Opzeg wegens contractbreuk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
MrGangBANG
Starter Plus
Starter Plus

Aangezien ik vanaf volgend jaar door mijn werk enkel Belgacom (of Scarlet nu) verbindingen terugbetaald krijg, zou ik graag willen overschakelen.
Mijn contract loopt nog tot november volgend jaar aangezien ik een boostpack bijgenomen heb vorige maand.
Al sinds het begin vanaf ik Dommel heb, heb ik problemen gehad met de betaling.
Zoals je hier wel meer leest, was mijn domiciliering fout gelinkt aan het verkeerde abonnement waardoor ik 2 maanden dubbel betaald heb.
Dit moet ik nog steeds teruggevorderd krijgen.
Het probleem sleept reeds aan sinds juli en ik heb hiervoor bijna wekelijks gebeld (ruw geschat een 30-tal keer).
Hier zijn meerdere tickets voor geopend en meerdere emails met de exacte transactie's en fouten erin uitgelegd.
Volgens artikel 3.5 (zie onder) van het contract is Dommel verplicht dit terug te storten mits een toelage van 10 euro of in mindering te brengen bij het volgende factuur.
Aangezien dit nog steeds niet gebeurd is zou ik mijn contract willen opzeggen wegens contractbreuk.
Kan Dommel hiertegen verdere acties ondernemen of zouden er verdere complicaties volgen?

Code: Selecteer alles

3.5. Bij een dubbel betaling die werd uitgevoerd door de Klant, kan deze
SCHEDOM VOF hiervan op de hoogte brengen door dit via e-mail aan
[email protected] door te sturen. De Klant dient hierbij duidelijk
melding te maken van:
- de datum van beide betalingen;
- de bedragen van beide betalingen;
- het rekeningnummer van de Klant waarop een eventuele terugstorting
kan gebeuren;
- de keuze van de Klant om de betaling meteen terug uit te voeren op zijn
rekening (hierbij wordt een administratieve kost van 10,00 euro
aangerekend) of dat de Klant het teveel gestortte bedrag wenst vrij te
houden voor een bestelling of verlenging in de toekomst (bij deze optie
dient bij ontvangst van de volgende faktuur hiervoor een mail verstuurd
te worden aan [email protected] waarin de Klant melding doet van
deze overeenkomst samen met het ticketnummer waar deze
overeenkomst betrekking op heeft).
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Bij gebrek aan goede raadgevers,:

Zeg met een nieuw ticket alles op omdat ze zich niet aan hun contract houden en stop met betalen.
Dommel zal u een "cancelation fee" aanrekenen en factureren.
Betaal niet ,en vraag ze,u uit te nodigen door u te dagvaarden om hun gelijk via de rechtbank te halen.

Ik wacht al meer dan 6 maanden op zo'n uitnodiging en denk dat ik achter kan fluiten.

Je mag het natuurlijk ook aangetekend opzeggen,maar ik heb het nog met ticket gedaan,
wat later zijn ze het wat moeilijker gaan doen,want het ging te gemakkelijk

Hou er ook rekening mee dat ze het heel druk hebben tegenwoordig
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
MrGangBANG
Starter Plus
Starter Plus

Ok thanks,

Ik ga gewoon beide doen dan.
Aangetekende zending en nieuw ticket openen.

Wat was bij u de reden voor contractbreuk?
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Dommel opzeggen is heel simpel. Betaal gewoon je facturen niet meer. Na een tijdje wordt je account automatisch verwijdert.
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

Het is hier al herhaaldelijk aangehaald maar je betalingen zomaar stopzetten is niet de goede manier, juridisch heb jij dan geen poot om op te staan en ben jij de schuldige wegens wanbetaling.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

manu schreef:Het is hier al herhaaldelijk aangehaald maar je betalingen zomaar stopzetten is niet de goede manier, juridisch heb jij dan geen poot om op te staan en ben jij de schuldige wegens wanbetaling.
Kan zijn ,maar dat telt niet meer,als ge al 6 maanden telefoneert en ticketjes aan het sturen bent waar geen (zinnig) antwoord op komt.
MrGangBANG schreef: Wat was bij u de reden voor contractbreuk?
Zie dat ge er geen

hoofdpijn van krijgt !
MrGangBANG
Starter Plus
Starter Plus

Hehe zware kost. Ben ergens halverwege gegraakt maar merkte na enkele regels al dat het weeral Dommel's incompetentie is die voor problemen zorgt...

Soit morgen alles in orde brengen. Thx voor de feedback
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

@Ceurrix: kan allemaal zijn maar zelfs dan is enkel een aangetekende ingebrekestelling de enige en juiste manier om juridisch sterk te staan. Jouw taktiek dat je hoopt dat ze jou zullen dagvaarden doet het ook niet hé?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik weet niet of een aangetekende ingebrekestelling 'geldig' is als het gaat om facturatieproblemen. Het is in ieder geval een tactiek die ik ook zou volgen. Een aangetekende brief waarin je ze de mogelijkheid geeft om binnen de 10 à 14 dagen (redelijke termijn) het teveel betaalde abo-geld terug te storten (met daarin ook de hele historiek met uitgebreide verwijzingen naar eerder aangemaakte tickets). En daarnaast de melding dat indien hieraan binnen de opgestelde termijn geen gevolg wordt gegeven, je de betalingen stopt en je abonnement als opgezegd beschouwt.

