LCD/Plasma en Test-aankoop

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Binnen 8 dagen heb ik mijn PZ81
Ik zal hier wel een kort reviewke schrijven erover :)
In eerste instantie zal die enkel op analoog signaal getest worden. (wss binnen een maand digitale)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dafke schreef:Binnen 8 dagen heb ik mijn PZ81
Ik zal hier wel een kort reviewke schrijven erover :)
In eerste instantie zal die enkel op analoog signaal getest worden. (wss binnen een maand digitale)

waar kun je deze ook zien? vraag mij af of er veel verschil merkbaar is ts pz80(700€) en de pz85(800€):prijzen in engeland, omgezet in eur.

Hebben ze ergens een van deze modellen in de toonzaal staan?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Yep
Op http://www.iishop.be/th42pz81-th-42pz81-full-hd-plasma-tv-42-superpromo-p-8995.html kan je hem bekijken + in de winkel zelf staat het 46" model!

Super gewoon als je hem ziet spelen tegen die Samsungs en Phillipsen..!
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Mijn oog is gevallen op de Samsung LE40A656,echt super beeld en die rode rand maakt het qua design en ons interieur helemaal af.Qua specs en beoordelingen komt deze goed uit de bus.Hoop alleen dat ie nog ietsjes zakt met de prijs :-D
Live life to the Max
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

regeri schreef:Mijn oog is gevallen op de Samsung LE40A656,echt super beeld en die rode rand maakt het qua design en ons interieur helemaal af.Qua specs en beoordelingen komt deze goed uit de bus.Hoop alleen dat ie nog ietsjes zakt met de prijs :-D

Super beeld hebben de meesten wel, de vraag of ze goed overweg kunnen met snel bewegende beelden e.d is toch nt te verwaarlozen.
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

silencer schreef:
regeri schreef:Mijn oog is gevallen op de Samsung LE40A656,echt super beeld en die rode rand maakt het qua design en ons interieur helemaal af.Qua specs en beoordelingen komt deze goed uit de bus.Hoop alleen dat ie nog ietsjes zakt met de prijs :-D

Super beeld hebben de meesten wel, de vraag of ze goed overweg kunnen met snel bewegende beelden e.d is toch nt te verwaarlozen.


die tv gisteren gekocht, intussen een hoop dingen op bekeken en getest. Met snelle bewegingen kan hij alleszins goed overweg, ik heb nog geen enkele keer pixels of beeld zien volgen/haperen. Op dit moment een basketbal wedstrijd aan het bekijken waarbij alles toch enorm snel gaat en m'n beeld is nog steeds perfect.

Beeld komt van een indi box, die op 1080i staat (hoogst mogelijke?). Wil hem deze middag of morgen eens aansluiten op de pc.

(ik moet er wel bij zeggen dat ik geen kenner ben zoals verschillende hier)

Oh, en die rode rand maakt het inderdaad af :-)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Snelle beelden zoals sportwedstrijden kan je best in 720p bekijken ipv 1080i, interlaced werkt enkel goed bij rustige beelden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

verb schreef:Snelle beelden zoals sportwedstrijden kan je best in 720p bekijken ipv 1080i, interlaced werkt enkel goed bij rustige beelden.


Iets in 720p bekijken dat in 1080i is opgenomen lost niets op... net zo min dat iets in 1080i bekijken dat op 720p is opgenomen.

Volgens mij geeft het enkel aan hoe slecht je scaler is van je TV.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Volgens mij kan je dat toch instellen of je 720p of 1080i wil? En er is geen enkele scaler die goed werkt voor 1080i en snelle beelden, de ene is alleen minder slecht dan de andere vind ik persoonlijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

verb schreef:Volgens mij kan je dat toch instellen of je 720p of 1080i wil?


