Shake Internet + Telefonie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

dopke schreef:Het probleem van die 100 gig , heel simpel , het zit in een veel te duur pakket . En als je alleen internet wil is het onnozel duur . Ik ben al 9 jaar noodgedwongen klant bij dat bedrijf, en heb al wat ellende gekent ( nooit hulp van hun gehad , gelukkig was er interelectra nog met bekwame mensen ) . Service , een woord dat hun totaal vreemd is . Veel te dure en vooral beperkte producten .


Mijn pc staat op de slaapkamer , dus dat nachtsurfen heb ik alvast niks aan .

Dat iemand van dmmel niet tevreden is , kan ik best begrijpen met hun geklungel de laatste tijd . Maar dan heb je alvast nog keus genoeg ( op tv gebied is dvb-t en dvb-s gecombineerd een leuke oplossing ) op de adsl markt . Maar dan naar TN gaan , onbegrijpelijk . Ook al valt het wat duurder uit in aankoop , je bent tenminste VRIJ om goede hardware te kopen ! .
Wat een onzin, ik ga ook naar Telenet omdat ik overtuigd ben een goed pakket voor een goede prijs te krijgen. Ik had
EDPNet MAx6 a 29,95 per maand
Belgacom abo a 17,95 in de maand
Hele dure telefoonrekening bij Belgacom

Nu heb ik Smart shake (€42/maand) + Onbeperkt europa bellen (€10/maand) bij Telenet, Totaal dus €52,- per maand. Ik ga ongeveer 40euro in de maand besparen, en jij vindt het onbegrijpelijk dat ik naar Telenet ga? En voor degenen die alvast willen gaan klagen dat ik maar 30Gb data per maand mag verstoken. Dit is ruim voldoende voor mij.

Hun gewone abo's zijn niet veel soeps, eens. Echter sinds zij de shakes hebben, hebben ze echt een serieus concurrerend aanbod.

Lord Utopia schreef:
Xanion schreef:Ik zit er sterk over te denken om deze shake te gaan bestellen. Ik heb echter nog wel 3 vraagjes.
1) Hoe groot is het modem (is het 1 modem of aparte voor tel en Internet?) Kabel komt bij mij nl. in de meterkast binnen en wil graag dat het modem daar ook komt te hangen.
2) Voor mijn werk is het belangrijk dat ik een VPN kan opzetten. Moet dus zeker weten dat Telenet dit niet blokkeert op hun netwerk.
3) Ik heb momenteel ADSL bij EDPnet en telefonie bij Belgacom. Zorgt Telenet voor opzegging ADSL en telefonie of moet ik dat zelf doen?
3) opzeggen van diensten moet je zelf doen bij zowel EDPnet als Belgacom, aangetekend !
Niet waar dus. :)
EDPNet mag je opzeggen via hun ticketsysteem. En als je je telefoonnummer transporteert naar Telenet is je Belgacom abo ook meteen opgezegd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, ongetwijfeld. Opzeggen doe je het best via een aangetekende brief. Zo sta je steviger, ookal zeggen ze dat een ticket goed is.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Xanion schreef:Wat een onzin, ik ga ook naar Telenet omdat ik overtuigd ben een goed pakket voor een goede prijs te krijgen. Ik had
EDPNet MAx6 a 29,95 per maand
Belgacom abo a 17,95 in de maand
Hele dure telefoonrekening bij Belgacom

Nu heb ik Smart shake (€42/maand) + Onbeperkt europa bellen (€10/maand) bij Telenet, Totaal dus €52,- per maand. Ik ga ongeveer 40euro in de maand besparen, en jij vindt het onbegrijpelijk dat ik naar Telenet ga? En voor degenen die alvast willen gaan klagen dat ik maar 30Gb data per maand mag verstoken. Dit is ruim voldoende voor mij.

Hun gewone abo's zijn niet veel soeps, eens. Echter sinds zij de shakes hebben, hebben ze echt een serieus concurrerend aanbod.
Er klopt wel iets niet in uw berekening, die freephone europe is wel al inbegrepen in die 42 €, wil je daar nog 24 op 24 7/7 in belgie is dat 5 € per maand erbij (42 + 5 = 47 €)

http://telenet.be/1123/0/1/nl/thuis/sha ... shake.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

dopke schreef:In beide gevallen heb ik van ellende naar interelctra gebeld , waarna het probleem in no time opgelost was . Dus totzover uw dure service waar je maandelijks een hoop voor betaald .
Alles wat met RF te maken heeft is eigenlijk voor Interelectra... Dus... ;)
PS: Telenet zal ALTIJD een technieker sturen als je er op aandringt. Natuurlijk zeggen ze dat het je geld gaat kosten, beter ervoor dan erna, maar als het probleem niet bij je pc ligt of jouw schuld is zal het altijd gratis zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dopke schreef:Het probleem van die 100 gig , heel simpel , het zit in een veel te duur pakket .

