Probleem traag internet
-
- Plus Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46
Hallo ik heb een probleempje
ik was net gewoon aan het surfen
ineens gaat mijn internet zeer traag
ik kan de speedtest bijna zelf niet uitvoeren maar 21kb/s Snelheid
ik heb modem al gereset helpt niets
was plots ineens
Weet iemand wat ik hier kan aan doen
Bedankt
ik was net gewoon aan het surfen
ineens gaat mijn internet zeer traag
ik kan de speedtest bijna zelf niet uitvoeren maar 21kb/s Snelheid
ik heb modem al gereset helpt niets
was plots ineens
Weet iemand wat ik hier kan aan doen
Bedankt
-
- Plus Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46
ja ik ook werkt zeer traag kan bijna niet surfen
msn valt voordurend uit
Nog mensen met die problemen
msn valt voordurend uit
Nog mensen met die problemen
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zitten jullie ver van de centrale?
hier geen probleem ondervonden .
hier geen probleem ondervonden .
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46
Ik niet nooit geen last ven gehad traag internet
plots ineens
dit zijn mijn waardes
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1048 kbps (upstream)
Ruismarge: 25.5 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Lijndemping: 16.9 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
plots ineens
dit zijn mijn waardes
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1048 kbps (upstream)
Ruismarge: 25.5 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Lijndemping: 16.9 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
-
- Plus Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46
Ja heb het nu nog altijd
internet gaat zelfs te traag voor een speedtest te doen
Was plots ineens traag al aantal keren gereset
maar helpt niets
internet gaat zelfs te traag voor een speedtest te doen
Was plots ineens traag al aantal keren gereset
maar helpt niets
-
- Plus Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46
Zelfde hier, regio Gent.
Na een reboot gisteren ligt mijn snelheid een heel pak lager, sommige speedtests geven inderdaad een 30kps ipv gewoonlijke 3-4000.
Log in de (Siemens) router geeft:
Oct 23 06:42:32 Err <EVENT> scm: 002-00-00 Timer: Try to stop a timer which is already stopped
Oct 23 06:43:02 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Oct 23 06:44:24 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server doesn't respond to device request. (A007)
Enige melding daar, en begon na die reboot, dus lijkt me gerelateerd.
Hoop inderdaad dat ze het snel oplossen...
Na een reboot gisteren ligt mijn snelheid een heel pak lager, sommige speedtests geven inderdaad een 30kps ipv gewoonlijke 3-4000.
Log in de (Siemens) router geeft:
Oct 23 06:42:32 Err <EVENT> scm: 002-00-00 Timer: Try to stop a timer which is already stopped
Oct 23 06:43:02 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Oct 23 06:44:24 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server doesn't respond to device request. (A007)
Enige melding daar, en begon na die reboot, dus lijkt me gerelateerd.
Hoop inderdaad dat ze het snel oplossen...
-
- Plus Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46
-
- Plus Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46
Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel
Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op
Leuk seg
Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op
Leuk seg
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
spyware is notabene niet zo ver gezocht..franssen00 schreef:Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel
Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op
Leuk seg
maar ok, heb je geprobeerd elke pc uit te zetten buiten 1 liefst een laptop ofzo van een buurjongen of vriend zodat het zeker geen intern virus etc is..
ik neem aan dat al uw pc's via kabel zijn aangesloten en het niet over wireless gaat (ivm dat het zou kunnen zijn dat een buur opeens een accesspoint op dezelfde range heeft etc)
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Soms gaat het ook trager hier, 200 - 250 KBps ipv 460KBps.
Maar goed, unlimited dus ik klaag niet over dit, internet werkt deftig en ben tevreden want moest het evenveel uitvallen als VOIP...
Maar goed, unlimited dus ik klaag niet over dit, internet werkt deftig en ben tevreden want moest het evenveel uitvallen als VOIP...
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
zone 050: geen enkele disconnect de laatste week (daarvoor ook niet, maar bon). Snelheid paar keer getest van bekende sites in het buitenland notabene: telkens maximum bw. Geen enkel probleem hier dus.
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
op dit moment:
Your DOWNLOAD Speed:
3958 kbps or 495 KB/sec
an efficiency of ~99%
Your UPLOAD Speed:
413 kbps or 52 KB/sec
Your DOWNLOAD Speed:
3958 kbps or 495 KB/sec
an efficiency of ~99%
Your UPLOAD Speed:
413 kbps or 52 KB/sec
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Moeten zij soms helderziend zijn en de problemen van uw computer/netwerk op magische wijze analyseren?franssen00 schreef:Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel
Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op
Leuk seg
Uw lijnwaardes zijn perfect in orde, dus hun werk is gedaan he.
Wat heb je zelf eigelijk geprobeerd?
Modem/router reset?
Wifi aan/uit?
Virusscan?
Geprobeerd met 1 enkele pc zonder wireless?
Altijd die memmers die klagen over helpdesks maar zelf geen klote nakijken.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zo is het devilzown, en zie he, dan komt dat overmorgen ofwel terug zonder er iets over te zeggen, ofwel komt het met een -gezicht terug.
Het internet is hier plotseling ook heel traag (053). Twee uur terug nog aan het downloaden met 330 kb/s, nu kom ik niet boven de 10 kb/s uit. Surfen is al helemaal niet te doen. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de router opnieuw opgestart en mijn computer, maar dat hielp niet.
