E-mail: website is gecertificeerd door onbekende organisatie

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
riji
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik krijg de laatste dagen bij het versturen van e-mail (met Thunderbird) steeds de meldingen:
1 "Website is gecertificeerd door een onbekende organisatie: een rechte streep met aansluitend relay01.edpnet.net.
Ik accepteer dit dan tijdelijk voor de duur van de sessie en dan krijg ik een tweede melding:
2 Beveiligingsfout: domeinnaam komt niet overeen... met als uitleg dat ik verbinding probeerde te maken met "relay.edpnet.be"
(dus zonder de rechte streep voor relay).
Het versturen lukt niet, maar als ik daarna opnieuw probeert te verzenden lukt dit wel.
In mijn uitgaande server-instellingen staat wel degelijk correct als servernaam: relay.edpnet.be
Weet iemand hier meer over?
Bijlagen
2Beveligingsfout domeinnaam kont miet overeen.jpg
(32.49 KiB) 664 keer gedownload
1Website is gecertificeerd door een onbekende organisatie.jpg
(56.71 KiB) 663 keer gedownload
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Probeer eens zonder SSL.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Je kan dat certificaat natuurlijk ook permanent accepteren. ;)
riji
Pro Member
Pro Member

Ik ga eens te rade gaan bij EDPnet.
riji
Pro Member
Pro Member

Snel antwoord van EDPnet:
De reden van melding is dat u beveiligd certificaat gebruikt (SSL) die niet ondersteunt wordt door onze relay servers. Die moet u uitschakelen.
Zo gedaan en OK.
Jos77
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Had net hetzelfde voor; permanent accepteren maakte geen verschil, kreeg steeds die melding elke keer ik iets wilde mailen.

Dan maar deze oplossing toegepast: tools/account settings/outgoing mailserver/edit/use secure connection:no (was: TLS if available).
Is dit wat je bedoelt met het beveiligd certificaat uitschakelen, of heb je nog een andere oplossing?

Ik vind de EDPNet-uitleg van "beveiligd certificaat niet ondersteund" nogal merkwaardig: de melding geeft een indicatie dat men een certificaat van hun edpnet.net domain heeft geinstalleerd op hun edpnet.be relay server (in plaats van voor hun .be 1 te installeren). En dit werkte in het verleden wel (met de TLS setting dus), dus ik vermoed dat dit een gevolg is van de installatie van de nieuwe e-mail infrastructuur, nee?

Iemand die hier wat gedachten rond heeft?
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”