Tevreden klanten van Dommel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
cathérine
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2009, 11:30

Hey,

wij overwegen het thuis om over te stappen op Dommel. We zijn nu bij scarlet maar Dommel schijnt goedkoper te zijn...

heeft iedereen dan alleen maar negatieve ervaringen met Dommel? Of zijn er ook mensen die Dommel wel goed vinden?
want als het zo slechts blijkt te zijn, als je verbinding steeds wegvalt enzo, dat zou ik precies nu liever niet meemaken... :?

Groetjes.
Alvast bedankt voor de reacties!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Iedereen zal het wel min of meer eens zijn over het volgende:

- Prijzen (zeker voor de Netconnect-abo's) zijn niet meer zo revolutionair goedkoop in vergelijking met anderen (o.a. Scarlet, DXadsl,...)
- Met een Netconnect of Cityconnect abo (enkel internet) kan er weinig tot niets (technisch) verkeerd lopen.
- Homeconnect (internet + telefonie) is vaak nog een sprong in het ongewisse en de goede werking hangt af van een aantal factoren. Persoonlijk zou ik dit afraden van te nemen.
- Heb je support nodig (technisch of administratief) mag je hopen dat je geholpen wordt. En als je geholpen wordt, zal het vaak een heel tijdje duren en/of zal het je heel wat aan telefoontjes kosten.

Wat zou je willen nemen: enkel internet, of toch die Homeconnect?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

In het kort zowat samengevat in mijn ogen

Dommel is zeer interresant voor zijn prijs en wat je ervoor krijgt

Indien je nu met scarlet weinig tot geen problemen hebt zal het met dommel normaal ook niet zijn , normaal

De klachten over Dommel zijn gewoon het uiterst moeilijk verloop van service

Dus als alles goed bolt en je betaald mooi correct niets aan de hand , maar owee als je eens problemen hebt .....
The eternal and true pessimist :D
cathérine
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2009, 11:30

we zouden voor een combinatie gaan van internet en telefonie...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Maglor schreef:Iedereen zal het wel min of meer eens zijn over het volgende:

- Prijzen (zeker voor de Netconnect-abo's) zijn niet meer zo revolutionair goedkoop in vergelijking met anderen (o.a. Scarlet, DXadsl,...)
- Met een Netconnect of Cityconnect abo (enkel internet) kan er weinig tot niets (technisch) verkeerd lopen.
- Homeconnect (internet + telefonie) is vaak nog een sprong in het ongewisse en de goede werking hangt af van een aantal factoren. Persoonlijk zou ik dit afraden van te nemen.
- Heb je support nodig (technisch of administratief) mag je hopen dat je geholpen wordt. En als je geholpen wordt, zal het vaak een heel tijdje duren en/of zal het je heel wat aan telefoontjes kosten.

Wat zou je willen nemen: enkel internet, of toch die Homeconnect?


Een realistische en waarheidsgetrouwe kijk op de zaken
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

Geweldig!

Tot je op het moment problemen hebt en merkt dat ze
a) understaffed zijn
b) een dure lijn moet gebruiken om iets of wat hulp te krijgen want via emails doen ze praktisch niks
c)te afhankelijk zijn van belgacom.

Op het moment raad ik ze niet meer aan.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Maglor schreef:Iedereen zal het wel min of meer eens zijn over het volgende:
- Met een Netconnect of Cityconnect abo (enkel internet) kan er weinig tot niets (technisch) verkeerd lopen.


Maar als er iets (technisch) misloopt, dan ben je wel afhankelijk van Dommel hun support of de "goodwill" van de support. En aangezien de support zo goed als 0 is ( aka je moet enorm veel tijd hebben, of graag geld spenderen aan de support ).

we zouden voor een combinatie gaan van internet en telefonie...


Aangezien de horror verhalen dat je kan lezen, is dat enorm af te raden. Je zit niet enkel met het probleem van een correcte aansluiten, en een correct werkende lijn, maar ook wat als je vertrekt ( oa tel. nummer overdracht... ).

