Het is hier kalm geworden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Het is hier echt kalm geworden de laatste tijd.
Vroeger kwam ik om het uurtje nieuwe posts checken en was ik even bezig..

Nu is het om de dag en ben ik er op 5 min door :roll:

Waarom is het hier zo kalm en op welke andere fora zijn jullie wel actief?


Ik persoonlijk op http://www.bimmerboard.be/
:)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Volgens mij haken verschillende mensen af door het login/loguit probleem met de nieuwe layout. :?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

seagull schreef:Volgens mij haken verschillende mensen af door het login/loguit probleem met de nieuwe layout. :?


Dat is alleszins voor mij het geval.

Ik surf met Chrome en heb veel problemen om in te loggen/ingelogd te blijven.

Maar ik neem me voor om toch te proberen actief te blijven bijdragen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, ik moet dat beamen, het is idd heel stil de laatste tijd. Moet die lay-out zijn denk ik.

Ik zit op tik.be, 9lives, adsl-bc, tweakers en dat is het zowat van fora.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Het is vooral die nieuwe layout die op niks trekt, forum is veel te smal. iedereen heeft een 21 inch van scherm en je ziet maar 12 inch tekst de rest is kleur. sommige dagen kan ik gewoon niet aanmelden ook niet na verwijdering van cookies etc..
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Tis niet omdat een layout op nieveel trekt, dat de kwaliteit van een forum op nieveel trekt é.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:Het is vooral die nieuwe layout die op niks trekt, forum is veel te smal. iedereen heeft een 21 inch van scherm en je ziet maar 12 inch tekst de rest is kleur. sommige dagen kan ik gewoon niet aanmelden ook niet na verwijdering van cookies etc..

Overdrijf je nu ook niet een beetje? Ik bekijk momenteel de site op een Samsung 205bw, venster niet eens full screen en +70% van de breedte van het scherm is ingenomen door het 'witte' deel van het forum. Die discussie was trouwens al eens gevoerd dacht ik en daar heeft de meerderheid gewonnen.

Ik geef toe dat er nog steeds wat inlogproblemen zijn. Ik heb ook mijn 'surfgedrag' wat moeten aanpassen hierdoor, maar ik stoor me er al heel erg lang niet meer aan. Vroeger kwam ik de site binnen direct op het forum zonder omwegen. Nu heb ik mijn bookmarks aangepast zodat ik eerst op de portal terecht kom en dan doorklik naar het forum. Het lijkt ongelofelijk banaal en oh wee, een extra klik. Maar alles werkt nu wel naar behoren.
We zijn trouwens ook nog andere bridges aan het bekijken om het leven voor jullie aangenamer te maken. Maar de andere geteste oplossingen zijn ook niet ideaal. Voorlopig is jFusion nog steeds de beste oplossing voor ons (soms is in het land der blinden eenoog koning).
Bijlagen
screen.png
(223.51 KiB) 49 keer gedownload
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Sub Zero schreef:Ik geef toe dat er nog steeds wat inlogproblemen zijn. Ik heb ook mijn 'surfgedrag' wat moeten aanpassen hierdoor, maar ik stoor me er al heel erg lang niet meer aan. Vroeger kwam ik de site binnen direct op het forum zonder omwegen. Nu heb ik mijn bookmarks aangepast zodat ik eerst op de portal terecht kom en dan doorklik naar het forum. Het lijkt ongelofelijk banaal en oh wee, een extra klik. Maar alles werkt nu wel naar behoren.


Ehm, ik spreek je niet graag tegen, maar onder Chrome vind ik de inlogproblemen best wel irritant (maw het gaat over meer dan een extra klik).
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Chrome is ook niet bedoeld om als browser te gebruiken hé
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Toch bizar, hier heeft directe forum login altijd goed gewerkt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

reyntjensw schreef:Chrome is ook niet bedoeld om als browser te gebruiken hé


Che ?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Wel, om eerlijk te zijn, vroeger keek ik elke dag een paar keer, nu om de paar dagen...
Waarom? Geen idee. De lay-out is iets minder informatiegericht (of net teveel) misschien? Ik was in het begin voorstander van deze lay-out, maar ik ben bang dat het inderdaad deze lay-out is die nu net teveel weerstand biedt om snel de topics te vinden die ik wil lezen en die die ik niet wil lezen over te slaan.