De kans is groot dat ze je brief helemaal niet lezen en je dus niet zullen terugbetalen. Als ze je na twee maand niet-betalen afsluiten heb je twee vliegen in één klap: je hebt je twee betaalde maanden terug en je bent vanonder je abonnement uit. Laat ze maar dreigen dat je de opzeggingsvergoeding moet betalen. Net alsof ze dit tot een rechtzaak zullen laten komen. :roll:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

manu schreef:@Ceurrix: kan allemaal zijn maar zelfs dan is enkel een aangetekende ingebrekestelling de enige en juiste manier om juridisch sterk te staan. Jouw taktiek dat je hoopt dat ze jou zullen dagvaarden doet het ook niet hé?
Ze hebben de vrije keuze ,ze dagvaarden met de kans te winnen of te verliezen,
of ze zijn slim en laten alles vallen. :lol:
MrGangBANG
Starter Plus
Starter Plus

Maglor schreef:... Een aangetekende brief waarin je ze de mogelijkheid geeft om binnen de 10 à 14 dagen (redelijke termijn) het teveel betaalde abo-geld terug te storten (met daarin ook de hele historiek met uitgebreide verwijzingen naar eerder aangemaakte tickets). En daarnaast de melding dat indien hieraan binnen de opgestelde termijn geen gevolg wordt gegeven, je de betalingen stopt en je abonnement als opgezegd beschouwt...
Deze is +/- 14 dagen geleden reeds verstuurd :-)

Na wat overleg met mn werkgever heb ik dan toch maar besloten bij Dommel te blijven.
Hij gaat ermee akkoord mn Dommel verbinding te vergoeden tot het contract ten einde is.
Om verdere complicaties te vermijden ga ik het dan zo maar laten... Toch bedankt voor alle hulp.

Al bij al vind ik het wel een beetje spijtig.
Niet alleen omdat Dommel me nog €70 + intrest moet maar ook omdat Scarlet met ADSL 20 No Limit tegenwoordig praktisch dezelfde service aanbiedt als men huidige netconnect + discovery line + boostpack.
Ok bij Dommel heb je wel een gratis newsaccount maar bij Scarlet geven ze je een 20 MB connectie dus dat brengt elkaar wat in balans.

Dommel kost me(n werkgever) echter 35+5+10 euro / maand. Scarlet 25 euro...

Imo dringend tijd dus voor Dommel om hun abonnementen te upgraden / prijzen naar beneden te brengen.
Ze waren een dik jaar geleden revolutionair in België maar beginnen stilaan achter te geraken.
Heeft iemand nog iets gehoord van VDSL2 trouwens? Iemand van de Dommel helpdesk had me gezegd dat het iets voor eind december of begin volgend jaar zou zijn.. Tot nu toe nog nix van gehoord :?
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

MrGangBANG schreef:maar bij Scarlet geven ze je een 20 MB connectie dus dat brengt elkaar wat in balans.
Geven en willen geven is een groot verschil.
Dajump
Member
Member
Bedankt: 1 keer

ceurrrix schreef:
manu schreef:@Ceurrix: kan allemaal zijn maar zelfs dan is enkel een aangetekende ingebrekestelling de enige en juiste manier om juridisch sterk te staan. Jouw taktiek dat je hoopt dat ze jou zullen dagvaarden doet het ook niet hé?
Ze hebben de vrije keuze ,ze dagvaarden met de kans te winnen of te verliezen,
of ze zijn slim en laten alles vallen. :lol:
Ceurix niks geprobeerd bij de telecomombusman? Mijn case loopt binnenkort af, indien geen zinnig antwoord van dommel of belgacom zegt de deze zijn abonnement op. Deze week nog gebeld, ticket nog altijd in behandeling alweer zonder verdere update, die mensen zijn daar aan het slapen.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

De Ombudsman en ik wachten voorlopig geduldig op Dommel die het vertikt te antwoorden of iets te ondernemen.

Ik verwacht in het nieuwe Jaarverslag van de Ombudsdienst wel een extra bijlage over Dommel ,
waarin meer tekst en uitleg hierover zal komen te staan.

Tegen die tijd zullen we wel duidelijkheid hebben en zal het wel opgelost zijn
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dajump schreef:Ceurix niks geprobeerd bij de telecomombusman? Mijn case loopt binnenkort af, indien geen zinnig antwoord van dommel of belgacom zegt de deze zijn abonnement op. Deze week nog gebeld, ticket nog altijd in behandeling alweer zonder verdere update, die mensen zijn daar aan het slapen.
Maak je opzegbriefje al maar klaar dan. Bij mijn weten heeft Dommel nog nooit gereageerd op de ombudsdienst (bij mijn case alleszins toch niet).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Ze hebben in ieder geval toch gereageerd toen hun 070 en 090X telefoonnummertjes in vraag werd gesteld.

Resultaat,ze zijn weg :troosten:

Gewoon afwachten,

de Tijd doet zijn werk wel. :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”