Persoonlijk raad ik toch nog liever aan dat je een gewoon telefonie lijn combineert met een Netconnect lijn. Niet enkel omdat het minder problemen zal geven, maar ook aangezien je zeker bent dat je in noodgevallen nog altijd toegang hebt tot de telefonie enz... Zeker bij Dommel. Te kleine firma voor de hoeveelheid klanten die ze binnen gehaald hebben, met de gevolgen van dien ( al veel gezien over de jaren ).

Persoonlijk raad ik dus Dommel niet meer aan aan mensen. Zal niemand dus verbazen dat ik vertrek. ;)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Netconect cava nog, daar kan je weinig problemen mee ervaren. Maar ik raad je aan om geen voip bij hen te nemen. Classic line bij BGC + netconnect is de beste optie imo
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

AcidBaron schreef:b) een dure lijn moet gebruiken om iets of wat hulp te krijgen want via emails doen ze praktisch niks


Tegenwoordig is dat toch gewoon een nationaal nummer, niet meer dat 0900 nummer....
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Enkele jaren tevreden klant geweest, netconnect met discovery lijn.

Weinig contact met helpdesk gehad. Eigenlijk enkel recent ivm met mijn opzeg.

Waarom ik weg ben gegaan, geen cityconnect voor mij mogelijk en netconnect is tegenwoordig duur ivm concurrenten.
In al die jaren eigenlijk geen problemen, behalve enkele maanden geleden, regelmatig snelheid drops...Dit heeft een 1 tot 2 maanden geduurd en is dan weer vanzelf overgegaan.

Als ik de verhalen over homeconnect hier lees, dan zou ik daar nooit aan beginnen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

cathérine schreef:we zouden voor een combinatie gaan van internet en telefonie...


Daar zou ik afblijven, zie de topics over homeconnect. Telefonie staat (understatement!) nog niet op punt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Ik ben super tevreden er over. In het begin waren er een paar kleinen problemen voor mij, maar die zijn ondertussen uit de weg.

Maar ik ga er niet over liegen, er zijn nog problemen. Als je naar Dommel Homeconnect overschakelt op dit moment mag je alles verwachten wat ze zeggen (Dommel) maar ook dit:

- De snelheids upgrade is er niet, vele keren uitgesteld, Dommel zegt dat het komt
- GSM/Internationale gesprekken worden nog niet aangerekend bij faktuur (weet niet of ze het allemaal optellen tot een bepaald punt of als ze misschien vanaf bepaald moment zeggen dat ze het dan pas zullen doen)

Voor de rest werkt hier alles goed, ben er tevreden van.
:3
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Cathérine, is snelheid en volume voor jullie belangrijk? Waarom willen jullie weg bij Scarlet? Is het enkel voor de prijs?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

FredWP schreef:Ik ben super tevreden er over. In het begin waren er een paar kleinen problemen voor mij, maar die zijn ondertussen uit de weg.

Maar ik ga er niet over liegen, er zijn nog problemen. Als je naar Dommel Homeconnect overschakelt op dit moment mag je alles verwachten wat ze zeggen (Dommel) maar ook dit:

- De snelheids upgrade is er niet, vele keren uitgesteld, Dommel zegt dat het komt
- GSM/Internationale gesprekken worden nog niet aangerekend bij faktuur (weet niet of ze het allemaal optellen tot een bepaald punt of als ze misschien vanaf bepaald moment zeggen dat ze het dan pas zullen doen)

Voor de rest werkt hier alles goed, ben er tevreden van.


kan jij met je dommel lijn naar ander dommel klanten bellen ??
Ik niet hoor
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

klooooon schreef:
FredWP schreef:Ik ben super tevreden er over. In het begin waren er een paar kleinen problemen voor mij, maar die zijn ondertussen uit de weg.

Maar ik ga er niet over liegen, er zijn nog problemen. Als je naar Dommel Homeconnect overschakelt op dit moment mag je alles verwachten wat ze zeggen (Dommel) maar ook dit:

- De snelheids upgrade is er niet, vele keren uitgesteld, Dommel zegt dat het komt
- GSM/Internationale gesprekken worden nog niet aangerekend bij faktuur (weet niet of ze het allemaal optellen tot een bepaald punt of als ze misschien vanaf bepaald moment zeggen dat ze het dan pas zullen doen)

Voor de rest werkt hier alles goed, ben er tevreden van.


kan jij met je dommel lijn naar ander dommel klanten bellen ??
Ik niet hoor


Hulpdiensten bellen?? Is dat al in orde?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dommel:zelf 1.5j klant, 2-3 keer een half uur eruit gelegen(o.a stroompanne bij hun), wss is het minder(soms ongelofelijke storing op de BGC lijn bij extreem weer=>snr naar 2).
Zeer tevreden! Goede support!
Hun manier van werken met facturen is wel vreemd.
Alleen laten ze niets meer horen van VDSL.