De website ziet er in ieder geval beter uit, er zijn veel meer mogelijkheden (we kunnen beter/makkelijker groeien), maar, ik denk dat de informatiefocus die er vroeger was wat vervaagd is :(
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Jan_B schreef:
reyntjensw schreef:Chrome is ook niet bedoeld om als browser te gebruiken hé


Che ?

Chrome is "gemaakt" voor andere programmeurs als voorbeeld. Als je een browser gebruikt zoals firefox, dan heb je deze problemen allemaal niet!
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Dit nieuwe forum werkt inderdaad niet lekker, voelt zwaar en log aan en is ook redelijk verwarrend in gebruik.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

reyntjensw schreef:
Jan_B schreef:
reyntjensw schreef:Chrome is ook niet bedoeld om als browser te gebruiken hé


Che ?

Chrome is "gemaakt" voor andere programmeurs als voorbeeld. Als je een browser gebruikt zoals firefox, dan heb je deze problemen allemaal niet!

Een beetje off-topic, maar ik ben het niet met je eens (van welke bron heb je je statement ?).

Chrome is wel degelijk een echte browser, die heel handig is in gebruik, o.a. dank zij zijn gecombineerde adres en search bar. Chrome is ook de 3rde meest gebruikte browser op userbase.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik had het ergens gelezen maar ik kan mis zijn.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Jan_B schreef:Chrome is ook de 3rde meest gebruikte browser op userbase.

Met een overweldigend aandeel van 3.4%! Geloof het of niet, maar IE staat nog altijd op kop met 51.41%. Chrome is dan ook nog een beta-browser, zoals bijna alles van google.

Qua layout is het enige waar ik het moeilijk mee heb de topiclijst per forum. Ik weet namelijk nooit wie nu het topic gestart heeft, wie er het laatst gereageerd heeft enzo. 't Staat wat te dicht op mekaar. Maar de algemene layout van het forum en threads op zich zijn redelijk duidelijk. Niet dat ik hier iedereen op zijn plaats wil zetten of dat er geen verbeteringen meer mogelijk zijn, maar ik bekijk alles nogal graag in zijn context.
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Ik bezoek de site ook beduidend minder.. Vroeger verschillende keren per dag, waarbij ik dan veel topics las. Nu een paar keer per week, waarbij ik maar enkele topics lees..

Over die resolutie: Ik heb zowel thuis als op kot een 1280x960 resolutie. En op die resoluties vult UB bijna de gehele breedte. Als er dan toch een aanpassing aan de layout gedaan wordt, liefst wel eentje die op de zogenaamde "lagere" resoluties ook nog lekker werkt.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

zelfde hier, vroeger keek ik wat teveel op dit forum, was altijd wel iets te vinden om op te volgen... nu kom ik hier om de paar dagen eens kijken...
enorm verschil met het vorige forum :-( vree spijtig
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Niet alleen het forum is aanpassen...

Voor een site die tamelijk op telecom gericht is, vind ik persoonlijk dat er nogal weinig "nieuws" gepost wordt. Tamelijk gemiste kans aangezien userbase een vrij grote aantrekkingskracht heeft ( inc bij isp's die hier de topics controleren ).

Best grappig dat Belgacom hun eigen installateurs naar userbase surfen voor de speed test... O wacht, whoeps... Geen speedtest meer ... hmmmm.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:
Jan_B schreef:Chrome is ook de 3rde meest gebruikte browser op userbase.

Met een overweldigend aandeel van 3.4%! Geloof het of niet, maar IE staat nog altijd op kop met 51.41%. Chrome is dan ook nog een beta-browser, zoals bijna alles van google.

Gebruik ondertussen al een tijdje firefox en chrome naast mekaar en ik neig meer en meer om enkel nog Chrome te gaan gebruiken.

Arqentus schreef:Best grappig dat Belgacom hun eigen installateurs naar userbase surfen voor de speed test... O wacht, whoeps... Geen speedtest meer ... hmmmm.

Daar zegt ge zoiets.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik bezoek het forum ook beduidend minder dan enkele maanden (een jaar?) geleden. Deels zal dit wel te maken hebben met de nieuwe layout -ik vond de vorige heel wat beter/duidelijker- maar als ik verder nadenk dan is het vooral toch het niveau van de posts wat volgens mij mijn probleem is. Ik weet nog in mijn UB-begintijd (ergens in de loop van 2K5) dat er regelmatig posts waren waar ik geweldig uit kon leren. Posts niet alleen ivm ISP problemen, maar ook andere computer-gerelateerde problemen. Ik merk dat dit het laatste jaar heel wat minder het geval was. Zeker, ik heb in de afgelopen jaren mijn pro carriere uitgebouwd waardoor er ook minder tijd voor UB over bleef, en ik heb heel wat technische vooruitgang geboekt waardoor posts waaruit ik veel leer schaarser geworden zijn... Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat de laatste maanden dit gewoon een klaagforum geworden is over bepaalde providers, en dat de technische vragen een stuk minder frequent zijn geworden.

