Gisteren gewoon gebeld naar dat 0800 nummer en gewoon de vraag gesteld wat de maximale snelheid is die ze hier kunnen opleveren in deze gemeente. Desondanks de diverse verhalen dat ik gelezen heb dat ze het niet meedelen zei men mij geen 20mbits maar alleszins meer dan 10mbits (woon op 1100 meter van de centrale) dus zo te horen via het ADSL2+ netwerk (waar men 12mbps profielen uitdeelt) van Belgacom.
Niet dat ik 20mbits verwacht (met ADSL2+ zou ik al tevreden zijn) dat lijkt mij voorbehouden voor die enkele centrales waar scarlet (voor de overname) zelf apperatuur heeft staan. In zo'n oubollige gemeente (waar het gros van de bevolking naar mijn gevoel senioren zijn) lijk het mijne, is dat ook niet echt commercieel interessant.
Ben eens benieuwd wat ze gaan opleveren, ga er toch nog altijd vanuit van 6mb om teleurstellingen te voorkomen
Scarlet ADSL 20 NO LIMIT snelheidsfuxuaties
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik belde gisteren met mn eigen isp(dommel tot nu toe) en die zeiden mij dat ik ongeveer 3 km van de centrale zitDie miep van belgacom wist me dat niet te vertellen.dacht vorige keer dat ze mij zeiden 1.8 km Maar goed ik haal max 480 kb/s.(heb ook netconnect plus)
ga ik ongeveer dan dezelfde snelheid gaan halen bij Scarlet?
down up
Max Allowed Speed (kbps) 4640 320
SN Margin (dB) 11.93 31.00
Line Attenuation (dB) 38.95 19.00
down up
Live life to the Max
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ander netwerk, dus moeilijk te zeggen...regeri schreef:Ik belde gisteren met mn eigen isp(dommel tot nu toe) en die zeiden mij dat ik ongeveer 3 km van de centrale zitDie miep van belgacom wist me dat niet te vertellen.dacht vorige keer dat ze mij zeiden 1.8 km Maar goed ik haal max 480 kb/s.(heb ook netconnect plus)
down up
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 11996 kbps
Upstream Rate: 511 kbps
Downstream Margin: 13 db
Upstream Margin: 24 db
Downstream Line Attenuation: 13 db
Upstream Line Attenuation: 2 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 22 db
NET GERESYNCED
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 11996 kbps
Upstream Rate: 511 kbps
Downstream Margin: 13 db
Upstream Margin: 24 db
Downstream Line Attenuation: 13 db
Upstream Line Attenuation: 2 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 22 db
NET GERESYNCED
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Nope 6Mbps is ofwel gewone adsl of adsl2+Yanman.be schreef:Dus, dat is ADSL2+ of VDSL in mijn buurt. Dus 12MBit als het ADSL2+ van belgacom is, of 6MBit als het VDSL is.Volgens een eerste evaluatie is Belgacom TV in hoge definitie (HD) beschikbaar op deze lijn en kan u 2 TV-toestellen aansluiten.
* indien u niet beschikt over een HD TV toestel kan u uiteraard in standaardkwaliteit kijken.
je hebt ook nog andere adsl2+ profielen en dat zijn 9 en 12Mbps
Vdsl(2) is met een sync van 20 Mbps en gecapped op 12Mbps (normaal enkel voor B-tv klanten)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Patje, ik ben net gesynced op 12MBit, maar afaik, geen adsl2+ van Scarlet in mijn regio.
Wat ik bedoelde met die "6MBit als het VDSL is"
-Belgacom zegt dat er genoeg bandbreedte is
-ik weet niet of het adsl2+ of vdsl is
-indien vdsl, krijg ik van scarlet dus enkel een asdl lijn, maw, 6MBit.
Wat ik bedoelde met die "6MBit als het VDSL is"
-Belgacom zegt dat er genoeg bandbreedte is
-ik weet niet of het adsl2+ of vdsl is
-indien vdsl, krijg ik van scarlet dus enkel een asdl lijn, maw, 6MBit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik ben juist overgeschakeld maar de verbinding is bar-slecht. Kan zowat niet surfen ermee, 3/4 van de tijd krijg ik errors.
Volgens scarlet zijn er grote problemen in Hasselt, maar ik zie in de modem problemen aan de lijn zelf.
Een lijntest wouden ze blijkbaar niet eens doen, het zou wel beter gaan als in Hasselt gemaakt was.
Geloof er eigenlijk gene zak van, klonk alsof hij gewoon van me af wou zijn. Zijn er mensen die hier meer over weten?
Volgens scarlet zijn er grote problemen in Hasselt, maar ik zie in de modem problemen aan de lijn zelf.