Homeconnect zou ik nooit nemen, combineer het met poivy.com (voip) of die andere voip provider (4c/gesprek), dit doe ik nu ook, komt je nog goedkoper uit dan homeconnect(en met poivy kan je gratis naar (gsm's in) de VS e.d. bellen)

Homeconnect: je nummer wordt gekaapt: je bent het een jaar kwijt, als je telefoon niet werkt(of als internet niet werkt!) kun je enkel nog bellen met je gsm. Als je internetverbinding dan nog van een niet te beste kwaliteit is(zoals bij mij) heb je geregeld last van storingen(en packet loss en pings>800ms).
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Je moet zeker niet alle reacties geloven die hier geplaatst worden. Vele zijn zelf geen Homeconnect klant en weten dus totaal niet waarover ze spreken. Zij plaatsen ook maar een reactie over wat zij gelezen hebben, dus geen persoonlijke gebruikservaring.

Zelf bezit ik nu al iets meer dan een half jaar Homeconnect. De overstap was bij mij vlekkenloos gelopen, geen moment zonder internet gezeten. Na 1 dag was VOIP inorde. Toen kon ik nog wel niet naar iedereen bellen, of sommige konden mij noet niet bellen omdat de tabellen nog niet aangepast waren. Voor de rest heb ik nog één keer een probleem gehad met VOIP toen dat de switch kapot was bij Dommel, sinds dat opgelost was nooit geen problemen gehad. Altijd een stabiele verbinding.

Als ik naar de suport mail, krijg ik altijd antwoord, het snelste antwoord duurde maar 27 minuten dacht ik. Als ik ernaar bel nemen ze ook altijd direct op en krijg ik de nodige suport. Ben een heel tevederen Homeconnect gebruiker, maar wacht alleen nog maar op de snelheidverhoging.

Mvg Tom
LanWalker
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 nov 2008, 17:41
Locatie: Buurt van Hasselt

Ben nu al bijna jaar klant van Dommel, met netconnect op bgc telefoonlijn en heb geen problemen die bij Dommel liggen
Voorheen had ik Versatel (nu tele2), geen problemen mee gehad.
Geen problemen gehad met de omschakeling, altijd vlot contact gehad met de helpdesk (2-3 keer)
Kijk wel de lijnwaardes na als ge wilt gaan voor ADSL2, ik lig te ver van de centrale :(
Een ander soort tip: pak GEEN DOMICILIERING, de emails voor te betalen komen -+ 3 weken op voorhand aan, via selfsbanking (bij KBC-online) is dat gewoon copy/past van het referentie nummer in de opgeslagen overschrijvingcontacten, dus rap gedaan.
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
peppe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 nov 2008, 14:26

Sinds het begin tot nu is alles goed verlopen. Tot nu toe had ik maar een probleem en die lag bij mezelf ik dacht dat ik een probleem had bij het verbinden maar het lag aan mijn stekker doos. En de service daar heb ik dus dikke chance mee gehad , telkens toen ik belde had ik binnen de 5 min iemand aan de lijn die mij altijd wel heeft verder geholpen. Tot nu toe geen probleem en ben een cityconnect gebruiker die overdreve veel download (vorige maand wast 280 gig in 3 weken) Als alles werkt met dommel dan zit je goed zoals ze zeggen. Eens problemen tjah ...
AcidBaron
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2008, 12:04

Tommyboy3 schreef:Je moet zeker niet alle reacties geloven die hier geplaatst worden. Vele zijn zelf geen Homeconnect klant en weten dus totaal niet waarover ze spreken. Zij plaatsen ook maar een reactie over wat zij gelezen hebben, dus geen persoonlijke gebruikservaring.