Ik blijf UB nog dagelijks bezoeken, maar reageren begint uitzonderlijk te worden, aangezien ik niet mee wil gaan in het aanvallen/verdedigen van ISPs.

ps: waarom nog steeds "beta" in het logo laten staan? Het is niet alsof de gebruiker de keuze heeft om deze nieuwe versie te gebruiken of terug te vallen op de oude stabiele versie. Ik weet dat dit systeem ook gehanteerd wordt door Google, maar voor mij is het gewoon een goedkope uitvlucht om de bugs goed te praten die in de nieuwe release zitten. Maar goed, dat zijn gewoon mijn 2 centjes :-)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wat me opvalt zijn toch een groot aantal reacties mbt de layout.
Wat ik persoonlijk gemerkt heb is dit:
Sinds de nieuwe layout zijn er inderdaad veel minder interessante, leerrijke en boeiende topics.
Waarschijnlijk omdat een paar "kanonnen" afgehaakt zijn door de layout of deze minder interessant vinden, en die eens om de 3 dagen komen checken en dan de moeite niet meer nemen om hun mening, info, ... te uiten door al de bash en klaag topics.

Er is 1 topic dat ik echt gevolgd heb en dat was het plasma/lcd topic, omdat ik een nieuwe plasma zocht, maar ook omdat er informatieve uitleg gegeven is, als constructieve en opbouwende meningen!

In bijna 99% van alle andere gevallen is het een bashtopic op een provider of een topic dat niet moest gemaakt worden als je de search functie zou gebruiken..

Ik zou dan ook als crew een beetje beginnen nadenken en vaststellen waar de problemen zich situeren, brainstormen, projectje opstellen als blijkt dat ze inderdaad wel gegrond zijn.. Ik vrees anders dat dit een bashforum gaat worden dat uiteindelijk gaat leegbloeden.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

tjah de leegloop van userbase is allang begonnen voordat de nieuwe layout er kwam hoor.
dit komt vooral door al het gebash op isp's en medemembers en het lakse optreden van de crew imho.

Nu ja er zijn nog andere en betere fora dan userbase en moest dat niet zo zijn zal het wel gaan komen daar iedereen andere oorden aan het opzoeken is.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

NickG schreef:waarom nog steeds "beta" in het logo laten staan?

Dat is kei web 2.0 jong ! :mrgreen:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb 't de laatste tijd nogal laten hangen qua updates eh :oops:

Ik besef da'k een heleboel opmerkingen van hierboven waarschijnlijk zou kunnen oplossen (ik weet ook wel wat ik kan aanpassen aan phpBB3 om het layoutmatig te verbeteren, oa. dat overzicht waar Subke het over heeft). Ook het kleurgebruik mag misschien vereenvoudigd worden (de om-en-om-kleur in het bijzonder). Breedte van de site is blijkbaar voor sommigen nog altijd een probleem? Volgens een poll hier heeft een kleine minderheid hier een probleem mee. Als ik de statistieken bekijk heeft 1 op 5 nog steeds 1024 als schermbreedte. De gemelde 22" monitors van hierboven lijken me beperkt tot geektown :angel: . Ik kan de stretch wel nog verder laten gaan dan nu, maar ik kan niet geloven dat een forum nog plezant lezen is op een breedte van 1920 pixels.

De loginproblemen zijn me al langer een doorn in het oog. Feit: we hebben phpBB3 en Joomla, en die moeten samen kunnen werken op gebied van user-management. Zijn maar 2 oplossingen voor: JFusion en Rokbridge. JFusion is wat we nu gebruiken en dat lijkt simpelweg te s****. Rokbridge's opzet is ietske anders (geen synchronistatietabel en ook een omgekeerde authenticatie voor phpBB3 -> Joomla). Heb ik eens getest, maar dat ging zodanig fout dat ik in de DB aanpassingen heb moeten doen om überhaupt terug te kunnen inloggen.

Qua inhoud van de site kan ik natuurlijk niet veel zeggen, al heb ik het idee dat het momenteel weer rustiger is op ISP-bashing-gebied en dat topics redelijk relevante antwoorden genereren.

