Problemen met het internet.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
essential
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2008, 17:46

Nu zijn mijn download en upload waarden nog goed:

DSLLine rate - upstream: 512 Kbps
Line rate - downstream: 4640 Kbps

Maar soms zijn die zo slecht zoals:

DSLLine rate - upstream: 312 Kbps
Line rate - downstream: 940 Kbps

als ik die slechte waarden heb.

dan ga ik naar beneden naar de telefoon en duw ik op bellen.
na paar minuten valt men internet connectie uit.
en dan krijg ik terug internet met normale download/upload waarden.

En ook als iemand ons belt of wij bellen ofzo. dan valt de connectie ff weg. en dan krijgen we weer slechte waarden.

Volgens mij is de splitter kapot de: Alcatel 1000 ADSL LP.

met wat vervang ik die? of hoe sluit ik de kabel aan op de splitter zonder die alcatel adsl 1000 lp te gebruiken.

ik heb wat foto's erbij gezijt en wat splitters bloot gezet zodat je kan zien hoe het is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

laat ons eens een keer bij goede en slechte momenten je lijnwaarden weten

grote kans dat daar iets aan schort

als je bepaalde slechte momenten steeds hebt (bvb s'avonds tussen 19 en 21 h) , probeer op die moment dan eens zonder splitter (dus even geen telefoon dan even) en bekijk het + lijnwaarden !

op die manier zal je weten of je splitter defect is of niet

maar ik gok op gewoon slechte lijn toekoert
The eternal and true pessimist :D
essential
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2008, 17:46

Het is gemaakt normaal. :)
ik heb gewoon de 2 kabelkes die nodig zijn voor het internet aansloten op de kleine splitter. en niet via de alcatel adsl 1000 lp en dan naar de splitter.

volgens mij was de alcatel adsl 1000 lp gewoon versleten. die hangt hier toch all jaren.


als ik nog last heb van disconnects en slechte lijnwaarden zal ik het terug melden om verder te zoeken naar een oplossing.

Maar nu disconnect ik toch niet meer nadat ik bel.
Afbeelding
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Je hebt homeconnect niet? Dan heb je zelfs geen splitter meer nodig aangezien er enkel ADSL signaal over je lijn loopt. Nu wat staat die Alcatel daar te doen? Had je vroeger of nog steeds ISDN ofzo? Nu je haalt deze ertussenuit dus dat betekent dat je hem eigenlijk niet meer nodig hebt. Dus, geen splitter en geen alcatel. Zou ideaal zijn.
essential
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2008, 17:46

andy-dsl schreef:Je hebt homeconnect niet? Dan heb je zelfs geen splitter meer nodig aangezien er enkel ADSL signaal over je lijn loopt. Nu wat staat die Alcatel daar te doen? Had je vroeger of nog steeds ISDN ofzo? Nu je haalt deze ertussenuit dus dat betekent dat je hem eigenlijk niet meer nodig hebt. Dus, geen splitter en geen alcatel. Zou ideaal zijn.


ik heb netconnect.

yep vroeger nog waarschijnlijk ISDN.
Eigenlijk weet ik het nut niet van die Alcatel.
Afbeelding
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

essential schreef:ik heb netconnect.

Ah Sorry, had ik dan even verkeerd begrepen :)
essential schreef:yep vroeger nog waarschijnlijk ISDN.
Eigenlijk weet ik het nut niet van die Alcatel.

Nu als je die Alcatel eruit hebt gehaald, dan zal je die niet meer nodig hebben. Anders werkte je ADSL niet meer.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Netconnect heeft hier sinds mijn aansluiting bij Dommel met weinig problemen gewerkt. Sinds een tijdje (laatste weken) echter te pas en te onpas disconnects; echt vervelend.
Lijnwaarden zijn niet schitterend, maar dit vormde voorheen geen probleem. What's going on here ?

Uit de Fritz :

Receive direction - Send direction
Attainable data rate Kbit/s 5808 1056
ATM data rate Kbit/s 4640 512
User data rate Kbit/s 4203 464
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 32 32
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 376 64
Negotiation adaptive fixed

Signal/Noise ratio dB 9 - 20
Line attenuation dB 45 - 25
Black is the colour of my true love's hair
Yensor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 maa 2007, 20:19

Ik heb ook een jaar geen problemen gehad sinds deze week .
Veel disconnects en traag :?

Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 24 db
Downstream Line Attenuation: 40 db
Upstream Line Attenuation: 10.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Wel spijtig, wordt stilaan onwerkbaar; heb amper de tijd om een berichtje te posten tussen de disconnects. Nog even aankijken, dan proberen Dommel te contacteren :roll:
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Nog steeds dezelfde situatie, voortdurend disconnects waardoor mijn netconnect internetverbinding momenteel zo goed als onbruikbaar is.
Zopas van Dommel volgende respons :
Geachte,

We hebben uw storing doorgegeven aan Belgacom via ticketnummer xxxxxx.
Indien nodig zal de technieker van Belgacom u contacteren.

Iemand hier ervaring mee, gaat deze technieker daadwerkelijk kunnen helpen, of zijn dit enkel nodeloze kosten ?
Feedback gewaardeerd
:wink:
Black is the colour of my true love's hair
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Chinaski schreef:Nog steeds dezelfde situatie, voortdurend disconnects waardoor mijn netconnect internetverbinding momenteel zo goed als onbruikbaar is.
Zopas van Dommel volgende respons :
Geachte,

We hebben uw storing doorgegeven aan Belgacom via ticketnummer xxxxxx.
Indien nodig zal de technieker van Belgacom u contacteren.

Iemand hier ervaring mee, gaat deze technieker daadwerkelijk kunnen helpen, of zijn dit enkel nodeloze kosten ?
Feedback gewaardeerd
:wink:


technieker komt langs uw fout dan moet jij de rekening betalen.. niet uw fout dan moet je niet betalen.. hier was dat toch zo.. ;)
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Dankje
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.



Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24
Black is the colour of my true love's hair
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Chinaski schreef:Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.



Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24

die waarden zijn wel ok,sluit uw modem eens rechtstreeks aan (evt andere modem testen, 2dehandse ST ofzo) en kijk eens wat het verschil is, dan ben je tenminste zeker dat het nt aan je bekabeling/modem ligt.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Net ook een disconnect gehad.. eerste keer dat het voorvalt. rode lampjes bleven branden, en gingen niet meer uit. heb een reboot moeten doen, en nu heb ik weer verbinding. .. ik vraag mij echt wel af wat de reden hiervan is.
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

silencer schreef:
Chinaski schreef:Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.



Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24

die waarden zijn wel ok,sluit uw modem eens rechtstreeks aan (evt andere modem testen, 2dehandse ST ofzo) en kijk eens wat het verschil is, dan ben je tenminste zeker dat het nt aan je bekabeling/modem ligt.

Nee, allemaal al geprobeerd (ik heb 2 modems liggen), ik gebruik nu een Fritz box 7140, prima modem m.i.
Probleem kan een hele tijd wegblijven, en dan weer vervelend frequent opduiken.
Black is the colour of my true love's hair
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”