Natuurlijk kan je dat instellen... maar als het programma is opgenomen in 720p dan heb je nooit de problemen die een typisch interlaced signaal geeft. Normaal zou je scaler dan het perfecte 720p beeld gewoon uitrekken naar 1080 lijnen... echter als hij dat goed doet dan zit er geen frame shift op de twee afzonderlijke beelden van het 1080i beeld. Andersom, van 1080i naar 720p blijft het beeld dan weer even slecht... je krijgt de frame shift niet opgelost omdat die in de bron zit.
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Kennen jullie deze al: http://www.plasmavisie.nl/
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dafke schreef:Yep
Op http://www.iishop.be/th42pz81-th-42pz81-full-hd-plasma-tv-42-superpromo-p-8995.html kan je hem bekijken + in de winkel zelf staat het 46" model!

Super gewoon als je hem ziet spelen tegen die Samsungs en Phillipsen..!

op welke afstand moet je eigenlijk zitten om met dit scherm(42") een scherp beeld te hebben? (ga er wss een bestellen zonder ze gezien te hebben,px heb ik al gezien)
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Heb deze chart online gevonden maar lijkt me nogal korte afstanden.
Herinner me nog dat ik voor mijn TV (42') had berekend dat ik 3,5m van mijn scherm zou moeten zitten.
Iemand die deze "formule" kent?

Ciao
Bijlagen
lcddistance.gif
(40.19 KiB) 7865 keer gedownload
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dit is een heel gekende afbeelding.
Deze klopt ook wel ongeveer.
Het enige probleem is dat op de afstanden nodig om van HD ten volle te genieten SD er niet uitziet.
Een zetel op wieltjes is dan de enige oplossing. :lol:
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

alfadude schreef:Dit is een heel gekende afbeelding.
Deze klopt ook wel ongeveer.
Het enige probleem is dat op de afstanden nodig om van HD ten volle te genieten SD er niet uitziet.
Een zetel op wieltjes is dan de enige oplossing. :lol:



inderdaad - en nu praten we enkel over beeldkwaliteit.
In de praktijk speelt vermoeidheid ook een rol... Hoe dichter je tegen tv zit, hoe meer je ogen/nek van links naar rechts moeten.
extreem voorbeeld : eerste rij in de bioscoop...


De mensen met een Wii, waarvan de remote-batterijen bijna leeg zijn, weten wel waarover ik het heb.
Mario kart op 42' vanop 1m afstand is intens :banana:
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

stephan schreef:Heb deze chart online gevonden maar lijkt me nogal korte afstanden.
Herinner me nog dat ik voor mijn TV (42') had berekend dat ik 3,5m van mijn scherm zou moeten zitten.
Iemand die deze "formule" kent?

Ciao

De ene tv geeft al een scherper/beter beeld bij kortere afstand dan de andere.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik las vandaag in de krant dat de EU bepaalde modellen plasma's ( boeven de 42" ) wil gaan verbierden omdat ze teveel stroom gebruiken .

http://www.depers.nl/economie/276188/EU-wil-verbod-op-plasma-tv.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ja iedereen zal dit wel gelezen hebben.
Is ronduit belachelijk.

Ze zetten dat een 42" 480W verbruikt en een plasma makkelijk het dubbele?
Hmm, raar hoor.. Plasma's van de eerste generatie misschien, maar je moet de laatste specificaties en reviews er maar eens op nalezen, somige plasma's doen het beter dan lcd's!

Wat een zever ze allemaal uitvinden??!!

Als ik een Plasma wil is dat toch mijn keuze? Als ik (indien dit zogezegd waar zou zijn) meer energie hierdoor verbruik, voel ik dat toch in mijn geldzak??
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

8d later...

Mss ben je ondertussen al een digitale service manual tegengekomen?
Heeft zo'n Break in DVD veel zin tegenwoordig? DVD speler ervoor gebruiken? met welke instellingen? contrast <50%? http://www.eaprogramming.com/downloads/ ... d_main.htm

Het afstellen moet eigenlijk toch met blue ray?(dve basic is ook een blue ray,afspelen via pc(dsub 1340*716?) aan lagere reolutie dan maar?,de dvd resolutie is toch pak lager?)(kan een p4 2.8GHz blue-ray aan met de juiste codecs?)