Tuurlijk zit maar een jaar op netconnect en al die problemen allemaal fantasie....zelfde voor al die andere mensen.

Feit blijft heb je problemen dan is het 50/50 dat ze iets oplossen en ze zijn pas heel reeds van een dure hulplijn afgestapt en dat onder dwang.

Als je serieuze problem hebt ben je vierkantige gekloot want dan komt er nog eens 50/50 kans boven op als belgacom iets meer doet dan gewoon een simple lijn test als ze al uit eindelijk komen.

Jij heb geen problemen, lucky you dat betekent niet dat het overal 'dandy' is.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Tommyboy3 schreef:Je moet zeker niet alle reacties geloven die hier geplaatst worden. Vele zijn zelf geen Homeconnect klant en weten dus totaal niet waarover ze spreken. Zij plaatsen ook maar een reactie over wat zij gelezen hebben, dus geen persoonlijke gebruikservaring.

Zelf bezit ik nu al iets meer dan een half jaar Homeconnect. De overstap was bij mij vlekkenloos gelopen, geen moment zonder internet gezeten. Na 1 dag was VOIP inorde. Toen kon ik nog wel niet naar iedereen bellen, of sommige konden mij noet niet bellen omdat de tabellen nog niet aangepast waren. Voor de rest heb ik nog één keer een probleem gehad met VOIP toen dat de switch kapot was bij Dommel, sinds dat opgelost was nooit geen problemen gehad. Altijd een stabiele verbinding.

Als ik naar de suport mail, krijg ik altijd antwoord, het snelste antwoord duurde maar 27 minuten dacht ik. Als ik ernaar bel nemen ze ook altijd direct op en krijg ik de nodige suport. Ben een heel tevederen Homeconnect gebruiker, maar wacht alleen nog maar op de snelheidverhoging.

Mvg Tom

Betwijfel echt of je zelf wel homeconnect hebt...
Ik heb het vanaf het begin en inderdaad heb snel voip gehad maar wat voor een problemen.

De qos van de router is slecht dus als je download + bellen heb je regelmatig problemen. Dit zal vooral op de adsl lijnen zijn. Als je natuurlijk 12Mb of 24Mb hebt zal dit pakken minder zijn door uw hogere upload.

De beloofde zaken zoals antwoordapparaat is er nog steeds niet. Snelheidsverhoging is maar voor een klein percentage van gebruikers.

Bellen van dommel naar dommel geeft altijd een bezet toon.

Soms duurt het 20 seconden eer je de telefoon hoort bellen.

Soms ben je niet bereikbaar voor sommige terwijl je van heel de dag nog niet gebeld hebt.

Support is lange tijd brak geweest en begint nu wel te beteren. Al vind ik dat de support reageert op de zaken dat het wilt reageren via e-mail.

Een gouden tip. Neem internet en een eigen voip provider want anders zit je zoals mij een jaar vast aan dommel.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ik ben tevreden, enkel
a) dat ze me 24mbits belooft hadden zodra dit beschikbaar is! (en niet dat ik een jaar moes uitzitten..)
b) dat nummer herkenning niet werkt

dat zijn tot nu toe eigenlijk mijn 2 enigste ergernissen... geraak altijd redelijk vlot binnen bij hun helpdesk (15min a 30min waarbij 30min de uitzondering is..)
zorrobe
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jan 2009, 11:52

icekiller2k6 schreef:ik ben tevreden, enkel
a) dat ze me 24mbits belooft hadden zodra dit beschikbaar is! (en niet dat ik een jaar moes uitzitten..)
b) dat nummer herkenning niet werkt

dat zijn tot nu toe eigenlijk mijn 2 enigste ergernissen... geraak altijd redelijk vlot binnen bij hun helpdesk (15min a 30min waarbij 30min de uitzondering is..)


Zelfde bemerkingen hier. In het begin heb ik wel een dag zitten knoeien om Homeconnect aan de praat te krijgen (toen was de meegeleverde Homelink software in het beste geval een alpha release te noemen) en een maand geleden heb ik even zonder verbinding gezeten door een probleem met het netwerk. Hiervoor heb ik toen naar de helpdesk gebeld en binnen het uur belde een technieker van Belgacom me reeds om een afspraak te maken. Verder geen problemen ondervonden.