Speedtest... grom. Beetje gekoppeld aan dat loginprobleem, omdat de speedtest zich aan de Joomla-kant bevindt. Ik werk er weer naarstig aan verder, die moet zéker terugkomen en liefst ook toegevoegde waarde bieden tov de oude.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Joomla droppen en alleen het forum houden ?
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Slightly ontopic: Ondanks dat ik de vorige 2 keren dat ik op de site kwam, telkens 2x (front & forum) moest inloggen én heb aangevinkt dit te onthouden.. Moest ik nu weer inloggen.

Misschien is het een idee alleen al de linkse bar (userinfo) smaller te maken. Atm neemt die hier relatief veel ruimte in.. Puur omdat "Geregistreerd op: do nov 23, 2006 9:55" op 1 lijntje moet passen. Als de werkelijke datum onder de "geregistreerd op" komt is er al een stuk meer ruimte voor het bericht zelf. Of gooi de hele registratiedatum weg uit dat stukje, indien iemand die wil zien is het maar 1 klikje verder naar het profiel.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Ik vind de 2.0 eigenlijk net een pak beter.

Geen inlogproblemen, geen problemen met de breedte (zit hier op 1680x1050), overzicht is net zoals op elk ander forum... Alleen de grijze balk aan de linkerkant stoort mij wat want die past niet echt bij het design maar voor de rest :thumbs:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

crapiecorn schreef:Joomla droppen en alleen het forum houden ?
Mja, ik weet dat het zwaartepunt van deze site het forum is, maar omdat we toch een aantal contentpagina's hebben die in de vorige site op "most complex way of doing things" in de site gehaxorized was wilden we toch een CMS onderliggend hebben. Joomla voldoet qua specs best wel aan die vereisten, het is enkel de symbiose tussen beide platformen waar het een beetje fout gaat.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Eigen CMS, dat is eigenlijk een fluitje van een cent voor wat jullie nodig hebben en die kan je dan perfect integreren met phpbb3 login systeem. Joomla is heel mooi, phpbb3 ook maar blijkbaar lukt de combinatie gewoonweg niet. Conclusies trekken en joomla buiten smijten en zelf een eenvoudige CMS schrijven. Het is niet alsof de CMS echt veel moet kunnen, hé ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Eigen CMS, dat is eigenlijk een fluitje van een cent voor wat jullie nodig hebben

Ik ruik een vrijwilliger ! :mrgreen:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

meon schreef:
crapiecorn schreef:Joomla droppen en alleen het forum houden ?
Mja, ik weet dat het zwaartepunt van deze site het forum is, maar omdat we toch een aantal contentpagina's hebben die in de vorige site op "most complex way of doing things" in de site gehaxorized was wilden we toch een CMS onderliggend hebben. Joomla voldoet qua specs best wel aan die vereisten, het is enkel de symbiose tussen beide platformen waar het een beetje fout gaat.

En op een ander is het dan weer "forum droppen en alleen Drupal houden", omdat ginder het zwaartepunt van de site op Drupal ligt.
*zucht*
Meon weet wat ik bedoel. Het had zo mooi kunnen zijn.

't Is vrijdagavond, ik moet dringend weg van het scherm en eens buiten komen... 8)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

cloink schreef:
Goztow schreef:Eigen CMS, dat is eigenlijk een fluitje van een cent voor wat jullie nodig hebben

Ik ruik een vrijwilliger ! :mrgreen:

Had ik maar wat meer tijd dan al te graag :(.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

meon schreef:Mja, ik weet dat het zwaartepunt van deze site het forum is, maar omdat we toch een aantal contentpagina's hebben die in de vorige site op "most complex way of doing things" in de site gehaxorized was wilden we toch een CMS onderliggend hebben. Joomla voldoet qua specs best wel aan die vereisten, het is enkel de symbiose tussen beide platformen waar het een beetje fout gaat.

Wel, ik heb in der tijd met The Oddity de oude portal nog op poten gezet. De backbone was daar nog steeds het forum. Eigenlijk was dat niet slecht, nieuws kwam op het forum en als men reageerde zat dat ook netjes onder de forum kapstok. Heel wat geknutsel, dat klopt en iets veranderen of toevoegen was inderdaad een hel, dat moest dus veranderen.