Dat iemand van dmmel niet tevreden is , kan ik best begrijpen met hun geklungel de laatste tijd . Maar dan heb je alvast nog keus genoeg ( op tv gebied is dvb-t en dvb-s gecombineerd een leuke oplossing ) op de adsl markt . Maar dan naar TN gaan , onbegrijpelijk . Ook al valt het wat duurder uit in aankoop , je bent tenminste VRIJ om goede hardware te kopen ! .


Dat het duur is das een feit en dat er belachelijke download limieten worden gegeven bij deze pakketen ben ik ook mee akkoord.
Maar onnozel zeggen dat ik overstap van adsl naar Telenet das nog iets anders vind ik! Ik stap naar Telenet omdat ik het beu ben met al die kleine garnalen van adsl providers die niets in de pap hebben te brokken wanneer er problemen ontstaan. Mijn laatste drie adsl providers hadden allemaal hun problemen en miserie. Dus ik wil nu wel iets anders proberen, ongeveer 12 jaar geleden heb ik een vier jaar lang ook Telenet gehad ( Telenet was toen net te krijgen, geel tenten die de gemeente afgingen ) Toen heb ik geen enkel probleem gekend ( ook geen limiet toen ), dus nu hoop ik het zelfde! En ja, als het dan toch zo erg moest zijn! Dan ga ik nadien nog wel eens terug naar een adsl provider als die meer snelheid kunnen bieden want de huidige 4.6Mbit is toch wel voorbij gestreefd vind ik persoonlijk. Dit merkte ik ook regelmatig als we hier met twee achter een pc zaten.

Dus ik versta de argumenten van adsl gebruikers als ook de Telenet gebruikers maar ieder maakt het voor zich uit en er zullen altijd wel zaken zijn bij elke provider.En we leven in een land waar de klant al lang geen koning meer is hoor. Wij zijn tegenwoordig de vod van de aanbieders want niemand doet nog iets voor de klant.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Patje schreef:Er klopt wel iets niet in uw berekening, die freephone europe is wel al inbegrepen in die 42 €, wil je daar nog 24 op 24 7/7 in belgie is dat 5 € per maand erbij (42 + 5 = 47 €)
Zou er dan ook een Freephone 24 7/7 voor Europa bestaan aan 10 €?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

pevepe schreef:
Patje schreef:Er klopt wel iets niet in uw berekening, die freephone europe is wel al inbegrepen in die 42 €, wil je daar nog 24 op 24 7/7 in belgie is dat 5 € per maand erbij (42 + 5 = 47 €)
Zou er dan ook een Freephone 24 7/7 voor Europa bestaan aan 10 €?
Blijkbaar bestaat die optie wel aan 10€ :roll: (had deze optie nog niet zien staan omdat deze enkel bij vaste telefonie staat en niet voorkomt bij de keuze vd shakes/) _
http://telenet.be/218/0/1/nl/thuis/vaste-telefonie.html
toch heel wat goedkoper dan telefonie bij belgacom ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

SniFManS schreef:
dopke schreef:Wij zijn tegenwoordig de vod van de aanbieders want niemand doet nog iets voor de klant.
Met de rest ben ik het eens, maar bovenstaande?? Nooit bij EDPnet klant geweest?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Lord Utopia schreef:Ja, ongetwijfeld. Opzeggen doe je het best via een aangetekende brief. Zo sta je steviger, ookal zeggen ze dat een ticket goed is.
Bij EDPnet kan je nu eens echt met een gerust hart opzeggen via ticket. Ze antwoorden in hetzelfde ticket dat het ok is.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dfrog schreef:
SniFManS schreef:
dopke schreef:Wij zijn tegenwoordig de vod van de aanbieders want niemand doet nog iets voor de klant.
Met de rest ben ik het eens, maar bovenstaande?? Nooit bij EDPnet klant geweest?

