Hallo,
Sinds oktober ben ik van Belgacom overgeschakeld op Dommel Homeconnect, maar dat heeft een aantal problemen met zich meegebracht...
Het grootste probleem is dat onze telefonie na tien dagen ( op 20 oktober) is uitgevallen en sinds dien niet meer gewerkt heeft.
Bij dommel beloven ze ons al sinds diezelfde dag het probleem op te lossen, zonder gevolg tot hier toe. Ik ben het ondertussen beu om telkens te blijven bellen en mailen zonder dat er iets gebeurd... Ondertussen wordt de druk op mij in het gezin opgevoerd om een oplossing te vinden...
Mijn vraag is nu: kan ik dommel verlaten voordat mijn abbo afgelopen is en zonder een extra meerkost? (ik betaal via domiciliëring). En zo ja hoe kan ik dat het best aanpakken?
Alvast bedankt!
Dommel verlaten
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Zoeken is een mogelijkheid hier !Ezra schreef:Hallo,
Sinds oktober ben ik van Belgacom overgeschakeld op Dommel Homeconnect, maar dat heeft een aantal problemen met zich meegebracht...
Het grootste probleem is dat onze telefonie na tien dagen ( op 20 oktober) is uitgevallen en sinds dien niet meer gewerkt heeft.
Bij dommel beloven ze ons al sinds diezelfde dag het probleem op te lossen, zonder gevolg tot hier toe. Ik ben het ondertussen beu om telkens te blijven bellen en mailen zonder dat er iets gebeurd... Ondertussen wordt de druk op mij in het gezin opgevoerd om een oplossing te vinden...
Mijn vraag is nu: kan ik dommel verlaten voordat mijn abbo afgelopen is en zonder een extra meerkost? (ik betaal via domiciliëring). En zo ja hoe kan ik dat het best aanpakken?
Alvast bedankt!
Maar gewoon ze per aangetekende brief in gebreken stellen en de betalingen stop zetten . Dan op zoek naar andere provider
Dus als ik dat doe dan kan ik gewoon een andere provider nemen zonder dat dommel verdere problemen veroorzaakt? En kan ik er zeker van zijn dat ze mijn in gebreke stelling aanvaarden...Maar gewoon ze per aangetekende brief in gebreken stellen en de betalingen stop zetten . Dan op zoek naar andere provider
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ezra,
Neen, in gebreke stellen moet je zeker doen, doch stoppen met betalen is normaal niet correct en kan tegen je gebruikt worden. Nu is het wel zo dat dommel je meestal zelf buitensmijt als je stopt met betalen, echter kunnen zij altijd resterende maanden vorderen als er niets zwart op wit op papier staat.
Ik zou in je ingebrekestelling dus zeker iets in de aard van het volgende te zetten:
Of zoiets hé ...
Grtz,
Francis
Neen, in gebreke stellen moet je zeker doen, doch stoppen met betalen is normaal niet correct en kan tegen je gebruikt worden. Nu is het wel zo dat dommel je meestal zelf buitensmijt als je stopt met betalen, echter kunnen zij altijd resterende maanden vorderen als er niets zwart op wit op papier staat.
Ik zou in je ingebrekestelling dus zeker iets in de aard van het volgende te zetten:
Code: Selecteer alles
Bij deze verwacht ik een reactie of oplossing binnen de 14 dagen, indien ik van u geen reactie ontvang binnen deze termijn dan beschouw ik het contract als verbroken en behoud ik het recht de domiciliëring met nummer .... stop te zetten.
Grtz,
Francis
Ik heb ook zo mijn homeconnect stopgezet. Aangetekend geschreven + ticket gemaakt heb gewoon brief gekregen dat ze bericht ontvangen hebben maar dat mijn telefoonnr vast staat bij hun voor 12 maanden tenzij ik vergoeding betaalde.
K heb gewoon ander nr genomen bij telenet.
ondertussen al meer dan maand geleden en niets meer gehoord van dommel.
