Dommel verlaten

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Ezra
Starter
Starter

Hallo,

Sinds oktober ben ik van Belgacom overgeschakeld op Dommel Homeconnect, maar dat heeft een aantal problemen met zich meegebracht...
Het grootste probleem is dat onze telefonie na tien dagen ( op 20 oktober) is uitgevallen en sinds dien niet meer gewerkt heeft.
Bij dommel beloven ze ons al sinds diezelfde dag het probleem op te lossen, zonder gevolg tot hier toe. Ik ben het ondertussen beu om telkens te blijven bellen en mailen zonder dat er iets gebeurd... Ondertussen wordt de druk op mij in het gezin opgevoerd om een oplossing te vinden...

Mijn vraag is nu: kan ik dommel verlaten voordat mijn abbo afgelopen is en zonder een extra meerkost? (ik betaal via domiciliëring). En zo ja hoe kan ik dat het best aanpakken?

Alvast bedankt!
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Doorzoek ff het forum hier loopt al een draadje over :lol:
Live life to the Max
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ezra schreef:Hallo,

Sinds oktober ben ik van Belgacom overgeschakeld op Dommel Homeconnect, maar dat heeft een aantal problemen met zich meegebracht...
Het grootste probleem is dat onze telefonie na tien dagen ( op 20 oktober) is uitgevallen en sinds dien niet meer gewerkt heeft.
Bij dommel beloven ze ons al sinds diezelfde dag het probleem op te lossen, zonder gevolg tot hier toe. Ik ben het ondertussen beu om telkens te blijven bellen en mailen zonder dat er iets gebeurd... Ondertussen wordt de druk op mij in het gezin opgevoerd om een oplossing te vinden...

Mijn vraag is nu: kan ik dommel verlaten voordat mijn abbo afgelopen is en zonder een extra meerkost? (ik betaal via domiciliëring). En zo ja hoe kan ik dat het best aanpakken?

Alvast bedankt!
Zoeken is een mogelijkheid hier !

Maar gewoon ze per aangetekende brief in gebreken stellen en de betalingen stop zetten . Dan op zoek naar andere provider :-)
Ezra
Starter
Starter

Maar gewoon ze per aangetekende brief in gebreken stellen en de betalingen stop zetten . Dan op zoek naar andere provider :-)
Dus als ik dat doe dan kan ik gewoon een andere provider nemen zonder dat dommel verdere problemen veroorzaakt? En kan ik er zeker van zijn dat ze mijn in gebreke stelling aanvaarden...
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ezra,

Neen, in gebreke stellen moet je zeker doen, doch stoppen met betalen is normaal niet correct en kan tegen je gebruikt worden. Nu is het wel zo dat dommel je meestal zelf buitensmijt als je stopt met betalen, echter kunnen zij altijd resterende maanden vorderen als er niets zwart op wit op papier staat.

Ik zou in je ingebrekestelling dus zeker iets in de aard van het volgende te zetten:

Code: Selecteer alles

Bij deze verwacht ik een reactie of oplossing binnen de 14 dagen, indien ik van u geen reactie ontvang binnen deze termijn dan beschouw ik het contract als verbroken en behoud ik het recht de domiciliëring met nummer .... stop te zetten. 
Of zoiets hé ... :)

Grtz,
Francis
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
zogro
Member
Member

Ik heb ook zo mijn homeconnect stopgezet. Aangetekend geschreven + ticket gemaakt heb gewoon brief gekregen dat ze bericht ontvangen hebben maar dat mijn telefoonnr vast staat bij hun voor 12 maanden tenzij ik vergoeding betaalde.
K heb gewoon ander nr genomen bij telenet.
ondertussen al meer dan maand geleden en niets meer gehoord van dommel.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zogro schreef:Ik heb ook zo mijn homeconnect stopgezet. Aangetekend geschreven + ticket gemaakt heb gewoon brief gekregen dat ze bericht ontvangen hebben maar dat mijn telefoonnr vast staat bij hun voor 12 maanden tenzij ik vergoeding betaalde.

Correcte handeling dan zoals ik het zeg . Mijn brief gaat vrijdag de post op, vandaag namelijk telenet installatie hier gebeurd .
Dommel heeft geen poot om op te staan , ze kunnen wel brieven sturen maar daar ga je gewoon niet op in omdat jij sterk staat . Laat ze maar u voor de rechter sleuren . Gewonnen zaak zou ik zeggen ;-)
2008edn
Starter
Starter

Ook eens bellen naar Dommel om de facturatie dienst effectief te laten kijken of ze je opzegbrief ontvangen hebben helpt ook hoor.
:nono: foute communicatie intern bij Dommel zorgt anders voor een hele rompslomp.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

zogro schreef:Ik heb ook zo mijn homeconnect stopgezet. Aangetekend geschreven + ticket gemaakt heb gewoon brief gekregen dat ze bericht ontvangen hebben maar dat mijn telefoonnr vast staat bij hun voor 12 maanden tenzij ik vergoeding betaalde.
Pfff één maand, EDPNET kwam mij na één jaar stilte nog bij de lurven nemen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ezra
Starter
Starter

Maar als ik het goed begrijp dan houden ze, zoals zogro zegt, je nummer voor de resterende tijd bij? Ow ow ik denk niet dat ze daar bij ons thuis blij mee gaan zijn... :?
Is er geen manier op je nummer te behouden?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Rechtbank misschien. Maar dat is ook niet zo leuk :-s.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:Rechtbank misschien. Maar dat is ook niet zo leuk :-s.
Een advocaat is goed genoeg in dit geval want ik denk niet dat Dommel zin heeft om de proceskosten te dragen en eventueel nog gedaagd worden voor een tergend geding.
Ze door een advocaat in gebreke laten stellen: hiermee kan je ervoor zorgen dat je Dommel niet meer moet betalen en dat ze je nummer moeten vrijgeven.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Wat een toestanden zeg
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zambo schreef:Wat een toestanden zeg
Inderdaad, een product verkopen dat niet werkt, het probleem niet kunnen oplossen, de klant laten verder betalen en op extra kosten jagen (bellen met GSM), nummer niet vrijgeven.

Misschien dat er toch eens iemand de eerste moet zijn met een rechtzaak.
Indien het echt onmogelijk is om het probleem op te lossen, en daar lijkt het op, dat zou de "propere oplossing" zijn om de klant te laten gaan zonder moeilijk te doen over de opzeg en ook het nr vrij te geven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik zou het gewoon vragen via een aangetekend schrijven en indien Dommel de problemen niet oplost ze in gebreke laten stellen door een advocaat.
Kost misschien 100 EUR maar ik ben er vrij zeker van dat het probleem met één brief van de advocaat is opgelost.

Tip: contacteer een advocaat en vraag of je hem / haar mag vermelden op je aangetekend schrijven.
Bij Dommel weet je nooit maar ik weet dat de meeste bedrijven dit niet naast zich neerleggen en zeker niet als het gaat om iets waar ze in fout zijn.
Ezra
Starter
Starter

on4bam schreef:Inderdaad, een product verkopen dat niet werkt, het probleem niet kunnen oplossen, de klant laten verder betalen en op extra kosten jagen (bellen met GSM), nummer niet vrijgeven.
Dat is inderdaad het probleem. Ik heb het nog niet nagekeken, maar alleen al naar dommel te bellen om te het probleem op te lossen heeft mij zeker al een flinke som gekost en daarbij dan nog alle andere gsm gesprekken die je normaal via de vaste lijn doet...

Ik denk dat ik inderdaad mijn advocaat maar raadpleeg ivm de ingebreke stelling...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”