Stel je niet beter af nadat je de break in dvd een aantal(paar honderd uren hebt laten runnen?

edit:service and repair manual px80 pz80, pz85 gevonden of toch iets wat er op lijkt(eindelijk!):
http://www.pasctraining.panasonic.com/p ... Z85_TG.pdf
(http://www.pasctraining.panasonic.com/p ... nloads.htm)
nog steeds op zoek.

Dafke schreef:Binnen 8 dagen heb ik mijn PZ81
Ik zal hier wel een kort reviewke schrijven erover :)
In eerste instantie zal die enkel op analoog signaal getest worden. (wss binnen een maand digitale)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik ben al 2 dagen aan het bellen en pushen maar:

Blijkbaar is de PZ8 reeks van Panasonic zo een onverwachtn success dat ze de vraag NIET kunnen bijhouden.
Waar ik de Plasma gekocht heb, zijn meer dan 20 mensen aan het wachten op dezelfde vertelde de verkoper me.
Ook heeft hij nog altijd geen verdere info verkregen van Panasonic.

Achterdochtig als ik ben naar Panasonic gebeld.
Servicedesk: sorry meneer, maar dat is iets voor de commerciele dienst. Wij hebben hier geen zicht op.
Ik: ok bedankt, verbind me dan maar door met de commerciele dienst?
SD: sorry maar dat zal niet gaan, wij hebben daar geen nummer van.
ik: ok prima, je hebt nu gezegd wat je moet zeggen, geef me nu maar de nummer en ik zeg wel tegen hun dat ik de nummer via via heb verkregen.
SD: sorry meneer ik weet de nummer echt niet. Dit weten enkel verkopers.

CRAP!

Dus ok, niets aan te doen.

Dan maar andere winkels afgebeld en OVERAL hetzelfde verhaal te horen gekregen. Geen tv's in stock, lange lange levertijden door de grote interesse in de plasma's. Elk jaar hebben ze dit wel 1x voor met Panasonic, natuurlijk net weer met de mijne. :(

Ik hou jullie op de hoogte, tenzij iemand het nummer kan vastkrijgen van de commerciele dienst?

EDIT:
Net een mailtje gekregen:

Discount Online
------------------------------------------------------
Bestel Nummer: XXX
Factuur Details kunt U hier bekijken: http://www.iishop.be/XXXX
Bestel Datum: dinsdag 09 december 2008



Hallo,

Onze excuses voor de continue vertraging van je bestelling.
Spijtig genoeg belooft Panasonic ons telkens opnieuw dat ze gaan binnen komen, maar ze komen maar niet binnen.

Daarom kan ik met geen zekerheid zeggend wanneer ze gaan binnen komen, tot het moment dat ik ze werkelijk op het transport zie staan.
Onze excuses voor eventuele ongemakken, we vinden het een zeer vervelende situatie dat Panasonic ons geen meer nieuws hierover kan gegeven en hun leveringstermijn niet kan nakomen.

Onze oprechte excuses.

Als u wilt mag uw bestelling altijd annuleren.

Mvg,
Discount Online
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dafke schreef:Ik ben al 2 dagen aan het bellen en pushen maar:

Blijkbaar is de PZ8 reeks van Panasonic zo een onverwachtn success dat ze de vraag NIET kunnen bijhouden.
Waar ik de Plasma gekocht heb, zijn meer dan 20 mensen aan het wachten op dezelfde vertelde de verkoper me.
Ook heeft hij nog altijd geen verdere info verkregen van Panasonic.