Homeconnect is geen aanrader voor het grote publiek (het is een beetje een sprong in het duistere) maar ook geen afrader als je weet waar je mee bezig bent.
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ik ben ook al meer dan een jaar tevreden klant...
netconnect + da pakketje

nog nooit langer dan 20 secs zonder inet gezeten
ik woon wel vlakbij de centrale dusja dat zal er misschien ook iets mee te maken hebben...
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Heb het hier nu bijna een jaar, nog niet echt problemen mee gehad,
maar zoals vele hier zeggen het is ook prijs/kwaliteit.
Als er iets misloopt kan het wel lang duren heb ik gemerkt,
maar daar heb ik zelf geen vervaring mee.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ben ik tevreden: ja.
Raad ik Dommel nog aan aan anderen: neen.

Dommel is - momenteel - een beetje voor de hardcore fanatici onder ons: een prima produkt, doch ze zijn simpelweg nog niet echt klaar om de grote toestroom aan "residentiele klanten" aan te kunnen en bijgevolg heb je bij die groep een verhoogde kans op ergernissen als het aankomt op klantvriendelijkheid en service. Dat gezegd zijnde: netconnect is een prima produkt aan een prima prijs.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

JA IK HEB ECHT HOME CONNECT dus ik zuig hier niks uit mijne duim
waarom je het nog niet moet nemen

1, 12mbits die ze beloven is er gewoon nog niet ( al dan niet dankzij belgacom)
2, dommel klanten kunnen elkaar nog steeds niet bellen ( jaja heb daar al meerdere malen voor gebeld met de helpdesk)
3, meerdere 0800 nummers zijn onbereikbaar electrabel/eandis/xboxlive service (ok geen ramp ma het is frustrerend dat het niet werkt als je het is nodig hebt)
4, onbestaande voicemail .... die aanbieden op hun site

maw elke maand 50€ betalen voor iets wat niet op punt staat

daarvoor heb wel 2 jaar PROBLEEEMLOOS netconnect+boostpack gebruikt
BeTuned
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2008, 12:24
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Ik ben nu enkele maanden klant van Dommel HomeConnect. Tot op heden is de lijn 1 maal een uurtje uit geweest (enkel telefonie). Voor de rest heb ik geen klachten, internet en telefonie werken hier zonder problemen.

Nummerherkenning werkt, 2 lijnen werken enkel de beloofde snelheidsverhoging is er nog niet.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hommenconnect hier maar niet voor lang meer .
Telefoon werkt gewoon niet ! Niet bereikbaar door buitenlandse nummers en lokaal niet door Mobistar, Base en belgecom klanten .
Router regelmatig eens unpluggen omdat de foon andersnniet werkt anders. Internet werkt perfect en daar hadden ze beter bij gebleven .
Nu 6 maand klant en nog altijd het probleem van de telefoon niet opgelost , ze lachen me gewoon uit als ik nog bel vandaar dat het aangetekend schrijven de deur uit is . Beloofde snelheid komt er niet !!! Dus al 6 maand betaald voor een volledig pakket en nog niet de helft er van gezien :cry:
Plus de helpdesk is niks waar want het enige is dat die luisteren maar nemen nooit de juiste stappen !

RAAD HOMECONNECT STERK AF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

klooooon schreef:
FredWP schreef:Ik ben super tevreden er over. In het begin waren er een paar kleinen problemen voor mij, maar die zijn ondertussen uit de weg.

Maar ik ga er niet over liegen, er zijn nog problemen. Als je naar Dommel Homeconnect overschakelt op dit moment mag je alles verwachten wat ze zeggen (Dommel) maar ook dit:

- De snelheids upgrade is er niet, vele keren uitgesteld, Dommel zegt dat het komt
- GSM/Internationale gesprekken worden nog niet aangerekend bij faktuur (weet niet of ze het allemaal optellen tot een bepaald punt of als ze misschien vanaf bepaald moment zeggen dat ze het dan pas zullen doen)

Voor de rest werkt hier alles goed, ben er tevreden van.


kan jij met je dommel lijn naar ander dommel klanten bellen ??
Ik niet hoor


Ik kan PERFECT van dommel naar dommel bellen. Geen enkel probleem hier.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Wentie schreef:Ik kan PERFECT van dommel naar dommel bellen. Geen enkel probleem hier.