Idem hier, maar ik haal toch nog niet wat het moet zijn.[/quote]
054 (bij mij toch) Is het internet zeer traag. dit gedurende 3 maand al.
Vroeger haalde ik op de speed test van UB een "efficiency of ~72%"
Nu nog maar 60%.
DommelTickets worden niet beantwoord (oudste lopende paar mand geleden). Telefoneren rampzalig na 14 minuten werd de lijn opgelegd.
054 (bij mij toch) Is het internet zeer traag. dit gedurende 3 maand al.
Vroeger haalde ik op de speed test van UB een "efficiency of ~72%"
Nu nog maar 60%.
DommelTickets worden niet beantwoord (oudste lopende paar mand geleden). Telefoneren rampzalig na 14 minuten werd de lijn opgelegd.
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Gisteren avond was alles ok maar nu haal ik plots nog maar 10 KB/s. Heb de router en pc al gereset maar geen effect...
zone 016
zone 016
Is dit probleem bij jullie vanzelf weggegaan? Zit nl met hetzelfde.
Edit: lees hier net dat het bij de meesten de vanzelf terug in orde was.. Afwachten dan maar
Modem gereset, wireless afgezet, met zowel eigen thuis PC als werk laptop geprobeerd en beide komen niet boven de 10kB/s.
Lijnwaarden lijken ook hier in orde.
Heb ook deze foutmeldingen:
Jan 21 19:10:53 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:11:35 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:12:05 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:13:52 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:14:22 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:19:16 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:19:46 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1180 kbps (upstream)
Ruismarge: 27.8 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 25 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Vreemd genoeg is m'n upload rond de 30kB/s.
Reele waarden:
Edit: lees hier net dat het bij de meesten de vanzelf terug in orde was.. Afwachten dan maar
Modem gereset, wireless afgezet, met zowel eigen thuis PC als werk laptop geprobeerd en beide komen niet boven de 10kB/s.
Lijnwaarden lijken ook hier in orde.
Heb ook deze foutmeldingen:
Jan 21 19:10:53 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:11:35 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:12:05 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:13:52 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:14:22 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:19:16 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:19:46 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1180 kbps (upstream)
Ruismarge: 27.8 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 25 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Vreemd genoeg is m'n upload rond de 30kB/s.
Reele waarden:
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb dat een paar weken geleden ook eens voorgehad. Ik had de Siemens modem uit het stopcontact gehaald en er een beetje later terug ingestoken. Sindsdien: perfecte lijnwaarden zoals voorheen maar downloaden ging gewoon zo goed als niet meer. Op de helpdesk zagen ze geen problemen. Ze hebben toen gesuggereerd om het volgende te proberen (na eerst een reeks vragen zoals 'surft er iemand mee op uw lijn', etc):
1) instellingen van de modem exporteren
2) harde reset (dat wil zeggen de reset knop meer dan 20 seconden ingedrukt houden)
3) instellingen van de modem terug importeren
(Gewoon de modem resetten door even op de reset knop te drukken, hielp niet.)
OPGELET: als je je instellingen niet eerst exporteert en daarna terug importeert, heb je geen internet en geen VOIP meer. Je internet instellingen kan je manueel wel zelf terug ingeven, maar je VOIP instellingen niet. Daarvoor moet je Dommel bellen en op de helpdesk kunnen ze die instellingen niet zelf terug naar je modem sturen. Ze moeten dat doorgeven aan de systeembeheerder - en iedereen hier weet dat die daar geen tijd voor heeft. Dus: eerst instellingen exporteren is de boodschap!
PS: harde reset is op eigen risico. Achteraf niet komen wenen hé...
1) instellingen van de modem exporteren
2) harde reset (dat wil zeggen de reset knop meer dan 20 seconden ingedrukt houden)
3) instellingen van de modem terug importeren
(Gewoon de modem resetten door even op de reset knop te drukken, hielp niet.)
OPGELET: als je je instellingen niet eerst exporteert en daarna terug importeert, heb je geen internet en geen VOIP meer. Je internet instellingen kan je manueel wel zelf terug ingeven, maar je VOIP instellingen niet. Daarvoor moet je Dommel bellen en op de helpdesk kunnen ze die instellingen niet zelf terug naar je modem sturen. Ze moeten dat doorgeven aan de systeembeheerder - en iedereen hier weet dat die daar geen tijd voor heeft. Dus: eerst instellingen exporteren is de boodschap!
PS: harde reset is op eigen risico. Achteraf niet komen wenen hé...
Ik heb sinds gisteren ook ongelooflijk traag internet thuis.
router herstarten, uittrekken en terug insteken, ... niks helpt. (zone 03)
Op de helpdesk geraken ze niet verder dan 'spyware/adware, bittorrentclient, ...' :-s
Deze morgen nog steeds zelfde probleem, hopelijk snel opgelost...
router herstarten, uittrekken en terug insteken, ... niks helpt. (zone 03)
Op de helpdesk geraken ze niet verder dan 'spyware/adware, bittorrentclient, ...' :-s
Deze morgen nog steeds zelfde probleem, hopelijk snel opgelost...