Achterdochtig als ik ben naar Panasonic gebeld.
Servicedesk: sorry meneer, maar dat is iets voor de commerciele dienst. Wij hebben hier geen zicht op.
Ik: ok bedankt, verbind me dan maar door met de commerciele dienst?
SD: sorry maar dat zal niet gaan, wij hebben daar geen nummer van.
ik: ok prima, je hebt nu gezegd wat je moet zeggen, geef me nu maar de nummer en ik zeg wel tegen hun dat ik de nummer via via heb verkregen.
SD: sorry meneer ik weet de nummer echt niet. Dit weten enkel verkopers.

CRAP!

Dus ok, niets aan te doen.

Dan maar andere winkels afgebeld en OVERAL hetzelfde verhaal te horen gekregen. Geen tv's in stock, lange lange levertijden door de grote interesse in de plasma's. Elk jaar hebben ze dit wel 1x voor met Panasonic, natuurlijk net weer met de mijne. :(

Ik hou jullie op de hoogte, tenzij iemand het nummer kan vastkrijgen van de commerciele dienst?

EDIT:
Net een mailtje gekregen:

Discount Online
------------------------------------------------------
Bestel Nummer: XXX
Factuur Details kunt U hier bekijken: http://www.iishop.be/XXXX
Bestel Datum: dinsdag 09 december 2008



Hallo,

Onze excuses voor de continue vertraging van je bestelling.
Spijtig genoeg belooft Panasonic ons telkens opnieuw dat ze gaan binnen komen, maar ze komen maar niet binnen.

Daarom kan ik met geen zekerheid zeggend wanneer ze gaan binnen komen, tot het moment dat ik ze werkelijk op het transport zie staan.
Onze excuses voor eventuele ongemakken, we vinden het een zeer vervelende situatie dat Panasonic ons geen meer nieuws hierover kan gegeven en hun leveringstermijn niet kan nakomen.

Onze oprechte excuses.

Als u wilt mag uw bestelling altijd annuleren.

Mvg,
Discount Online

En ik kreeg een mail dat dit een niet zo gewild model is :s
In Duitsland zijn ze wel op stock? (zijn er in ieder geval goedkoper).
Kun je zo'n 42" plasma rechtopstaand vervoeren in een xantia?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Voor het lezen van de grafiek,hoeveel feet gaat er in een meter???
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

fluppie schreef:Voor het lezen van de grafiek,hoeveel feet gaat er in een meter???


Misschien heb je al gehoord van Google ?

Typ "feet" en "meter" en als bij mirakel verschijnt "1 foot = 0.3048 meters".
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

google: 6 feet in meter :
6 feet = 1.8288 meters
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

wat is het verschil tussen de TH-42PZ81E en TH-42PZ81FV( te vinden voor een 820€)?

Kan het dat de DVB-t tuner mpeg4 ondeunt?(fv model) en de 81E niet?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Huppa,

Gisteren !eindelijk! mijn TH42PZ81 mogen gaan halen.
Verticaal vervoeren was met mij niet mogelijk. Ikzelf heb een nieuwe BMW 5 serie, mijn kameraad die ook daar was een nieuwe Passat break, in geen beide ging hij verticaal :) Dan maar schuin gelegd en kalmpjes gereden.

Installatie is supersnel, al moet je best wel met 2 zijn om hem uit te pakken en op de voet te zetten.

Aansluitmogelijkheden genoeg achteraan, ongelooflijk eigenlijk tov een "goedkoper" Aldi of Carrefour model.

De eerste keer de tv aanzetten en hij vraagt voor auto selectie van zenders. Je kan Nederlands kiezen, maar niet België (zoals meestal :bang: )
Dus maar overige en hij haalt netjes alle zenders op. Hij vraagt je ook als hij thuis/winkel kleuren moet weergeven.

Direct de plasma op half contrast en sterkte gezet, en eco mode. Daarna even het analoog signaal bekeken.
Dit is werkelijk al prachtig! Ik ben enorm verwondert van de kwaliteit, zelfs op korte afstand van het analoge signaal op deze plasma! Werkelijk prachtig!