Met Homeconnect naar Homeconnect?
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

malinwa001 schreef:
Wentie schreef:Ik kan PERFECT van dommel naar dommel bellen. Geen enkel probleem hier.


Met Homeconnect naar Homeconnect?


Ja, met Homeconnect naar Homeconnect.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Al sinds 2006 Dommel klant - netconnect. Geen problemen mee.

Het enige wat echt wel zuigt is hun SMTP relay.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Wentie schreef:
malinwa001 schreef:
Wentie schreef:Ik kan PERFECT van dommel naar dommel bellen. Geen enkel probleem hier.


Met Homeconnect naar Homeconnect?


Ja, met Homeconnect naar Homeconnect.


Jij hebt dan veel geluk
zonet proberen te bellen naar malinwa001 ..... noppes natuurlijk
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

ik lees hier net in een ander topic dat je bij dommel hebt gewerkt.
Kan het zijn dat je op één of andere manier het wel werkend kan krijgen?
Ik probeer vooral niet te denken dat dommel maanden dwars ligt :(
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

malinwa001 schreef:ik lees hier net in een ander topic dat je bij dommel hebt gewerkt.
Kan het zijn dat je op één of andere manier het wel werkend kan krijgen?
Ik probeer vooral niet te denken dat dommel maanden dwars ligt :(


Ik heb hier niets aan gedaan. Ik ben homeconnect-klant sinds juni (of july? toen het net uit kwam). En mijn schoonbroer sinds oktober, en hij heeft vandaag voor het eerst een telefoon aangesloten, en hij direct naar ons bellen, we hebben niets speciaals gedaan.

Wel een minpuntje bij Dommel.
Mijn schoonbroer kon niet online graken omdat BGC een verkeerde lijn (ander appartement) had aangesloten, maar schoonbroer moet deze maand zonder connectie wél betalen. Toen ik er nog werkte zeiden ze me dat ik dat zelf wel in orde mocht brengen, maar nu ik er niet meer werk, en ik het dus aan die bepaalde persoon vraag om dat in orde te brengen krijg ik het antwoord 'je weet toch dat we dat ook aan BGC moeten betalen'. grr!
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Wentie schreef:
malinwa001 schreef:ik lees hier net in een ander topic dat je bij dommel hebt gewerkt.
Kan het zijn dat je op één of andere manier het wel werkend kan krijgen?
Ik probeer vooral niet te denken dat dommel maanden dwars ligt :(


Ik heb hier niets aan gedaan. Ik ben homeconnect-klant sinds juni (of july? toen het net uit kwam). En mijn schoonbroer sinds oktober, en hij heeft vandaag voor het eerst een telefoon aangesloten, en hij direct naar ons bellen, we hebben niets speciaals gedaan.

Wel een minpuntje bij Dommel.
Mijn schoonbroer kon niet online graken omdat BGC een verkeerde lijn (ander appartement) had aangesloten, maar schoonbroer moet deze maand zonder connectie wél betalen. Toen ik er nog werkte zeiden ze me dat ik dat zelf wel in orde mocht brengen, maar nu ik er niet meer werk, en ik het dus aan die bepaalde persoon vraag om dat in orde te brengen krijg ik het antwoord 'je weet toch dat we dat ook aan BGC moeten betalen'. grr!


Heb je dan even geluk :)
Ik ken nl 6-8 tal Homeconnecters en als ik hun probeer te bellen is het telkens niks. Géén van hun 6-8 kan bellen naar elkaar.
Ook de snelheidsupgrade valt in dovemansoren.
Heb je der enig zicht op wanneer of beter gaat het nog komen?

Voor de mensen die denken wat een zager. Ben al 2-3jaar klant waarvan 2 jaar ZEER TEVREDEN als netconnecter met boospakket maar men overstap naar Homeconnect was men grootste vergissing. Bel bijna nooit en diegene die ik zou bellen hebben ondertussen ook homeconnect :)
Website en consoorten zijn leuke extra's maar was niet echt nodig voor mij. Voornaamste reden was de snelheidsupgrade en het unlimited. ( vooral samen ;) )
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

malinwa001 schreef:Heb je dan even geluk :)
Ik ken nl 6-8 tal Homeconnecters en als ik hun probeer te bellen is het telkens niks. Géén van hun 6-8 kan bellen naar elkaar.
Ook de snelheidsupgrade valt in dovemansoren.
Heb je der enig zicht op wanneer of beter gaat het nog komen?

