03

Afbeelding
Afbeelding
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Snelheid is hier OK maar nog steeds last van disconnects, nooit last van gehad, ik zit op <1 km van de centrale.
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

Probleem is nog steeds niet opgelost

Afbeelding

is al beetje sneller maar nog niet goed
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel

Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op

Leuk seg
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

franssen00 schreef:Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel

Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op

Leuk seg
spyware is notabene niet zo ver gezocht..
maar ok, heb je geprobeerd elke pc uit te zetten buiten 1 liefst een laptop ofzo van een buurjongen of vriend zodat het zeker geen intern virus etc is..
ik neem aan dat al uw pc's via kabel zijn aangesloten en het niet over wireless gaat (ivm dat het zou kunnen zijn dat een buur opeens een accesspoint op dezelfde range heeft etc)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

als ze zeggen dat alles bij hen in orde is zal het ook wel zo zijn
misschien zit er iemand je wifi plat te leechen
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Soms gaat het ook trager hier, 200 - 250 KBps ipv 460KBps.

Maar goed, unlimited dus ik klaag niet over dit, internet werkt deftig en ben tevreden want moest het evenveel uitvallen als VOIP... :lol:
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

zone 050: geen enkele disconnect de laatste week (daarvoor ook niet, maar bon). Snelheid paar keer getest van bekende sites in het buitenland notabene: telkens maximum bw. Geen enkel probleem hier dus.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Zone 053

Afbeelding

Hier gaat het de laatste weken ook niet echt vlotjes meer, serieuze snelheidswisselingen.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

op dit moment:

Your DOWNLOAD Speed:
3958 kbps or 495 KB/sec
an efficiency of ~99%


Your UPLOAD Speed:
413 kbps or 52 KB/sec
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

franssen00 schreef:Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel

Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op

Leuk seg
Moeten zij soms helderziend zijn en de problemen van uw computer/netwerk op magische wijze analyseren?
Uw lijnwaardes zijn perfect in orde, dus hun werk is gedaan he.

Wat heb je zelf eigelijk geprobeerd?
Modem/router reset?
Wifi aan/uit?
Virusscan?
Geprobeerd met 1 enkele pc zonder wireless?

Altijd die memmers die klagen over helpdesks maar zelf geen klote nakijken. :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zo is het devilzown, en zie he, dan komt dat overmorgen ofwel terug zonder er iets over te zeggen, ofwel komt het met een :oops: -gezicht terug.
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Het internet is hier plotseling ook heel traag (053). Twee uur terug nog aan het downloaden met 330 kb/s, nu kom ik niet boven de 10 kb/s uit. Surfen is al helemaal niet te doen. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de router opnieuw opgestart en mijn computer, maar dat hielp niet.
energy263
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2008, 02:21

Enige probleem dat ik heb momenteel, is dat mijn nieuwsgroepen totaal niks van reactie geven.
Krijg zelfs geen connect...

Voor de rest wel alles ok...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hier (regio Gent) geen problemen. Alles ok
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

vanmorgen is de snelheid weer goed, raar.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

drernie schreef:vanmorgen is de snelheid weer goed, raar.
Idem hier, maar ik haal toch nog niet wat het moet zijn.
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Idem hier, maar ik haal toch nog niet wat het moet zijn.[/quote]
054 (bij mij toch) Is het internet zeer traag. dit gedurende 3 maand al.

Vroeger haalde ik op de speed test van UB een "efficiency of ~72%"
Nu nog maar 60%.

DommelTickets worden niet beantwoord (oudste lopende paar mand geleden). Telefoneren rampzalig na 14 minuten werd de lijn opgelegd.
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Gisteren avond was alles ok maar nu haal ik plots nog maar 10 KB/s. Heb de router en pc al gereset maar geen effect...

zone 016
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

Is dit probleem bij jullie vanzelf weggegaan? Zit nl met hetzelfde.

Edit: lees hier net dat het bij de meesten de vanzelf terug in orde was.. Afwachten dan maar

Modem gereset, wireless afgezet, met zowel eigen thuis PC als werk laptop geprobeerd en beide komen niet boven de 10kB/s.
Lijnwaarden lijken ook hier in orde.

Heb ook deze foutmeldingen:

Jan 21 19:10:53 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:11:35 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:12:05 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:13:52 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:14:22 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:19:16 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:19:46 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1180 kbps (upstream)
Ruismarge: 27.8 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 25 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Vreemd genoeg is m'n upload rond de 30kB/s. :?

Reele waarden: Afbeelding
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb dat een paar weken geleden ook eens voorgehad. Ik had de Siemens modem uit het stopcontact gehaald en er een beetje later terug ingestoken. Sindsdien: perfecte lijnwaarden zoals voorheen maar downloaden ging gewoon zo goed als niet meer. Op de helpdesk zagen ze geen problemen. Ze hebben toen gesuggereerd om het volgende te proberen (na eerst een reeks vragen zoals 'surft er iemand mee op uw lijn', etc):

1) instellingen van de modem exporteren
2) harde reset (dat wil zeggen de reset knop meer dan 20 seconden ingedrukt houden)
3) instellingen van de modem terug importeren

(Gewoon de modem resetten door even op de reset knop te drukken, hielp niet.)

OPGELET: als je je instellingen niet eerst exporteert en daarna terug importeert, heb je geen internet en geen VOIP meer. Je internet instellingen kan je manueel wel zelf terug ingeven, maar je VOIP instellingen niet. Daarvoor moet je Dommel bellen en op de helpdesk kunnen ze die instellingen niet zelf terug naar je modem sturen. Ze moeten dat doorgeven aan de systeembeheerder - en iedereen hier weet dat die daar geen tijd voor heeft. Dus: eerst instellingen exporteren is de boodschap!

PS: harde reset is op eigen risico. Achteraf niet komen wenen hé...
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Ik heb sinds gisteren ook ongelooflijk traag internet thuis.
router herstarten, uittrekken en terug insteken, ... niks helpt. (zone 03)

Op de helpdesk geraken ze niet verder dan 'spyware/adware, bittorrentclient, ...' :-s

Deze morgen nog steeds zelfde probleem, hopelijk snel opgelost...
Afbeelding
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

Bij mij is het terug in orde. Heb er dus 2 dagen last van gehad. Even geduld hebben dus...

Afbeelding
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

bij mij is't ook opgelost.
Ik heb de router nogmaals volledig herstart, telefoon kabel uitgetrokken
en dan terug ingestoken.

5 minuten later was't in orde
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”