Daarna heb ik de anti burn-in dvd ingevoerd en deze gaat nu een 24 uurtjes zijn best doen :) Dit moet niet meer echt dacht ik, maar ik ga op zeker spelen.

Het scherm geeft wel een warmte af hoor :) maar van lawaaierige fans geen last. Zelfs niet deze morgen toen ik opstond en de tv hele nacht had full screen colors zitten afspelen.

Deze avond waarschijnlijk de eerste echte test en daarna meer hierover :-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

proficiat!

Bedankt voor de tip, gebruik je dvb-t ook?
24u is een beetje weinig, zou eerder 100-150u moeten draaien.

Als je de blue-ish "" er uit wilt krijgen(zie av forum):

How to enter into Service Mode:
While pressing [VOLUME ( - )] button of the main unit, press [INFO] button of the
remote control three times within 2 seconds.

Als je wilt afstellen en er niet veel verstand van hebt raad ik monster aan(duurt echt niet lang), mn oude pana tv kreeg ik daarmee veel beter, is zijn geld wel niet waard(usenet trial).
Andere programma's vereisen meestal meetapparatuur.
Best pas afstellen na je burn in uren, aangezien je panel zich nog moet aanpassen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb verschillende sites een zitten uitpluizen en blijkbaar 24u die burn in dvd laten draaien zou meer dan voldoende moeten zijn.
De nieuwe Plasma's zijn veel minder gevoelig aan burn in door pixel shifting etc. Ook zenders als VTM, Een etc laten hun logo verdwijnen wanneer er reclame is. Hier kan dus ook geen burn in voorkomen, omdat je toch wel minimum een aantal uren hetzelfde op het beeld moet hebben. En dan springt mijn auto power off aan :) Na 3 min eenzelfde stilstaande beeld schakelt hij zich uit.

Ik zou nu eigenlijk een 2e tip willen: Ik kan DVD Video Essentials bekomen, maar dit is een 7Gb en Dual Layer. Ik heb geen dual layer DVD als schrijver (dacht ik).
Hoe kan ik deze dvd branden op 2 single layer?

En is die Monster dvd hetzelfde??

dvb-t gebruik ik niet, weet eigenlijk niet 100% wat dit is / kan?

Wat bedoel je hiermee??
Als je de blue-ish "" er uit wilt krijgen(zie av forum):

How to enter into Service Mode:
While pressing [VOLUME ( - )] button of the main unit, press [INFO] button of the
remote control three times within 2 seconds.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Dafke schreef:How to enter into Service Mode:
While pressing [VOLUME ( - )] button of the main unit, press [INFO] button of the
remote control three times within 2 seconds.

Pas op met Service Mode. Bij Samsung vervalt de garantie als je in Service Mode gaat. Kijk voor alle zekerheid na of dit bij Panasonic ook het geval is.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Waarom zou ik daarin moeten gaan?
Dat is mijn vraag :)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Dafke schreef:Waarom zou ik daarin moeten gaan?
Dat is mijn vraag :)

Sommigen gaan daar in om extra instellingen te wijzigen of om te calibreren.
Kijk maar eens op avforums.com. Ik blijf daar ook met mijn pootjes af.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Pfff op da forum geraakt ook een kat haar jongen kwijt hoor :-)
Daar vind ik gewoon niets relevant
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Dafke schreef:Ik zou nu eigenlijk een 2e tip willen: Ik kan DVD Video Essentials bekomen, maar dit is een 7Gb en Dual Layer. Ik heb geen dual layer DVD als schrijver (dacht ik).
Hoe kan ik deze dvd branden op 2 single layer?