Een lijntest wouden ze blijkbaar niet eens doen, het zou wel beter gaan als in Hasselt gemaakt was.
Geloof er eigenlijk gene zak van, klonk alsof hij gewoon van me af wou zijn. Zijn er mensen die hier meer over weten?
Okee, mijn brief ontvangen met mijn gegevens. Gegevens in mijn router aangepast (speedtouch 516 v6) en ik kan niet zeggen dat ik blij werd van wat ik zag
Ben gesynced op dezelfde snelheid als bij dommel. Effe modem resetten bracht zelf geen soelaas. Of ben ik te snel en moet men nog aanpassingen doen aan de centrale ?Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.640
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 15,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 18,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,0 / 25,5
Staat er op mijn scarlet al dat de bestelling voltooid is? Want de brief met login gegevens heb ik al een week geleden ontvangen (hoewel ik al klant was) en ik word pas morgen overgezet op ander profiel.Silence schreef:Okee, mijn brief ontvangen met mijn gegevens. Gegevens in mijn router aangepast (speedtouch 516 v6) en ik kan niet zeggen dat ik blij werd van wat ik zag
Ben gesynced op dezelfde snelheid als bij dommel. Effe modem resetten bracht zelf geen soelaas. Of ben ik te snel en moet men nog aanpassingen doen aan de centrale ?Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.640
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 15,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 18,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,0 / 25,5
Ik gok dat er staat dat in mijn scarlet dat ze bezig zijn met de activering van de lijn want je zit nog op ADSL(1).
Aaaah was te rap had al zo'n vermoeden. Zal idd zo zijn. Ik was in de war want bij Easynet en Dommel (na het ontvangen van inloggevens) kon ik direct gebruik maken van de lijn. En gezien ik geen problemen had met inloggen (met die scarlet gegevens) dacht ik dat de lijn al was opgeleverdflt schreef: Staat er op mijn scarlet al dat de bestelling voltooid is? Want de brief met login gegevens heb ik al een week geleden ontvangen (hoewel ik al klant was) en ik word pas morgen overgezet op ander profiel.
Ik gok dat er staat dat in mijn scarlet dat ze bezig zijn met de activering van de lijn want je zit nog op ADSL(1).
Sinds twee weken heb ik als trouwe en (tot op heden) tevreden EDPnet ADSL Max 24 Dyn klant in de omgeving van Antwerpen net hetzelfde voor. Normalieter had ik een werkelijke snelheid van 10 Mbps, maar heden, waarom is nog steeds onbekend maar er is een onderzoek lopende en ik heb zo wel m'n vermoedens, blijkt de snelheid te schommelen van 11.000 tot 1.500 Mbps, en dit heel de dag door. Belgacom heeft m'n lijn gemeten in de centrale en kwamen toen uit op 10 Mbps ... Heeft Scarlet, want dat zijn de verantwoordelijken/eigenaars van het netwerk en dienen dus ook correct onderhoud en controle te plegen, maar aangezien Scarlet overgenomen is door Belgacom, wat mogelijk niet veel goeds betekent, zou het weleens kunnen dat ze "en masse" eigen Scarlet ADSL20NoLimit klanten aan het aansluiten zijn, goed wetende dat ze mogelijk onvoldoende netwerkcapaciteit hebben en daardoor "on/rechtstreekse klanten" die al jaren trouw gebruik maken van het Scarlet netwerk nu moeten aanzien hoe Scarlet(Belgacom) ook op dit gebied misbruik gaat maken van z'n dominantie. Daarom opteer ik ervoor om een onafhankelijke controle toe te laten die on gevallen als deze snel en onpartijdig kan analyseren wat er net misloopt en binnen de 24 uur na analyse moet Scarlet/Belgacom dan het nodige doen. Want nu plegen ze ofwel fraude, aangezien je betaald voor 24 Mbps en men u werkelijk "nijpt" op 12 Mbps, ofwel is er wat loos met de DSLAMS die dringend vervangen dienen te worden. Ik heb al klacht neergelegd, het is trouwens verwonderlijk dat Belgacom gisteren al een meting heeft uitgevoerd maar de techniekers van Belgacom hebben blijkbaar geen toegang tot de kasten van Scarlet ... Ook een concrete datum kan, eerder wil, men niet opgeven. Uiteraard is Test-Aankoop ook op de hoogte van deze manier van handelen, zou EDPnet geen SLA hebben bij Scarlet, bij klachten/problemen binnen 24 uur een oplossing op straffe van een schadevergoeding, ook voor de klant. Beloven is één, beroven twee en strafbaar. In deze Scarlet stelt mij serieus teleur, en ik zal het niet nalaten, indien nodig, verdere stappen te ondernemen tegen deze malafiede praktijken. Men moet begrijpen dat dit wel degelijk een "inbreuk is op het genot dat ik mag verwachten van dit product of deze dienst" ...