Ik weet het niet meer. Is het die ruk naar het CMS, het ontbreken van de speedtest, de login-problemen, het gebash of een combinatie van die zaken die ons de oude getrouwen en andere bezoekers doet verliezen?
Ikzelf ondervind het ook, maar ik mis de speedtest niet (al wil ik wel dat hij terug komt natuurlijk), heb geen login-problemen en vind dat het gebash al verminderd is.
Echter, ik ben wel voorstander van meer portal focus op de nieuwe forumberichten en vooral, in de laatste nieuwe berichten een duidelijk kolom met het forum waaruit het bericht/de topic komt. Dat heeft mij namelijk minder doen lezen... als ik al die nieuwe berichten zie en bv. niet snel kan zien welke over Dommel of iets anders gaan is het te vermoeiend. Dat is mijn probleem denk ik.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Goztow schreef:
cloink schreef:
Goztow schreef:Eigen CMS, dat is eigenlijk een fluitje van een cent voor wat jullie nodig hebben

Ik ruik een vrijwilliger ! :mrgreen:

Had ik maar wat meer tijd dan al te graag :(.

Als er nog andere mensen zich geroepen voelen, dan is dit hun queue :wink:
Een ontwikkelingsploegje zou wel handig van pas komen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Waar ik anders wel wat tijd voor heb is om de template van het forum wat aan te passen. Zoals die ene kolom in de "nieuwe topics" waar iedereen over blijft doordrammen en zo.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

een site zou vanaf 800x600 moeten kunnen bekeken worden je moet denken dat in deze tijd er niet enkel 22" schermen zijn maar ook netbooks, die 8" schermkes hebben, .. een site moet toegankelijk zijn voor iedereen, je gaat me toch niet vertellen dat je je browser op een 22" scherm maximaliseert, ik op mijn laptop wat een 15" is doe dat zelfs nog niet .. ik vind het dan ook enorm vervelend wanneer er mensen zijn die sites maken voor hogere resoluties, .. over login problemen kan ik niet echt klagen, werkt maar niet naar behoren, vroeger kwam ik op de site en was ik reeds ingelogged, nu moet ik steeds herinloggen, .. op zich is dat maar 1 click maar, .. of het echt een probleem is .. zoals enkele hier boven ook vermelden in het begin dat ik naar deze site kwam was er praktisch elke dag iets nieuws, .. was het geen promotie van een isp dan was het een interessant topic, .. nu is het vaak enkel geklaag, .. nu niet dat daar een probleem mee is maar en forum zijn content mag niet enkel uit zulke zaken bestaan, .. misschien is het interessant om ook wetenschappelijke weetjes op de site te zetten .. zijn meestal interessant om te lezen natuurlijk niet te wetenschappelijk of niemand kan er meer over mee praten :p
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Vreemd (maar hout vasthouden zeker) , op de stretch na die ik ook beetje veen small vind met men WS en toch ook small op de 15 " 4/3 laptop op geen van beide geen enkele vorm van inlogproblemen ...
The eternal and true pessimist :D
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

De vraag is waarom het merendeel van de users vooral naar UB komen; is dat het forum of niet. Indien wel, dan zou het kunnen dat de kinderziektes van v2 daarin meespelen omdat dat vroeger gemakkelijker verliep + op de frontpage in 1 oogopslag meer te zien was.
De site is volgens mij een stuk van zijn gebruiksvriendelijkheid verloren en misschien is dat voor sommige mensen een probleem?
De crew kan waarschijnljik toch perfekt zien of het sinds de introductie van de nieuwe versie is dat de bezoekersaantallen zijn achteruit gegaan, niet?

De inlogproblemen en andere dingen die minder intuitief werken kunnen ervoor zorgen dat je het typische 'na een paar seconden wegklikken' fenomeen krijgt...
Neem daar het ontbreken van de speedtest en misschien ook de inhoud van topics (wat sommigen als geklaag/gezaag omschrijven) en je hebt evt al een deel van de redenen.
Anderzijds kan ik me voorstellen dat zoals hierboven staat te lezen, dat iemand hier jaren geleden met een probleem terecht is gekomen omdat dat het enige doel was en verder geen behoefte heeft om hier te blijven hangen of door intussen zelf voldoende te hebben geleerd het minder interessant is.

Een evt poll kan hierop een antwoord geven.
Dat van die gebruiksvriendelijkheid is ABSOLUUT GEEN KRITIEK! :beerchug:

EDIT
Lap, had de poll op de frontpage niet eens gezien; veronderstelde dat het allemaal nieuws zou zijn tot onderaan, dus niet verder gescrolled.
Is het aantal mensen dat gestemd niet ook aan de (zeer) lage kant?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”