Er bestaat ook een versie van 3,12GB :troosten:
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

seagull schreef:Pas op met Service Mode. Bij Samsung vervalt de garantie als je in Service Mode gaat. Kijk voor alle zekerheid na of dit bij Panasonic ook het geval is.
Is dat het scherm waarbij je uw aantal branduren en firmware versie kan zien en eventueel een firmware update doen? Daarvoor moet ik ook enkele toetsen induwen en dan hem pas echt opzetten. Want ik heb dat al bekeken bij mijn Samsung en ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord dat je garantie dan zou vervallen? Zou ik wel raar vinden.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Vandaan probleem:

Gisteren geweest om het self starter pack van Telenet: Funkyshake (installaties zijn pas ten vroegste om 7 maart :bang: )

Ik heb dus al Telenet met internet en telefonie. Nu heb ik een Funkyshake, dus internet en digitale tv.
Ik wil dit beginnen installeren, maar wat zie ik:
De netwerkkabel die ik voorzien had aan de modem, die door de muur gaat en aan mijn tv uitkomt, is omgevormt tot telefoniekabel door de telenet tech vorige keer. Hij heeft dus aan 1 kant waar de modem staat er een "kopje" opgezet van een RJ11. Nu is telefonie weg, dus dat moet terug een RJ45 worden om te connecten aan mijn switchbox :s
1 probleem: ik kan die kabel niet meer door de muur snokken en heb GEEN tang om zo een kopje te pitsen :(

iemand in de buurt van Landen - Tienen - st truiden etc.. die zo een tang voor een uurtje wil lenen??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:iemand in de buurt van Landen - Tienen - st truiden etc.. die zo een tang voor een uurtje wil lenen??


Spijtig genoeg niet van je buurt... maar koop gewoon zo'n tang (goedkope versies kanje vinden voor 10 a 15 euro, en af en toe kan je dat toch gebruiken).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Heb iemand gevonden met een tang! En neen, niet zijn vrouw :)
:beerchug:

Deze avond eens proberen sé
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

C1nder schreef:
seagull schreef:Pas op met Service Mode. Bij Samsung vervalt de garantie als je in Service Mode gaat. Kijk voor alle zekerheid na of dit bij Panasonic ook het geval is.
Is dat het scherm waarbij je uw aantal branduren en firmware versie kan zien en eventueel een firmware update doen? Daarvoor moet ik ook enkele toetsen induwen en dan hem pas echt opzetten. Want ik heb dat al bekeken bij mijn Samsung en ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord dat je garantie dan zou vervallen? Zou ik wel raar vinden.

Heeft niets met firmware te maken. Aantal branduren zie ik niet op mijn Samsung LCD tv.
Ik lees op gespecialiseerde fora dat het service menu gebruikt wordt om te makkelijker te calibreren en om sommige opties aan te passen, bijvoorbeeld de led backlight scanning optie.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

misschien een stomme vraag, maar als ik mijn (samsung) tv uitzet via de tv, blijft dat rode lichtje toch branden..de tv lijkt dus altijd in standby te staan en nooit volledig uit. Is dit goed/slecht voor de tv ?
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

seagull schreef:
C1nder schreef:
seagull schreef:Pas op met Service Mode. Bij Samsung vervalt de garantie als je in Service Mode gaat. Kijk voor alle zekerheid na of dit bij Panasonic ook het geval is.
Is dat het scherm waarbij je uw aantal branduren en firmware versie kan zien en eventueel een firmware update doen? Daarvoor moet ik ook enkele toetsen induwen en dan hem pas echt opzetten. Want ik heb dat al bekeken bij mijn Samsung en ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord dat je garantie dan zou vervallen? Zou ik wel raar vinden.

Heeft niets met firmware te maken. Aantal branduren zie ik niet op mijn Samsung LCD tv.
Ik lees op gespecialiseerde fora dat het service menu gebruikt wordt om te makkelijker te calibreren en om sommige opties aan te passen, bijvoorbeeld de led backlight scanning optie.
Ah ok. Het menu dat ik bedoel krijg ik door in standby-stand op de afstandsbediening de knoppen "Info", "Menu", "Mute" en "Power" achtereenvolgend in te drukken. Misschien gaat dat bij die van u ook zo.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”