Hallo, graag zou ik even gebruik willen maken van de kennis die op dit forum aanwezig is;.. Sinds enkele weken had ik al last van internet uitval, het viel me op, telkens ik wat aan de telefoondraden duwde en trok(voorzichtig natuurlijk), de verbinding zich herstelde.
Tot gisteren, toen had ik geen kiestoon meer op mijn vast toestel, en uiteraard ook geen internet. Heb dan de wandcontaktdoos opengevezen, dacht aan een losse draad, maar alles ziet er keurig uit. Er komen vier draden (draadjes) binnen, een witte die zit links vanboven, en beige, zit rechts vanboven, en is verbonden met de witte dmv een condenser en een weerstand, dan een rode ,links vanonder, en een blauwe rechts vanonder. Nu is mijn vraag ,kan ik daar zelf iets aan uitmeten (met multimeter) en welke waarden moet ik bekomen?. Heb al naar Belgacom gebeld, en ze zullen maandag eens komen zien...
Ik stel me al voor dat ze de hele stoep moeten opbreken, een put graven om aan de kabel te kunnen, of hoe doen ze dat?? en zijn dan al die kosten voor de "klant".. of hoe zit dat?
Ik ben nu dit bericht aan het posten op de zolder, dank zij de onvrijwillige medewerking van een buur die een onbeveiligd netwerk gebruikt, zulke mensen moesten er meer zijn , enkel op de zolder krijg ik een flauw signaal binnen..
Om volledig te zijn, ik heb een discoverylijn, en zit bij edpnet... lois
Telefoonlijn dood
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Heb ik ook al gehad , waarschijnlijk fout in de centrale. gewoon BGC afwachten je kunt er niks aan doen.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
lois schreef:Hallo, graag zou ik even gebruik willen maken van de kennis die op dit forum aanwezig is;.. Sinds enkele weken had ik al last van internet uitval, het viel me op, telkens ik wat aan de telefoondraden duwde en trok(voorzichtig natuurlijk), de verbinding zich herstelde.
Tot gisteren, toen had ik geen kiestoon meer op mijn vast toestel, en uiteraard ook geen internet. Heb dan de wandcontaktdoos opengevezen, dacht aan een losse draad, maar alles ziet er keurig uit. Er komen vier draden (draadjes) binnen, een witte die zit links vanboven, en beige, zit rechts vanboven, en is verbonden met de witte dmv een condenser en een weerstand, dan een rode ,links vanonder, en een blauwe rechts vanonder. Nu is mijn vraag ,kan ik daar zelf iets aan uitmeten (met multimeter) en welke waarden moet ik bekomen?.
Wanneer je al onderbrekingen had die je kon herstellen door zachtjes de telefoonkabel te bewegen, heeft het zeker nut zelf eens te onderzoeken of er een losse draad of draadbreuk zit.
De draden linksonder en linksboven zijn belangrijk. Maak ze voorzichtig los, strek ze uit en voel en kijk door ze voorzichtig te buigen of er mischien een breukje van de koperdraad onder de isolatie zit.
Tussen die twee draden moet een spanning staan van ongeveer 50 Volt wanneer de telefoon niet aangesloten is. (ongevaarlijk)
Succes!
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
brooklyn schreef:Heb ik ook al gehad , waarschijnlijk fout in de centrale. gewoon BGC afwachten je kunt er niks aan doen.
Als je tegen de draden drukt en het herstelt zich dit probleem dan gaat het toch niet in de centrale zijn ?
Ik zou ook doen wat Limburg zegt, die 2 draden eens controleren.
Ik weet nu niet precies aan welke draden je trok of duwde, ik vermoed degene die binnenkomen van Belgacom.
Dan kan je ook die 2 draden die dus binnenkomen van de straat aan een 5-polige stekker vastmaken (aan de juiste pennen) en luisteren of je een kiestoon hebt.
Bedankt iedereen, heb de 4 draadjes losgemaakt en nagezien op kabelbreuk, alleen de witte rechts bovenaan lijkt nogal losjes in zijn isolatie te zitten, zou kunnen dat die gebroken is. Heb de 2 linkse-rode en witte- nagemeten, maar geen waarde kunnen aflezen, display bleef op 0000 staan. Voor de rest kan ik niet veel doen , denk ik, morgen komen die van Belgacom, zal maar rustig afwachten...
Als je nu bv raw copper neemt, komen die van Belgacom ook je problemen oplossen, dan heb je eigenlijk toch geen abbo bij hen afgesloten... lois.
Als je nu bv raw copper neemt, komen die van Belgacom ook je problemen oplossen, dan heb je eigenlijk toch geen abbo bij hen afgesloten... lois.
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
lois schreef:De technieker van Belgacom is vandaag geweest, op 5 minuten was het opgelost: de koperdraadjes van BC zijn gevernist, eventjes krabben en dan pas maken ze goed contakt, simpel heee
Inderdaad simpel, dat is gelijk bij coax kabel, daar ligt ook een laagje vernis op, op de binnenste ader.
Moet je dat bezoek ook betalen ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
BGC gebruikt voor meeste interventies een forfait
geloof max half uur werk, stuk utp kabel en verplaatsingskosten inbegrepen.
De draad in de muur is van bgc, al de rest is binnebekabeling.
oxidaties op de kabel is het meest voorkomende en het eerste wat techniekers verwijderen.
geloof max half uur werk, stuk utp kabel en verplaatsingskosten inbegrepen.
De draad in de muur is van bgc, al de rest is binnebekabeling.
oxidaties op de kabel is het meest voorkomende en het eerste wat techniekers verwijderen.