Fluctuaties in het ontvangen van facturen? Dat kan wel lekker constant ...
Klanten mogen betalen, maar Scarlet laat z'n klanten balen!
More Capacity And Fast
Fluctuaties in het ontvangen van facturen? Dat kan wel lekker constant ...
Klanten mogen betalen, maar Scarlet laat z'n klanten balen!
More Capacity And Fast
Scarlet is de eigenaar van het netwerk en de kasten met dslams duuuuuuuuuuuuzzzzzzzzzz
EDPnet heeft al een ticket aangemaakt, maar blijkbaar willen ze bij Scarlet er niet snel op reageren en actie ondernemen.
Als dit de service is die Scarlet al haar andere klanten, dus ook deze via alternatieve ISP's, in de toekomst gaat bieden ...
EDPnet heeft al een ticket aangemaakt, maar blijkbaar willen ze bij Scarlet er niet snel op reageren en actie ondernemen.
Als dit de service is die Scarlet al haar andere klanten, dus ook deze via alternatieve ISP's, in de toekomst gaat bieden ...
Bedankt voor de informatiePatrick V schreef:Scarlet is de eigenaar van het netwerk en de kasten met dslams duuuuuuuuuuuuzzzzzzzzzz
Once again dan moet EDPnet maar op zijn rechten staan, als "een ticketje aanmaken" het enige is wat ze doen voor hun klanten lijkt hun service mij niet zoveel beter dan die van Scarlet in elk geval...
Het zou mij trouwens verbazen mocht er daarvan niets in hun SLA staan...
En dan mag het nog in hun SLA staan. Wat kunnen ze eisen, ze worden toch gesnoerd door Belgacom als ze boos uit de hoek komen.
Echt een straatje zonder eind ... met die monopolie.
Enneuh, de service van EDPNET kan je niet vergelijken met Scarlet. Het is zowat de enigste provider in .be die in deze communicatie branche echt communiceert ...
Echt een straatje zonder eind ... met die monopolie.
Enneuh, de service van EDPNET kan je niet vergelijken met Scarlet. Het is zowat de enigste provider in .be die in deze communicatie branche echt communiceert ...
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Heb nog maar een dikke week Scarlet en het ligt al voor de 3de keer volledig uit. Je kan al zo voorspellen wanneer het gaat gebeuren. Eerst gaat het surfen trager, dan komt er een massale packet loss en uiteindelijk vallen de pppoe servers zelfs helemaal uit. Status pagina van scarlet is compleet waardeloos, die doen of er niks aan de hand is! Volgens de edpnet status pagina van vorige week was dit een storing aan de hoofdlijn in Limburg. Blijkbaar heeft Scarlet dit na bijna 2 weken nog niet deftig opgelost gekregen. Ze hebben daar al blijkbaar goed de Belgacom mentaliteit over genomen. Benieuwd of het (weer) tot maandag zal duren...
- Patje
- Elite Poster
Wat wil je als je maar 20 € moet betalen voor een abo, echt goed internet kan/mag je niet verwachten volgens mij.
Het zal altijd wel iets zijn, die niet zal werken .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Wat een zever, dan heeft in Nederland of Frankrijk niemand goed internet ...Patje schreef:Wat wil je als je maar 20 € moet betalen voor een abo, echt goed internet kan/mag je niet verwachten volgens mij.
Daar is 20 euro de maximumprijs voor dergelijke abbo's.
- Patje
- Elite Poster
Wel lees eens op nederlandse forums, staat ook bol van problemen, net als hier.duizend schreef:Wat een zever, dan heeft in Nederland of Frankrijk niemand goed internet ...Patje schreef:Wat wil je als je maar 20 € moet betalen voor een abo, echt goed internet kan/mag je niet verwachten volgens mij.
je krijgt waarvoor je betaalt. (sommige providers doen niets van onderhoud of upgradings werken aan hun centrale etc) wat kan je dan verwachten van hun product.
Laatst gewijzigd door Patje 18 jan 2009, 11:30, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Er zit wel een marge, denk ik . Stel dat ze in NL een marge van 20 % halen en hier 120 %, dan ben ik zeker dat er met een marge van 50 % nog wel een deftige service valt te leveren.Patje schreef:Wel lees eens op nederlandse forums, staat ook bol van problemen, net als hier.duizend schreef:Wat een zever, dan heeft in Nederland of Frankrijk niemand goed internet ...Patje schreef:Wat wil je als je maar 20 € moet betalen voor een abo, echt goed internet kan/mag je niet verwachten volgens mij.
je krijgt waarvoor je betaalt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken