Nu zijn mijn download en upload waarden nog goed:
DSLLine rate - upstream: 512 Kbps
Line rate - downstream: 4640 Kbps
Maar soms zijn die zo slecht zoals:
DSLLine rate - upstream: 312 Kbps
Line rate - downstream: 940 Kbps
als ik die slechte waarden heb.
dan ga ik naar beneden naar de telefoon en duw ik op bellen.
na paar minuten valt men internet connectie uit.
en dan krijg ik terug internet met normale download/upload waarden.
En ook als iemand ons belt of wij bellen ofzo. dan valt de connectie ff weg. en dan krijgen we weer slechte waarden.
Volgens mij is de splitter kapot de: Alcatel 1000 ADSL LP.
met wat vervang ik die? of hoe sluit ik de kabel aan op de splitter zonder die alcatel adsl 1000 lp te gebruiken.
ik heb wat foto's erbij gezijt en wat splitters bloot gezet zodat je kan zien hoe het is.
Problemen met het internet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
laat ons eens een keer bij goede en slechte momenten je lijnwaarden weten
grote kans dat daar iets aan schort
als je bepaalde slechte momenten steeds hebt (bvb s'avonds tussen 19 en 21 h) , probeer op die moment dan eens zonder splitter (dus even geen telefoon dan even) en bekijk het + lijnwaarden !
op die manier zal je weten of je splitter defect is of niet
maar ik gok op gewoon slechte lijn toekoert
grote kans dat daar iets aan schort
als je bepaalde slechte momenten steeds hebt (bvb s'avonds tussen 19 en 21 h) , probeer op die moment dan eens zonder splitter (dus even geen telefoon dan even) en bekijk het + lijnwaarden !
op die manier zal je weten of je splitter defect is of niet
maar ik gok op gewoon slechte lijn toekoert
The eternal and true pessimist
Het is gemaakt normaal.
ik heb gewoon de 2 kabelkes die nodig zijn voor het internet aansloten op de kleine splitter. en niet via de alcatel adsl 1000 lp en dan naar de splitter.
volgens mij was de alcatel adsl 1000 lp gewoon versleten. die hangt hier toch all jaren.
als ik nog last heb van disconnects en slechte lijnwaarden zal ik het terug melden om verder te zoeken naar een oplossing.
Maar nu disconnect ik toch niet meer nadat ik bel.
ik heb gewoon de 2 kabelkes die nodig zijn voor het internet aansloten op de kleine splitter. en niet via de alcatel adsl 1000 lp en dan naar de splitter.
volgens mij was de alcatel adsl 1000 lp gewoon versleten. die hangt hier toch all jaren.
als ik nog last heb van disconnects en slechte lijnwaarden zal ik het terug melden om verder te zoeken naar een oplossing.
Maar nu disconnect ik toch niet meer nadat ik bel.
Je hebt homeconnect niet? Dan heb je zelfs geen splitter meer nodig aangezien er enkel ADSL signaal over je lijn loopt. Nu wat staat die Alcatel daar te doen? Had je vroeger of nog steeds ISDN ofzo? Nu je haalt deze ertussenuit dus dat betekent dat je hem eigenlijk niet meer nodig hebt. Dus, geen splitter en geen alcatel. Zou ideaal zijn.
ik heb netconnect.andy-dsl schreef:Je hebt homeconnect niet? Dan heb je zelfs geen splitter meer nodig aangezien er enkel ADSL signaal over je lijn loopt. Nu wat staat die Alcatel daar te doen? Had je vroeger of nog steeds ISDN ofzo? Nu je haalt deze ertussenuit dus dat betekent dat je hem eigenlijk niet meer nodig hebt. Dus, geen splitter en geen alcatel. Zou ideaal zijn.
yep vroeger nog waarschijnlijk ISDN.
Eigenlijk weet ik het nut niet van die Alcatel.
Ah Sorry, had ik dan even verkeerd begrepenessential schreef:ik heb netconnect.
Nu als je die Alcatel eruit hebt gehaald, dan zal je die niet meer nodig hebben. Anders werkte je ADSL niet meer.essential schreef:yep vroeger nog waarschijnlijk ISDN.
Eigenlijk weet ik het nut niet van die Alcatel.
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Netconnect heeft hier sinds mijn aansluiting bij Dommel met weinig problemen gewerkt. Sinds een tijdje (laatste weken) echter te pas en te onpas disconnects; echt vervelend.
Lijnwaarden zijn niet schitterend, maar dit vormde voorheen geen probleem. What's going on here ?
Uit de Fritz :
Receive direction - Send direction
Attainable data rate Kbit/s 5808 1056
ATM data rate Kbit/s 4640 512
User data rate Kbit/s 4203 464
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 32 32
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 376 64
Negotiation adaptive fixed
Signal/Noise ratio dB 9 - 20
Line attenuation dB 45 - 25
Lijnwaarden zijn niet schitterend, maar dit vormde voorheen geen probleem. What's going on here ?
Uit de Fritz :
Receive direction - Send direction
Attainable data rate Kbit/s 5808 1056
ATM data rate Kbit/s 4640 512
User data rate Kbit/s 4203 464
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 32 32
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 376 64
Negotiation adaptive fixed
Signal/Noise ratio dB 9 - 20
Line attenuation dB 45 - 25
Black is the colour of my true love's hair
Ik heb ook een jaar geen problemen gehad sinds deze week .
Veel disconnects en traag
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 24 db
Downstream Line Attenuation: 40 db
Upstream Line Attenuation: 10.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db
Veel disconnects en traag
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 24 db
Downstream Line Attenuation: 40 db
Upstream Line Attenuation: 10.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Wel spijtig, wordt stilaan onwerkbaar; heb amper de tijd om een berichtje te posten tussen de disconnects. Nog even aankijken, dan proberen Dommel te contacteren
Black is the colour of my true love's hair
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Nog steeds dezelfde situatie, voortdurend disconnects waardoor mijn netconnect internetverbinding momenteel zo goed als onbruikbaar is.
Zopas van Dommel volgende respons :
Geachte,
We hebben uw storing doorgegeven aan Belgacom via ticketnummer xxxxxx.
Indien nodig zal de technieker van Belgacom u contacteren.
Iemand hier ervaring mee, gaat deze technieker daadwerkelijk kunnen helpen, of zijn dit enkel nodeloze kosten ?
Feedback gewaardeerd
Zopas van Dommel volgende respons :
Geachte,
We hebben uw storing doorgegeven aan Belgacom via ticketnummer xxxxxx.
Indien nodig zal de technieker van Belgacom u contacteren.
Iemand hier ervaring mee, gaat deze technieker daadwerkelijk kunnen helpen, of zijn dit enkel nodeloze kosten ?
Feedback gewaardeerd
Black is the colour of my true love's hair
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
technieker komt langs uw fout dan moet jij de rekening betalen.. niet uw fout dan moet je niet betalen.. hier was dat toch zo..Chinaski schreef:Nog steeds dezelfde situatie, voortdurend disconnects waardoor mijn netconnect internetverbinding momenteel zo goed als onbruikbaar is.
Zopas van Dommel volgende respons :
Geachte,
We hebben uw storing doorgegeven aan Belgacom via ticketnummer xxxxxx.
Indien nodig zal de technieker van Belgacom u contacteren.
Iemand hier ervaring mee, gaat deze technieker daadwerkelijk kunnen helpen, of zijn dit enkel nodeloze kosten ?
Feedback gewaardeerd
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.
Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.
Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24
Black is the colour of my true love's hair
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
die waarden zijn wel ok,sluit uw modem eens rechtstreeks aan (evt andere modem testen, 2dehandse ST ofzo) en kijk eens wat het verschil is, dan ben je tenminste zeker dat het nt aan je bekabeling/modem ligt.Chinaski schreef:Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.
Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Net ook een disconnect gehad.. eerste keer dat het voorvalt. rode lampjes bleven branden, en gingen niet meer uit. heb een reboot moeten doen, en nu heb ik weer verbinding. .. ik vraag mij echt wel af wat de reden hiervan is.
To download or not to download, that's the question.
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Nee, allemaal al geprobeerd (ik heb 2 modems liggen), ik gebruik nu een Fritz box 7140, prima modem m.i.silencer schreef:die waarden zijn wel ok,sluit uw modem eens rechtstreeks aan (evt andere modem testen, 2dehandse ST ofzo) en kijk eens wat het verschil is, dan ben je tenminste zeker dat het nt aan je bekabeling/modem ligt.Chinaski schreef:Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.
Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24
Probleem kan een hele tijd wegblijven, en dan weer vervelend frequent opduiken.
Black is the colour of my true love's hair