Voor de mensen die denken wat een zager. Ben al 2-3jaar klant waarvan 2 jaar ZEER TEVREDEN als netconnecter met boospakket maar men overstap naar Homeconnect was men grootste vergissing. Bel bijna nooit en diegene die ik zou bellen hebben ondertussen ook homeconnect :)
Website en consoorten zijn leuke extra's maar was niet echt nodig voor mij. Voornaamste reden was de snelheidsupgrade en het unlimited. ( vooral samen ;) )


Zie m'n ander topic. Ik ga dit topic niet bevuilen door off topic te antwoorden :)
deronny
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2009, 10:17

Ik heb enkel netconnect. Daar heb ik later een fritz!box bij aangesloten. Werkt allemaal zonder problemen.

Ik heb vroeger veel mensen aangeraden en overhaald om naar dommel over te stappen, maar nu zou ik het niet meer doen.

Over de support bij dommel: ik heb ze iets zeer eenvoudigs gevraagd, een kleine aanpassing aan mijn router. 5 minuten werk maar omdat het een fritz!box is kan ik er niet aan en moeten zij het dus doen. (ik weiger een homeconnect met siemens router te kopen, dat is mijn recht) Ik heb werkelijk voor deze kleine aanpassing regelmatig dommel gebeld. 7 op de 10 keer heb ik zolang gewacht tot het volgens hun telefooncentrale te lang had geduurd en de lijn verbroken werd. De paar keer dat ik ze wel aan de lijn had was het enige antwoord: "ik zal het nogmaals doorgeven aan het team dat daar voor verantwoordelijk is." Ik heb hun gezegd dat als het niet in orde komt dat ik andere maatregelen (vertrekken) zal moeten nemen en het enige antwoord dat daarop kwam was "Ja, dat begrijp ik, sorry."

Support?

Support my ass ja.

Maar over het produkt ben ik verder tevreden, laat dat duidelijk zijn. Ik heb nog nooit een outage gehad. Toch niet terwijl ik verbonden was, en dat ben ik dikwijls.
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Homeconnect naar alle tevredenheid. 't Heeft een tijdje geduurd eer het actief was (vnl door onduidelijkheid ivm de 'belgacom' lijn en waar die bij ons in huis zat).
- VOIP was na 1,5 uur na activatie in orde
- Nooit zonder internet of telefoon gezeten
- Geen problemen om te bellen naar en gebeld worden van: telenet, belgacom, base, proximus. Mobistar en Dommel heb ik niet kunnen testen aangezien ik niemand ken die dit heeft
- Nummerherkenning werkt perfect
- Twee gesprekken tegelijk werkt ook perfect.

Punten die beter kunnen
- Meer duidelijk ivm hun product (hoe en waar je iets kan vinden/gebruiken/installeren)
- Betere bereikbaarheid van de helpdesk (ik geraakte wel binnen, maar hing daarvoor meestal uren aan de bezettoon

Onduidelijkheden
- Antwoordapparaat: geen idee hoe er mee staat, heb nog niet kunnen testen of dit werkt en waar ik het kan vinden
- 2de nummer: ik heb dit aangevraagd maar tot nu toe heb ik daar geen nieuws over. Dit zou handig zijn om privé en praktijk gesplitst te houden.
- Voorlopig heb ik maar een 4mbit lijn (zone 053) dus hoe het zit met hogere snelheden/adsl2 ... weet ik niet, nog niet naar gezocht.

In mijn vorig woning had ik netconnect en ben daar altijd zeer tevreden over geweest. Ook hier was de aanvraag en aansluiting een probleem omdat Belgacom (weer eens) niet de moeite heeft gedaan om hun lijn op redelijke termijn te herstellen. Hier kon Dommel niets aan doen. Eens dit in orde was heb ik geen enkel probleem gehad met Netconnect.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”