K heb gewoon ander nr genomen bij telenet.
ondertussen al meer dan maand geleden en niets meer gehoord van dommel.
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
zogro schreef:Ik heb ook zo mijn homeconnect stopgezet. Aangetekend geschreven + ticket gemaakt heb gewoon brief gekregen dat ze bericht ontvangen hebben maar dat mijn telefoonnr vast staat bij hun voor 12 maanden tenzij ik vergoeding betaalde.
K heb gewoon ander nr genomen bij telenet.
ondertussen al meer dan maand geleden en niets meer gehoord van dommel.
Correcte handeling dan zoals ik het zeg . Mijn brief gaat vrijdag de post op, vandaag namelijk telenet installatie hier gebeurd .
Dommel heeft geen poot om op te staan , ze kunnen wel brieven sturen maar daar ga je gewoon niet op in omdat jij sterk staat . Laat ze maar u voor de rechter sleuren . Gewonnen zaak zou ik zeggen
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Pfff één maand, EDPNET kwam mij na één jaar stilte nog bij de lurven nemen...zogro schreef:Ik heb ook zo mijn homeconnect stopgezet. Aangetekend geschreven + ticket gemaakt heb gewoon brief gekregen dat ze bericht ontvangen hebben maar dat mijn telefoonnr vast staat bij hun voor 12 maanden tenzij ik vergoeding betaalde.
K heb gewoon ander nr genomen bij telenet.
ondertussen al meer dan maand geleden en niets meer gehoord van dommel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Een advocaat is goed genoeg in dit geval want ik denk niet dat Dommel zin heeft om de proceskosten te dragen en eventueel nog gedaagd worden voor een tergend geding.Goztow schreef:Rechtbank misschien. Maar dat is ook niet zo leuk :-s.
Ze door een advocaat in gebreke laten stellen: hiermee kan je ervoor zorgen dat je Dommel niet meer moet betalen en dat ze je nummer moeten vrijgeven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Inderdaad, een product verkopen dat niet werkt, het probleem niet kunnen oplossen, de klant laten verder betalen en op extra kosten jagen (bellen met GSM), nummer niet vrijgeven.Zambo schreef:Wat een toestanden zeg
Misschien dat er toch eens iemand de eerste moet zijn met een rechtzaak.
Indien het echt onmogelijk is om het probleem op te lossen, en daar lijkt het op, dat zou de "propere oplossing" zijn om de klant te laten gaan zonder moeilijk te doen over de opzeg en ook het nr vrij te geven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik zou het gewoon vragen via een aangetekend schrijven en indien Dommel de problemen niet oplost ze in gebreke laten stellen door een advocaat.
Kost misschien 100 EUR maar ik ben er vrij zeker van dat het probleem met één brief van de advocaat is opgelost.
Tip: contacteer een advocaat en vraag of je hem / haar mag vermelden op je aangetekend schrijven.
Bij Dommel weet je nooit maar ik weet dat de meeste bedrijven dit niet naast zich neerleggen en zeker niet als het gaat om iets waar ze in fout zijn.
Kost misschien 100 EUR maar ik ben er vrij zeker van dat het probleem met één brief van de advocaat is opgelost.
Tip: contacteer een advocaat en vraag of je hem / haar mag vermelden op je aangetekend schrijven.
Bij Dommel weet je nooit maar ik weet dat de meeste bedrijven dit niet naast zich neerleggen en zeker niet als het gaat om iets waar ze in fout zijn.
Dat is inderdaad het probleem. Ik heb het nog niet nagekeken, maar alleen al naar dommel te bellen om te het probleem op te lossen heeft mij zeker al een flinke som gekost en daarbij dan nog alle andere gsm gesprekken die je normaal via de vaste lijn doet...on4bam schreef:Inderdaad, een product verkopen dat niet werkt, het probleem niet kunnen oplossen, de klant laten verder betalen en op extra kosten jagen (bellen met GSM), nummer niet vrijgeven.
Ik denk dat ik inderdaad mijn advocaat maar raadpleeg ivm de ingebreke stelling...