Zoals ik hier al had gezegt ben het proberen beu om nog maar eens een adsl provider te proberen .
Service kan goed zijn, wie zal het zeggen ? Binnen een jaar gaan we het nog eens bekijken.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

tettenlover schreef:
dopke schreef:In beide gevallen heb ik van ellende naar interelctra gebeld , waarna het probleem in no time opgelost was . Dus totzover uw dure service waar je maandelijks een hoop voor betaald .
Alles wat met RF te maken heeft is eigenlijk voor Interelectra... Dus... ;)
PS: Telenet zal ALTIJD een technieker sturen als je er op aandringt. Natuurlijk zeggen ze dat het je geld gaat kosten, beter ervoor dan erna, maar als het probleem niet bij je pc ligt of jouw schuld is zal het altijd gratis zijn.
Neen , alles wat voor de niu valt in voor infrax , vanaf de niu en al de rest erna is voor TN .

En altijd een technieker sturen ????? . Dan toch alleen in de TN sprookjes . Als de waardes van hun befaamde lijntest in orde zijn ( en die tests zijn ook in orde als de modem van de stroom ligt :roll: ) , kun je erheen fluiten , of het kost u geld .
Afbeelding
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

dopke schreef: Neen , alles wat voor de niu valt in voor infrax , vanaf de niu en al de rest erna is voor TN .
Neen, van zodra men merkt dat het signaal NOK is moet iemand komen van Infrax. Signaal = RF...
dopke schreef: En altijd een technieker sturen ????? . Dan toch alleen in de TN sprookjes . Als de waardes van hun befaamde lijntest in orde zijn, kun je erheen fluiten , of het kost u geld .
... Op basis van wat concludeer je dat nu? Lopen ze momenteel blijkbaar toch héél wat inkomsten mis op hun repairinterventies...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

dopke schreef: Neen , alles wat voor de niu valt in voor infrax , vanaf de niu en al de rest erna is voor TN .

En altijd een technieker sturen ????? . Dan toch alleen in de TN sprookjes . Als de waardes van hun befaamde lijntest in orde zijn ( en die tests zijn ook in orde als de modem van de stroom ligt :roll: ) , kun je erheen fluiten , of het kost u geld .
Ik heb ook zoiets voorgehad een 6tal maand geleden bij Belgacom, haalde van de ene dag op de andere maar 75kb download snelheid _ hun lijntest was OK en hun waarden waren goed, het ligt aan uw computer zeiden ze _ ik zei dat kan niet zijn, die is volledig in orde _ bij mijn vrouw op haar laptop net hetzelfde probleem.
Ik eiste de komst van een technieker _ blabla zal dat zal u geld kosten zeiden ze _ ik zei neen helemaal niet want in weet zeker dat de fout niet bij mij ligt maar wel bij Belgacom _ dan hebben ze maar een afspraak gemaakt.... wat bleek toen de technieker tests deed was het hier in orde, probleem zat in de centrale (adsl kaart en poort defect) heb dus nikske moeten betalen.
Dus als je zeker bent dat het probleem niet op uw pc is _ laat dan maar een technieker komen ondanks hun blabla _ van het zal je geld kosten.

inmiddels ben ik niet meer bij die bestweters van belgacom.....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

pevepe schreef:
Patje schreef:Er klopt wel iets niet in uw berekening, die freephone europe is wel al inbegrepen in die 42 €, wil je daar nog 24 op 24 7/7 in belgie is dat 5 € per maand erbij (42 + 5 = 47 €)
Zou er dan ook een Freephone 24 7/7 voor Europa bestaan aan 10 €?
Ja, die staat er inderdaad bij. En aangezien ik tegen Nederland aan woon, in Nederland werk en daar veel vrienden en familie heb is dat een zeer interessante optie voor mij. De gewone freephone europa die standaard in de shake zit is onbeperkt bellen in de daluren, voor die €10 in de maand extra mag je ook in de piekuren onbeperkt bellen. Voor mij heel interessant dus, die €10 heb ik zo terugverdiend
Dfrog schreef:
Lord Utopia schreef:Ja, ongetwijfeld. Opzeggen doe je het best via een aangetekende brief. Zo sta je steviger, ookal zeggen ze dat een ticket goed is.
Bij EDPnet kan je nu eens echt met een gerust hart opzeggen via ticket. Ze antwoorden in hetzelfde ticket dat het ok is.
Yup, ze hebben mij keurig bevestigd via ticket dat mijn abonnement stopt begin februari. Ik wil ook aangeven hier dat ik erg tevreden was over EDPNET, hun service is uitstekend en ook nooit problemen gehad met de lijn. Echter, ze kunnen niet tegen de smart-shake op van Telenet. Als EDPNet een mooie combi had gehad van Internet + Telefonie denk ik niet dat ik er snel weggegaan was. En als ze over 1 jaar dit wel hebben, kans is groot dan ik dan weer overstap vanuit Telenet naar hun.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”